Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Villellä on pointti. 100.000 ongelmatonta kilometriä Focuksella, kuten muistatte. Kaiken lisäksi vielä hyvä ajettava ja maitolitran pannu veti pontevasti. Ihan ei Kugan kanssa mennyt putkeen, mutta näitähän sattuu kaikille merkeille, monessa mallissa.

Kunhan kiesi on kunnossa, niin saadaan aikanaan kunnon dataakin, mitenkä se tuollainen pelittää kokonaisuutena. Nämä kommellukset tosin ovat vahvistaneet oman näkemykseni siitä, että elinkaaren alkupäässä oleva automalli on aina pikku arvoitus, minä konservatiivisena ostajana olen yleensä valinnut niitä "Classic"-malleja ensin, ei oikein ole kiinnostusta pioneerityöhön. Toki työsuhdeautoilu on vähän eri asia. Mutta silti. Taitaa olla entistä suurempi vaara pikku hutilyönteihin näiden osittain tai kokonaan sähköisten viritysten kanssa, kun kiire on markkinoille ja välttämättä ei paletti ole ihan koko hehkussaan näpeissä siinä vaiheessa, kun pitää pukata tuotetta kuluttajille.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Cona kirjoitti:
Ti Tammi 26, 2021 20:10
Fordisti ja Opelisti saa aina olla perustelemassa valintaansa. Opelhan tällä aiheella ihan leikittelikin mainoksissaan.
:saab: -palstalla kyllä :wink:

FORD = Fix Or Repair Daily
OPEL = LEPO :lol:

Jos Saabin kaltaista autoa ei ole tarjolla (lue: jos siellä NEVSillä vielä silloinkin pyöritellään peukaloita tai p*ppel*ä) kun noista meidän kärryistä aika jättää, niin pakko varmaan suunnata Jaggen tarjontaan.

Uutta autoa tulen tuskin koskaan ostamaan, koska arvonalenema on sen verran suuri ensimmäisen vuoden aikana.

FORDista vielä muuten sellainen juttu, että olivat aikanaan erään erittäin hyvämaineisen suomalaisen pörssiyrityksen autojen hovitoimittaja.
Heillä ei ollut muita työsuhde- ja huoltoautoja.
Pari vuotta sitten lähti ensimmäiseksi huoltoautot Renaultille, viime vuonna lähti työsuhdeautot Toyotalle, joka oli jo pidempään yrittänyt päästä apajille. Heidän kontaktihenkilönsä soitteli minullekin muutamaan otteeseen, vaikka olin vain ylempien toimihenkilöiden luottamusmies, enkä vastuussa yrityksen autopolitiikasta.

Mitä tästä voimme oppia? Asiakastyö on unohdettu siinä vaiheessa, kun "massu" on täynnä. Siellä olisi pitänyt Key Account Managerin ja isompien pomojen hoitaa sekä ylläpitää asiakkuutta ja asiakassuhdetta. Totta kai muut tekevät parhaimpansa, jotta pääsisivät autotoimittajaksi olemassa olevan toimittajan tilalle.

No vähän offtopicia, mutta jos haluaa pitää bisneksen pyörimässä, niin pitää pitää asiakkaista huolta.

Mielestäni Saab ja Volvo ovat oman kokemukseni mukaan hoitaneet (Saab imperfektissä, koska sitä ei enää ole) asian suht mallikkaasti. Vaikka minulla ei ole ollut Volvoa työsuhdeautona enää kahteen vuoteen, minulle tulee vieläkin Volvo Viesti.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

On sille Fordille tapahtumassa jotain hyvääkin:

https://www.saabplanet.com/saab-aero-x-anthony-lo/
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja aero »

V.J.S kirjoitti:
Ti Tammi 26, 2021 17:34
siinä on aika vaikea mitään järkisyitä alkaa tiskiin latomaan, miksi Ford olisi "huono" valinta (tunnesyyt ja historian lehtien havinat sitten erikseen).
Viivapilattu tuulilasi olisi mulle showstopper, mutta saa kai näitä läpinäkyvälläkin lasilla, viimeistään lasivarokon kautta kierrättämällä.
V.J.S kirjoitti:
Ti Tammi 26, 2021 17:34
Mitenköhän esimerkiksi Bemari-kuskeilla, joilla ihan sama homma niiden tiettyyn aikaväliin valmistettujen plugareiden akkujen kanssa? En tiedä, mutta onkohan mahtanut tulla mitään "good-williä" tai kompensaatiota BMW:n toimesta, vai vaihtavatko vaan akuston takaisinkutsulla ilman mitään korvausta, ellei asiakas sitä erikseen ala vaatimaan?
Bemarifoorumilla ovat puhuneet että bensakortteja on tarjottu, oliskohan ollut 500e.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Kyllä siihen lämmitettävään tuulilasiin tottuu, vaikka ne viivat ainakin volkkarissa aika selkeästi näkyy :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja Cona »

Hauska huomata, miten joku merkki on mennyt sen verran ihon alle, että sen inhoamista perustellaan suht mitättömilläkin seikoilla. Mutta automerkit herättävät intohimoja, puolesta ja vastaan, osilla nämä sympatiat ja antipatiat on tulleet jo äidinmaidossa. :D

Siinä kohtaa, kun etelä-Suomen talvisää seilaa +-0 asteen vaiheilla niin se lämmitettävä tuulilasi on oikeasti aika mukava varuste enkä ole kyllä ikinä niihin lankoihin kiinnittänyt ajaessa huomiota.

Omalla kohdalla Baijerilainen tai Audi ei varmasti tule hyvin suurella todellisuudella ikinä olemaan varteenotettava vaihtoehto. Niissä ei vaan yleensä hinta ja laatu käytettynä kohtaa, vaikka hienoja autoja ovatkin tehtaalta rullatessaan.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Cona kirjoitti:
Ke Tammi 27, 2021 12:53
Omalla kohdalla Baijerilainen tai Audi ei varmasti tule hyvin suurella todellisuudella ikinä olemaan varteenotettava vaihtoehto. Niissä ei vaan yleensä hinta ja laatu käytettynä kohtaa, vaikka hienoja autoja ovatkin tehtaalta rullatessaan.
Samaa mieltä 👍

Mersua en taas halua, koska se on vanhojen miesten merkki :lol:
En tunne itseäni vielä niin vanhaksi, vaikka olenkin keski-ikäinen.

Meikäläisen vaihtoehdot olisivat:
-Alfa (ei varmaan uskalla sen "korjausmaineen" vuoksi)
-Jaguar
-Volvo (hyvä, mutta liian yleinen).

Eli vaihtoehto olisi sitten varmaan se Jaguar. Niitä saa aika kohtuuhintaan käytettynä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Cona kirjoitti:
Ti Tammi 26, 2021 20:10
Fordisti ja Opelisti saa aina olla perustelemassa valintaansa.
Tää kommentti nauratti. Kun kännykauden alusta asti on ollut Ericsson, sittemmin Sony, pihassa Saab tai Citroën, niin kyllä siinä välillä kokee kulkevansa ainakin vastavirtaan, jos ei peräti vastaantulijan kaistaa :mrgreen:.

Joskus kakkosautona oli Ford, joskus Fiat. Omien ennakkoluulojen haastaminen on ollut myös hyvin silmiä avaavaa. Villen PHEV seikkailua olen välillä mielenkiinnolla seurannut ja ihmetellyt autoliikkeen ja merkin tapaa hoitaa asioita, mutta auto itsessään lienee ihan hyvä.

Itse koen kovin vastenmielisenä sen, että uusien vehkeiden kanssa pitää puljata melkein yhtä paljon, kuin noiden vanhojen kiulujen kanssa. Että jos ei edes auto asioissa voi ostaa itseään murheista vapaaksi, niin on mennyt maailman meno merkilliseksi.

Toisaalta se on hyvä syy persaukiselle ajaa vanhoilla velattomilla kiuluilla ja nauttia riittävistä ominaisuuksista, kuin 10 - 15 kertaa kalliimmilla ajavat.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Joo. Ohan voortti hoitanu noi hyvin.

2000-luvun voortteja ei voi kyl oikein verrata vanhempiin.
Vanhoja muistellessa saa olla melko varovainen kuten vaikka et x-type jaguar on uudelleen muotoiltu kolmoskoppane mondeo.
Ja jos alfan korjaus pelottaa niin senkin saa varsin tutulla tekniikalla. :wink:

On sitä varmaan itekki joskus tullu parjattuu parhaat ranskalaiset saa grilliltä läppää mut niin vaa pihal on romanian rellu ja psa :mrgreen:
Kai sitä kumminki pitää valita auto käyttötarkoituksen mukaan ja sen jälkeen katottava mihi riittää rahat ja kummosii yksilöitä löytyy.
Se että kyseisen foorumin porukoista löytyy saman henkisii kavereita niin "välillä" ohjaa valintoja.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1059
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Öhöm, se on Romanian Hummeri eikä rellu :mrgreen:.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Toi Duster on käyttöautoksi varmaan hinta-/laatusuhteelta parasta mitä voi saada, jos ei laita hirveästi painoarvoa varusteille ja turvallisuudelle, enkä tarkoita tuota mitenkään negatiivisessa mielessä. Siinä on hinta painettu niin alhaiseksi kuin toistaiseksi on Euroopassa valmistetuissa autoissa nähty.

Satuin nimittäin keskustelemaan meidän asuntoa lähellä olevan rengasliikkeen työntekijän kanssa, jolla on Dacia Duster. Ei kuulemma ole ollut mitään suurempia ongelmia sen kanssa.

Saa nähdä, iskeekö hintapaine suomalaisiin autontuojiin niin paljon, että alettaisiin tuoda kiinalaisia autoja Suomeen. No Volvo S90 on jo sellainen :wink: , mutta tarkoitan tällä ihan oikeasti kiinalaisten valmistamia autoja kiinalaisella brändillä.

En näkisi tuota mitenkään kummallisena, kun Hyundaita ja Kia:a on alettu aiemmin tuomaan. Olisihan se ihme, jos mikään kiinalaisista autovalmistajista ei haluaisi valloittaa länsimaiden automarkkinoita. Jos ei pysty ostamaan mitään hyväksi havaittua automerkkiä (esim. Geely osti Volvon) breikatakseen helpommin länsimaisilla automarkkinoilla, on yritettävä tehdä se omalla merkillä. On tietysti vaikeampaa ja haastavampaa, mutta ei välttämättä mahdotonta, jos menee strategiassaan hinta edellä kuitenkin läpäisten eurooppalaiset turvavaatimukset.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Turbo Sensonic kirjoitti:
To Tammi 28, 2021 07:44
T
Saa nähdä, iskeekö hintapaine suomalaisiin autontuojiin niin paljon, että alettaisiin tuoda kiinalaisia autoja Suomeen. No Volvo S90 on jo sellainen :wink: , mutta tarkoitan tällä ihan oikeasti kiinalaisten valmistamia autoja kiinalaisella brändillä.
Kannattaa päivittää noita "tietojaan" aina kymmenen vuoden välein, kyllä Suomestakin saa jo ihan ehtaa kiinalaista muualtakin kuin lounasbuffetista :mrgreen:
https://maxussuomi.fi/mallit/euniq-mpv/
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja aero »

McStadey kirjoitti:
Ke Tammi 27, 2021 09:59
Kyllä siihen lämmitettävään tuulilasiin tottuu, vaikka ne viivat ainakin volkkarissa aika selkeästi näkyy :roll:
Olen ajanut tuulilasivammaisella Fordilla tarpeeksi tietääkseni, että en halua katsella viivalasia niin pitkään, että tottuisin.

Pärjää kyllä, mutta että tottuisi, yhh... Volvon hiekkapuhalletunkin lasin kanssa pärjäsi, mutta ei siihen tottunut - ja aina kun näki oikeasti läpinäkyvän lasin, oli fiilis sellainen "ooooh". Eikä se siis mainittavasti Fordin viivalasia pahempi ollut, siksi kehtaan verrata.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mä en kyllä ole kokenut noita tuulilasin vastuksia missään kohtaa häiritseväksi. Ekat oli jo Focuksessa reippaat 8v sitten, Skeidassa myös ja nyt tietty Kugassa. Voi toki olla, että kun ns. omassa ajossa on noita ikäloppuja katiskoita, joissa kunnolla hiekkapuhalletut lasit joista ei näe pihalle millään kelillä, niin noi uudehkot vastukselliset lasit tuntuu suorastaan huikean kirkkailta :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Turbo Sensonic kirjoitti:
To Tammi 28, 2021 07:44
Olisihan se ihme, jos mikään kiinalaisista autovalmistajista ei haluaisi valloittaa länsimaiden automarkkinoita. Jos ei pysty ostamaan mitään hyväksi havaittua automerkkiä (esim. Geely osti Volvon) breikatakseen helpommin länsimaisilla automarkkinoilla, on yritettävä tehdä se omalla merkillä
Kiinalaiset ovat tulossa voimalla jo hyvinkin perinteisiksi katsottaville länsimaisille tonteille:
https://www.motor1.com/news/455722/merc ... g-engines/

Kiinassa vaikuttaa kapitaalia ja osaamistakin nykyisin löytyvän.
Tovin päästä saattaa merkiltä kuin merkiltä löytyä ainakin osittan kiinalaista syntyperää olevaa tekniikkaa.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Vastaa Viestiin