Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Nää on hyviä ketjuja, joissa porukka kirjaa rapsaa uutta tekniikkaa omaavista kulkineista. Laskee autokuumetta kummasti .
Bonuksena oppii arvostamaan noita parin tonnin kiuluja.
Bonuksena oppii arvostamaan noita parin tonnin kiuluja.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ei TM ainakaan jäänyt hyssyttelemään. Kugan myyntikielto mainittu: https://tekniikanmaailma.fi/vuoden-2020 ... oisistaan/
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Hienosti kirjoitettu: kompastunut omaan latauskaapeliinsa...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Näyttää näissä PHEVeissä sun muissa korostuvan se vanha viisaus, ettei välttämättä kannata ensimmäisten joukossa mennä hankkimaan, vaan vasta sitten, kun pahimmat lastentaudit on karsittu tai se Classic-malli sitten huipennuksena, jossa ei ole enää tauteja ja kaikki herkut.
Onhan tässä farssin ainekset, kieltämättä. Kertoo jotain siitä hädästä, millä valmistajat suoltavat uutuuksiaan markkinoille, vaikka keitos on vielä raakile. No, onneksi saa/joutuu seuraamaan vaan sivusta.
Onhan tässä farssin ainekset, kieltämättä. Kertoo jotain siitä hädästä, millä valmistajat suoltavat uutuuksiaan markkinoille, vaikka keitos on vielä raakile. No, onneksi saa/joutuu seuraamaan vaan sivusta.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Kyllä jonkun pitää "kärsiä" nämä lastentaudit, että on sitten perässähiihtäjille tarjolla priimaa käytettyä
Tuli heitettyä syyslomareissu tuossa pe-su. Kivasti tuonne "ihan pas*aan" konttiin kuitenkin kamaa mahtui, 1 x 29" MTB, matkatavarat koko köörille (2 x aikuinen + 1 x 10v penska), penikan ratsastusvermeet jne.
https://photos.app.goo.gl/NHfADnhMAZrT6a988
Varmaan joku 400km tuli ajeltua "täydellä" lastilla, kulutus maantiepainotteisessa reipasvauhtisessa ajossa siinä 6...6,5 l/100km tienoilla.
Tuli myös liityttyä Brittiläiseen Kuga PHEV lärvikirja ryhmään. Siellä on kyllä aika hyvää settiä ja tietoa kaikenlaista, onpa myös Ford UK:n edustaja käynyt kommentoimassa jne.
Mm. päin helkkaria pyyhkivä kuskin puolen pyyhkijä tuntuu tuon lärvikirjaryhmän perusteella olevan ihan Kugan ominaisuus (tai ainakin useampi raportoinut samaa). Pitänee valittaa siitäkin jossain kohtaa.
Tuli heitettyä syyslomareissu tuossa pe-su. Kivasti tuonne "ihan pas*aan" konttiin kuitenkin kamaa mahtui, 1 x 29" MTB, matkatavarat koko köörille (2 x aikuinen + 1 x 10v penska), penikan ratsastusvermeet jne.
https://photos.app.goo.gl/NHfADnhMAZrT6a988
Varmaan joku 400km tuli ajeltua "täydellä" lastilla, kulutus maantiepainotteisessa reipasvauhtisessa ajossa siinä 6...6,5 l/100km tienoilla.
Tuli myös liityttyä Brittiläiseen Kuga PHEV lärvikirja ryhmään. Siellä on kyllä aika hyvää settiä ja tietoa kaikenlaista, onpa myös Ford UK:n edustaja käynyt kommentoimassa jne.
Mm. päin helkkaria pyyhkivä kuskin puolen pyyhkijä tuntuu tuon lärvikirjaryhmän perusteella olevan ihan Kugan ominaisuus (tai ainakin useampi raportoinut samaa). Pitänee valittaa siitäkin jossain kohtaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Hyvinhän tuonne mahtuu!
Menikö fillari ihan etupyörän irrottamalla? Oon Turkaseen tunkenut kokonaisena 29:n mutta penkit kaadettuna. En oo jaksanu edes sovitella eturengas irrotettuna mut helpottais kyllä jos mahtuis. Pienempi vaiva kuin turvaistuinten kiikuttaminen sisätiloihin...
Tai sit vois vaan hankkia sen kattotelineen joskus
E: ja komia pyörä! Olisin itsekin mieluummin ottanut tuollaisen kuin Orbean mutta eipä ollu saatavuutta keväällä. Pojalle tilasin 20" pyörän tuolta ja oon tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen. Ainoa huono puoli on, että "Vitus" on hieman hankala taivuttaa suomen kielessä, erityisesti Turun murteella
Menikö fillari ihan etupyörän irrottamalla? Oon Turkaseen tunkenut kokonaisena 29:n mutta penkit kaadettuna. En oo jaksanu edes sovitella eturengas irrotettuna mut helpottais kyllä jos mahtuis. Pienempi vaiva kuin turvaistuinten kiikuttaminen sisätiloihin...
Tai sit vois vaan hankkia sen kattotelineen joskus
E: ja komia pyörä! Olisin itsekin mieluummin ottanut tuollaisen kuin Orbean mutta eipä ollu saatavuutta keväällä. Pojalle tilasin 20" pyörän tuolta ja oon tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen. Ainoa huono puoli on, että "Vitus" on hieman hankala taivuttaa suomen kielessä, erityisesti Turun murteella
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Tuo EU:n sakkouhka varmasti lisää painetta saada autoja rekisteriin, olivat sitten valmiita tai ei. Töpseliautojen päästöetu itselataavaan nähden on niin suuri että niitä on pakko jokaisen saada myytyä jotta pääsee tavoitteisiin. Vähän samaa matematiikkaa siellä on taustalla kuin siinä Pinto-casessaIC1970 kirjoitti: ↑Su Loka 18, 2020 21:17Näyttää näissä PHEVeissä sun muissa korostuvan se vanha viisaus, ettei välttämättä kannata ensimmäisten joukossa mennä hankkimaan, vaan vasta sitten, kun pahimmat lastentaudit on karsittu tai se Classic-malli sitten huipennuksena, jossa ei ole enää tauteja ja kaikki herkut.
Onhan tässä farssin ainekset, kieltämättä. Kertoo jotain siitä hädästä, millä valmistajat suoltavat uutuuksiaan markkinoille, vaikka keitos on vielä raakile. No, onneksi saa/joutuu seuraamaan vaan sivusta.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Joo, etupyörä irti, takapenkistä 1/3 nurin, satulan hissitolppa ala-asentoon niin meni Vitus kyytiin "heittämällä". Audiin tuon olen itsekin tunkenut kokonaisena, mutta tosiaan vaatii kyllä penkkien kaadon se. Vetokoukkuun asennettava tellinkikin olisi, mutta se kerää bashaa fillarin täydeltä, etenkin jos ja kun tiedossa oli hiekkatiesiirtymiäkin, niin mieluummin tunkkasi sen tuonne sisään.McStadey kirjoitti: ↑Ma Loka 19, 2020 12:07Menikö fillari ihan etupyörän irrottamalla? Oon Turkaseen tunkenut kokonaisena 29:n mutta penkit kaadettuna. En oo jaksanu edes sovitella eturengas irrotettuna mut helpottais kyllä jos mahtuis. Pienempi vaiva kuin turvaistuinten kiikuttaminen sisätiloihin...
Tai sit vois vaan hankkia sen kattotelineen joskus
E: ja komia pyörä! Olisin itsekin mieluummin ottanut tuollaisen kuin Orbean mutta eipä ollu saatavuutta keväällä. Pojalle tilasin 20" pyörän tuolta ja oon tyytyväinen hinta/laatu suhteeseen. Ainoa huono puoli on, että "Vitus" on hieman hankala taivuttaa suomen kielessä, erityisesti Turun murteella
Sentier VR tuli tosiaan hommatua tuolta Vitu'un valikoimista tässä menneenä kesänä kauhiaksi äityneeseen MTB kiimaan. Kerrassaan hauska laitos rymistellä menemään. Merkkiuskollisuus on Paippisissa tähän fillarivalmistajaan fanaattisempaa kuin tiukimmankaan pussihousun Saab-uskollisuus tällä foorumilla, eikä tuo nimi ole laisinkaan vähäisin kriteeri
Pahoittelut offtopikista, mutta loppuun vielä pari hätästä fillariräpsyä launtailta, paikkana Harjureitti (kuvat on ihan kuraa laadultaan, kun kännykkä oli takin rintataskussa ja linssit ihan huurussa...vähän niitä koitin rukkasella putsailla ennen kuvien ottoa, mutta ei paljoa auttanut). Vähän turhan helppoa "polkua" MTB:llä pääreiteillä (graveli olisi oikeampi valinta niille), mutta muutaman hauskan "off-pisten" sieltä löysin parin tunnin lenksulla.
https://photos.app.goo.gl/9KNWSjgSG1ysxLXA6
https://photos.app.goo.gl/d47CKwvfvEadJFhn7
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Penarilla samoja murheita päällä, myös Chevrolet mainittu samaan aiheeseen liittyen, samoin kuin Kuga. Konan ongelmista olikin toisessa ketjussa jo aiemmin juttua:
https://www.talouselama.fi/uutiset/bmwn ... 686712e726
https://www.talouselama.fi/uutiset/bmwn ... 686712e726
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
^ Joo, noi samat ongelmat on tullut tuolta Saksan motortalk.de sivuilta vastaan jo aiemmin, samoin niitä sivuttu siellä brittien töpselikuga facebook ryhmässä. Toi on kyllä hauska, miten noi takaisinkutsut uutisoidaan. Eli viesti on ikään kuin että autoja jo haalitaan korjattavaksi ja homma on jo kovaa vauhtia hoidossa, vaikka tosiasiassa mitään fixiä ei ole. Itse asiassa sen kehittäminen, valmistaminen ja jakelu diilereille ympäri maailman (tai ainakin Euroopan) on tällä hetkellä määrittelemättömän pitkä prosessi (Fordin viestinnässä ulkomailta poimittuna "months"). Sillä välin plugarin omistajat sitten ajelevat tyhjillä akuilla, jos ovat edes tietoisia, että takaisinkutsua on tulossa tai ylipäänsä edes tietävät mitään mistään tulipaloriskistä ja jatkavat autuaan tietämättöminä patterin lataamista.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ihan puhtaasti turvallisuuslasit silmillä ajatellen olisi kätevää, jos tässä tilanteessa autonkin saisi päivitettyä OTA ja ottaa lataus pois päältä valmistajan toimesta kunnes korjaus on oikeasti olemassa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Mikähän on vakuutusyhtiön kanta, jos tota joku (muukin kuin merkkiliike) latailee ja jotain sattuu?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Onneksi pääset bensalla liikumaan... Eli onneksi Kuga on plugari eikä sellainen täys-sähköauto. Jos siis tommoista samaa ongelmaa olisi täys-sähköautoissa.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Täyssähköautolla varmaan mentäisiin isommalla riskillä, eli valmistaja ei antaisi latauskieltoa, vaan tyyliin kiellon ladata sisätiloissa, kiellon ladata ihan täyteen, kiellon ladata yli x kW teholla jnpp.
Meinaan täyssähkön täydestä latauskiellosta iskisi päälle sellainen badwill, sijaisautovaatimukset, kaupan purun vaatimukset yms. että alkais autotehtaan markkinointi- ja talousosastoilla tulla löysät housuun. Tietenkin täyssähköjen volyymit on vielä pieniä, mikä pelastaisi jonkin verran, mutta jos nyt vaikka Tesla Model 3:een tulisi kuukausien latauskielto niin vois Muskin kipsa olla aika nopeasti nurin.
Meinaan täyssähkön täydestä latauskiellosta iskisi päälle sellainen badwill, sijaisautovaatimukset, kaupan purun vaatimukset yms. että alkais autotehtaan markkinointi- ja talousosastoilla tulla löysät housuun. Tietenkin täyssähköjen volyymit on vielä pieniä, mikä pelastaisi jonkin verran, mutta jos nyt vaikka Tesla Model 3:een tulisi kuukausien latauskielto niin vois Muskin kipsa olla aika nopeasti nurin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Aika näyttää, että käykö tässä kuten vaggineen konsernin vehkeissä. Valheilla kuorrutettua paskaa työnnetään markkinoille ja aikansa kirjoitellaan ja sitten suuri yleisö unohtaa ja maksaa kiltisti.
Kuten aikaisemmin totesin, keskeneräisyys on uusi normaali. Moraali käsitteenä alkaa olla tietyssä portaassa aika ontuva käsite .
Kuten aikaisemmin totesin, keskeneräisyys on uusi normaali. Moraali käsitteenä alkaa olla tietyssä portaassa aika ontuva käsite .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...