Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Toki vielä vähemmän ymmärrystä riittää firmalle, joka tarjoaa plugaria täysetuautona ja sanoo että me ei sitten osallistua latauskustannuksiin eikä järjestetä työpaikalle latausta. Siinä ei ole talousosasto tilanteen tasalla.
Ennenkin tästä raportoinut, mutta yhdellä duunikaverilla on lataushybridi täysetuautona ja raportoi kotilatausaseman mittaaman sähkönkulutuksen firmalle kuukausittain ja saa sillä sähkön hinnan takaisin itselleen. Verottajalla ei ole tähän naputtamista, firma säästää kun ei autoa kauheasti tarvitse tankata ja kaveri saa ajella sähköllä aina kun vain se riittää. Kaikki voittaa, paitsi arabian öljysheikit ja verottaja, en ole kummankaan kaveri joten se ei sinänsä harmita minua
Ennenkin tästä raportoinut, mutta yhdellä duunikaverilla on lataushybridi täysetuautona ja raportoi kotilatausaseman mittaaman sähkönkulutuksen firmalle kuukausittain ja saa sillä sähkön hinnan takaisin itselleen. Verottajalla ei ole tähän naputtamista, firma säästää kun ei autoa kauheasti tarvitse tankata ja kaveri saa ajella sähköllä aina kun vain se riittää. Kaikki voittaa, paitsi arabian öljysheikit ja verottaja, en ole kummankaan kaveri joten se ei sinänsä harmita minua
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
No mitäs raati on mieltä, pitäiskö koittaa osaako Kuga uida paremmin ku Skeida?
https://photos.app.goo.gl/g3ZRr7um63iaKxa57
https://photos.app.goo.gl/g3ZRr7um63iaKxa57
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ei
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Kyllä se Fjordi tosta menee ...
Tuota, onko tuo photoshopattu kuva, eihän teillä nyt noin paljon vettä ole... ?
Tuota, onko tuo photoshopattu kuva, eihän teillä nyt noin paljon vettä ole... ?
Sininen Saab 9-3, '99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ihan on aito kuva ilman fotosoppeja. Se on tie poikki ollut taas aamupäivästä alkaen. Ehkä laskee huomiseks jos ei sada lisää
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Oho! No jopas on vettä tullut
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
^^Kannattaa testata sitten tässä vaiheessa, kas kun ke-to on tulossa vettä niin maan *erkeleesti vuoden kovimman myrskyn kera. Siihen mennessä on hyvä päättää, kummassa päässä vuoksea Fordia säilytetään. Onhan tuo sentään semmonen sitimaasturi vs. Skoda, niin varmaan menee nätisti. Jotenkin tuntuu, että sinne Paippisiin sopiva auto olisi joku Hilux vaikkapa sopivalla korotuksella ja 32-tuuman pyörillä...
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ei täällä sentään ihan saarroksissa olla, kun tulva nousee tohon pellon poikki menevälle tielle. Ajattaa vaan semmosen n. 7km kiertoreitin sitten "ihmisten ilmoille". Toki kiertotienkin varrella oli jo yhdessä notkelmassa tien toinen reuna vähän sortunut...
Mutta kuten ounasteltua, "normaali" tie on auki taas ja torstain myräkkääkin on jo ennustuksissa himmailtu ainakin veden tulon osalta ihan normisateeksi. Eikä torstain myrskyt Paippisissa minua paljon puristele, kun torstaina on sijaintina napapiirin pohjoispuolen erämaa ja kulkuneuvona maastoajoon sovelias munamankeli (Rovaniemelle siirtyminen toki pienellä riskillä VR:n kalustolla)
Mutta kuten ounasteltua, "normaali" tie on auki taas ja torstain myräkkääkin on jo ennustuksissa himmailtu ainakin veden tulon osalta ihan normisateeksi. Eikä torstain myrskyt Paippisissa minua paljon puristele, kun torstaina on sijaintina napapiirin pohjoispuolen erämaa ja kulkuneuvona maastoajoon sovelias munamankeli (Rovaniemelle siirtyminen toki pienellä riskillä VR:n kalustolla)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Eilen tuli kaksi viikkoa Kugalle täyteen. 1940km, eli ei edes 1000km viikossa... Toki alun Kurikan keikka sotkee, eli tahti aika normaalia 600-700km viikkoon. Kulutus asettunut 5,6 l/100km tienoille rouvan arkiajoissa + normi viikonloppusuhailut. Tämä siis edelleen lataamattomalla akulla EV-Auto tilassa ajellen.
Tavaratilahan tuossa eniten jännitti. Raportoitakoon, että koirien häkki mahtui juuri passelisti töpselikugan loosteriin. Ei tarvinnut edes takapenkkejä vetää eteen yhtään, joten takamatkustajien jalkatilasta ei tarvinnut tinkiä häkin takia, saatika että olisi joutunut uuden paremmin muotoillun häkin hommaamaan tuon neliskanttisen "rohjon" tilalle.
https://photos.app.goo.gl/kqBkRstL2pwLmZV18
Muita hauskoja havaintoja, jotka tulivat "yllätyksenä": nerokas ovien kolauttelusuoja!
https://photos.app.goo.gl/jpo1s5RVt2uyJLCc6
Tuosta siis ponnahtaa kuminen suojapala oven reunaa suojaamaan hetki kun ovi vähän aukeaa! Ihanaa! Nyt voi siis vielä entistäkin vähemmän kiinnittää huomiota Ääsmarketin parkissa vierustoverin peltilehmään ja avata dörtsit aina isolla kädellä vailla huolia Kugan maalipinnan kärsimisestä! Kanssapysäköijien saabien- yms. rähjien maalipinnastahan ei liisinkiautoiljan ole koskaan tarvinnutkaan välittää
Toinen "yllätysominaisuus" josta en nyt ihan täysin tietoinen ollut tilausta tehdessäni on se, että keylessi toimii kaikista ovista,siis myös takaovista. Noinhan sen pitääkin olla, hyvä parannus tuokin. Välttyy nimittäin aiWan turhalta kurottelulta etuoven kahvaan jos tarttee jotain lukitun auton takapenkiltä eikä TIETENKÄÄN jaksa alkaa sitä kakea alkaa kaivelemaan tai mitään nappeja, herranjestas sentään, painelemaan.
Mitään tietoa ei ole Fordilta tai muualtakaan tullut 20S44 kampanjan korjauksesta. Sitä lukuunottamatta varsin tyytyväistä Foordeilua vielä ainakin toistaiseksi ollut Paippisissa.
Tavaratilahan tuossa eniten jännitti. Raportoitakoon, että koirien häkki mahtui juuri passelisti töpselikugan loosteriin. Ei tarvinnut edes takapenkkejä vetää eteen yhtään, joten takamatkustajien jalkatilasta ei tarvinnut tinkiä häkin takia, saatika että olisi joutunut uuden paremmin muotoillun häkin hommaamaan tuon neliskanttisen "rohjon" tilalle.
https://photos.app.goo.gl/kqBkRstL2pwLmZV18
Muita hauskoja havaintoja, jotka tulivat "yllätyksenä": nerokas ovien kolauttelusuoja!
https://photos.app.goo.gl/jpo1s5RVt2uyJLCc6
Tuosta siis ponnahtaa kuminen suojapala oven reunaa suojaamaan hetki kun ovi vähän aukeaa! Ihanaa! Nyt voi siis vielä entistäkin vähemmän kiinnittää huomiota Ääsmarketin parkissa vierustoverin peltilehmään ja avata dörtsit aina isolla kädellä vailla huolia Kugan maalipinnan kärsimisestä! Kanssapysäköijien saabien- yms. rähjien maalipinnastahan ei liisinkiautoiljan ole koskaan tarvinnutkaan välittää
Toinen "yllätysominaisuus" josta en nyt ihan täysin tietoinen ollut tilausta tehdessäni on se, että keylessi toimii kaikista ovista,siis myös takaovista. Noinhan sen pitääkin olla, hyvä parannus tuokin. Välttyy nimittäin aiWan turhalta kurottelulta etuoven kahvaan jos tarttee jotain lukitun auton takapenkiltä eikä TIETENKÄÄN jaksa alkaa sitä kakea alkaa kaivelemaan tai mitään nappeja, herranjestas sentään, painelemaan.
Mitään tietoa ei ole Fordilta tai muualtakaan tullut 20S44 kampanjan korjauksesta. Sitä lukuunottamatta varsin tyytyväistä Foordeilua vielä ainakin toistaiseksi ollut Paippisissa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Aika pienellä menee kokoisekseen, kuulostaa siis siltä että Ford on osannut tuon hybridimoodin suunnitella ihan oikein. Itsehän en ole Mitsun hybridimoodin kulutusta päässyt mun normiajoissa oikeastaan testaamaan, vain muutama pidempi motari- tai maantiesiivu tullut ajettua ja silloin kulutus 7-8 litran luokkaa. Eli aika rutkasti enemmän kuin Kugalla. Oletan siis että noi kilsat on kertyneet pääosin maantiellä. Kaupungissahan se hybridimoodi olis fiksuimmillaan, mutta en nyt ole jättänyt lataamatta ihan testatakseni paljonko bensaa nurkkapyörittelyssä menisi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
^Joo, muutaman litran kymmenyksen sisään samanlaisia kulutuslukemia oli diisseliskeidalla vastaavassa ajossa, eli varsin pätevä laitos kulutuksen suhteen kyllä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Viikonloppuna tuli pääkäyttäjältä rehellistä palautetta Kugasta.
1. Takakontti on ihan pas...huono, koska siinä ei ole semmosia koukkuja, joihin saa ostoskassit yms. ripustettua (Skeidassa oli)
2. Hanskalokero on pas...huono, koska siinä ei ole jäähdytystoimintoa (Skeidassa oli)
3. Ovitasku/lokerot on pas...huonoja, koska ne on pienet (Skeidassa oli isommat)
4 . Apparin meikkipeilissä on sentään valo (Skeidassa ei ollut).
Muuten kuulemma ihan OK auto. No, onneksi ei ole enää kuin 3v 10kk ja n.puoltoista viikkoa auton vaihtoon (auton saa vaihtaa 30päivää ennen nelivuotisen leasing-sopimuksen päättymistä).
-Ville
1. Takakontti on ihan pas...huono, koska siinä ei ole semmosia koukkuja, joihin saa ostoskassit yms. ripustettua (Skeidassa oli)
2. Hanskalokero on pas...huono, koska siinä ei ole jäähdytystoimintoa (Skeidassa oli)
3. Ovitasku/lokerot on pas...huonoja, koska ne on pienet (Skeidassa oli isommat)
4 . Apparin meikkipeilissä on sentään valo (Skeidassa ei ollut).
Muuten kuulemma ihan OK auto. No, onneksi ei ole enää kuin 3v 10kk ja n.puoltoista viikkoa auton vaihtoon (auton saa vaihtaa 30päivää ennen nelivuotisen leasing-sopimuksen päättymistä).
-Ville
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ja vieläkään ei saa ladata? Alkaa epäilyttää että tää onkin valetöpseliauto, laitettu vaan pistorasia kylkeen ja otettu veroedut, akkukotelo on tyhjä ja korjauskoodi ei koskaan realisoidu
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Juu ei missään nimessä saa mennä laittamaan töpselin päähän vieläkään. Tuo em. kirjoittamani palautelista kuvastaa kyllä hienosti, miten erilaisia asioita ihmiset autoissa etsivät. Monille "tärkeä" ajettavuus ei ole rouvalle mikään kriteeri. 225hv vs. Skeidan 115hv(tjsp) --> ihan sama, ei mitään väliä. Toi on todella hiljainen ajossa vs. Skeida (joka sekään nyt ollut mitenkään hirmusen meluisa)--> ei mitään väliä. Automaattipilotti ja kaistavahti kuulemma lähinnä vaan pelottaa jne Eli summa summarum: iso takakontti (koukuilla!), paljon säilytystilaa kaikelle sälälle, jäähdytetty hanskalokero ja meikkipeilin valo. Näillä kriteereillä voinee tässä lähiaikoina aloittaa jo Kugan seuraajan speksailun.
Nooh, vähän ehkä kärjistystä tässä, mutta kuitenkin havaintoja tosielämästä.
Nooh, vähän ehkä kärjistystä tässä, mutta kuitenkin havaintoja tosielämästä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
...ja on myös loistava esimerkki siitä, miksi yksi automalli ei vaan ole oikea ratkaisu kaikille. Onneksi on valinnan vapaus.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla