Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Sehä on sit taas melkein ku sais uuden auton :lol:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kuga olis noudettavissa tänään tuossa klo 17 maissa. Ihmettelinkin, kun tuohon pari päivää oli budjetoitu, kun netin videoiden perusteella oikeasti simppeli ja nopea homma se akun vaihto. Katsotaan ehtiikö rouva tänään mennä hakemaan vai meneekö huomiselle. Öljyt on vaihdettu (käyttöikää jäljellä 100%) ja patterissa näytti olevan 20% varausta ku äsken vakoilin äpistä.
https://photos.app.goo.gl/3NE1gw4YwQHCHqyAA
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja koistha »

Toivottavasti ei toteudu kieli poskessa esittämäni skenaario....
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Fjoordi noudettu pajalta. Uusittu oli ajoakusto, blissin kannakkeet, pyyhkijät ja 12V. akku. Lisäksi vino liuta softapäivityksiä (Sync 3, navin kartat jne). Siivottukin oli sisältä ja ulkoa, tankki ja akku täynnä. Eli ihan jees. Kotiin ajeltiin (lähdin "kartturiksi" mukaan) EV-modella ja kerran remppasin Sport moodin päälle. Sport modehan kytkee bensakoneen päälle, eikä se sit enää halunnut sammuakaan, ennen kuin oli käynyt lämpimäksi asti vaikka vaihdoin takas normaalille ja EV modelle.
Äpistä matkan datat: https://photos.app.goo.gl/5JRiAnpmXUMtXgms6

Kotiin ku päästiin, niin oli vielä 22kkm sähkörangea jäljellä. Pitää tässä jahka perehtyä vielä lisää sähköajon kulutuksiin sun muihin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Frouva nyt autoillut kahtena aamuna röihinsä, n. 39km. Eilen lämpötila asteen verran plussalla, koko matka puhtaasti sähköllä normaaliajotilassa (ei siis "pakotettu" EV-modea) ja sähkörangea oli röissä jäljellä 5km. Tänään -3 astetta aamusta, 39,3 / 39,8km:sta sähköllä, polttoaineen kulutus 0,2l/100km, sähkörangea jäljellä röissä 1km. Auto on siis pihalla, ei edes missään katoksessa tai mitään, eli ns. "luonnon armoilla".

Molemmilla kerroilla ajastettu lähtöaika, mutta ei latausaikaa. Eli akku oli ladanut yöllä täyteen ja sitten kabiinin lämmitys ajastetun lähtöajan mukaan. Vielä jos haluaisi hifistellä, niin speksaisi sallitut latausajat kotona niin, että akku latautuisi täyteen vasta lähtöajan tienoilla. Mut sitten pitäisi aina muistaa ohittaa latauksen ajastus, kun haluaa latailla esim. keskellä päivää tai jotain, joten jääköön sähkörangen pihistely nyt tähän.
Summauksena kuitenkin, että näillä muutaman asteen nollan molemmin puolin olevilla keleillä sähkörange piisaa reiluun 40km ajoon helposti. Rouvalla lämpötilapyynnitkin siellä 20 asteessa tavallisesti, eli ei siis ajella lasit huurussa ja näpit jäässä sähkötehokkuutta maksimoiden :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Onko rouvalla töissä latausmahdollisuus? Lupaavalta vaikuttaa foordin toiminta. Tuollaista ex-liisaria voisi tosissaan harkita muutaman vuoden päästä.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ei oo latausmahdollisuuksia rouvalla töissä, ainakaan tällä hetkellä. Ja katotaan nyt kun pakkaset taas kiristyy, että onko järkeä tuupata akku aina täyteen himassa, kun sähkötehokkuus on kuitenkin aika kehnoa tuolla 15 asteen pakkasilla. Ehkä parempi, ainakin tälleen täysedun nautiskelijana, vedellä kovimmat pakkaskelit lähinnä bensalla.

Itseäni kiinnostelisi jo aika paljon tämmönen Mersun uus hybridi.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/uus ... pa-100-km/

Akun kapasiteetti 25,4kWh ja 100km sähkörange lienee normaalina talvipäivänä jossain 60-70km tienoilla, mikä on jo varsin riittoisa. Kesäkeleillä menisi sitten päivän ajot heittämällä sähköllä. Sitten kun lähtee sinne Lappiin täyteen lastatulla autolla perävaunua kiskoen, niin matkanteko ei tyssääkään, jos jossain ABC:lla sitten onkin kaikki pikalaturit varattuna. Ei muuta ku bensaa tankkiin ja matka jatkuu tarvittaessa nopsaan, ja akustonkin saa tuossa Mersussa puolessa tunnissa täyteen latinkiin pikalaturilla.
Täyssähköautoilu myös kiinnostaisi, mutta ei taida vielä muutamaan vuoteen uskaltaa täyssähköpulkkaa hankkia (p)erheen ykköskuljettimeksi. Latausinfran kehittymistä verrattuna sähköautokannan yleistymiseen on ihan mielenkiintoista ja suht.riskitöntä seurailla hybridin ratin takaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Yöllä reilu 20 astetta pakkasta tuotti rouvan aamun ajosuoritteesta tämmöiset lukemat:
https://photos.app.goo.gl/EZUVxaNLg6Qz7zMJ9
Akku oli ladattu täyteen yöllä ja tyhjeni siis täysin menomatkalla.
Eli aika raakasti toi pakkanen verottaa, mikä nyt ei ollut uutinen kenellekään muulle paitsi essonbaarin kauhistelijoille. 3,6l/100km kuitenkin bensan kulutus n.42km matkalle, mikä nyt on ihan OK, kun tämmösiä pakkasia on etelessä ehkä max. viitenä päivänä vuodessa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Essonbaarin kauhistelijoita lähinnä kauhistuttaa se, että heidän oma tietämyksensä siitä miten pikkupakkasilla plugari muuttuu bensankulutustasoltaan ylipainoiseksi bensa-autoksi, ei ollutkaan tietoa :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja koistha »

Aika hyvin tuo jarrutusenergian talteenottokin tuottaa eli ~14% tuollakin matkalla... Täytyy myöntää hämmästykseni.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Onhan tuo varsin taloudellista menoa! Mitenkäs takaisin päin tyhjällä akulla, tuleeko paljon penaltia?
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

^ penaltin määrä selviää iltapäivällä frouvan kotiutuessa. Pistän tänne raportin paluumatkan lukemista.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tuossa kotimatkan raportti. Bensankulutus liki tuplat (6,5 l/100km). Auto on ulkona rouvan työpäivätkin, pakkasta about -10 ... -15 astetta päivän mittaan ja patteri siis tyhjähkö paluumatkalla.
https://photos.app.goo.gl/NVL8NU61yzgt7eaj9
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3521
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Keskiarvo vitosen luokkaa eestaas. En pitäisi pahana.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Meneeköhän mulla nyt jotain ohi? Töihin 3,6 l satkulle, osa siis sähköllä. Kotiin 6,5 l satkulle, sähköllä vain vähän. Eli karkeasti 4,2 litraa 85 kilsalle?

Eli about jo mainittu 5 litraa bensaa satkulle, jos ei saa toisessa päässä narun jatkoksi ja ajoprofiili on tuo 45-50 kilsaa per sivu?

Kannattavuus tietty paranee, jos hyppynarun saa viriteltyä molemmissa päissä matkaa.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Vastaa Viestiin