Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

koistha kirjoitti:
Ke Helmi 16, 2022 12:12

TM:n perinteinen talvitesti siis tuli ja Kuga jäi viimeiseksi:
Olikos tää se plugareiden testi? Jos oli, niin vois ihan huvikseen käydä irtonumerokaupoilla ja lukaista jutun läpi. Testihäviäjällä ajaminen sopii kyllä hienosti omaan menttaliteettiini, koska myös testihäviäjärenkaat ovat aina olleet ykkösvalinta itselleni :D

Sinänsä kyllä ihan aiheelliset ovat moitteet näin artikkelia lukemattakin. Tuo lämppäri ei ole mikään saunamalli, etenkään sähköllä ajettaessa.

Etenemiskyvystä ollut aiemminkin juttua juu. Sattumoisin piti tänään myös näyttäytyä kustannuspaikalla ihan lihassa ja veressä ja ihan vaan sen takia, että Pösö on seissyt neljä viikkoa pihassa ajamattomana, päätin suhata sillä röihin ja takas. Kotiin päästyäni vähän arvelutti, että miten pääsee tuon luistinradan (=pihamäki: https://photos.app.goo.gl/WPNg26bL8RJsvKHR9 ) ylös about 8vuotta vanhoilla Hankookin nastarenkailla, joista n. 70% nastoista on kadonnut tai poikki.
No, eipä ollut mitään ongelmaa, hienosti kiipesi ilman mitään tuskaa ylös ja parkkiin. No siitä sitten pari tuntia myöhemmin kersaa harrastuksista hakemaan Foordilla ja kotona tietty sama mäki ylös Foordilla, jossa nyt toista talvea alla olevat TestiVoittaja Michelinit (x-ice North 4 SUV). ESP tappoi mäen loppumutkassa vauhtia ja huomattavasti tahmeammin kiipesi Foordi, eli kyllä, tuo ei vaan oikein tykkää kiivetä mäkiä liukkaalla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tässä testissä oli kaikenlaiset polttomoottorilla varustetut autot sekaisin, eli plugarista täysin sähköttömään voimalinjaan. Ja muinaisautojen ystäviä ilahduttaa tietenkin tieto siitä että ne kaksi autoa joissa ei kuljeta senttiäkään sähköllä, vei loppuarvostelussa paikat yksi ja kaksi. Taas osoitus siitä ettei kaikenmaailman sähkövatkaimsekasikiöillä tee yhtään mitään :mrgreen:

Myöhemmin talvella tulee sitten aitojem sähkövatkainten talvitesti, jolloin saadaan kaikki kuulla miten sählöauto ei liiku alle +5 asteen lämpötiloissa ja autoista sisältä löytyy kuoliaaksi jäätyneitä toimittajia :mrgreen:

Ja sinänsä turha arvata kuka voitti. Taas TM ajelee viikkotolkulla testejä tehden ja lopuksi Vaggilaiselle luovutetaan voittopokaali :mrgreen:

Fordin kunniaksi kuitenkin mainittava loppuarvostelun kommentit:
Ford Kugan jääminen vertailun viimeiseksi on hieman yllättävää, sillä se tuntuu toimivalta ja pätevältä autolta talvioloissakin. Ero kärkisijoihin ei ole valtava mutta kuitenkin selvä.
Eli ei tää nyt niiden kiinanrenkaidem kanssa mene samaan kastiin, eli ei suoraan suositella jätettäväksi ostamatta.

Linkki testiin:
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/4b-20 ... a6335460-4
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5348
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja VKe »

koistha kirjoitti:
Ke Helmi 16, 2022 12:12
TM:n perinteinen talvitesti
HYVÄÄ
-tasapainoinen ajokäytös
-kohtuullinen kulutus
HUONOA
-etenemiskyky ylämäessä
-lämmityslaite taajama-ajossa
Eli tosi hyvä talviauto loppujen lopuksi.

En ikinä pyöri pimpparallia taajamassa - ei tule vilu. Eikä ikinä ole minulla vastamäkiä elämässä - tasaisen tappavaa on elo... :wink:
Sininen Saab 9-3, '99
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3522
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kaveri justiinsa viestitteli PHEV Kugastaan, että "1450 km tankillisella, keskikulutus 2.4 litraa". Vaikutti tyytyväiseltä.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Mutta Romanian Rellu tuli toiseksi! Vaggineet on hyviä liisareita takuuajalle ja ihan ok on mennyt tää toisen omistajan arkikin. Vaikea kuvitella kyllä huonommin etenevää etuvetoa kuin tämä Turkanen, pitäs varmaan käydä Kugaa koeajamassa :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

IC1970 kirjoitti:
Ke Helmi 16, 2022 23:44
Kaveri justiinsa viestitteli PHEV Kugastaan, että "1450 km tankillisella, keskikulutus 2.4 litraa". Vaikutti tyytyväiseltä.
Kaverisi ei vaan tiedä ajavansa testihäviäjällä :D

Mutta joo, lukasin eilen ennen unille menoa AZP:n linkkaaman TM:n jutun, jossa Kuga miehitti hienosti häntäpään sijoituksen.
Etenemiskyvystä puhetta jo olikin, mutta ei ole kyse siis auton perusongelmasta, vaan paskasta vetoluistonestosta. TM:stä lainattua:
Ford Kuga puolestaan etenee huonosti, mutta kun vetoluistonrajoitus kytketään pois, alkaa tapahtua.
Juuri näin. ESC pois päältä, niin ei tuolla nyt ihan joka paikassa ole jumissa. Toki vähän rasittavaahan se on sieltä valikosta muutaman painalluksen takaa ottaa pois päältä, joten parempi olisi, jos luistonesto olisi fiksumpi eikä tappaisi etenemishaluja niin tehokkaasti.

Sitten noi plugareiden kulutusmittaukset ja sähköajotestitkin oli tehty vähän hölmösti. Joo, perustelevat sen niin, että ajetaan auton "perusasetuksilla", eli jätetään siis hyödyntämättä autojen tarjoamat mahdollisuudet. Käytännössä ainakin Kugan kanssa olisi pitänyt "älytä" painaa EV-now tila päälle, niin olisi päässyt helposti mittausolosuhteissa pelkällä sähköllä alusta asti niin kauan kuin akkua riittää (sen n. 30km) eikä kaasun painallus olisi käynnistellyt moottoria niin hanakasti. Samoin mittauksissa lämppärin pyyntilämpötila 22 astetta on kyllä aika yläkanttiin, toki sama kaikille autoille. Kugassa kun laskee pyynnin 20 asteeseen, niin tarkenemisessa ei ole käytännössä mitään eroa, mutta polttomoottoria ei tarvita läheskään niin herkästi lämmöntuottoon pikkupakkasilla.

Tommonen Mersun rangen omaava plugari olisi kyllä jo aika passeli omiin ajoihin, jos alkaa puhtaan sähköauton hankkiminen seuraavaksi kulkineeksi kovin ahdistamaan. Tää Kugan n. 25-30km sähkörangea talvikeleissä on vaan turhan vähän arkisompailuihin, vaikka ei röissä tarvitsisikaan käydä (reilu 40km suuntaansa).
Mut joo, eihän se plugari omimmillaan ole pakkaskeleillä, mutta aika pian vähänkään valveutuneempi auton käyttäjä oppii saamaan sen hyödyn irti, mitä saavutettavissa on. Meilläkin taitaa nyt olla ajossa meneillään olevan tankillisen kulutus 2,1l/100km kun ajettu jotain 700km. Kelit toki olleet aika lämpimiä, mutta pirun raskaita (loskaa jne.).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tänään oli taas se päivä talvesta, kun jäi pihaparkkiin pääsy muutaman autonmitan vajaaksi ja sitten valuttiinkin takaperin jarrut lukossa alamäkeen :D

Tyylipuhtaasti oikea takarengas nappasi sitten lumivalliin ja oltiinkin pysähdyksissä about poikittain tiellä. Onneksi oli tuota lunta, että pysähtyi valliin. Siitä nimittäin pääsi ratti linkussa sudittamalla kääntämään keulan alamäkeen eikä tarvinnut lähteä naapuria hakemaan traktorilla hinaamaan.
Tuossa videolla vähän jälkiä penkassa.
https://photos.app.goo.gl/HkmeZnxbyKuAXT7dA

Tuo oikea takarengas oli jo ihan ojan päällä, mutta ei holahtanut onneksi syvälle.
https://photos.app.goo.gl/VRXX6VY5NA5Zjfbh6

Omaa laiskuuttahan tuo, olisi pitänyt hiekottaa ennen kuin lähti yrittämään ylös. Hiekotuksen jälkeen ei ollut mitään ongelmia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

On nää digivempaimet hauskoja vehkeitä. Tuossa viikonloppuna Tsadista kotiin päin startatessa ilmestyi mittaristoon polttomoottorin kierroslukumittari. Yleensä siinä kohtaa on ns. "power" mittari, joka yrittää esittää voiman ulostuloa/sisäänmenoa sekä sähkö- että polttomoottorista. Noiden näyttöjen välillä ei voi siirtyä valikoissa ja tähän asti siinä kohtaa mittariston näyttöä on aina ollutkin tuo power mittari. Sinänsä en järkyttynyt, kun tuosta on ainakin brittifacessa ollut jo useampikin keskustelu. Kierroslukumittari poistuu, kun auton käynnistää seuraavan kerran.
Mikähän lienee softaan "piilotettu" ominaisuus tuokin...

Softasta tulikin mieleen, että töpselikugaan on (minullakin) voimassa taas takaisinkutsukampanja koodilla 21P24 - KUGA PHEV - TEMPERATURE MANIFOLD ABSOLUTE PRESSURE (TMAP) SENSOR - ICING.
Eli imusarjan anturi jäätää joissain tilanteissa. Korjaus tuohonkin on softapäivitys. Vaan useampi suomi-facessakin jo valittanut, että tuon softapäivityksen jälkeen auto haluaa väkipakolla käynnistää polttomoottorin välittömästi lähdössä, vaikka akku olisi täysi, EV-Only ajotila (=puhdas sähköajo) valittu ja kelikin vielä plussalla. Huollossakin nyt jo kuulemma myönnetty, että väärinhän se toimii, kun noin tekee. Korjaukseksi pitää noiden oireiden ilmaantuessa käynnistää autosta ennen liikkeellelähtöä pelkät sytytysvirrat, sitten selailla valikosta kaikki ajomoodit läpi, valita uudestaan se EV-Only ja vasta sitten käynnistää auto. Voi kuulemma joutua toistamaan tuon muutamankin kerran, että suostuu lähtemään liikkeelle pelkällä sähköllä. Meikäläisellä seuraava huolto 60tkm, jonne on matkaa vielä semmonen 11tkm. Toivottovasti saavat siihen mennessä valmiiksi korjaussoftan korjausversion, että ei tartte räpsytellä valikoita joka käynnistyksellä :lol: Ja tosiaan useimmilla päivityksen jälkeen ollut toiminta ihan normaalia, mutta kuitenkin melko monella mennyt sähköajon päälle saaminen heti lähdöstä vähän kikkailuksi tuon "korjauksen" jälkeen.
Olis varmaan Foordilla PÄTEVILLE softantekijöille ja testaajille hommia :mrgreen:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja koistha »

V.J.S kirjoitti:
Ma Huhti 04, 2022 08:07
Mikähän lienee softaan "piilotettu" ominaisuus tuokin...
Eikös ohjelmistoissa ole näitä easter egg-ylläreitä ? Jos tämäkin on sellainen....
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Kyllä on ollut kiirus sähkökiuluja suunnitella ja valmistaa, kun on tommosia käpyjä kalliissa autoissa.

Hyvää dataa kyllä ja antaa ajattelun aihetta. Muillekin kuin voortin väelle :mrgreen:.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1740
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Miten kuulostaa että hw-vikaa on perinteisesti yritetty korjata softalla... :roll:
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

jmaatta kirjoitti:
Ma Huhti 04, 2022 12:19
Miten kuulostaa että hw-vikaa on perinteisesti yritetty korjata softalla... :roll:
Nimenomaan. Lisänoottina voisi vielä todeta, että kyseessähän on nimenomaan ainoastaan polttomoottorin tarvitsema komponentti, joten täyssähkössä ei tästäkään vaivasta tarvitsisi murehtia :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Pyöreät 50tkm pyörähti Pääsiäisenä Kugan mittariin. Ei niin yllättäen kelien lämmettyä sähkörange on taas kelvollisella tasolla. Mukava vekotinhan tuo on cruisailla motarilla. Autopilotti vaan päälle niin itse voi istuskella vaikka kartturin paikalla nauttimassa virvokkeita:
https://photos.app.goo.gl/JqTKNR6sYrJwCoYn9 :mrgreen:

Mitään krenkkaa ei ole hetkeen ollut, joten matka jatkuu. Seuraava huolto n. 10tkm päässä ja huomenna vaihtuu kesäkumit alle.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8084
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Vähän taukoa ollut raportoinnissa, joten korjataan puute. Ilmeisesti Euroopassa riittää minun lisäksi muitakin hölmöjä, joiden mielestä testihäviäjä on ihan hyvä hankinta. Jonkinlainen raportti aiheesta Ilta-Pulussa: https://www.is.fi/autot/art-2000008886397.html
:mrgreen:

No mut joo, 50290km lukemilla lähti talvikumit vaihtoon Huhtikuussa ja tilalle tuli Nokian HakkaBlue SUV. Nyt mittarissa jotain 55tkm, eikä nuo ole ainakaan vielä ihan kaljut :roll: Sen sijaan kertaalleen on yksi Nokialaisista jo paikattu. Apparin puolen takakumista alkoi hissuksiin ilmat häviämään, minkä rouva nohevasti huomasi rengaspainevalvonnan asiasta ilmoittaessa. No, onneksi oltiin kotipihassa, joten hutkimaan. Kyllä, joku naula/ruuvi tms. kumista läpi. No, 2,0bar oli siinä kohtaa vielä paineita, joten täytin kumin ja rouva pääsi kaupoille. Paikkausaika hoitui seuraavalle päivälle. On kyllä ihme ruuvimagneetti tuo Kuga, tämä oli jo kolmas paikkauskerta n. 1,5vuoden aikana mitä auto on mulla ollut. Ensiasennuskesureita paikattiin kahdesti.

Fordihan on myös alkanut hajoamaan käsiin, eli osia tippuu harva se päivä :lol: Nimittäin katossa n. B-pilarien kohdilla poikittain oleva vajaa metrin mittainen ja 10-15cm leveä katon muovinen verhoilupaneli otti ja tipahti tuossa yksi päivä. Pitänee huoltoon mainita aiheesta, josko saisivat sen pysymään paikoillaan.

Takaisinkutsujakin tipahtelee tasaiseen tahtiin. En ole edes sitä imusarjan lämpöanturiin liittyyvää kampanjaa viitsinyt erikseen käydä teetättämässä, niin jo siellä on pari muutakin kampanjaa jonossa:
22C04 - KUGA AND PUMA - ONBOARD DIAGNODTIC EMISSION TEST TOOL COMMUNICATION ERROR - SOFTWARE UPDATE
21P20 - KUGA WINDSCREEN WATER INGRESS

Tuo tuulilasin vuoto voi hyvin olla syy siihen, miksi monet eri Kuga-PHEV facebook ryhmäläiset ovat raportoineet auton huurtuvan. Meillä ei ole tuossa ongelmaa ollut, mutta tiedä vaikka saataisiin jos ne ryhtyvät ehjää korjaamaan :roll: Noh, selvinnee, pitää huolto varailla lähiaikoina, öljyn käyttöikä n. 25% ja kesälomalla tullee sen verran pidempiä siirtymiä, että polttomoottori käy pitkiä toveja jolloin öljyn käyttöikä tippuu kuin lehmän häntä. Tosiaan 30tkm kohdilla viimeksi huollettu, eli öljytkin siellä olleet n. 25tkm.

Rengasstatistiikkaa:
Ensiasennus kesärenkaat, Continental: ajettu 21789km ja vaihtoon.
Ensiasennus talvirenkaat, Michelin X-ice North 4 SUV: Ajettu 28501km (2 talvea), kunto huhtikuu 2022: https://photos.app.goo.gl/9P7WCWGHTo88F6sM7

Kesärengassarja nro 2: Nokian HakkaBlue SUV, ajoon mittarilukemalla 50290km.
Talvirengassarja nro 2: -
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ei noilla nastoilla ainakaa kovin pitkälle ens talvee pärjää :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin