Tila-autoista
Re: Tila-autoista
Onhan se 307 SW sellainen tilavankkurin ja perusfarkun välimalli. Farkkua enemmän korkeutta ja tavaratilaa luokkansa farkkuihin verrattuna enemmän, mikäli kolmas penkkirivi on pois käytöstä. Jollekin Zafiralle tai Touranille vastaavasti hävinnee tilojen osalta, toki riippuu mitä tilaa haluaa tarkastella. Tavaratilaa mitatessa se kolmannen penkkirivin kadotusmekanismin fiksuus määrittelee paljon.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Tila-autoista
No näin. Tosiaan jos Citikkaan lipeät, niin THP (kiitos PSA ja BMW) ja BMP kannattaa kiertää kaukaa. Perus EW pata ja keppiveto, niin on onnistumisen mahdollisuuksia.Hessu kirjoitti: ↑To Loka 01, 2020 18:34Jos haluaa maailman absoluuttisesti epäluotettavimman ja vaikeimmin korjattavan 2000-luvun tila-auton niin ykköskoppainen C4(Grand)Picasso THP-moottorilla ja BMP-vaihteistolla voisi olla sellainen Sen sijaan saman konsernin Berlingo tai Partner Tepee tuntuvat omaan käteen huomattavasti robustimmilta laitteilta joissa ei ole niin paljon tarpeetonta kikkailua.
Toki kuten todettu, kaikki vahvasti makuasioita. Paitsi se, että yllä mainittu kombo on ihan paska .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Tila-autoista
5008 on liian uusi/kallis malli.
Mitkä niistä on sit noita THP-koneita? 1.4 ja 1.6 ahdetut bensakoneet? Taitaa olla lähinnä uudemmissa kuin katsomissani . Mut yks autom. vaihteinen C4 Picasso oli jo suosikeissa. Pitääpä ottaa pois, jos kerta om susi tuo vaihteisto
Tämmönen ois tosiaan hinnaltaan sekä kuvien perusteella tiloiltaan ja ulkonäöltäänkin passeli. Harmi tosiaan se cruisen puute.
https://www.nettiauto.com/honda/stream/11632209
Tai sitten:
https://www.nettiauto.com/mitsubishi/grandis/11435102
Tossa ois riittävästi varusteita, mut aika ikävän kovat kulutuslukemat ja ihme ysäripastellisävyinen sisusta. Pitää väijyä tulisko tommonen 2.0 DID lähistölle myyntiin. Tai sit se B-Zafira.
Bonuksena: onko tämmönen ihan paska?
https://www.tori.fi/vi/69119598.htm
Mitkä niistä on sit noita THP-koneita? 1.4 ja 1.6 ahdetut bensakoneet? Taitaa olla lähinnä uudemmissa kuin katsomissani . Mut yks autom. vaihteinen C4 Picasso oli jo suosikeissa. Pitääpä ottaa pois, jos kerta om susi tuo vaihteisto
Tämmönen ois tosiaan hinnaltaan sekä kuvien perusteella tiloiltaan ja ulkonäöltäänkin passeli. Harmi tosiaan se cruisen puute.
https://www.nettiauto.com/honda/stream/11632209
Tai sitten:
https://www.nettiauto.com/mitsubishi/grandis/11435102
Tossa ois riittävästi varusteita, mut aika ikävän kovat kulutuslukemat ja ihme ysäripastellisävyinen sisusta. Pitää väijyä tulisko tommonen 2.0 DID lähistölle myyntiin. Tai sit se B-Zafira.
Bonuksena: onko tämmönen ihan paska?
https://www.tori.fi/vi/69119598.htm
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Tila-autoista
C4 Picassoa on kolmella eri tyyppisellä automaattivaihteistolla. Ainoastaan se BMP on ehdottomasti vältettävä. Tunnistaa siitä, että vaihdekepissä on kirjaimet RNAM, ja ajoon lähtiessä varmasti viimeistään huomaa 2-litraisen bensavaparin yhteydessä on perinteinen momentinmuuntimeen perustuva 4-vaihteinen AL4 ja 2.0 HDi joissain versioissa Aisinin 6-vaihteinen joka onkin jo hieno paketti.
Re: Tila-autoista
Kokemuksesta voin sanoa että älä sekaannu tässä hintaluokassa korealaisiin. Olen hakannut päätä siihen seinään ihan liikaa, yhden sentään ehdin myydä ajoissa ja kone porsi vasta n vuoden päästä myymisestä. Jokaisen vanhan korealaisen ajoneuvon ostamista olen tavalla tai toisella katunut ihan tosissaan, edes muinoin ostamani läpimätä 900i8 ei aiheuttanut samanlaista ostokrapulaa kuin jokaikinen korealainen paskaläjä. Yhtä vaihdossa tullutta ceratoa luukunottamatta se on aina johtunut jatkuvista / kalliista vioista. (se-raato on vaan niin surkea auto ja vaikea päästä eroon)
Carnivalissa tarkemmin tuppaa koneet turhan usein porsimaan, muutenkin remppaa saa tehdä, osien löytäminen on haastavaa ja vähän kaikki on kallista siihen laitteeseen. Automaattilaatikot on myös kauniisti sanottunakin kamalia.. Niin ja sähköviat niissä on erityisen ihania kun edes merkkihuollolla ei ole aina kytkentäkaavioita.
-05 Touranilla (2,0TDI M6) on tahkottu melkein 150tkm viimeisen 5v aikana, siihen on saanut kyllä jo laittaa uutta peltiä, takajarrut kokonaan uusiksi, takaiskarit ja takapyöränlaakerit. Moottoriin sen sijaan on mennyt huoltojen lisäksi kaasuläppä, kampiakselin asentotunnistin ja yksi ahtoletku. Tuo yksilö on ainakin ollut paljon mainettaan parempi, lisäksi kulutus on ollut helposti litran pienempi kuin vastaavalla kialla oli (-07 Carens 2,0CRDI M6)
Touranin kanssa voi mennä hyvin, mutta se kyllä taitaa vaatia tietoa millaisella speksillä oleva kannattaa ostaa ja lisäksi vielä osua se oikea yksilö.
Grandis ei ole ollut käytössä niin ei nyt osaa sen paremmin kokemuksia jakaa, vaikuttaa siltä että niissä ruoste vaivaa yllättävän vähän (japanilaiseksi) pl. ne taka-akselistot. DI-D on käytännössä sama kone kuin Golf V / Touran jne ollut 2,0TDI 16v BKD joka sattuu olemaan paras 2,0TDI (pumppusuutinkoneista) tai ainakin vähiten murheellinen
Jos unohdetaan vikojen vaikutus kustannuksiin niin näissä smurffibusseissa kustannukset on pienimmät Zafira/Touran kokoisissa ja jos menee Sharan/Galaxy/Carnival kokoisiin niin verot, kulutus jne tuppaa pomppaamaan ihan merkittävästi ylöspäin. Grandis on jossain siellä välissä.
Carnivalissa tarkemmin tuppaa koneet turhan usein porsimaan, muutenkin remppaa saa tehdä, osien löytäminen on haastavaa ja vähän kaikki on kallista siihen laitteeseen. Automaattilaatikot on myös kauniisti sanottunakin kamalia.. Niin ja sähköviat niissä on erityisen ihania kun edes merkkihuollolla ei ole aina kytkentäkaavioita.
-05 Touranilla (2,0TDI M6) on tahkottu melkein 150tkm viimeisen 5v aikana, siihen on saanut kyllä jo laittaa uutta peltiä, takajarrut kokonaan uusiksi, takaiskarit ja takapyöränlaakerit. Moottoriin sen sijaan on mennyt huoltojen lisäksi kaasuläppä, kampiakselin asentotunnistin ja yksi ahtoletku. Tuo yksilö on ainakin ollut paljon mainettaan parempi, lisäksi kulutus on ollut helposti litran pienempi kuin vastaavalla kialla oli (-07 Carens 2,0CRDI M6)
Touranin kanssa voi mennä hyvin, mutta se kyllä taitaa vaatia tietoa millaisella speksillä oleva kannattaa ostaa ja lisäksi vielä osua se oikea yksilö.
Grandis ei ole ollut käytössä niin ei nyt osaa sen paremmin kokemuksia jakaa, vaikuttaa siltä että niissä ruoste vaivaa yllättävän vähän (japanilaiseksi) pl. ne taka-akselistot. DI-D on käytännössä sama kone kuin Golf V / Touran jne ollut 2,0TDI 16v BKD joka sattuu olemaan paras 2,0TDI (pumppusuutinkoneista) tai ainakin vähiten murheellinen
Jos unohdetaan vikojen vaikutus kustannuksiin niin näissä smurffibusseissa kustannukset on pienimmät Zafira/Touran kokoisissa ja jos menee Sharan/Galaxy/Carnival kokoisiin niin verot, kulutus jne tuppaa pomppaamaan ihan merkittävästi ylöspäin. Grandis on jossain siellä välissä.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Tila-autoista
https://www.nettiauto.com/citroen/c4-picasso/11549801Hessu kirjoitti: ↑Su Loka 04, 2020 10:13C4 Picassoa on kolmella eri tyyppisellä automaattivaihteistolla. Ainoastaan se BMP on ehdottomasti vältettävä. Tunnistaa siitä, että vaihdekepissä on kirjaimet RNAM, ja ajoon lähtiessä varmasti viimeistään huomaa 2-litraisen bensavaparin yhteydessä on perinteinen momentinmuuntimeen perustuva 4-vaihteinen AL4 ja 2.0 HDi joissain versioissa Aisinin 6-vaihteinen joka onkin jo hieno paketti.
Tässä ilmotuksessa on sit vissiin joko moottori tai laatikko väärin tai sit on saanu tuohon 2.0 bensaankin BMP:n.
Hazalle kiitokset Korea-varoituksista. Eipä nuo onneksi korkealla ollu suosikkilistalla ennestäänkään.
Tuo smurffibussihan on hyvä termi. Poliittisesti ehkä korrektimpi kuin lestabussi .
Pitä kyllä ihan livenä päästä vertailemaan noita tavaratiloja. Ulospäin Touran vaikuttaa reilusti pienemmältä kuin vaikka Grandis. Tai sit joku sivusto, minne koottu sisämitat näistä .
Tämmönenkin vois olla vaihtoehto. Onko tuttu kenellekään?
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vaneo/11585251
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Tila-autoista
Tyttökaverin ex-C4:ssa (Berline-mallisessa 1.6 hdi:ssä) BMP pelasi kyllä aivan nätisti (tai no, niin nätisti kuin kuuluukin, eli vaatii kuskilta totuttelua ). Tuttu huoltokorjaamokaan ei ollut sen kestävyydestä erityisen huolissaan, vaikka mittarissa oli jo ihan komeasti kilometrejä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Tila-autoista
A-mallin Zafiran kanssa tuli joku kymppi ajettua.
Yllättävän hyvä ajaa, tosin vaatii cruisen kun ainaki itel sääri otti jonnekkin keskikonsolin muoveihin kiinni.
1.8i:lla kerkesi liikenteen joukossa ja kulutuskin varsin kohtuullinen. Öljyy sekin tietty vei kuten muutkin samanikäiset gm eco-koneet. Tilaa yllättävän hyvin, paitti 7hlö kyydissä ei juuri tavaratilaa.
B-mallissa ei isosti eroo mielestäni. A-mallin halogeenitki oli iha jees. Varaosat halpoja.
Berlingossa sitä tilaa on toki vieläkin reilummin
Kevytkuorkeissa tietty kans mielenkiintoisia vaihtoehtoja, toki niitä rasittaa 80-rajoitus.
Voyagereissa diisselit todella laiskoja, kaverin chevrolet transport meni bensana pienemmällä kuin edellisen työpaikan vojakkeri diisselinä
Isommissa tosiaan käyttökulut pompsahtaa ku verot nousee, renkaat paljo kalliimpii.
Yllättävän hyvä ajaa, tosin vaatii cruisen kun ainaki itel sääri otti jonnekkin keskikonsolin muoveihin kiinni.
1.8i:lla kerkesi liikenteen joukossa ja kulutuskin varsin kohtuullinen. Öljyy sekin tietty vei kuten muutkin samanikäiset gm eco-koneet. Tilaa yllättävän hyvin, paitti 7hlö kyydissä ei juuri tavaratilaa.
B-mallissa ei isosti eroo mielestäni. A-mallin halogeenitki oli iha jees. Varaosat halpoja.
Berlingossa sitä tilaa on toki vieläkin reilummin
Kevytkuorkeissa tietty kans mielenkiintoisia vaihtoehtoja, toki niitä rasittaa 80-rajoitus.
Voyagereissa diisselit todella laiskoja, kaverin chevrolet transport meni bensana pienemmällä kuin edellisen työpaikan vojakkeri diisselinä
Isommissa tosiaan käyttökulut pompsahtaa ku verot nousee, renkaat paljo kalliimpii.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Tila-autoista
Eli A-Zafirakin vois olla vaihtis. Ne on ainakin halpoja. Tässä kylällä joku semmosta 1.6 bensaa möikin. Ilmoituksessa luki, että syö jonkin verran öljyä. Kyselin sit tarkemmin, että paljonko: 1l / 1000 km . Jäi ostamatta se Zafira.
B-Zaffessa on näemmä myös 150 hv 2.2 bensamalli. Olikos tuossa koneessa ketjun venyminen ominaisuutena, vai sekoitanko johonkin toiseen?
Edit: Ai niin, pääsin tänään kurkkaamaan Grandisin sisälle. Olihan se ihan valtava lossi!
B-Zaffessa on näemmä myös 150 hv 2.2 bensamalli. Olikos tuossa koneessa ketjun venyminen ominaisuutena, vai sekoitanko johonkin toiseen?
Edit: Ai niin, pääsin tänään kurkkaamaan Grandisin sisälle. Olihan se ihan valtava lossi!
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tila-autoista
Muistaakseni Opelin 2.2 Directissä (käytetty esim. Vectrassa) ei voinut käyttää 95E10:iä, vaan joutui ajamaan 98E5:lla. Se kannattaa ottaa huomioon autoa valittaessa, jos tulee ajettua enemmänkin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Tila-autoista
^Eikös noista pallosalaman suoraruiskuista laukee se korkeapainepumppu.
Joskus oli kallis, liekkö uusien/korjattujen hinnat tullu alaspäin.
Joskus oli kallis, liekkö uusien/korjattujen hinnat tullu alaspäin.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Tila-autoista
Kyllä ne korkeapainepumput vieläkin vaikutti olevan kalliita ja nettikirjoittelun perusteella kesto 50-100tkm, itse tiputin juuri tuon takia 2.2 directit pois listalta.
9-5 SC Aero -04, 9-3 CV 2.0t -04
#5756
#5756
Re: Tila-autoista
Ok, lisätään välteltävien listaan .
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Tila-autoista
Me vaihdettiin kesällä farkku femma tuollaiseen SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG vm.2011 hyvillä lisävarusteilla. Ensikokemukset ainakin erittäin hyviä. Autolla ajettu 170thkm. Kriteereinä pidettiin sitä että kolme turva istuinta mahtuu rinnan takapenkille ja koira häkkeineen takakonttiin + tavarat. Ulkonäkö mieledtäni tuossa seatissa tyylikkäämpi kuin sharan.
Käytiin koeajanassa myös Opel zafiraa sekä Peugeot 5008 mutta ne tuntuivat ahtaammilta kuin og9-5.
Täytyy sanoa että oli jopa vähän haastavaa löytää parempaa tilaihmettä kuin tuo femma.
Mutta tosiaan, ensikokemukset erittäin hyviä Seatista.
Käytiin koeajanassa myös Opel zafiraa sekä Peugeot 5008 mutta ne tuntuivat ahtaammilta kuin og9-5.
Täytyy sanoa että oli jopa vähän haastavaa löytää parempaa tilaihmettä kuin tuo femma.
Mutta tosiaan, ensikokemukset erittäin hyviä Seatista.
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
Re: Tila-autoista
No juu, Alhambrahan on kyllä jo iso auto. Varmaan ennemmin Galaxyyn tai Voyageriin vertautuu kooltaan kuin Zafiraan tai Touraniin?
Nuita ekan kopan Alhambroja/Sharaneita/Galaxyjä sais sitä paitsi vissiin tällä tutulla 1.9 TDI-pumpparilla varustettuna, niin ei tarttis tästä ihanasta pärinästäkään luopua
Kirjotan tätä viestiä Passatin kivikovalla takakeskipenkillä turvakaukalon ja integroidun korokeistuimen väliin puristuneena. Toista jalkaa ei pysty liikuttamaan, kun on niin ahdasta. Kivuliasta menoa! . Pitää ennen ens lomia varmaan yrittää se tila-auto laittaa...
Nuita ekan kopan Alhambroja/Sharaneita/Galaxyjä sais sitä paitsi vissiin tällä tutulla 1.9 TDI-pumpparilla varustettuna, niin ei tarttis tästä ihanasta pärinästäkään luopua
Kirjotan tätä viestiä Passatin kivikovalla takakeskipenkillä turvakaukalon ja integroidun korokeistuimen väliin puristuneena. Toista jalkaa ei pysty liikuttamaan, kun on niin ahdasta. Kivuliasta menoa! . Pitää ennen ens lomia varmaan yrittää se tila-auto laittaa...
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00