Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja aero »

Joo, vähän valvotaan, mutta tosiaan vähän. Olen minäkin tehnyt sellaisen selvityksen, kun laskin että kokonaisuutena oli järkevintä ottaa täydet 7000e työmatkavähennystä ja maksaa verot siitä n. 35Mm vuosittaisesta konttorisuhaamisesta. Mutta jos vaikkapa kesän työmatkavähennykset hakee moottoripyörältä, niin samaan aikaanhan ei voi työsuhdeautolla ajaa...

Tuntemistani vapaan autoedun käyttäjistä läpi vuosien en tiedä itseni lisäksi ketään, joka olisi oikeasti maksanut verot ihan oikean ajomääränsä mukaan ja ajanut yli 18Mm/v. En myöskään tiedä ketään, joka olisi ajanut alle tuon eikä toimittanut asiasta selvitystä verottajalle. Toki otantani on varsin pieni, kun se on vain omasta näkökulmastani tarkkailtu.

Lopulta aina 1500e/kk asti noussut verotusarvo kulimallin nokipolttoisesta audista oli sen verran kiva lukema, että jätin avaimet firmalle ja ostin uuden 9-3:n, joten kehtaan väittää puhuvani kokemuksella realistisen työsuhdeautovertotuksen ohjaaavuudesta :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kyrie Eleison! Luoja armahda! Ihme on tapahtunut! Soittivat tuossa 10min sitten, eli about puoli yhdeksän jouluaatonaattoiltana (sic!) Autokeskukselta. Kugalle on nyt patterinvaihtoaika! Viikolla 9 ma ja ti, eli 1.-2. maaliskuuta Sijaisauto kuuluu asiaan, aamusta viedään ja seuraavan päivän iltana noudettavissa. Ensimmäinen aktiivinen yhteydenotto ja muutenkin asiallinen asiakaspalvelutapahtuma toistaiseksi! Hyvä hyvä! Vähänkö jännää!
Ajattelin kyllä valittaa kyös seuraavista asioista:
1. Blis sekoilee (tunnettu ongelma maailmallakin). Ei pahasti, mutta kuitenkin virhehälyjä ihan liikaa.
2. Keylessin toteutus on huonoin tähän asti vastaan tulleista. Useita kertoja pitänyt kaivaa avain taskusta ja painaa kakesta ovet auki, kun ei vaan tunnista avainta tai jotain.
3. Easy-open takakontti, sama homma ku keylessin kanssa. Välillä ei vaan reagoi, vaikka miten potkii puskurin alle ja ottaisi avaimen pois taskusta jne.
4. Kuskin puolen pyyhkijä ei ole koskaan pyyhkinyt hyvin, jättää suhmuraa. Ilmeisesti ei vaan painu lasia vasten tarpeeksi
5. 12V. akulle on vissiin useampiakin softapäivityksiä. Meillä ei ole ongelmia ollut (ei siis "deep sleep" hälyjä FordPassissa tai muita häröilyjä), mutta autolla onkin ajettu joka päivä (oikeasti 8O ) sen saamisen jälkeen. Kerran kuitenkin mittasin napajännitteen yhtenä viikonloppuna, oli aamulla ennen ajoon lähtöä 12,2V, eli ihan liian vähän.Eli saavat päivittää tämänkin.
6. Polttomoottorin kyljestä puuttuu turbo. :mrgreen: :facepalm_man: Hirmuinen asennusvirhe tehtaalla? :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jaahas. Uusi vuosi, wanhat kujeet, tai jotain. Tuossa joulun välipäivinä oli vähän jopa pakkastakin ja pääsi kokeilemaan Kugan & Michelin X-ice North nelosten talviajo-ominaisuuksia. Peilijäällä pito ihan OK ja ESP:n avulla tuo lahna kääntyy kyllä just siihen suuntaan mihin ratilla näyttää, toki fysiikan lakien rajoissa. Mutta siis varsin OK käytös oikeasti liukkaalla pinnalla ja suuntavakaus on hyvä. Sen sijaan ultimaattinen testi, a.k.a. Paippisten Kartanon pihamäki vajaan 10cm loskakerrostumalla oli Foordille aivan liikaa, ja tuota pidemmälle ei suostunut nousemaan.
https://photos.app.goo.gl/S4eG7uvFThtX8ue17

Vaikka sai valmiiksi "tampattua" uraa (=eli mäki ajettu alas jo kertaalleen), ja koitin vissiin neljä kertaa tuota ajaa ylös, niin ei. Tuo isohko omamassa yhdistettynä etuvetoon ei toimi kyllä yhtään loskaista ylämäkeä ylös yrittäessä. Umpisurkeaa. Ei ole "citymaastureista" kampittamaan Paippisten ankaria olosuhteita :mrgreen: Luistonesto on ainakin normaalimoodissa umpisurkea. Tappaa kaiken etenemisyrityksen. Meinasi jäädä jo tohon pihamäkeä edeltävään nousuun jumiin tuossa loskassa. Ei ole yhdelläkään aikaisemmalla autolla ollut siinä kohtaa ongelmia, eli pääsi vähän yllättämään. Kotoa lähdettäessä ei tossa Käsiksentiellä (loskassa) suostunut kulkemaan kuin n. 50km/h normaali-ajotilalla kaasu pohjassa (suti). Tuli kokeiltua myös liukas ja syvä lumi/hiekka ajomoodit, mutta ihan sama, luistonesto tappaa kaiken etenemisen. Ainoastaan kytkemällä luistoneston kokonaan pois, oli yrityksessä sentään jotain puhtia. Mutta aika berberistä kuitenkin, ei vakuuttanut, ja oikeasti jos pitää jokaisena lumisena päivänä napsutella valikoista luistonesto pois ennen pihanmäkeen ajoa, niin voe voe... Katsotaan huomenna, vois yrittää tehdä vertailun, kun haetaan anoppilasta Peugeotti takas (oli siellä lainassa joulunpyhien yli). Veikkaan, että toi 2003 bugatti pesee Kugan about 8-0 etenemiskyvyssä. Eli jätän mäen auraamatta (nyt puskee lunta aika kivasti, huomenissa lienee ainakin se 10cm maassa) ja vetäsen eka Pösöllä mäjen ylös ja katotaan sitten, miten Kuga pärjää perässä. Raportoin tulokset tänne, vaikka ketään ei edes kiinnosta :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Tuo Volvon wannabe AWD on lopulta kyllä ihan ok, arvostan. :roll:
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mikäs wannabe se volvon veto on? Ihan rehellisestihän siinä neljä pyörää vetää kun sille on tarve.

Se on taas talvi, kun FB:n Outlander PHEV-ryhmässäkin on alkanut keskustelu töpselikärsäin nelivedon hyvyydestä ja huonoudesta. Joku oli jäänyt hankeen jumiin, niin heti siellä joku alkoi nitistä, että ei nää kulje minnekään kun ei ole alennusvaihdetta eikä akseleilla lukkoja, katsokaa vaikka netistä rullakokeita. Mä en vaan usko että rullakokeet kertoo kauheasti siitä miten vaikkapa tuo Paippisten mäki päästään ylös. Siinä vaikuttaa paljon enemmän muut auton ominaisuudet kuin se vetääkö yksi pyörä kun kolme muuta on ilmassa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

No wannabeksi ne "oikeiden nelivetojen" omistajat tuota kutsuu. :lol:
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Se on taruolento se oikee neliveto :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja aero »

Nio. Mitä rullakokeisiin tulee, niin ne tuntuu poikkeuksetta kertovan (vain) sen, mitä nelivetotekniikkaa testaaja "kannattaa". Ainakin kaikki mun näkemät rullakokeet on ihan selvästi valmisteltu ja toteutettu niin, että "voittaja" on se etukäteen päätetty. Jos missään taustalla (seinässä, banderollissa tms) vilahtaa vähänkään joku automerkin plakaatti, logo tms, niin kyseinen merkki on vahvalla todennäköisyydellä se voittaja.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7334
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Toi saattaa pistää harmittaa jos pitää arpoo et pääseekö kotipihaan asti, varsinkaan kun ei toi nyt mahdottoman haastavalta keliltä näytä 8O

Oot kai joskus raportoinu et siihen on joku muukin jääny mut sillo vissii ollu tyyliin peilijää+pakkaslumi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2036
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja Julle »

Jättäisin koslan siihen ja kutsuisin romukuskin hakemaan fjöördin. Eihän tuommoisella ole virkaa.
9-5 Aero - 00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No just äsken kävi joku hakemassa kaappien siivouksessa ylimääräiseksi jääneitä romppeita, joita jaellaan tarvitsijoille kaikenmaailman nettikirppis-roskalvoilla. Tulos auraamattomalla pihatiellä, autona Opel Astra (H): fail. Ehkä ekat 10m pääsi ja käveli loput :D Noh, kyseessä "ensikertalainen" tuon mäen kanssa, joten ei varmaankaan ymmärtänyt tulla pihatien alkumutkaan maximum attackilla näyttävässä, mutta eteenpäin vievässä nelipyöräluisussa, joten huonostihan siinä käy. Alkuvauhti pitää olla kova, muuten jää huonommilla keleillä varmasti vajaavetoisilla mäki kiipeämättä. Fordin kanssa ongelma oli jo siinä, että alkuvauhtia ei saanut ja mäkeen kurvatessa ESP tappoi viimeisenkin vauhdin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23976
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

etuveto menee peruuttamalla vaikka puuhun hahahahah
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5310
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

V.J.S kirjoitti:
Ke Joulu 23, 2020 20:44
3. Easy-open takakontti, sama homma ku keylessin kanssa. Välillä ei vaan reagoi, vaikka miten potkii puskurin alle ja ottaisi avaimen pois taskusta jne.
Astra K:n kanssa moni valitteli toimintaa, kun potkivat samalla tavalla kuin tv-mainoksessa. Ohjekirjan lukemalla löytyy oikea kohta ja tietty potkaisumalli, jonka jälkeen homma toimi aina. Oletko tarkistanut potkaisutyylisi? :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23976
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

samalla tavalla ku siin mainokses mummo potkasee viipan takapuskuria :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8086
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

JP_Vette kirjoitti:
Su Tammi 03, 2021 11:56
V.J.S kirjoitti:
Ke Joulu 23, 2020 20:44
3. Easy-open takakontti, sama homma ku keylessin kanssa. Välillä ei vaan reagoi, vaikka miten potkii puskurin alle ja ottaisi avaimen pois taskusta jne.
Astra K:n kanssa moni valitteli toimintaa, kun potkivat samalla tavalla kuin tv-mainoksessa. Ohjekirjan lukemalla löytyy oikea kohta ja tietty potkaisumalli, jonka jälkeen homma toimi aina. Oletko tarkistanut potkaisutyylisi? :D
Juu. Ensin potkittiinkin väärin, nyt osataan oikein. Silti jää luukku välillä aukeamatta. Veikkaisin, että sama homma kun sen keylessin kanssa, ei vaan tunnista avainta tarpeeksi luotettavasti.

Tämän päiväinen mäkiralli päättyi tasapeliin Kugan ja Pösön kesken. Molemmat kiipesivät auraamattoman mäen päälle vailla ongelmia. Nyt oli lunta jopa enemmän kuin tuolla ekalla kerralla, mutta tuommosta kevyttä pakkaslunta, jossa ei sitten ollutkaan mitään ongelmaa. Se on se pelkkää loskaa oleva "patja" paljon haastavampi elementti. Eli ehkä tuolla on sittenkin jotain mahdollisuuksia selvitä useimmista talvipäivien kuljetushaasteista. :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin