Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Merkillistä toimintaa :roll:

Samaisesta aviisista löytyi juttua Bemarin n. 9000 auton takaisinkutsusta vastaavan ongelman takia. Ei oo näköjään helppoa tehdä palamattomia patteriautoja. Vielä vaikeampaa on ilmeisesti asiakasviestintä Suomalaiselle maahantuojalle :facepalm_man:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1740
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Alkaa vaikuttaa Volvon kylmästöintikompura ongelma "pikkuvialta". :roll:
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Vinkkasin tästäkin TM:lle ja Tuulilasille, että nyt olis helppo copy-paste artikkeli jo valmiina (vähän vaan google translatea ja eiku julkaisuun :mrgreen: ).
https://www.auto-motor-und-sport.de/neu ... ehr-laden/

Pistin myös lämpimikseni kyselyä vähän auton myyjäliikkeen suuntaan, että mikä meisinki. Kiusa se on pienikin kiusa, vaikka mitään ei varmasti tapahdukaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja koistha »

Jaa ettei enää saa ladata edes moottorilla... (artikkelissa mainittua)
Jonkun on täytynyt "optimoida" oikein huolella.....


Kääntyy muuten todella hyvin saksasta englanniksi Googlella.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

koistha kirjoitti:
Ti Loka 13, 2020 12:05
Kääntyy muuten todella hyvin saksasta englanniksi Googlella.
Joo, ei juurikaan kannata yrittää noita käännöksiä suomeksi, englanniksi tulee yllättävän fiksua tekstiä googlen läpi melkein mistä vaan "lähdekielestä".
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

V.J.S kirjoitti:
Ti Loka 06, 2020 08:31
Tuli muuten nyt toistamiseen rengaspainevaroitus. Hukkaa vasemmasta takakumista paineet n. parissa viikossa 2,4barista 1,7bariin. Pitänee kuskata pajalle, sillä toisin kun Skeidan fake news rengapainevahti-ilmoitukset, Fordilla on (Trumpinkin hyväksymää??) oikeaa dataa systeemissä, eli paine oikeasti alhainen. Pajakeikkaa pukkaa, taas :D
No ei se ilman katoaminen loppunut itsekseen, päin vastoin, alkoi vuotamaan enenevissä määrin. Eiliselle oli sitten aika Vianorille aiheen tiimoilta. Rengas paikattu ja poistettu kumiin kuulemma kuulumaton M6 kokoinen pultti :D Harmillisesti nyt tuolle on museokatsastus käytännössä mahdoton, koska tehdasasenteiset ilmat on yhdessä renkaassa korvattu ei-merkkiliikkeen ties millä halpisilmalla :lol:

Tsekkailin muuten huvikseni mitä Traficomin takaisinkutsutietokannassa on Kugalle. En tiedä toimiiko linkki, mutta tässä:
https://recall.trafi.fi/?q=#vclass=Henk ... model=Kuga

Jep. Tyhjää täynnä tuollakin, eli ilmeisesti palamaan syttyvä korkeajänniteakusto ei täytä kriteereitä "merkittävä vaara liikenneturvallisuudelle tai huomattava haitta ympäristölle tai terveydelle", mutta mahdollisesti tulipaloriskin aiheuttavat vuotavat lämmitettävät tuulilasinpesurin suuttimet löytyy kyllä listoilta (Kuga vuodelta 2017).

Toki todennäköisempi vaihtoehto on se, että Fordin maahantuoja Suomessa ei ole lean and agile prosesseineen vielä ehtinyt infota tästä kampanjasta ja myyntikiellosta Traficomia, kun on niin kiire tehdä kaikkee muuta tärkeetä :roll:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja Eski »

Onkos tällainen pehvi-kuka ollut mahdollista saada toimivalla patterilla? Työkaveri kävi kojeajamassa juuri tällaisen esittelyauton ja siinä oli ollut patteri latingissa ja mistään ongelmista ei merkkiliikkeessä puhuttu...

Eski
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Eski kirjoitti:
To Loka 15, 2020 08:02
Onkos tällainen pehvi-kuka ollut mahdollista saada toimivalla patterilla?
Eski
Ei. Suomessa ei vaan tunnuta olevan yhtään kartalla tässä hommassa, ja esittely jatkuu merkkiliikkeissä ihan normaalisti. Jos jaksaisin, menisin itsekin käymään "koeajolla" tommosella PHEV-Kugalla ja sen jälkeen vähän "keskusteltaisiin" myyjän kanssa noista ETIS:issä ja FordPass äpissä olevista kampanjoista.

Joka tapauksessa KAIKKI valmistetut Kuga PHEV:t on tuon 20S44 kampanjan alaisia, eikä siihen ole vielä toimivaa korjausta saatavilla (ilmeisesti vaihtoon menee koko akkupaketti, huhujen mukaan)
Voisihan tässä itsekin latailla, mutta sitten voi olla ihmettelyä vastuista, jos uloste osuukin ilmanvaihtovälineeseen ja auto palaa. Erittäin epätodennäköistä, mutta kuitenkin mahdollista.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja koistha »

Voipa olla, että jos myyjät olisivat tietoisia tuosta latauskiellosta, niin alkaisi tapahtua.
Tai jos ovat, niin olisi mielenkiintoista miksi rikkovat latauskieltoa.

edit: Eikös syksy ole perinteisesti työsuhdeautojen myynnin kulta-aikaa ? Nyt vaan päälle patteri-kukien myyntikielto, niin saadaan hupia :lol:
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kyllä luulisi, että merkkikaupassa pitäisi olla tuollainen käyttökielto tiedossa. Saattaisi olla aika metka homma, kun esittely-kuka syttyisi koeajolla palamaan ja selviäisi, että eihän sitä patteria olisi saanut ladata eikä käyttää... Pitäisiköhän käydä itsekin koeajolla :twisted:

Eski
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja aero »

koistha kirjoitti:
To Loka 15, 2020 09:18
Tai jos ovat, niin olisi mielenkiintoista miksi rikkovat latauskieltoa.
Todennäköisesti hyväksyvät riskin, koska todennäköisyys on kuitenkin pieni ja sähköajo on noiden yksi isoimpia myyntivaltteja. Jos hyväksyvät riskin järkevästi, suorittavat lataamisen ulkona palamattomalla kentällä niin että joka suuntaan on vähintään parkkiruutu, mieluummin useampi, tyhjänä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja AZP »

NIin tai tieto on kulkenut joskus kesällä myyntipäällikölle, joka on kesälomakauden aikana pidetyssä aamupalaverissa asiasta maininnut. Kahvikupin pohja oli kuitenkin kiinnostavampi juttu ja on tässä tätä kauppaakin tehtävänä, joten meni toisesta korvasta samalla kerralla ulos.

Ja eikun sitä kauppaa tekemään. Ai niin, patteri-Fordi pitäis laittaa lataukseen, kun sitä on joku tulossa koeajamaan tänään :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6428
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, nythän myyjät kuvittelee ja uskoo, että jos tilaat uuden kukan, niin kunhan se aikanaan luovutetaan, niin tämä pikku ongelma on jo ratkaistu... Kyllä Taivaspaikka on ainakin ihan varma, jos lähtö tulee palavan kukan pukilla :twisted:

Eski
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja 3J »

aero kirjoitti:
To Loka 15, 2020 11:37
koistha kirjoitti:
To Loka 15, 2020 09:18
Tai jos ovat, niin olisi mielenkiintoista miksi rikkovat latauskieltoa.
Todennäköisesti hyväksyvät riskin, koska todennäköisyys on kuitenkin pieni ja sähköajo on noiden yksi isoimpia myyntivaltteja. Jos hyväksyvät riskin järkevästi, suorittavat lataamisen ulkona palamattomalla kentällä niin että joka suuntaan on vähintään parkkiruutu, mieluummin useampi, tyhjänä.
Mutta eikös se nyt ollut niin että edes ajaessa ei saisi ladata. Hyväksyvätkö sen riskin että auto syttyy asiakkaan alla palamaan? Vai kerrotaanko asiakkaalle että älä sitten missään vaiheessa käytä ajonaikaista latausta tai saattaa auto palaa? Vähän epäilen että mainitaan. Jos ottavat riskin myös mahdollisista henkilövahingoista, niin ainakin asiakkaana haluaisin olla tällaisesta riskistä tietoinen.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja aero »

Niin kieltämättä haluaisin minäkin. Sinänsä tuo voisi riskienhallinnassa olla taklattavissa niin, että säätää auton softasta ajonaikaisen latauksen pois päältä, mutta sekin voi vaatia spesiaalisoftaa valmistajalta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin