Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Kuga kelkottu pajalle jatkotutkimuksiin aamulla. Saas nähdä mitä löytävät. Sijaisautoksi sain ST-line Fiestan. Tuttu kolmepyttynen pörisijä pellin alla, ihan raikasta vetoa kyllä tarjoilee edelleen. Tuossahan on joku madallettu alusta ja on kyllä suorastaan kauhia kivireki Vignale-Kugaan verrattuna Toki kovimmille bemarikuskeille tuokin olisi ihan liian lulla, mutta en koe kyllä mitään tarvetta tommosille madalletuille sporttialustoille käyttöautoissa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Toivottavasti eivät ole jyrsineet kovin montaa johtosarjaa, muuten tulee pitkä siivu fiestalla
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Seuraa virallinen anteeksipyyntö. Anteeksipyytäjä: allekirjoittanut. Anteeksipyynnön vastaanottaja: Paippisten jyrsijät.
Allekirjoittanut pahoittelee levittämäänsä väärää tietoa, joka perustui vahvistamattomiin huhuihin. Tarkoituksenani ei ollut mustamaalata paikallista jyrsijäpopulaatiota, mutta vasten parempaa tietoani tulin niin tehneeksi. Olkaa hyvä ja vastaanottakaa anteeksipyyntöni, jonka esitän vilpittömin mielin ja suoraan sydämestäni.
Anteeksipyyntö loppuu.
Eli näin. Voidaan palata takaisin normaaliin päiväjärjestykseen, eli haukkumaan Fordin paskaa laatua. Tarkemmissa hutkimuksissa löytyi siis joku lämpötila-anturi, jonka resistanssiarvot ovat ulkona toleranssista. Osa tilattu Ruotsista, asennus ensi viikon torstaina.
Allekirjoittanut pahoittelee levittämäänsä väärää tietoa, joka perustui vahvistamattomiin huhuihin. Tarkoituksenani ei ollut mustamaalata paikallista jyrsijäpopulaatiota, mutta vasten parempaa tietoani tulin niin tehneeksi. Olkaa hyvä ja vastaanottakaa anteeksipyyntöni, jonka esitän vilpittömin mielin ja suoraan sydämestäni.
Anteeksipyyntö loppuu.
Eli näin. Voidaan palata takaisin normaaliin päiväjärjestykseen, eli haukkumaan Fordin paskaa laatua. Tarkemmissa hutkimuksissa löytyi siis joku lämpötila-anturi, jonka resistanssiarvot ovat ulkona toleranssista. Osa tilattu Ruotsista, asennus ensi viikon torstaina.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Fordi ei kelpaa siis rotillekaan
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Onneks sentään paippislaisille vielä kelpasi, muuten olisi Foordi pulassa
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Juu niin tänään hoidettu Foordistin jokaviikkoinen visiitti pajalla Nyt saivat vikavalon sammumaan. Kyseessähän ei siis ollut mikään jäähdytysnesteen lämpöanturi, vaan imuilman lämpöanturi, minkä vaihtoivat Tuo tosiaan oli ollut ilmeisen haastava diagnosoida, kun vikakoodit viittaili koneen lämpöihin ja automaattisen etusäleikön toimintaan ja ties mihin.
Semmonen seikkailu tämä, saas nährä mitä tuo seuraavaksi keksii.
Ja se kaikkia kiinnostava sijaisautohan oli Mazda2. Vähemmän kivireki kuin edellinen lainaraketti Fiesta, mutta ei kyllä millään mittarilla jatkoon. Onneksi ei tarvinnut ajaa sillä ku vajaa 10km.
Semmonen seikkailu tämä, saas nährä mitä tuo seuraavaksi keksii.
Ja se kaikkia kiinnostava sijaisautohan oli Mazda2. Vähemmän kivireki kuin edellinen lainaraketti Fiesta, mutta ei kyllä millään mittarilla jatkoon. Onneksi ei tarvinnut ajaa sillä ku vajaa 10km.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Eipä ole vikavalo loistanut imuilman anturin vaihdon jälkeen, joten matka on jatkunut vailla ongelmia.
Kaikkihan tietää, että nää lataushybridit vie bensaa ku 60-luvun V8 jenkki patterin tyhjentyessä, eikö? Viikonloppuna käytiin reissussa. Kotimatka Alastaron liepeiltä lähti tyhjällä akulla, kun kohteessa ei ollut latausmahdollisuuksia (tai ois ollu jos ois ottanut schuko-kaapelin mukaan ). Tämmöset lukemat oli plakkarissa kotiin päästyämme:
https://photos.app.goo.gl/pf4NrnVfciYSkLuZ6
Matkallahan oli maantietä rajoituksella 80-100 sekä myös motaria Riihimäeltä muutama kymmenen kilometriä etelään. Ajonopeus aina letkan mukana, parit ohitukset ja motarilla cruisessa 130km/h. Minun mielestä ihan kohtuullista
Ajopatterin vaihdon jälkeinen kokonaiskulutus, sisältäen tosiaan pari pidempää reissua, on ollut kompuutterin mukaan 3,0l/100km.
Latausasemakin tupsahti tontille pyytämättä ja yllättäen. Sillä sais sen 3,6kW lataustehoksi (Schukolla taitaa lataa max 8A virralla) ja siinä olisi sähkön kulutusmittarikin samassa. Kauhia kiire ei tuon asennuksella toki ole, schukon kanssa on pärjätty ihan kivasti. Talveksi kuitenkin varmaan hyvä tuo kytkeä toimintaan, niin ei esilämmitys hörppää akusta niin paljon virtaa.
Kaikkihan tietää, että nää lataushybridit vie bensaa ku 60-luvun V8 jenkki patterin tyhjentyessä, eikö? Viikonloppuna käytiin reissussa. Kotimatka Alastaron liepeiltä lähti tyhjällä akulla, kun kohteessa ei ollut latausmahdollisuuksia (tai ois ollu jos ois ottanut schuko-kaapelin mukaan ). Tämmöset lukemat oli plakkarissa kotiin päästyämme:
https://photos.app.goo.gl/pf4NrnVfciYSkLuZ6
Matkallahan oli maantietä rajoituksella 80-100 sekä myös motaria Riihimäeltä muutama kymmenen kilometriä etelään. Ajonopeus aina letkan mukana, parit ohitukset ja motarilla cruisessa 130km/h. Minun mielestä ihan kohtuullista
Ajopatterin vaihdon jälkeinen kokonaiskulutus, sisältäen tosiaan pari pidempää reissua, on ollut kompuutterin mukaan 3,0l/100km.
Latausasemakin tupsahti tontille pyytämättä ja yllättäen. Sillä sais sen 3,6kW lataustehoksi (Schukolla taitaa lataa max 8A virralla) ja siinä olisi sähkön kulutusmittarikin samassa. Kauhia kiire ei tuon asennuksella toki ole, schukon kanssa on pärjätty ihan kivasti. Talveksi kuitenkin varmaan hyvä tuo kytkeä toimintaan, niin ei esilämmitys hörppää akusta niin paljon virtaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Mielenkiintoista olisi tietää mikä olisi kulutuslukema, jos sähköllä ajon määrä olisi ollut 0 km tuolla reissulla. Nythän se taitaa laskea iloisesti keskikulutusta.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Se kun ei mene oikein koskaan nollaan, paitsi ehkä pakkasella jos ajaa ihan lyhkästä nurkka-ajoa tyhjällä patterilla ja kylmällä autolla. Tuo raapii noita sähkösiä kilometrejä aika iloisesti "tyhjälläkin" akulla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Totta.
Aika tehokkasti kuitenkin näyttää käyttävän dinosauruksien jäänteitä. Ei tainnut olla merkittavasti suurempia lukemia ennen kuin sait luvan töpselilataukseen ?
Aika tehokkasti kuitenkin näyttää käyttävän dinosauruksien jäänteitä. Ei tainnut olla merkittavasti suurempia lukemia ennen kuin sait luvan töpselilataukseen ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Tuolla matkalla ajetun sähköajon sähköthän on tehty käytännössä bensalla, kun kerran akku oli tyhjä lähdettäessä. Eli sinänsä tuo on ihan rehellinen bensankulutus kyseiselle matkalle.
Pienellä kyllä menee Phordi, ei Mitsulla oikein tuollaisessa ajossa pystyisi alle seiskan kulutukseen pääsemään kun tyhjällä akulla lähtee. Varsinkin toi motariajo on myrkkyä taloudellisuudelle.
Pienellä kyllä menee Phordi, ei Mitsulla oikein tuollaisessa ajossa pystyisi alle seiskan kulutukseen pääsemään kun tyhjällä akulla lähtee. Varsinkin toi motariajo on myrkkyä taloudellisuudelle.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Juu, latauskiellon aikaan syksyllä meni vähän reippaalla 5litran keskikulutuksella, talvikeleillä meni soppaa melkein seiskan pintaan.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
^ Joka on kyllä vähän tuon kokoiselle autolle. En mitenkään usko että pelkällä bensamoottorilla ilman regenerointia ja akkua menisi vähemmällä. Vaikka kuinka klikkiotsikot niin herjaa. Ehkä se maapallo pelastuu sittenkin.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
30tkm pyörähti just mittariin ja koska Fordilla edelleen kiinteät huoltovälit kilometrien mukaan, on aika pajalle ylihuomenna. Öljyn kuntoa seurataan prosentteina erikseen, eli taas tullee käymään niin, että pari kk huollon jälkeen pitää käydä vaihdattamassa öljyt erikseen. No, ei ole iso vaiva.
Toki pajalle tulee asiaa huollon lisäksi joka tapauksessa lähiaikoina. Nimittäin tottahan toki taas pukkaa vikavaloa
https://photos.app.goo.gl/k1Wt7Fn2cvUC26c96
https://photos.app.goo.gl/2bEErroJk5ZuiJ2CA
Tilannehan meni niin, että sähköajolla hissuksiin ajeltiin, kun auto nykäs ja polttomoottori pärähti käyntiin. Samalla auto kehotti pysähtymään välittömästi turvalliseen paikkaan. No, siitä selvittiin sammuttamalla ja käynnistämällä auto pariin kertaan, nyt toimii taas normaalisti poislukien check enginen loimotus. Tuota etusäleikköähän auto herjaili viimeksikin, korjaukseksi siihen vaihdettiin loppuviimein imuilman lämpöanturi...Saas nähä mitä tällä kertaa keksitään.
Toki pajalle tulee asiaa huollon lisäksi joka tapauksessa lähiaikoina. Nimittäin tottahan toki taas pukkaa vikavaloa
https://photos.app.goo.gl/k1Wt7Fn2cvUC26c96
https://photos.app.goo.gl/2bEErroJk5ZuiJ2CA
Tilannehan meni niin, että sähköajolla hissuksiin ajeltiin, kun auto nykäs ja polttomoottori pärähti käyntiin. Samalla auto kehotti pysähtymään välittömästi turvalliseen paikkaan. No, siitä selvittiin sammuttamalla ja käynnistämällä auto pariin kertaan, nyt toimii taas normaalisti poislukien check enginen loimotus. Tuota etusäleikköähän auto herjaili viimeksikin, korjaukseksi siihen vaihdettiin loppuviimein imuilman lämpöanturi...Saas nähä mitä tällä kertaa keksitään.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Fård korjasi itsensä. Check engine valo sammui ja äpinkin mukaan kaikki on taas kosher. No mainitsen tuosta nyt kuitenkin huomenna huollon herrasmiehille/naisille.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84