Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tämmöstä löytyi intternetzistä (google translatella saksasta englanniksi) :roll: Äpissä ei ole tietenkään mitään infoa, eikä myöskään mitään emailia Suomen Fordilta tai autoliikkeeltä :lol:

Dear Ford customer

With this letter I would like to give you the current status of the safety recall for your new one Ford Kuga plug-in hybrid and you also know about the measures taken by Ford to inform. I assure you that your safety is our number one goal.

Despite a comprehensive series of tests in the preparatory phase of the Ford Kuga PHEV market launch, problems with the operation of the high-voltage battery and, in particular, with the way the vehicle dissipates the heat generated by the high-voltage battery, were identified in isolated cases. In a very small number of vehicles, this venting process led to overheating and, as a consequence, caused a vehicle fire. For this reason, we have asked you not to connect the high-voltage battery to any charging station and to select only the standard Auto EV mode for each journey. If you follow these instructions, your Kuga PHEV will be in a safe driving condition.

We are also doing everything we can to identify the cause of the problem and have included our global Ford team in finding a solution and taking corrective action as quickly as possible. While this process continues, I ask for your understanding and assure you that we are working flat out on a service campaign for your vehicle. As soon as this is completed, we will contact you to arrange an appointment with your local Ford dealer. The timeframe to get there will be longer than we have anticipated and hoped for and will likely be months rather than weeks. For this reason, we are unfortunately unable to give you a specific point in time to resolve the problem.

As announced in our previous communication, we would like to apologize to you for the inconvenience caused by a voucher for services or part purchases in the amount of Euro 350.00. We also offer you a fuel voucher *, which you can redeem for your Kuga PHEV at ARAL petrol stations up to an amount of EUR 500.00. With this gesture, we express our gratitude for your loyalty to the Ford brand.

The service voucher will be available from the Ford partner from whom you purchased the vehicle from the end of October 2020. The fuel voucher will be sent to you personally at your postal address.

We would like to point out again that your vehicle must not be connected to a public charging station or to your household charging station in order to charge the high-voltage battery. It is also important that you use your Kuga PHEV in the standard Auto EV mode every time you drive.

We recommend that you link your Ford Kuga PHEV to the FordPass app (Apple App Store / Google Play). This ensures that you always have the latest software installed for your vehicle and that you are always up to date with our communications. This video shows you how to easily link your vehicle to the FordPass app.

If you have any questions or special mobility needs, please contact the Ford Customer Center on 0221 9999 2999, email: customers@ford.com or via live chat.

Please watch the video here.

Best regards

Hans Jörg Klein

Managing Director Sales & Marketing

Ford-Werke GmbH
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1345
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja koistha »

Meinaakko, että Suomessa tiedotettaisiin jotain oma-aloiteisesti ja proaktiivisesti :lol: ?

Ei muuta kuin kysymään autolehtien guruilta tietääkö ne mitään, niin ehkä tämäkin asia saataisiin julkisuuteen ja sitä kautta käyttäjille.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

^Pistin TM:lle ja Tuulilasille viestiä aiheesta. Saapas huomata tarttuvatko täkyyn, vai onko Ford Suomi maksanut lehdistön hiljaiseksi :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13208
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä joku pensakuponki pitäis Suomessakin valmistajalta saada jos joutuu ohjeistuksen vuoksi polttomoottoria viikkotolkulla käyttämään. Vähintään tonnin lahjakortti Apsille vaatimukseksi (ja sitte tankkausboonukset omaan huiviin) :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1345
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja koistha »

Mitenköhän tuo menisi täyden autoedun tapauksessa ? Konttorirotta saisi kaikki edut vai verottaja kävisi taskulla isolla karvaisella kädellä ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No jos keskustelu menee FordPassin välityksellä, niin minun sähköpostihan siellä on rekattuna :D Eli käyn tietty hakemassa kaikki etukupongit omaan fikkaan enkä hiisku Leaseplanin tai autovastaavan suuntaan halaistua sanaa :mrgreen: Kyllä viidellä satkulla saa Apsinkin hinnoilla jo paljon kaljaa ja 350€ voucherilla voi tilata jonkun näppärän fillarinkuljetustellingin marmoritiskiltä :heart_eyes:

Toki arvelen, että eivät noi TM tai Tuulilasi reagoi yhtään mitenkään. Pitäisi jaksaa pommittaa useamman eri kanavan kautta, meuhkata siellä lehtien omilla foorumeilla jne. Ihan niin paljon ei kuitenkaan ole motivaatiota, koska käytännössä minähän säästän tässä koko ajan rahaa, kun EN lataa himassa.

Edit: luojan lykky, että tossa Kugassa on sentään about 40 litran tankki...Tais olla siinä kakkossarjan plugari-Penarissa joku onneton 20litran tankki. Semmoseen ku ois iskenyt latauskielto, niin kiva olisi rampata koko ajan tankilla :D Bemarilla ollut siis myös takaisinkutsuja noille plugarimalleilleen.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Kyllä on onni olla köyhä ja ajaa vanhoilla autoilla :lol:. Voi sitä vitutuksen määrää, jos tommosen pulkan ostaa omilla rahoilla ja lopputulos on noinkin paska?

Toivottavasti lehdet tarttuu Villen porkkanaan, niin saadaan lukea sarjakuvien lisäksi muutakin laatuviihdettä lehdistä :mrgreen:.

Kunhan vaan moinen autoteollisuudessa vallalla oleva sonta ei yleisty uudeksi normaaliksi muuallakin. "Onnea uuteen kotiin, mutta älä vaan avaa ikkunoita tai käytä lämmintä vettä. Taisi jäädä pari liitosta heftiin. Mutta hei; ei mitään hätää! Meidän asiantuntijat selvittävät tätä ja palaamme asiaan asap!"

Yeah, right...

:mrgreen: :mrgreen:
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Olispa se noin suoraselkäistä tuolla raksapuolella :roll: "kyllä se on ihan kunnossa, kyllä sen kuuluukin olla noin, en se minä ollut vaan ne etelä-helsingin pojat eiku..." :twisted:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

^^No tuota. Hmm.

Kumman kaa oisit mieluummin, loppuunajetulla avolla, vai Mersun C63 AMG hybridillä, josta on patteri lopussa?
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13208
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja AZP »

^^ meinasinkin just kommentoida että kunpa _edes_ tuo autoteollisuuden perseilymeiniki yleistyis raksapuolella :mrgreen:

En mä tota Fordin touhua ihan perseilyks kutsuisi, poislukien nut ehkä se radiohiljaisuus, jota Suomen Ford asiassa ilmeisimmin noudattaa. Siis tuotteeseen on jäänyt suunnittelupöydältä virhe, ja Ford sen avoimesti myöntäö ja on julkaissut suosituksen/määräyksen jolla tavoitellaan vahinkojen minimoimista. Ihan suoraselkäistä touhua jos vertaa nyt vaikka siihen Ford Pinton 70-lukulaiseen meininkiin, jossa johto oli tietoinen autossa olevasta riskirakenteesta, mutta päättivät jatkaa myyntiä ilman muutoksia, koska asian muuttaminen edes tulevaisuudessa valmistettaviin autoihin olisi maksanut tyyliin $2.30 per kärry.

Parhaille ei tietenkään satu suunnitteluvirheitä, joten parhaat heittäkööt ensimmäiset kivet. Suoraselkäisyys mitataan kuitenkin vasta siinä kohtaa kun se virhe on jo todellisuutta, ja katsotaan miten asia hoidetaan: vaikenemalla ja peittelyllä (mm. Pinto), vähättelyllä ja salailulla (mm. DSG ja TSI) vai myöntämällä ja korjaamalla (mm. vähän jokainen töpseliauto mitä markkinoille on viime vuosina saatu).

Toki tuohon viimeiseen toimintatapaan vaikuttaa paljon se, että kyse on turvallisuudesta, jolloin viranomaisillakin on sanansa sanottavana ja potentiaaliset vahingot on jotain muuta kuin hinurikyyti pajalle ja muutaman tonnin lasku kouraan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Ongelma lienee aika tuore ja ko. organisaatiot ainakin omasta härmäläisestä näkövinkkelistä aivan valtavia. Suomi nyt ei vaan ole millekään tuotteelle millään tavalla olennainen markkina-alue. Roku-termein, ihan kiva se on (suomalaisen) markkinointitiimin hehkutella, et Madonna on myynyt kultaa ja platinaa Suomessa, mut kiinnostaako se Madonnaa paskaakaan tai jopa siten, että se vaikuttaisi sen focukseen.

Suomi on saari, jonka ihmiset asuu keskellä kuusimetsää, älkää sitä unohtako :D
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

McStadey kirjoitti:
Pe Loka 09, 2020 19:39
Olispa se noin suoraselkäistä tuolla raksapuolella :roll: "kyllä se on ihan kunnossa, kyllä sen kuuluukin olla noin, en se minä ollut vaan ne etelä-helsingin pojat eiku..." :twisted:
No näin. Perinteisesti on syytetty ulkomaista tai muuten huonoa tekijäkaartia, vaikka työnjohto on kotimaista. Sopimustekniikan osaaminen on huonoa ja niitä sopparissa sovittuja asioita ei noudateta eikä vaadita. Ei siinä tekijän kansalaisuudella ole mitään väliä.

Kokonaisuus ei ole kenenkään käsissä. Sama näkyy näissä autoissa. Eri osastot puuhaa mitä puuhaa ja sitten kakku koitetaan lepoa läjään toivoen hyvää lopputulosta. Harvat onnistuu.

Jos ei perseilyä, niin mitä sitten, kun autosta maksaa yli 40 tonnia ja "puolia" auton ominaisuuksista kielletään käyttämästä? - 90 luvulla jos ostit 150 tmk:n auton ja lähtiessä myyjä sanoo, että et saa kolmosta isommalla vaihteella eikä tiedetä koska korjataan, niin mitä veikkaatte olisiko ollut vaikutusta myyntiin?

Keskeneräisyys ja korona-arki on uusi normaali :twisted:.

Onko kellään rahamiehellä auton vaihto edessä? Että mitäpä ne Fordilla tuosta sanoisi, kun kävisi kysymässä? Onko niin, että akuston takuu (aika / km) alkaa vasta tuon korjauksen jälkeen?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Mutta mitä Villen otsikkoon tulee, niin kyllä tolla "taistelulla" alkaa olla jo paikka valmiina. On siinä niin paljon kärsimystä ollut :mrgreen: :mrgreen:.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
hei9n
"Aero"
Viestit: 432
Liittynyt: Ke Loka 03, 2012 12:21

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja hei9n »

Kodiaq RS :D
jos ois kelvannut liisariksi niin muutama vuosi huoletonta ajoa :) Kova väite VAG-leiristä: "huoleton"
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Saksassa maahantuoja julkaisee pahoitteluvideon asiakkaille ja kertoo avoimesti tilanteen ja mietityt kompensoinnit asiakkaille: https://www.kfz-betrieb.vogel.de/phev-r ... -a-970516/

Suomessa? Hiljasta pitelee.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin