Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7863
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Yhdestä Foordista näköjään mitään oppinut, joten varmistellaan sitä taivaspaikkaa taas neljän vuoden stintti sinisen ovaalin ratissa.
Tällä kertaa firman alati huonompaan suuntaan luisuvasta sallittujen leasingautomerkkien valikoimasta poimittiin 2020 vuosimallin Ford Kuga PHEV, Vignale-varusetasolla. Toki ennen kesälomia 2020 Forditkin poistettiin valikoimista (tilalle tuli Toyota ja Hyundai), joten enää ei saisi uusia Fordeja edes tilata. Lisävarusteita ruksittiin listalta irrotettava vetokoukku, driver assistance pack, lasikattoluukku ja tummenetut takasivulasit Vignalen vakiovarusteiden päälle.
Alun perin tämän piti saapua 15.6., sitten 20.8.,mutta korona ynnä muu sohellus venytti toimituksen lopulta syyskuun seitsemänteen päivään Herran Vuonna 2020.

Autoa noutaessa myyjä informoi, että by the way, tähän on tehty jo yksi takaisinkutsu, mutta uusin takaisinkutsukampanja pitää vielä tehdä. Tarkemmat datat käski selvittää FordPass applikaatiosta, mutta siis käytännössä patterille on latauskielto ja autolla pitää ajaa EV-Auto tilassa, kunnes toinenkin korjaus on suoritettu.
Perehdyin vähän noihin kamppiksiin. Tällä hetkellä FordPassin mukaan tuolle mun autolle on takaisinkutsuja voimassa koodeilla 20S34 ja 20S44. Käytännössä toi 20S44 on se käsky/ohjeistus käyttäjille olla lataamatta ja ajaa EV-Auto moodissa, ja 20S34 on auton alaosassa oleva jonkun lataussysteemin / sisäisen laturin plugin tsekkaus/fiksaus. Lisäksi tulipaloriskiä on fiksattu jo ylikuumenevan akun tuuletuskaasujen paremmalla "reitityksellä", kampanjakoodi 20S38, joka tuohon lienee siis jo tehty, kun ei listalta löydy.

Tässä jotain linkkiä/keskustelua aiheista (käyttäkää google-translatea jos ei artikkelin alkuperäinen kieli taivu).
20S44: https://www.motor-talk.de/forum/neuer-r ... 25180.html
20S38: https://car-recalls.eu/recall/ford-kuga ... tery-fire/
20S34: https://car-recalls.eu/ford-kuga-phev-h ... heat-fire/

Eli ihan vahva startti Fordin "syömähampaalta" :D Harmi kun Saabia ei enää ole, Trollhättanissa olisi varmaan osattu ryssiä malliston ensimmäisen plug-in hybridin lanseeraus vielä komiammin :mrgreen:

No niin, sitten itse autoon. Luovutushetkellä mittarissa oli yli 24km, eli lähes loppuun ajettu annettiin muka uutena autona :facepalm_man: Akussa oli rangea 4km, joten kovin pitkään ei puhtaasta sähköajosta saanut naatiskella, kun oli nollat taulussa. Sattui sopivasti vuoden 2020 ensimmäinen työmatka (kiitos, korona) just tuohon luovutuspäivälle, joten pikainen stoppi ensin himassa ja sitten nokka kohti Kurikkaa. Eli välittömästi päästiin just sille alueelle, jossa plugarit on ihan parhaimmillaan: tyhjällä akulla lähtö about 350km pitkälle moottori- ja maantiejosiirtymälle. :lol:

Perille kuitenkin päästiin:
https://photos.app.goo.gl/GdrowbXwmStetj2y5

Toki pessimis...eiku siis realistina piti olla varakulkuväline mukana, jota ehdinkin vajaan pari tunteroista eilen iltasella ulkoiluttaa Pohojammaan vuoristossa: https://photos.app.goo.gl/bhzGGtjutP545Tzd8

Niin ja se kulutus? Tuo "möhköfantti" vei minun ihan normaalilla ajotyylillä (=paljon ohituksia rekoista yms. nutaajista, motarilla cruisessa 130-135km/h jne) matkalla Paippisista Kurikkaan tämän verran:
https://photos.app.goo.gl/fCG3sN7EqhCYsQWBA

Kotiin päin ajellessa kävin tankilla. Ajotietokone tiesi kulutukseksi siinä kohtaa 6,8 ja kilsoista ynnäilin 6,76l/100km, joten on aika paikkansapitävää dataa ainakin tuon yhden tankillisen perusteella.

Hiljainenhan tuo on Skeidaan verrattuna ja nahkaverhoilu on aina nahkaverhoilu. Ajettavuudesta ei pahaa sanottavaa.

Varusteleluissa tuossa on jonkun kehitysasteen autonominen ajo kameroihin perustuen. Eli ohjailee kaistaviivojen välissä ja jarruttelee sekä kiihdyttelee muun liikenteen mukaan. Tästä älykkäästä cruisesta tuli kyllä tällä reissulla heittämällä ihan "must have" varuste niiden kaikkien muiden must-havien rinnalle :D Miten sitä on ylipäänsä ennen jaksanutkin sitä rattia edes itse käännellä? Useampien empiiristen kokeiden jälkeen löytyi käsille asento, johon automatiikka oli tyytyväinen, eikä vaatinut käsiä ratille. Näin kun toista kättä lepuutti ratilla, niin siinä olis voinu vedellä vaikka tirsoja, räplätä luuria, juoda kaljaa ja kaivella munia heleposti Tampereelta Vantaalle puuttumatta kertaakaan ajotapahtumiin:
https://photos.app.goo.gl/AYfTNvhrGofwWtpDA

Aivan mahtavaa, sen ku pitää kättä ratilla, niin ratti liikuttaa kättäsi! Mikä järki siinä on alkaa omia vähäisiä käsivoimia käyttämään niinkin turhaan hommaan kuin ratin kääntely? :mrgreen:

Sitäpaitsi eihän tuo elektroniikka nyt ihan täysin erehtymätön ole. Siinä sitä pääsee elämän päähän potkima keski-ikäinen läski kohentamaan itsetuntoaan, kun voi tuntea itsensä viisaammaksi ja osaavammaksi kuin elektroniikka: "Tuonkin tilanteen olisin ajanut paremmin kuin tyhmä robotti, olenhan ÄIJJJJÄ!!" :lol: Ja joo, Paippistentiellä sun muilla vastaavilla väylillä on tuon avustuksella ensimmäisessä mutkassa lepikossa, jos ei puutu ajotapahtumiin itse. Kaikenkaikkiaan kuitenkin hirveen näpsäkkä laitos puuduttavaan motari- ja maantiejoon, kunhan hoitaa ohitusten kaistanvaihdot ajoissa, ettei ala vekotin jarruttelemaan turhaan sitä vauhtia.

Tehua tuossa on olevinaan 225hv, mutta ei toi mikään liikennevalotykki ole. Liikkeelle lähtee aina patterilla ensimmäiset metrit, sitten kone heräilee mukaan. Ohitukset sujuu ihan raikkaasti, ripeämmin ainakin kuin Skeidalla. Eikä käy kyllä mm. TM:n koeajoraporttia haukkuminen virheellisen tiedon levittämisestä koskien tuota voimalinjaa. On kyllä sulavatoiminen ku mikä, eikä koneen äänet nouse edes lappu lattiassa häiritseviksi.

Siinäpä niitä ensihavaintoja. Huomenna sitten soittokierrosta Ford-pajoille, että mihinkäs pääsis takaisinkutsukampanjan hoitaamaan, niin saisi alkaa tuotaa akkuakin latailemaan...Autohan toki siis edelleen pääsääntöisesti rouvan työmatka-ajoon, mutta pitihän se itse ottaa kärkeen tommonen ~700km taival pariin päivään, että tulee laitos tutuksi. Tästä sit jatketaan säännöllisen epäsäännöllisesti. Kyselkää tyhmiä Kugasta jos siltä tuntuu, niin vastailen niihin kysymyksiin sitten vielä tyhmemmin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1047
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Noni. Onnittelu komeasta pelistä. Ei taida olla aivan edullinen vehje noilla varusteilla.

Mielenkiintoista saada näistä uusistakin plugareista rapsaa.

Eilen lueskelin TM:n ensituntumia Rellun hybridi-mallistoon, jossa oli ns. kevyt-hybridi Clio sekä Captur ja Megane plugareina. Todella hyvää palautetta antoivat laitteista ja tuollainen Captur kelpaisi itsellenikin. On nimittäin komea laite ja sisusta paremmassa varustetasossa tosi magee. Huomiona myös, että jarrutonta kärryä taisi Capturilla saada laittaa perään 650kg ja Meganella 750kg. Jarrut kärryssä eivät tosin kiloja juuri nostaneet.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Hyundai i20 Active Cross 1.0 T-GDI 100 hv 7-DCT Comfort -20 (vaemon), Citroen C-Crosser HDi 156 Exclusive Business 4wd TC SST aut -12 (yhteiskäyttöauto), ex 93 SS 1.8t Vector -05
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 2176
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Hyvää rapsaa. Mielenkiintoisia autoja ovat, nykyautot. Itse kun siirtyy aina rattiin mennessä aikakoneella 17v ajassa taaksepäin, niin näitä on mukava lukea ja kuvitella millaista olisi tuollaisella ajella :D
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 A-08, Opel Corsa 1.4 Swing 5d autom-98, Volvo V70 A 2.5T AWD-06, Saab 900 4d Sedan-88
Ex: 9 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 2 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 813
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Latasiko auto akkua tuolla 350km * 2 ajomatkoilla ollenkaan? Ja jos, niin kuinka korkealle varaustasolle?
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7863
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

2.polvi kirjoitti:
Ti Syys 08, 2020 19:46
Noni. Onnittelu komeasta pelistä. Ei taida olla aivan edullinen vehje noilla varusteilla.
Vapaa autoetu varusteilla 890€/kk oli tarjoukseen laskettu hinta ja auton hinta karvan yli 49k€ toimituskuluineen. On varmaan ainakin toista sataa kalliimpi kuussa vs. Skeida.
duuduu kirjoitti:
Ti Syys 08, 2020 22:21
Latasiko auto akkua tuolla 350km * 2 ajomatkoilla ollenkaan? Ja jos, niin kuinka korkealle varaustasolle?
Tokihan auto "lataa" akkua myös EV-Auto tilassa (mm. jarrutusenergian talteenotto), mutta sähköinen range pysyy silti nollissa. Eli siis sähköinen range näytti koko reissun 0km (*). Siitä huolimatta siis korkeajänniteakkua ei päästetä koskaan tyhjäksi (eli kone pitää siellä aina jonkun latauksen). Tarkoittaa sitä, että täyskaasukiihdytyksissä yms. sähkömoottori on aina tukena, eikä tehot tipu rangen mennessä nollaan. Käytännössä siis tuo toimii tuossa EV-Auto ajotilassa tyhjällä ajoakulla samoin kuin esim. normi Prius hybridi. Sen sijaan jos haluaa ajoakkuun ladata virtaa puhdasta sähköajoa varten, pitää ajotilaksi valita EV-charge, jolloin polttomoottori käy koko ajan samalla ladaten akkua. Nostaa tietysti polttoaineen kulutusta.

*) Rikollisena tietysti kokeilin kotiin päin tullessa viimeisellä n. 12km matkalla EV-charge ajotilaa. Siinä ajassa kotimatkan keskikulutus nousi 0,1litraa ja sähköiseksi rangeksi kasvoi 4km. Auto myös ilmoittaa jossain valikossa, että kuinka pitkän ajomatkan vaatii tai kauanko pitää ladata, että akussa on täysi latinki. Näytti olevan n. 60km ajomatka, jonka aikana EV-charge tilassa lataisi ajoakun tyhjästä täyteen polttomoottorin avulla.
Siis auton infonäytön perusteella.

Soittelin parille Ford-pajalle takaisinkutsuista. Tai siis toisessa en saanut kuin keskuksen kiinni. No, toisessa vastattiin melkein heti ja 20S34 kampanjalle varattu aika huomiselle. Sen sijaan tuolle 20S44 kampanjalle ei ainakaan huoltoneuvojan tiedon mukaan ollut korjausohjetta vielä Fordilta saatu. Tarkoittaa siis sitä, että EV-Auto tilassa tyhjällä patterilla ajelu jatkuu, kunnes joku korjaus jostain pölähtää ilmoille. Eli joko minä olin ymmärtänyt Intternetin väärin (siellähän ei väärää tietoa VOI olla :lol: ), tai sitten merkkilliikkeessä ollaan vähän ulapalla. Jos tosiaan tuon 20S34 korjauksen jälkeen jää tuo toinen kampanja voimaan, niin pitänee ottaa yhteyksiä maahantuojaan ja kysellä, että mikä on oikeasti tilanne.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2867
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

On tää nykyaika hienoa. Ostat hybridin, jolla ajat bensalla etkä sähköllä kun uusi auto on rikki eikä tiedetä koska osataan korjata :mrgreen:.

Sama olis ajaa vanhalla Saabilla :lol:.

Mitenhän tuohon suhtautuu kovalla rahalla ostaneet?

Jos tolla lunastaa kuskille taivaspaikan, niin suunnittelija/tekijä orkesterille olis paikka siellä toisessa paikassa, kun tommosia lapsuksia ihmisille myyvät.
9-5 wagon 2.0t -04, "Femma"
Sitikka C5 2.0 Hdi - 08, "Möhkö"
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7863
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Nooh, oishan tuota voinut Bemarinkin hybridin ottaa, saksalaiset sentään osaavat nää insinöörihommat! Eiku...
https://car-recalls.eu/bmw-plug-in-hybrid-recall/

:lol:

Eli ei ole Ford yksin suossa näiden hybridiensä kanssa. Sitäpaitsi bensalla ajelu ilman ajoakkujen lataamista on suoraan kuin rahaa pankiin, koska tähän firman täysautoetuun EI kuulu ladattu sähkö, joka menee siis omasta pussista. Sinänsä siis ihan typerä valinta tämmöinen töpselihybridi minulta, mutta kun teki mieli kokeilla tommosta meidän perheelle ominaisessa käytössä ilman mitään omistamisen riskejä, niin semmonenhan sitten hankittiin firman kautta autoetu liisinkiksi. Ja tosiaan kuuden litran pintaan näyttäisi menevän rouvan ajoissa tyhjällä patterilla, että ei ole tosiaan mikään bensarohmu tuollaisenakaan. Varmaan päästään jonnekin 3-4 kulutuksiin helposti sitten kun saa sen patterin mukaan peliin. Mutta nyt pajalle hoitamaan se yks kampanja pois jaloista.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7863
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kampanja hoidettu, 20S44 jäi vielä. Huoltoneuvojan kanssa "epävirallisesti" keskusteltiin aiheesta. Eli tuossa tosiaan on tehdasasenteinen akun kaasujen huohotusputki asennettuna ja nyt toi liitinkin tsekattu, mutta latauskielto jatkuu. Se sanoi lukeneensa jotain epävirallista jostain lämpösuojasta/tiivisteestä, joka ei vielä olisi ihan "up to the specs". Mutta siis jäämme seuraamaan äppiä, että koska tulee käsky sille "ultimaattiselle" korjaukselle. Kiitokseksi tästä hässäkästä näihin plugareihin on nyt jatkettu takuu, eli 5 vuotta tai 100000km.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9257
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ford Puma MHEV 155HV M6 olisi ihan mielenkiintoinen peli, ei ole mikään Hiacen kokoinen paku, eikä tartte laittaa patteria kaiken aikaa lataukseen jonkin 20-30km:n rangen vuoksi. Ja tärkeimpänä kaikesta, siihen saa manuaalilaatikon :) On kyllä outoa ettei tuohon ladattavaan hybridiin ole sellaista tajuttu asentaa, edes kalliiksi lisävarusteeksi 8O
Ihan hienon näköinen toi Kuga on kyllä mustana, ja onnittelut uudesta pelistä, siellä pöndellä ei ole niiin väliä vaikka auto on vähän isompikin.
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1621
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

V.J.S kirjoitti:
To Syys 10, 2020 08:29
Nooh, oishan tuota voinut Bemarinkin hybridin ottaa, saksalaiset sentään osaavat nää insinöörihommat! Eiku...
https://car-recalls.eu/bmw-plug-in-hybrid-recall/

:lol:

Eli ei ole Ford yksin suossa näiden hybridiensä kanssa. Sitäpaitsi bensalla ajelu ilman ajoakkujen lataamista on suoraan kuin rahaa pankiin, koska tähän firman täysautoetuun EI kuulu ladattu sähkö, joka menee siis omasta pussista. Sinänsä siis ihan typerä valinta tämmöinen töpselihybridi minulta, mutta kun teki mieli kokeilla tommosta meidän perheelle ominaisessa käytössä ilman mitään omistamisen riskejä, niin semmonenhan sitten hankittiin firman kautta autoetu liisinkiksi. Ja tosiaan kuuden litran pintaan näyttäisi menevän rouvan ajoissa tyhjällä patterilla, että ei ole tosiaan mikään bensarohmu tuollaisenakaan. Varmaan päästään jonnekin 3-4 kulutuksiin helposti sitten kun saa sen patterin mukaan peliin. Mutta nyt pajalle hoitamaan se yks kampanja pois jaloista.
Pojan pelikaverin isällä on Volvo XC60 T8 ja tekee just noin että ajelee pelkällä bensalla koska sähköt menisi "omasta pussista". Menee kyllä hybiridi tosiaan hukkaan jos minulta kysytään mutta ilmeisesti nuo on liisinkiyhtiöille aika hyvin osattu hinnoitella, lisäksi ainakin Volvon tapauksessa aika moni "lisävaruste" tulee tuossa T8:ssa "vakiovarusteena" jo perus kuukausihintaan kuuluvana.
aero
-
Viestit: 6806
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja aero »

^Tuossakin tilanteessa alhainen päästölukema kääntyy voitoksi autoveron ansiosta. Ja tokihan se tosiaan hanskaa energian talteenottoa jarrutuksissa ja pystyy hyödyntämään sitä matelussa ja kiihdyttelyssä, niin saattaa kuitenkin olla kulutukseltaankin alempi kuin olisi pelkällä bensakoneella.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2867
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Joo, onhan auto puoli ollut jo pitkään samanlaista kuin atk (softat lähinnä) puoli. Potkitaan milloin milläkin verukkeella tavaraa markkinoille ja tehdään loppukäyttäjistä testaajia. Samalla saadaan rahaa taloon.

Niin kauan kuin asiakkaat tuommoista keskeneräistä uutta ostaa, toimijoilla ei ole mitään syytä muuttaa toimintatapaa. Paskasta on tullut uusi normaali.

Ilmankos ihmiset keväällä paperia hamstrasivat :mrgreen: :lol:.

Epäilemättä hieno laite, kannanottoni on enempi yleismaailmallinen eikä koske Villen Voortia sen enempää kuin muitakaan keskeneräisiä laitteita.
9-5 wagon 2.0t -04, "Femma"
Sitikka C5 2.0 Hdi - 08, "Möhkö"
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10766
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mä en ihan ymmärrä niitä jotka ei missään nimessä halua omasta töpselistä sähköä työsuhdeplugariinsa tankata vaikka se olisi helposti mahdollista. Se sähkö kun ei maksa paljon mitään. Jos nyt joka arkipäivä vaikka lataa plugarin kotona täyteen niin se on luokkaa 20 oiroa kuussa ja sillä ajais vähintään 500 km. 900 euron autoedun maksavassa autossa ihan olematon summa.

Toki voi kokea että sillä ei itse saa mitään muuta kuin harventuneen tankkausvälin ja firmalle säästöä. Mutta sen firman säästönkin pitäis olla jokaisen työntekijän mielessä ja sähköllä ajaminen nyt on vain mukavaa, ympäristöystävällistä ja nykyaikaista.

Onko siis niin että EV Charge-tilaakaan ei saisi käyttää enne kampanjan hoitamista?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7863
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

AZP kirjoitti:
To Syys 10, 2020 14:50
Onko siis niin että EV Charge-tilaakaan ei saisi käyttää enne kampanjan hoitamista?
Näin on. Käsketään pitää EV-Auto tilassa. Ja tosiaan, heti kun se vaan sallitaan Fordin toimesta, niin aletaan lataamaan autoa ihan niin kuin se olisi "oma" ja kaikki polttoainekulut menisi omasta pussista. Ehkä se kaikista hikisin sähkörangen pihistely jää väliin, mutta siis ladataan kyllä patteria heti vaan kun se on "OK". Eipä siinä, tänään siellä lasipalatsin edessä oli esittelyautona plugari-Kuga töpselin päässä :D Ehkä se oli vaan silmänlumeeksi, eikä töpselistä tullut sähköä, mutta teki mieli käydä kysymässä, että milläs lihaksilla te tuota autoa tuossa latailette, kun asiakkailta moinen ilo kielletään :lol: :mrgreen:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajossa.
-Vara-auto Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
aero
-
Viestit: 6806
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja aero »

Joillekin se on tosiaan jyrkkä "kaikki miinus on miinusta", mutta todennäköisesti on myös paljon sitä porukkaa, joka ei vaan jaksa tökkiä tökkeliä kiinni. Lämpötolpasta ei saa ladata, ei ole latausasemaa ja irtopiuha on kankea jne.

Edellisessä duunissa yksi kollega ihmetteli sitä, kun sammuttelen valoja perässäni poistuessani tiloista viimeisenä - kun ei niitä konttorin sähköjä kuitenkaan itse tarvi maksella. Sama kaveri valitsi työsuhdeautonsa värin sillä perusteella, että mustia on markkinoilla eniten joten sillä on karvan alempi jälleenmyyntiarvo. Ihmisiä on monenlaisia...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin