Tila-autoista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Tila-autoista

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Turkasessa huomaa että suunnittelussa on ollut mukana ihan oikeasti lapsellisia tyyppejä. Tosi fiksu auto monin tavoin käyttötarkoitukseensa, eikä paskempi ajettavakaan :P

Täällä takana tasan 2v ja ~30tkm tsi+dsg kombolla eikä voimalinjassa oo ollut mitään vikaa. Mittarissa on 82,5tkm

Emmä kyllä patonkiautoja pitäis epäluotettavampana kuin näitä kansanautoja :roll: Kaikissa autoissa pitää vähän tietää mitä kannattaa ja ei kannata ostaa. Ja sit voi tehdä tietoisen valinnan :mrgreen:
Itse välttelin klonkswagenissa ketjua ja mieluusti olisin ottanut kuuspykäläisen dsg:n jos olisi ollut tarjolla. Työkaverilla on ketjullinen tsi mutta sen kanssa manuaali. Toistaiseksi kaikki ok molemmilla. *kop kop* :P
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
BillyJoe
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2019 21:38
Paikkakunta: Turku

Re: Tila-autoista

Viesti Kirjoittaja BillyJoe »

Ranskalaisten sähköongelmat ei kuulemma ole ihan ilmaisia ja arvo laskee nopeasti. Niin eikö se venyvä ketju ollut se TSI:n ongelma. Näissä uudemmissa hihna.
Kaarina
Saab 9-5 2,0t MY2003. 3”DP, Bosch EV14-790cc, TD04-15T, Softa by Nappe
Muut projektit:
Suzuki SJ413 https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=85433
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tila-autoista

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

^Mistä ihmeen ranskalaisten autojen sähköongelmista oikein puhut? Mulla on ollut ranskiksia (ehkä en muista kaikkia, eivätkä ole kronologisessa järjestyksessä) niin Citroën: Visa, BX (3kpl), Xsara ja C5, Peugeot: 405. Ei noissa yhdessäkään ollut mitään sähkövikaa. Ja nimenomaan tuonaikaiset ranskikset olivat mukamasti kuuluisia sähkövioistaan. Väite ei pidä paikkaansa, ihan muita vikoja noissa tuon ajan ranskalaisissa kyllä oli, mutta sähköt toimivat jokaisessa erinomaisesti!
Jos nyt saa moittia ex-ranskiksia, niin BX oli kyllä kertakaikkisen **ska auto, ihan kertakaikkisen surkea laite! 405 (vaikkakin oli Mi16), ei ollut juurikaan sen parempi. Muut ranskikset olivat ihan pirun kestäviä ja luotettavia, etenkin Xsara!

Meni vähän väärään topiciin tämä vuodatus, muttei kannata noita ranskiksia haukkua ihan syyttä, esim yksikään meitsin ranskiksista ei ollut ruostevikainen, hyvin ovat tehtaalla hoitaneet sinkitykset ja suojaukset!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Tila-autoista

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Ja pitää ottaa huomioon hinta. Harva laite tarjoaa yhtä paljon vastinetta rahalle, kuin ranskis. Esimerkiksi tuo linkkaamani C8.

Vastaavilla spekseille sakemanneista saa maksaa aika paljon enemmän.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Tila-autoista

Viesti Kirjoittaja AZP »

^niinpä!

Kaksivuotias alle 100 tkm ajettu tilasaapas lasikatolla ja automaattivaihteilla 13,5 t€:

https://www.nettiauto.com/11740624
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Tila-autoista

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Ystäväpiirissä on ollut jonkin verran relluja, ja onhan niissä kaikenlaista ollut. Yleisimmin harmia aiheuttaa joku heppoinen muoviosa, esim ratin spiraali ja siihen liittyviä osia, joka ei kestänyt yli kymmentä talvikautta pohjolassa. Näitä toki löytyy saksalaisistakin :roll:

Yhden Espacessa oli kyllä kaikenlaista sähkövikaa ja toisella scenicissä moniurahihna katketessaan löi jakohihnan paikoiltaan ja muutama venttiili otti osumaa :roll:
kolmannen Scenic on mennyt kulutusosien (niiden muovisten) vaihdolla. Toistaiseksi ei kuulemma ole tullut vastaan mitään mikä ei olisi perustyökalujen + foorumin + youtuben kanssa ratkennut.

Arvonalenema oli suurin syy siihen, että C4 ei ollut edes vaihtoehto autoa valitessa. Käytetyn klonkswagenin arvo pysyy syystä tai toisesta paremmin, vaikka voimalinja onkin ehkä markkinoiden epäluotettavin :mrgreen:

405 pösöstä mulla on pelkästään hyviä muistoja :D hyvä auto ajaa, ei ruostu ja peruskestävää tekniikkaa. Vaimon vaarin uutena ostama -91 1.6i lähti meiltä Saabin tieltä 2015 416000 ajettuna. Ei isompia remontteja koko aikana. Vähemmän söi öljyä kuin keskiverto-volkkari. III Golfin omistaneena valitsisin mieluummin pösön koska vain :P
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Tila-autoista

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Yleensä kun kyselee kokemuspohjaisia perusteluita ”parhaat ranskalaiset saa Jerikon rilliltä höhöhöhöhö” -hokemalle, paljastuu että siskolla tai isällä tai pojalla tai naapurilla (tai itsellä) on ollut Renault; parhailla niitä on ollut viisi. :mrgreen:

Ainoat PSA:n autoihin liittyvät huonot kokemukset joita olen kuullut (jos ei lasketa 70-luvun ruosteenestoa, ajankohtainen aihe sinällään :roll: ) liittyvät 307/C4-yksilöihin 2000-luvun puolivälistä, niissä sitä sähkövikaa voi ihan oikeasti olla, vaikkei läheskään kaikissa olekaan.

Tästä huolimatta Sipoosta suositeltuun C8:iin (tai vastaavat 807/Ulysse) ei kyllä oma usko riittäisi, taisi kilpailla uutena ainakin Brittilän epäluotettavimman auton tittelistä tasaväkisesti Sharan/Alhambra/Galaxy- ja Espace-bussien kanssa :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Tila-autoista

Viesti Kirjoittaja AZP »

Se on muuten jännä, että noi isot tila-autot on usein huonolaatuisten autojen maineessa, merkkiin katsomatta. Yllämainittujen lisäksi tulee mieleem mm. R-Mersu ja jenkkiminivanit yleisesti. Itse asiassa nopealla pohdinnalla ei tule mieleen yhtäkään isoa tila-autoa, jolla olisi erityisen hyvä laatumaine, kun jätetään siis tavara-autopohjaiset vehkeet mietinnän ulkopuolelle. Ei taida Toyota Previakaan yltää merkkinsä tasolle maineessa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Tila-autoista

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

^Samaa usein ihmetellyt. Ainakin Espacet ja Sharan et al taitavat olla espanjalaista tuotantoa...mutta eipä se ole Polon laatua koskaan häirinnyt. :?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Tila-autoista

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tai Berlingon :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Repolainen
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
Paikkakunta: Pori

Re: Tila-autoista

Viesti Kirjoittaja Repolainen »

Meillä on tosiaan tällainen Espanjan (vai Portugali?) Ihme SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG 2011 ajossa tällä hetkellä.. laitetaan kokemuksia kun kilometrejä kertyy ( meillä nyt 5000km vasta)

Sen verran historiaa että 170thkm ajettu. N. 100thkm kohdalla ketju mennyt vaihtoon ja n.120thkm kohdilla kytkinremppa.
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05

# 6286
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Tila-autoista

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Tossa on varmaan 6-lovinen laatikko?
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Repolainen
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
Paikkakunta: Pori

Re: Tila-autoista

Viesti Kirjoittaja Repolainen »

McStadey kirjoitti:
Ti Joulu 15, 2020 13:28
Tossa on varmaan 6-lovinen laatikko?
6 joo taitaa olla.
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05

# 6286
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Tila-autoista

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

https://www.nettiauto.com/opel/zafira/11441540

Tää vähän kiinnostais, mutta "Kaksoismassavauhtipyörä ääntää hieman."

Paljonkohan tuon tulevaan remppaan pitäis korjaamolla teetettynä varata suunnilleen, onko kokemuksia?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tila-autoista

Viesti Kirjoittaja Cona »

No saahan siinä auton hinnan tuplattua pahimmillaan.

Opelista ei kokemusta, mutta Mondeoon kattelin hiluja vastikään ja oisko ollut 500-600€ pelkät osat.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin