Pikku hauskuuksia löytyy ominaisuuksista nyt kun on päässyt sähkömoodissakin ajelemaan.
Tuo Fåårdihan tykkää läpsytellä tauluun kaiken maaliman ilmotuksia liikkeelle lähdettäessä, jotka voi kuitata OK -napilla ratista. Esim. tämä turvavöiden statusilmoitus:
https://photos.app.goo.gl/E7S8tCSFFqTRKYxq7
Noh, jos auton käynnistää ev-only sähköajomoodissa, on siellä turvavyö- yms. infoviestien "takana" tämmöinen "tiedote":
https://photos.app.goo.gl/sq4QGovWK7F5wT1u7
Noh, arvatkaapa mitä tapahtuu, jos erehtyy kuittaamaan OK:lla tuon turvavyöilmoituksen? No gyyyyllä, turvavyöilmoitus toki katoaa, mutta samalla jysähtää myös polttomoottori käyntiin
Tuon "moottori käyttöön..." ilmoituksen voi kelata pois ratin namiskoilla, PAITSI silloin kun siinä on joku muu ilmoitus päällä. Esim.toi turvavyöilmoitus on tuossa ruudulla sen 2-3
minuuttia, jos sitä ei kuittaa OK:lla pois. Ja jos sattuu olemaan vaikka pissapojan neste vähissä, niin siinähän sitten tuijottelet varoitusvaloa koko matkan tai päräytät polttomoottorin käyntiin, OK:napilla. Ja se konehan käy sitten ainakin näin talvikeleillä vähintään 5-10min
Ei auta vaikka selailisi ajotilat läpi ja valitsisi ev-only moden uudelleen.
Tämä siis vaan EV-Only moodissa, normimoodissa ei "ongelmaa" ole, mutta siinä taas sitten kone voi pärähtää käyntiin esim.liian innokkaalla kaasun käytöllä. EV-only modessa voi polkea vaikka lämä pohjassa, se EI käynnistä polttomoottoria väkisin. Meno on toki vähän verkkaisempaa, kun sähkömosan teho on vain jotain vähän reilu sata heppaa. Ja tosiaan sillä OK napin painalluksella saa EV-moodissa sen polttomoottorin laukkaan mukaan jos tulee kiirus.