nopeuskameroiden koordinaatit
nopeuskameroiden koordinaatit
Yritin etsiä netistä ajantasaista POI-, GPX, tai muuta koordinaattilistaa Suomen nopeuskameroista. Ei kirveelläkään löytynyt ilmaiseksi ja ajanatasalla olevaa luetteloa. Onko arvon raati sellaisen löytänyt? Omassa Garminissa 2013 vuodelta nuo kamerat ja voisi tuoreempaan vaihtaa. Etenkin 6-tietä ajaessa huomasin Garminin olevan vanhentunut. Kartat mie jo sain tuonne ladattua, mutta vielä nämä kamerat kun saisi ja harkitsin E85 - tankkauspaikkojenkin koordinaatteja laittaa, jotka saan Google-mapsissa kopioitua (nekin on vanhentuneina navigaattorissa ja olen käyttänyt Tankille-sovellusta androidissa viimeaikoina).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: nopeuskameroiden koordinaatit
Käytä matkapuhelimessa Waze(a), niin siinä on kaikki heti valmiina. Interaktiivinen sovellus, johon voi merkata poliisiratsiat, onnettomuudet, tielle pysähtyneet autot, tiellä olevat esineet jne. Neuvoo myös vaihtoehtoisen reitin, jos normireitillä on ruuhkaa.Mertmi kirjoitti: ↑La Kesä 27, 2020 06:31Yritin etsiä netistä ajantasaista POI-, GPX, tai muuta koordinaattilistaa Suomen nopeuskameroista. Ei kirveelläkään löytynyt ilmaiseksi ja ajanatasalla olevaa luetteloa. Onko arvon raati sellaisen löytänyt? Omassa Garminissa 2013 vuodelta nuo kamerat ja voisi tuoreempaan vaihtaa. Etenkin 6-tietä ajaessa huomasin Garminin olevan vanhentunut. Kartat mie jo sain tuonne ladattua, mutta vielä nämä kamerat kun saisi ja harkitsin E85 - tankkauspaikkojenkin koordinaatteja laittaa, jotka saan Google-mapsissa kopioitua (nekin on vanhentuneina navigaattorissa ja olen käyttänyt Tankille-sovellusta androidissa viimeaikoina).
Olen kokeillut/käyttänyt kaikenlaisia navigaattoreita (Garmin, TomTom, iGo, Sygic jne.), mutta tuo Waze on niistä kyllä kaikista paras, jos ei tarvitse murehtia datan käyttöä, sillä se käyttää online-karttoja.
Vaimo lähti pari vuotta sitten työmatkalle jenkkeihin, joten ostin silloin hänelle ja itselleni Sygicin maailmanlaajuiset elinikäiset karttapäivitykset (offline-kartat). Eipä ole juuri sen jälkeen tullut käytettyä tuota sovellusta, vaikka siinä on mm. kaista-avustimet, joita Wazessa ei ole. Eli se huono puoli Wazessa on, että täytyy esim. motarilta poistuessa olla tarkkana, kun ruutuun ei pompahda erillistä liittymäkuvaa, kuten joissain muissa navigaatio-ohjelmissa. Mutta muuten tuo Waze on kyllä vertaansa vailla.
Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... waze&hl=fi
iLuuri: https://apps.apple.com/us/app/waze-navi ... d323229106
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: nopeuskameroiden koordinaatit
En minä kysynyt ohjelmaa. Kyllä tiedän, että puhelimiin saa vaikka mitä.
Haluan ne kameroiden koordinaatit.
Haluan ne kameroiden koordinaatit.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: nopeuskameroiden koordinaatit
Kaikkea ei saa välttämättä valmiina vaikka haluaa. Jonkunhan ne täytyy tehdä ensin, ole nyt Sinä se joku.
Sijoita TomTomAmigon kamerat vaikka Google Mapsiin niin siitä näkyy suoraan koordinaatit. Kun käytät lomastasi vaikka viikon työpanoksen tähän, niin homma on tehty
Arvatenkin et aio tätä tehdä, vaan haluta istua "valmiiseen pöytään", niin tässä tapauksessa on tänä päivänä aika luonnollista, että monet asiat ovat siirtyneet älypuhelimiin, joten joudut luultavasti pettymään. En itse ihmettele yhtään, miksi tietyt tuet erillisille navigaattoreille on taakse jäänyttä aikaa.
Ite käytän tuota TomTomAmigoa. Sen voi jättää taustalle päälle ja aina ennen kameraa kuuluu varoitusääni. Siinähän on toki myös navigointi, mutta sitä ei useinkaankaan tarvitse käyttää, joten puhelinta voi yhtäaikaa käyttää muuhun tai olla käyttämättä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: nopeuskameroiden koordinaatit
Kappas, onko tuo Amigo tosiaan ilmainen? Latasinpa koekäyttöön. Joskus yritin ettiä kameroista varoittavaa ohjelmaa enkä löytänyt kuin melko kalliita maksullisia...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: nopeuskameroiden koordinaatit
Näyttää siltä, että saatoin löytää paikan kameroiden lataamiseksi ilmaiseksi. Siellä on kyllä maksusta (vajaa 10€) saatavilla vuoden lisenssi, mutta jos pystyy osoittamaan uuden kameran tai jonkun muutoksen nykyisissä, saa pääsyn koordinaatteihin ilmaiseksi. Tämä on katsos harrastusta. Tietyt jutut on menneet periaatteisiin. Esim. se, että en laita rahaa tuohon vanhaan navigaattoriin.
Ps. Löysin heidän datasta jo kaksi kameraa, jotka on poistettu tienvarresta vuosia sitten. Raportoin kyllä, jos saan sen pääsyn ilmaiseksi.
Ps. Löysin heidän datasta jo kaksi kameraa, jotka on poistettu tienvarresta vuosia sitten. Raportoin kyllä, jos saan sen pääsyn ilmaiseksi.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7554
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: nopeuskameroiden koordinaatit
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: nopeuskameroiden koordinaatit
^Ihmettelin aikani outoja ilmansuuntia, mutta taitaakin tulla saksasta tuo itä = O?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: nopeuskameroiden koordinaatit
Mielenkiinnolla odotan saanko pääsyn tuonne ilmiantoja tekemällä? Minusta ihan kohtuullinen diili, vaikka ei voikaan mistään kummoisesta tuntipalkasta puhua. Tämä on harrastusta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: nopeuskameroiden koordinaatit
Mulla ollut telkkä niminen softa käytössä jo pari kolme vuotta puhelimessa, alkaa noin 1km ennen tolppaa hälyttämään. Yhtään tolppaa ei ole vielä virheellisesti ilmoitellut tai jättänyt ilmoittamatta. Voin suositella.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: nopeuskameroiden koordinaatit
Ei ehkä ihan suoraan nyt tämän keskustelun alkuperäiseen ideaan kuulu, mutta kameroiden koordinaatteihin eli sijoitukseen kylläkin.
Itseäni v***ttaa suunnattomasti aivan typerästi useissa paikoissa sijoitetut kamerat suhteessa nopeusrajoitusmerkkiin.
Omalla kohdallani ehkä kaikista älyttömin on Siikalatvalla (ex Pulkkila) oleva 4-tien ja Raahe-Iisalmi teiden risteyksen kamera siinä missä on Pulkkilan ABC myös. Tämä on silloin, kun ajaa etelästä pohjoisen suuntaan.
Etelästä tullessa on 100 km/h rajoitus. Kaiken lisäksi sieltä tullessa on lähes tulkoon koko Pohjois-Pohjaanmaan ainoa kunnon alamäki, mutta se ei oikeastaan edes liity tähän. 100 km/h rajoitus muuttuu 80 km/h rajoitukseksi ja kohta perään vielä 60 km/h. Se älytön juttu on siinä, että tuo kameratolppa on heti välittömästi tuon 60 km/h taulun jälkeen. Etäisyyttä tällä nopeusrajoituskyltillä ja kameratolpalla ei ole varmaan kuin muutama kymmenen metriä.
Tämä johtaa siihen, että mikäli tulee normaalisti ensin 100 km/h, sitten löysää kaasun, kun tulee 80 km/h rajoitus, niin ainakaan minun autoissani ei nopeus tipu lähellekään tuota 60 km/h ennen kameraa ellei jarruta kunnolla. Tai sitten kaasu pitää löysätä jo hyvissä ajoin tuolla 100 km/h alueella.
Oikeastaan aivan sama tilanne on jälleen kerran Siikalatvalla, mutta nyt ajettaessa etelän suuntaan nk Suomen keskipisteen kohdalla. Pohjoisesta ajettaessa on 100 km/h ja tiessä on loiva kaarre joten et välttämättä näe tulevaa risteystä kovin aikaisin etkä voi tietää onko sen kohdalla alennettu rajoitus vai ei. Sitten on 80 km/h kyltti ja taas melkein heti kamera. Sama juttu ei nopeus alene moottorijarrulla vaan on polkaistava jarrua.
Itselläni on automaatti, jossa tuo moottorijarru on hyvin lievä, mutta niin se on muissakin automaateissa ja niitähän nykyään riittää. Olen ajanut samaa pätkää useasti myös ex Vectralla (nyk tyttären), jossa 6-v manuaali, niin ei se moottorijarru ole siinäkään kummoinen tuolla isommalla vaihteella.
Itseäni eivät nämä ko. paikat yllätä, kun ne tietää, mutta liikkuessa vieraammilla maisemilla, missä vastaavia paikkoja, niin taatusti tulee yllätyksenä ja saa polkea jarrua kunnolla.
Ehdotukseni olisi, että siirretään nopeusrajoitusmerkkiä hiukan aikaisemmaksi ja/tai kameraa etäämmälle eli lähemmäs risteystä. Muutetaan siis koordinaatteja
ps. tekisi mieleni näitä merkkien ja kameroiden sijoittajia pätkiä ohtaan, kun vain kohdalle sattuisi
Itseäni v***ttaa suunnattomasti aivan typerästi useissa paikoissa sijoitetut kamerat suhteessa nopeusrajoitusmerkkiin.
Omalla kohdallani ehkä kaikista älyttömin on Siikalatvalla (ex Pulkkila) oleva 4-tien ja Raahe-Iisalmi teiden risteyksen kamera siinä missä on Pulkkilan ABC myös. Tämä on silloin, kun ajaa etelästä pohjoisen suuntaan.
Etelästä tullessa on 100 km/h rajoitus. Kaiken lisäksi sieltä tullessa on lähes tulkoon koko Pohjois-Pohjaanmaan ainoa kunnon alamäki, mutta se ei oikeastaan edes liity tähän. 100 km/h rajoitus muuttuu 80 km/h rajoitukseksi ja kohta perään vielä 60 km/h. Se älytön juttu on siinä, että tuo kameratolppa on heti välittömästi tuon 60 km/h taulun jälkeen. Etäisyyttä tällä nopeusrajoituskyltillä ja kameratolpalla ei ole varmaan kuin muutama kymmenen metriä.
Tämä johtaa siihen, että mikäli tulee normaalisti ensin 100 km/h, sitten löysää kaasun, kun tulee 80 km/h rajoitus, niin ainakaan minun autoissani ei nopeus tipu lähellekään tuota 60 km/h ennen kameraa ellei jarruta kunnolla. Tai sitten kaasu pitää löysätä jo hyvissä ajoin tuolla 100 km/h alueella.
Oikeastaan aivan sama tilanne on jälleen kerran Siikalatvalla, mutta nyt ajettaessa etelän suuntaan nk Suomen keskipisteen kohdalla. Pohjoisesta ajettaessa on 100 km/h ja tiessä on loiva kaarre joten et välttämättä näe tulevaa risteystä kovin aikaisin etkä voi tietää onko sen kohdalla alennettu rajoitus vai ei. Sitten on 80 km/h kyltti ja taas melkein heti kamera. Sama juttu ei nopeus alene moottorijarrulla vaan on polkaistava jarrua.
Itselläni on automaatti, jossa tuo moottorijarru on hyvin lievä, mutta niin se on muissakin automaateissa ja niitähän nykyään riittää. Olen ajanut samaa pätkää useasti myös ex Vectralla (nyk tyttären), jossa 6-v manuaali, niin ei se moottorijarru ole siinäkään kummoinen tuolla isommalla vaihteella.
Itseäni eivät nämä ko. paikat yllätä, kun ne tietää, mutta liikkuessa vieraammilla maisemilla, missä vastaavia paikkoja, niin taatusti tulee yllätyksenä ja saa polkea jarrua kunnolla.
Ehdotukseni olisi, että siirretään nopeusrajoitusmerkkiä hiukan aikaisemmaksi ja/tai kameraa etäämmälle eli lähemmäs risteystä. Muutetaan siis koordinaatteja
ps. tekisi mieleni näitä merkkien ja kameroiden sijoittajia pätkiä ohtaan, kun vain kohdalle sattuisi
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: nopeuskameroiden koordinaatit
Huomasin tämän oudon kameroiden sijoittamisen viime kesänä, kun ajoin Suomen päästä päähän. Tällainen aiheuttaa nopeita jarrutuksia ja siten vaaratilanteita, jos ei ole varuillaan. Meillä päin kun on tottunut, että ilmoitetaan etukäteen, missä on kamera. Tietenkin tällaisesta on turha valittaa, kun pitäis aina ajaa rajoitusten mukaan, mutta on kai inhimillistä tehdä virheitä. Tällä iällä kuitenkin, kun se pahin kaahaminen on mennyt ohi ajat sitten.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: nopeuskameroiden koordinaatit
Joo, kysymyshän ei olekaan siitä, että eikö ajaisi rajoitusten mukaan, vaan miten tämä kamera sijoitetaan siihen nähden missä rajoitusmerkki sijaitsee. Kai nyt jokainen tajuaa, että ei tuo yleinen 20 km/h pudotus (100 -> 80 tai 80 -> 60) tapahdu järjettömän lyhyellä matkalla järkevällä ajotavalla.
Ajatus on se, että siinä missä nopeuden on jo suunniteltu olevan rajoituksen mukainen ja missä sitä sitten tarvittaessa valvotaan, pitäsi rajoitusmerkki asettaa riittävän hyvissä ajoin tästä kertomaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: nopeuskameroiden koordinaatit
Noniin! Sain vuodeksi ilmaiset tolpat. Eli Scdb:n kameran ilmiantopalkkio toimii.
On tuo TomTom Amigo nyt myös Androidissa. Pätevästi se pelaa, mutta pitää olla puhelin laturissa ajon aikana.
On tuo TomTom Amigo nyt myös Androidissa. Pätevästi se pelaa, mutta pitää olla puhelin laturissa ajon aikana.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: nopeuskameroiden koordinaatit
Ei tarvitse olla
Ohjelman voi jättää taustalle ja vain äänihälytys kuuluu.
Kuluttaa tietenkin jonkin verran akkua silti kuten muutkin ohjelmat.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)