VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Haza »

Nyt kun mitsu on hukattu, haluatteko tarinaa seuraavasta patteriautosta? Ei se mitään, kerron silti :mrgreen:

Viikko sitten kun outlander lähti torstaina illalla niin heti perjantaiaamuna kilahti nettiauton hakuvahti kun myyntiin tuli omiin hieman valtavirrasta poikkeaviin vaatimuksiin sopiva e-Golf ja vielä realistiseen hintaan. Päivän aprikoituani totesin että kai tässä laitetaan alkuperäinen suunnitelma romukoppaan eikä odotellakaan että hinnat laskee kun e-Golfien ensimmäiset omistajat alkaa joukolla päivittää ID3:een. Siispä maanantain Jyväskylässä käynnin paluumatkaan pieni mutka Lahden kautta ja sieltä koeajon ja paperisodan jälkeen kotiin kahdella autolla.
Kaksi muuta Suomessa myynnissä ollutta yksilöä joissa penkit on verhoiltu perunasäkkien sijasta lehmänkuorilla oli päättömästi hinnoiteltu, halvemmasta pyydettiin melkein samaa kuin uuden olisi saanut vuosi sitten, samoilla varusteilla! eli reilusti enemmän kuin uusi ilman lisävarusteita ja toisesta sitten ihan uuden vastaavan hintaa, mutta vuoden vanhana ja 11tkm tjsp ajettuna. Näissä hämää se että vuosi sitten viimeisiä myytiin hintoja polkemalla joten nyt käytettyjä mainostetaan että uutena näillä varusteilla 50k€ tai muuta hölmöä kun on katsottu auton alkuperäistä hintaa siellä missä uutena myyty tai vanhempien kohdalla uutena voimassa olleen hinnaston mukaan. Luonnollisesti myös hankintatuet jne "unohtuu" autokauppiailta. Ei siis varsinaisesti valehdella, mutta vähintään harhaanjohtavaa tuollainen on ja moni ei varmaan tajua että nyt myydään käytettyjä jopa kalliimmalla kuin uusi samanlainen vuosi sitten.

Laitos on siis VM 2017 täyssähkö Golf, eli isommalla akustolla ja 100kW moottorilla. Varusteet melko hyvät, ehdoton vaatimus ja vaikein löytää on se nahkasisusta. Toivottava, mutta yhtälailla vaikea löytää on värillinen kori, värivalikoimassa kun on ollut kovin vähän värejä erilaisten harmaan sävyjen lisäksi. Lisäksi on ensimmäinen omistaja ruksinut mm. kalleimmat stereot, adaptiivisen cruisen, lämpöpumpun, peruutuskameran ja tutkat, ledivalot, sadetunnistimen ja digimittariston. Ainoa mitä ehkä kaipaisi on avaimeton käynnistys, sähköauton käynnistäminen avainta vääntämällä tuntuu kieltämättä vähän hassulta.

Tässä on nyt muutama päivä ja jokunen sata km ajeltu, heti alkuun sai hommata talvipyörät kun autoliikkeen uudet halvimmat mahdolliset kiinalaiset nastat ja vanteet pois jättämällä sai hintaakin kivasti alaspäin. Alle tuli 16" tusinavanteet ja Bridgestone Blizzak ICE kitkat. Alkuperäisillä 17" vanteilla olevat Continentalin kesärenkaat oli vielä niin hyvät että pitänee laittaa keväällä takaisin alle vaikka melu olikin helvetillinen niillä..
Alle satasella sai ostettua kahdeksi vuodeksi vw we connect eli etähallinta puhelimella, ei tarvinnut miettiä onko hintansa arvoinen kun sillä saa luonnollisesti esilämmitettyä ja viilennettyä ja tietysti ajastettua myös. Ajastettu lähtö on sikäli myös kätevä että silloin akusto latautuu täyteen vasta ennen liikkeellelähtöä.

Mitään erikoista ominaisuutta tms ei ole varsinaisesti tullut vastaan mitä ei olisi ollut ennestään tiedossa. Ainoa oikeastaan on ne dynaudio hifit, kotimatkalla pikalaturissa roikkuessa oli ensimmäisen kerran aikaa kunnolla ihmetellä niitä, puhelin kiinni ja sieltä musiikkia, säädöt "nollaan" ja vielä suuntaus kuskille niin oli heti niin hyvä että olennaista parannusta on vaikea saada aikaan.
Muutenhan e-golf on vaatimattomasta teholukemasta huolimatta varsin hätäinen laite kaupunkinopeuksissa, eikä ohittaminen maantielläkään ole ongelma vaikka siellä ei enää omien saabien perässä Golfilla pysyisikään. Ajo-ominaisuudet on kohdallaan ja ainoa melu vaimeni sekin siis huimasti talvirenkailla. Sisällä tilaa riittää hienosti edessä, mutta pituussuunnassa tulee ahdasta jos pitäisi autoon mahduttaa enemmän kuin kaksi isoa (+180cm) aikuista tai lapsia jonkinlaisessa istuimessa. Autoja vaihtamalla tilaongelma ratkeaa helposti meillä kun iso osa ajoista menee ainakin toisella yksin ajeluksi ja lisäksi kuopuskin on pian niin iso että ei tarvitse edes koroketta.
Tavaratila on suht pieni, mutta jos koiraa tai muuta isoa on tarpeen kuskata niin sitten valitaan taas oikea auto käytön mukaan.
Päivittäiset ajot on pääsääntöisesti 50-150km joten selviää useimmista päivistä vain yön yli lataamalla meidän käytössä. Matkaa ei ole ajettu oikeastaan muuta kuin Lahdesta kotiin, vajaalla akulla liikkeelle ja kaksi latausta matkalla joutui tekemään (lämmityksestä ja marssinopeudesta ei tingitty) pikalatauksiin meni rahaa yhteensä n 7,5€, kulutuslukemat oli aika tarkkaan 20kWh/100km tuolla matkalla, nyt näyttäisi normaalissa ajossa liikkuvan 16-19 välillä.

Tästä tulee toivottavasti vielä tylsempää tarinaa kuin mitsun kanssa, varsinkin kun en jaksa laskea jokaista kWh ja nippeliä mitä autoon menee toisin kuin jotkut nimeltämainitsemattomat :lol:

Pari asiaa listalla on kuitenkin, ohjaus tuntuu siltä että etupää saattaa olla harituksella, pitää siis katsoa pyöränkulmat kun ehtii. Maalipinta on hyväkuntoinen, mutta muutamat pienet hankaumat ja pesujäljet voisi koittaa myllyttää pois. Suomenkielinen ohjekirja olisi myös kiva, mutta vw hinnoittelu oli niissä ainakin taannoin sellainen että en taida raaskia ostaa.

Vielä ei ole kunnon kuvia, keleistä johtuen golf on aivan kurassa, mutta laitetaan se talvirengaskuva

Kuva
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
VW e-Golf -17, Touran -05, Chevrolet Captiva -07
"it is slightly turbocharged"
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2334
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Cona »

Asiaa. Aika muikeat varusteet. 8)

Tässä mietin itsekseni, että miksiköhän Volkkari tehnyt tätä vain häpsäkkinä. Toi tavaratila varmasti suurin miinus muuten niin pätevässä vermeessä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Volkkari sähköllä. Odotamme vilkasta kirjoittelua tähän puuhun :evil: Ei vainen, mielenkiintoinen seurattava ja hyvin ladatulta vaikuttaa myös varusteiden suhteen. Hyvä kun joku pysyttelee ajan hermolla, kun itse ajautuu vaan kauemmas koko ajan.
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 A-08, Opel Corsa 1.4 Swing 5d autom-98, Volvo V70 A 2.5T AWD-06, Saab 900 4d Sedan-88
Ex: 9 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 2 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Haza »

Tarkoitus ei ole olla missään kehityksen kärjessä, pelastaa maailmaa tai muuta ylevää. Kyse on yksinkertaisesti siitä että G7 on hyvä auto varsinkin kaupungissa, sähköisenä käyttökulut on niin pienet että niillä melkein maksaa pääomakulut touraniin tai 9-5 verrattuna joten vanhan romun sijaan ajellaan parin vuoden ikäisellä, plus muut sähköauton hyvät puolet. Ne haittapuolet taas on sellaisia jotka omassa käytössä on ylipäätään pieniä ja kun useampi polttomoottoriauto tulee olemaan joka tapauksessa niin eipä joudu lopulta oikein mistään tinkimään.

Tällä hetkellä joulu sotkee, mutta 9-5 ei ole ajettu viikkoon metriäkään ja touranilla vain silloin kun golf on ollut myös liikkeellä.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
VW e-Golf -17, Touran -05, Chevrolet Captiva -07
"it is slightly turbocharged"
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10886
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onnea vaan Mitsusta eroon pääsemisestä ja uuden töpseliauton hankinnalle! Joku joutuu vielä kärvistelemään töpselikärsän kanssa kunnes löytää tarpeisiin sopivan auton ilman mäntämoottoria painolastina :D

Eegolffihan on piilosähköauto, eli suurin osa samannäköisistä vehkeistä on ihan tavan pakoputkiautoja. Se on silleen hyvä ettei herätä kateutta sähköautovihaajissa vaan voi rauhassa esittää normaalia ihmistä :mrgreen:

Onkos sähkövolkkariin olemassa jotain hyvää kännyappia tai vastaavaa, jolla pääsee lukemaan akun kuntoa yms. dataa autosta?
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 3800
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55
Paikkakunta: Nokia

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Cona kirjoitti:
Pe Joulu 25, 2020 16:02
Tässä mietin itsekseni, että miksiköhän Volkkari tehnyt tätä vain häpsäkkinä. Toi tavaratila varmasti suurin miinus muuten niin pätevässä vermeessä.
Sillon kun ihan puolitosissani olin tollasta hankkimassa Hazankin mainitsemasta loppuajan polkumyynnistä, mietein ihan samaa, että miksi ihmeessä ei voi olla samaa romua vähän pidemmällä perällä. Kilpailijoita olisi ollut tasan nolla ja aika moni perheellinen/harrastava/taijokumuu olisi ollut innoissaan ostamassa.

Toisaalta jos maailma ei tästä kamalasti muutu, niin verojen nimissä mielellään ostaa plugarinki joista nyt on kolmen kympin haarukassa farkkuja saatavilla. Veroilla sen jo kuittaa kivasti, että joutuu öljyt kerran vuoteen vaihtaan :)
9-3 SC BioPower '08
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1083
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Pessimistinä tai ennemminkin realistina odottelen kun verottajan pitäisi kuitenkin saada liikenteestä se 8 miljardin verotuotto milloin verot alkaa napsahtelemaan.

Fossiilisia polttoaineita käyttävien kulkineiden omistajana ehdotan verottajalle seuraavia veroja sähkökulkineille:
- käyttövoimavero 5000€/vuosi
- latausvero
- sähkövero ja sähkönsiirtovero triplana

Katsotaan vaan niin 3-5 vuoden päästä tämä on todellisuutta...ei tarvitse kuin katsoa menneisyyteen miten verottaja on toiminut petrolin ja dieselin kanssa :facepalm_man:
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1174
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Meillä on ollut Golf 7 1,2 TSI -13 nyt vuoden. Paljon ajettu ja halpa. Oli suorastaan tyrmäävää huomata, miten hyväksi tämän kokoluokan auto on kehittynyt. Menee hyvin ja kulkee vähällä, vajaa 5,5 sadalla. Minusta on ollut hyvä ajatus tehdä sähköauto tavallisen auton malliseksi, jotenkin helpompi omaksua vähemmän uutta kerralla. Vahinko, ettei enää uutta Golfia saa sähköversiona. Se on tietty oma juttunsa ja nykyinen sähkövolkkari on täysin eri auto takavedosta lähtien. Paljoa en Golfista ole moitittavaa löytänyt, jotain pientä kuitenkin. Vakkari ei mene pois kytkimen painalluksella esim. vaihtaessa pienemmälle, typerää. Oikean puoleinen pyyhin tuo kurat silmien eteen joka pyyhkäisyllä ja vähänkään huonoilla sulilla näkymä on suhruinen koko ajan. Virta-avain tulee lähelle polvea ja kuljettajan istuin perusmallisena on kova. Ja tässä pienessä bensakoneessa tuntuu olevan vähäsen viivettä kaasun painamisen jälkeen. Tavaratilan koko on yhtä kuin kolme S-kaupan isoa ostoskassia vierekkäin, meille se riittää. Tyyppivika on takaovientiivisteen alapää, joka hinkkaa yhdessä hiekan yms kanssa maalin helman päältä ja alkaa ruostuminen, ahdas kolo korjata. Enimmäkseen kuitenkin pelkkää hyvää sanomista tästä mallista, sähköversion ostaminen oli täysin mahdoton ajatus tässä kohtaa hinnan tähden. Ehkä sitten tuonnempana...
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10886
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja AZP »

Lyhyt luukkuperä lienee globaalisti se myydyin korimalli Golfista/Jettasta, joten se lienee ollut se looginen valinta. Ainakaan Suomalaisten rakastama farkku ei ole kauhean suosittu useassakin maassa, mm. Jenkeissä ja Kiinassa.

Sitten taas toisen korimallin lisääminen e-valikoimaan olisi kai maksanut kehitys-, tyyppihyväksyntä- ym. kuluissa jokusen millin, niin ei Wolfsburgissa ole ehkä haluttu siihen lähteä, kun varmaan ajateltiin silloin 10v sitten, että koko sähköautojuttu menee yhden mallin kehittämiselläkin tapiolle.

Mitä sähköautojen veroihin tulee, niin latausveroa tai sähköveron korottamista vrt. kotitalouksien sähköveroon ei oikein käytännössä pystytä toteuttamaan. Käyttövoimaveroa voitaisiin korottaa, mutta päästövähennystavoitteiden vuoksi korotetaan sitten polttomoottoriautojen käyttövoimaveroa samassa suhteessa.

Kyllä se taitaa siihen (paikannusteknologialla toimivaan) km-veroon lopulta päätyä, mutta vasta siinä vaiheessa kun polttomoottoriautot alkaa olla vähemmistössä, tai sitten sama veromalli isketään samanaikaisesti myös vanhoihin pakoputkiautoihin. Varmaa on vain se että muutama neuvos tätä asiaa kuumeisesti pohtii jo nyt valtionvarainministetiössä.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Haza »

Juuri se että päällepäin e-golf ei näytä oikeastaan yhtään sen kummemmalta kuin muut samanikäiset on iso plussa..

Pyyhkijänsulat tulikin heti vaihdettua kaikki kun nimenomaan suoraan kuskin näkökenttään jätti kuraa. Uusilla sulilla korjaantui kyllä. Ei se muuallakaan aina niin putkeen ole mennyt noissa, toyota verso-s esim saa laittaa sulan uusiksi vähintään kerran vuodessa ja se ainokainen sulka maksaa vähintään yhtä paljon kuin pari useimpiin autoihin.
Virta-avain on mullakin kovin liki polvea, se onkin toinen syy miksi keyless olisi kiva, saabisti kun ei ole tottunut polvella potkimaan avaimia..

Meillähän odotettavissa oleva ajomäärä on sellainen että excel olisi ollut aivan eri mieltä tämän tempun kannattavuudesta jos oltaisiin jossain keskimääräisen vuosittaisen ajosuoritteen tienoilla. Yhteensä ajoa tulee helposti 60tkm vuodessa ja enemmänkin. Golfiin olisi tarkoitus koittaa kerätä mahdollisimman paljon niistä, sen kannattavammaksi se tulee. Kun tuo verotuksen muuttuminen on aika varmaa niin nyt oli tavallaan ainoa tilaisuus persaukisen hankkia (melkein) uusi auto ennenkuin tämä "porsaanreikä" tukitaan.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
VW e-Golf -17, Touran -05, Chevrolet Captiva -07
"it is slightly turbocharged"
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 7887
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

AZP kirjoitti:
Pe Joulu 25, 2020 20:26
Lyhyt luukkuperä lienee globaalisti se myydyin korimalli Golfista/Jettasta, joten se lienee ollut se looginen valinta. Ainakaan Suomalaisten rakastama farkku ei ole kauhean suosittu useassakin maassa, mm. Jenkeissä ja Kiinassa.
Ainakin Kiinassa farkkujen epäsuosion takana on hinnoittelupolitiikka. Farku yksinkertaisesti maksavat siellä niin pal enempi kuin porrasperät, joten kukaan ei osta niitä. Ja kun kukaan ei osta, ei niitä myöskään tarjota. Kiinakollegat ovat aina huuli pyöreenä täällä, kun kaikilla on farmarikorimallin autot...
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 4854
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Risto »

Haza kirjoitti:
Pe Joulu 25, 2020 13:59
Suomenkielinen ohjekirja olisi myös kiva, mutta vw hinnoittelu oli niissä ainakin taannoin sellainen että en taida raaskia ostaa.
Ei maksa sinulle mitään, kun vaadit myyjäliikkeltä käyttöohjeet.
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Vi ... ttoohjeet/
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 6530
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

V.J.S kirjoitti:
Pe Joulu 25, 2020 21:12
AZP kirjoitti:
Pe Joulu 25, 2020 20:26
Lyhyt luukkuperä lienee globaalisti se myydyin korimalli Golfista/Jettasta, joten se lienee ollut se looginen valinta. Ainakaan Suomalaisten rakastama farkku ei ole kauhean suosittu useassakin maassa, mm. Jenkeissä ja Kiinassa.
Ainakin Kiinassa farkkujen epäsuosion takana on hinnoittelupolitiikka. Farku yksinkertaisesti maksavat siellä niin pal enempi kuin porrasperät, joten kukaan ei osta niitä. Ja kun kukaan ei osta, ei niitä myöskään tarjota. Kiinakollegat ovat aina huuli pyöreenä täällä, kun kaikilla on farmarikorimallin autot...
Tämä olikin mielenkiintoinen tieto 8O

Minä kun olen aiemmin luullut, että sedan on kiinalaisten ja jenkkien mielestä "ylellisemmän" näköinen kuin farkku, joten ovat siksi suosineet sedaneita. Esimerkiksi kiinalaiseen VW Magotaniin perustuvaa ensimmäisen sukupolven Skoda SuperB:tä ei siksi saanut kuin sedanina. Samoin GM toi Saabeista yleensä aina sedan mallin ensin markkinoille, ja vasta sen jälkeen farkun. NG9-5:n tapauksessa farkkua ei koskaan tämän vuoksi tullut markkinoille :evil:

Volvo on taas yleensä tehnyt päinvastoin esimerkiksi V60:n kanssa. S60 tuli markkinoille usemman kuukauden myöhemmin. Kunpa Saabillakin olisi toimittu noin :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Haza »

Risto kirjoitti:
La Joulu 26, 2020 01:17
Ei maksa sinulle mitään, kun vaadit myyjäliikkeltä käyttöohjeet.
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Vi ... ttoohjeet/
Ei ole tuolla selvästi ilmoitettu, mutta äkkiseltään voisi arvata että ei koske käytettyä tavaraa..
AZP kirjoitti:
Pe Joulu 25, 2020 19:32
Onkos sähkövolkkariin olemassa jotain hyvää kännyappia tai vastaavaa, jolla pääsee lukemaan akun kuntoa yms. dataa autosta?
Ilmeisesti ei ole vastaavaa kuin phev watchdog, eikä akuston kuntoa ilmeisesti suoraan löydy mistään edes vag testerillä. Töissä on vcds kunhan uusi palikka joskus saapuu, täytyy sillä leikkiä kun ehtii. Tuota kun vähän selvittelin niin täyteen ladattuna käytettävissä oleva energiamäärä löytyy joten siitä pystyy arpomaan akuston kuntoa.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
VW e-Golf -17, Touran -05, Chevrolet Captiva -07
"it is slightly turbocharged"
Avatar
AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10886
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja AZP »

Se voi olla ihan hyväkin, ettei saa kaikkea dataa luurin ruudulle. Tieto kun lisää tuskaa, sama pätee Saabin open sidiin kuin Mitsun Watchdogiinkin :mrgreen:

Mä oon ymmärtänyt että käytettyihinkin autoihin on vaatimalla saanut suomenkielisen käyttöohjekirjan, ainakin jos kyseinen liike on auton maahantuonut. Mitsun kohdalla ei mulla ollut tarve vaatia kirjaa Suomeksi, kun orggiskirja on toisella kotimaisella ja suomenkieliset opukset löytyi pdf:nä Mitsun suomalaisilta verkkosivuilta.
Vastaa Viestiin