Oletko pohtinut Mazdan CX-60? Rouvalle tosiaan moinen tulossa maalis-huhtikuussa aika perusvarustein, eli Exclusive Line ja lisävarusteina metalliväri sekä koukku. Tossa toki on aika hyvät varusteet jo vakiona.
Verotusarvo on muistaakseni 845e ja lisävarusteet päälle 10-20e.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Kugassa 169mm, mikä on ollut riittävä, mitä nyt viime talven rospuutoissa meinasi muutaman kerran jäädä pohjasta (rouvan ajossa) kiinni kersaa heppatallille kuskatessa. Mut ei toi maavara nyt ole niin kriittinen tekijä, lisää vaan käytön helppoutta etenkin talvella. Tällä hetkellä itse tykästelisin ehkä eniten tuosta Enyaqista, mutta saas ny nähdä...Rouvalle on ollut takaveto aivan ehdoton mörkö aiemmin, mutta ilmeisesti mörkö piiloutuu sen verran hyvin tuonne ID.Buzzin valtavaan takakonttiin, että sen kohdalla takavetoisuus ei haittaa
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Buzzista itsekin tykkäisin eniten, mutta kyllä tuo enyaq nelivedolla kuulostaa paremmalta vastineelta rahalle.
Meille tulis noista siis bussi kaksivärise niin saa möröt ja muut matkatavarat kyytiin, mutta järki sanoo škodillac. Ei toi superB sekään varmaan huono ole. Todennäköisesti paras ajaa kunnes jää mäkeen poikittain tai mahastaan lumihankeen, mitä näitä Paippislaisia uhkakuvia nyt olikaan
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Uusi X1 on muuten varsin maukkaan oloinen laite ja pienempitehoisen plugarin verotusarvo "vain" 795e. Ja tavaratilakin ihan jees.
Tuo X1 vaikutti kyllä ihan hyvältä, etenkin tuo "tehomalli", kunnes vähän tonki tarkemmin. Vaatii nimittäin melkein 3k€ edestä lisävarusteita, joka nostaa verotusarvoa varmaan jotain 50-60€ eli puhutaan n. 850€ vapaan edun verotusarvoista varusteineen tuon pienempitehoisenkin perusmallin kohdalla. Esim. keyless entry (=comfort access) pitää taattuun bemarityyliin ruksia lisävarusteena ja se on tietysti saatavilla vain premium packin yhteydessä sopivaan n. 1890€ hintaan. Siihen sitten vielä päälle se pakollinen vetokoukku n. 1080€.
Ja on tuo uusi X1 edelleen Kugaa vähän pienempi (lyhyempi ja kapeampi), en sitten tiedä onko miten merkittävä ero käytännössä. Tavaratila lienee Kugan luokkaa...
EDIT: verottajan verotusarvolaskurilla 3k€ lisävarusteet nosti verotusarvon 795 --> 825€.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
^Joo se on yllättävän halpa. Rouvalle olisi X1 ollut varmaan järkevin vaihtoehto, kun ei tarvitse sinänsä isoja tiloja autolta vaan maavaraa, vetokykyä ja nelivedon. Mutta siinä vaiheessa, kun päätöksiä piti alkaa tekemään oli vähän vielä epävarmat toimitusajat penarissa ja rouva oli ehtinyt ihastumaan Mazdaan ja sen vetokykyyn (2500kg). Vaikka tosiasiallisesti penarin 1800kg olisi riittänyt ihan ok sekin.
Mutta kannattanee tsekata se X1. Käytönnön suorituskykyero 25- ja 30 -mallien välillä lienee aivan mitätön, eli siihen en satsaisi euroakaan lisää.
Ja mitä nyt erityisesti viime vuonna kiertelin liikkeitä ja aika ennakkoluulottomasti eri merkkejä ja malleja kuikuilin, niin kyllä vain penarit kylmillä tyypeillä kerta toisensa jälkeen vakuuttivat eniten yleiseltä laatuvaikutelmaltaan ja ergonomialtaan. Toki. Hintaluokassa mistä puhutaan, kaikki autot ovat hienoja ja hyviä.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Buzzi on varmasti hieno ja tilava auto, mutta täytyy ihmetellä, miten halvan oloisen sisustan ovat siihen laittaneet, penkkien kangaskin on kuin jossain 90-luvun Ibizassa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Buzzi on varmasti hieno ja tilava auto, mutta täytyy ihmetellä, miten halvan oloisen sisustan ovat siihen laittaneet, penkkien kangaskin on kuin jossain 90-luvun Ibizassa.
Eli täysin helmiä sioille
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
.Rouvalle on ollut takaveto aivan ehdoton mörkö aiemmin, mutta ilmeisesti mörkö piiloutuu sen verran hyvin tuonne ID.Buzzin valtavaan takakonttiin, että sen kohdalla takavetoisuus ei haittaa
Mikäli autotesteihin on uskomista niin nää akkupelit on kovin erilaisia takavetoisia kun painopiste on taaempana.
Jostain luin et buzzin sisustamatskut on kierrätettyy tai vegaanisia niin oisko se syynä niiden näköön.
Buzzi on varmasti hieno ja tilava auto, mutta täytyy ihmetellä, miten halvan oloisen sisustan ovat siihen laittaneet, penkkien kangaskin on kuin jossain 90-luvun Ibizassa.
Volkkarin mauttomat penkkiverhoilut tuskin on edes halvemmat kuin maulliset. Siellä on vain joku käsittämätön uuno designosastolla päättämässä noista kuoseista, ID-nelosen peruskankaspenkit on myös aika karsean näköiset mun silmään. Toki voi myös olla että ovat tehneet peruspenkit rumiksi jotta pääsisivät rahastamaan jollain lisävarustekankailla.