Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000 automaatilla kirjoitti:
To Maalis 11, 2021 20:24

Eli about jo mainittu 5 litraa bensaa satkulle, jos ei saa toisessa päässä narun jatkoksi ja ajoprofiili on tuo 45-50 kilsaa per sivu?

Kannattavuus tietty paranee, jos hyppynarun saa viriteltyä molemmissa päissä matkaa.
Niin, nuo lukemat ovat siis -12...-23 asteen pakkaspäivältä.
Esim. edellisviikolla nollakelissä menomatka 0l/100km ja kotimatka 4,3 l/100km.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Pikku hauskuuksia löytyy ominaisuuksista nyt kun on päässyt sähkömoodissakin ajelemaan.

Tuo Fåårdihan tykkää läpsytellä tauluun kaiken maaliman ilmotuksia liikkeelle lähdettäessä, jotka voi kuitata OK -napilla ratista. Esim. tämä turvavöiden statusilmoitus:
https://photos.app.goo.gl/E7S8tCSFFqTRKYxq7

Noh, jos auton käynnistää ev-only sähköajomoodissa, on siellä turvavyö- yms. infoviestien "takana" tämmöinen "tiedote":
https://photos.app.goo.gl/sq4QGovWK7F5wT1u7

Noh, arvatkaapa mitä tapahtuu, jos erehtyy kuittaamaan OK:lla tuon turvavyöilmoituksen? No gyyyyllä, turvavyöilmoitus toki katoaa, mutta samalla jysähtää myös polttomoottori käyntiin :facepalm_man:

Tuon "moottori käyttöön..." ilmoituksen voi kelata pois ratin namiskoilla, PAITSI silloin kun siinä on joku muu ilmoitus päällä. Esim.toi turvavyöilmoitus on tuossa ruudulla sen 2-3 minuuttia, jos sitä ei kuittaa OK:lla pois. Ja jos sattuu olemaan vaikka pissapojan neste vähissä, niin siinähän sitten tuijottelet varoitusvaloa koko matkan tai päräytät polttomoottorin käyntiin, OK:napilla. Ja se konehan käy sitten ainakin näin talvikeleillä vähintään 5-10min :D Ei auta vaikka selailisi ajotilat läpi ja valitsisi ev-only moden uudelleen.

Tämä siis vaan EV-Only moodissa, normimoodissa ei "ongelmaa" ole, mutta siinä taas sitten kone voi pärähtää käyntiin esim.liian innokkaalla kaasun käytöllä. EV-only modessa voi polkea vaikka lämä pohjassa, se EI käynnistä polttomoottoria väkisin. Meno on toki vähän verkkaisempaa, kun sähkömosan teho on vain jotain vähän reilu sata heppaa. Ja tosiaan sillä OK napin painalluksella saa EV-moodissa sen polttomoottorin laukkaan mukaan jos tulee kiirus.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Tuolle pikkubugille ei voi kun nauraa :lol: :lol:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ford on selkeästi kopioinut voimalinjaratkaisun lisäksi myös käyttöliittymän loogisuuden Mitsulta :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Parin päivän aikana on tullut istuttua kaverin Mitsu Phevissä ja seurattua niitä piippauksia. En tiedä, saisko ne jostain valikoista pois, mutta kertakaikkisen ärsyttäviä ne on.

Ja mitä niihin Mitsun valikoihin ja napautusten nopeuden reagointiin tulee, niin en sano mitään :mrgreen: :facepalm_man:.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Noista kaikista viesteistä ja ok-jutuista tuli kyllä mieleen sellainen rauhallinen downgrade vuosi sitte... Meinaan kun pimputipimputi K Astraan oli tottunut, pimputipimputi RAV4 tuntui jo normaalita. Ja sitten kun koitti se päivä, että käyttöautoksi tuli OG9-3, josta kaiken lisäksi oli SIDin kaiutin rikki. Ei paljo turhia piippaillut ja ainoa kuitattava asia oli pissapojan herja, jos ei muistanut täyttää. Oi sitä ihanuutta, kun ei ollut mitään turhaa koko kojelauta täynnä eikä mikään pitänyt pimputuksia tai vilkutuksia. Cruisenki kun laittoi päälle, ei tullut mitään turhia viestejä tai nopeuksia mihinkään näyttöön.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Kieltämättä, olet asian ytimessä. Vaimon Superb on koko talven täräytellyt digimittariston täydeltä viestejä, oranssia valoa, punaista valoa, tekstiä ym. Etututka on koko ajan ummessa kun keula on lumessa ja jäässä ym., ei toimi oikein nykydingelin tangelit. Ei. Olen kuittaillut vaimon kommentit vaan, että kun kevät koittaa, ylimääräiset valoshowt vähenevät, toivottavasti.

Saabissa palaa ryyppyvalo kunnes ryypyn painaa pois, pitkien sininen jos niitä käyttää ja latausvalo sammuu kun polkaisee kaasua vähän käynnistymisen jälkeen. Siinäpä se.

Hondassa kun painaa cruisen päälle, lukee vihreän laatikon sisällä cruise :D Volvossa lukee vaan cruise. Volvossa on vasemmalla monitoiminäyttö, mutta sekin pysyy pimeänä, ellei pyöräytä viiksestä infoa ruutuun.

Missään mainituissa ei talven aikana ole syttynyt mikään ylimääräinen valo mistään syystä, eikä ole kuulunut yhtään ylimääräistä piippausta.

Pidän sitä hyvänä asiana, koska olen itsekin fossiili, joka ei turhia piippaile.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja AZP »

9000 automaatilla kirjoitti:
La Maalis 13, 2021 21:23
Parin päivän aikana on tullut istuttua kaverin Mitsu Phevissä ja seurattua niitä piippauksia. En tiedä, saisko ne jostain valikoista pois, mutta kertakaikkisen ärsyttäviä ne on.
Ei saa valikoista pois kuin pienen osan piipeistä. Toki esim kaistavahdin voi aina napata käynnistyksen jälkeen napista pois, jolla pääsee sen piipeistä eroon sillä matkalla. Loppuihin auttaa se että repii piippareista sähköjohdot kuikkaan. Nimen omaan monikossa, koska niitä piippareita tosiaan on useampi :facepalm_man:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Aijjai, taas on polttomoottoriauto palanut ja räjähtänyt massivisesti, pitäisi kyllä kieltää moisten hengenvaarallisten vehkeiden myynti ja käyttö kokonaan :mrgreen:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e2a8 ... 0b54d2b838

Maaliskuun ekana maanantaina haettiin katiska siis patterin vaihdosta. Muistin siinä jo heti saman viikon perjantaina nollata toisen ajotietokoneen näytön. Parin viikon sompailujen tuloksena kulutus nyt 3,2l/100km. Sähkönkulutuksesta ei mitään käryä. Tuossa on nimittäin aika kehnot statistiikat sähkön kulutukselle, tai sitten en vaan osaa niitä kaivaa. Ei muuta raportoitavaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1059
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Niinpä, näkyy olevan vieläpä Ford.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Helpoimmalla siis pääsis kieltämällä Fordien myynti :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

^kyllä tuo mulle passaa, kun ei firman liisureina saa enää hommata Fordeja :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja koistha »

Huonot sopimukset vai joku muu syy ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

En tiedä syitä sen kummemmin, tilalle tuli Hajundai ja Toijjota.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Eipä tuossa Kuga-casessa firma ainakaan häviä kun bensakortteja tulee ovista ja ikkunoista :roll: Fordin myyntineuvottelija on unohtanut nyt tämän casen hyvät puolet, olis kertynyt mieletön säästö jos jokainen auto firmassa olis ollu ensimmäisen sukupolven Pehvi-Kuga :wink:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Vastaa Viestiin