VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / Enyaq -23, e-golf myyty

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17, Enyaq tulossa

Viesti Kirjoittaja Haza »

Em. riemua toimivasta hvac systeemistä ei kovin kauaa kestänyt, helteiden alettua tuli selväksi että lämpöpumppu kyllä viilentää, mutta todella heikosti. Joten taas kerran vcds kiinni ja nyt lämpöpumppu herjasi yhden sulkuventtiilin olevan jumissa. Keskon hinta oli aavistuksen suolainen 434€ ja jotain senttejä päälle, eikä tuntunut tavallisilla varaosatoimittajilla olevan tavaraa mitä myydä vaikka useampi luettelo oe numerosta käänsi. eBay ja latvialainen myyjä toimitti hellan laatikossa palikan posteineen n 150€
Muista kiireistä johtuen tänään vasta ehti asentamaan. Palikka sijaitsee hieman hankalasti etupuskurin oikean päädyn sisällä suoraan umpion alla. Ensin otin vaan pyörän ja sisälokarin etuosan irti, mutta venttiilin kiinnityspultit on sellaisessa paikassa että joutui laittamaan puskuria ja irrottamaan umpion. Helppo ja suht nopea homma siitä huolimatta, toki sillä edellytyksellä että on käytettävissä r1234yf laitteet ja vcds tai muu testeri jolla pääsee naittamaan uudet osat autoon.

Näkymä pyöräkotelon puolelta (kasaan menossa jo tässä)

Kuva

Tämän enempää ei keulaa tarvinnut purkaa tällä kertaa

Kuva
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17 lähdössä, Enyaq -23

Viesti Kirjoittaja Haza »

Pari päivää sitten hain vihdoin Skodan. Luovutuksesta tuli automyyjälle vähän keskimääräistä tuskaisempi kokemus kun lumisuojaa paikalleen kokeillessa "tankinluukun" lukko päätti jäädä kiinni asentoon vaikka luukku oli auki eikä mikään lukkojen jumppaaminen saanut sitä aukeamaan. Mulla oli hauskaa ja onhan se nyt vaan normipäivä että sen ainoan kerran elämässään kun ostaa uuden auton niin ensimmäinen takuukorjausaika käydään varaamassa jo ennen kuin auto ajetaan ulos liikkeestä :lol:
No, luukku raollaan kotiin ja kun Skoda oli seissyt puolisen tuntia kotipihassa ovet lukossa niin ovien avaus seuraavan kerran avasi myös luukun lukon joka on siitä asti toiminut täysin. Korjausajan sai siis peruuttaa heti seuraavana päivänä.

VAG aina yhtä luotettavat serverit oli luonnollisesti katollaan niin että auton sai paritettua käyttäjätiliin vasta illalla ja nyt odotellaan että alkaisi Skodan app-kauppa toimia ja voisi ostaa ACC käyttöön.

350km ajettuna sormeilin jo pyöränkulmiakin, kaikki oli ohjearvojen sisällä, takapään camberit jopa aikalailla ohjearvoissa, mutta kun näissä on murheita takarenkaiden sisäreunan kulumisen kanssa niin väänsin camberit niin pieneksi kuin säätövaraa oli, totesin että ovat edelleen vihreällä ja vedin siihen kiinni. Rakenteesta johtuen tuon jälkeen joutui vielä takapään aurauksen säätämään takaisin kohdalleen kun camber-säätö muuttaa auraustakin. Ajossa ei huomaa mitään eroa, katsotaan miten renkaat kestää.

Golf on myynnissä kun nykyisessä tilanteessa sille ei oikein ole järkevää käyttöä. Tai olisi, mutta on se vähän turhan kallis auto antaa 17v käyttöön..

Kuva
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13204
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17 lähdössä, Enyaq -23

Viesti Kirjoittaja AZP »

Haza kirjoitti:
Su Elo 20, 2023 09:26
nyt odotellaan että alkaisi Skodan app-kauppa toimia ja voisi ostaa ACC käyttöön.
Toivon hartaasti että ACC on Skodassa adaptiivinen kruise eikä Saappimaisesti automaatti-ilmastointi :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17 lähdössä, Enyaq -23

Viesti Kirjoittaja Haza »

Kyllä se on juuri niin, adaptiivinen cruise. Se jäi aikoinaan ottamatta kun olisi tullut väkisin myös travel assist jota en halunnut ja myös hinta on murto-osan näin.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13204
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17 lähdössä, Enyaq -23

Viesti Kirjoittaja AZP »

Se on kuitenkin kertaostos eikä mikään 6€/kk maailman tappiin -hinnoittelu?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17 lähdössä, Enyaq -23

Viesti Kirjoittaja Haza »

Joo, 330€ kertamaksu pitäisi olla.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17 lähdössä, Enyaq -23

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Erehdyin pitkästä aikaa kattomaan, että mitä nämä töpseli-Golfit oikeen maksavat, niin tollanenhan saattaa hyvinki olla seuraava auto mulla. Maksaa saman mitä riisselinäki, toki ei sit oo farkku, mut eipä se mun autos hirveästi haittaa. Vois ostaa vaikka Grand Sport Inkun, jos siltä tuntuu.

Ite kyl arvostan sitä, että Volkkari teki näistä konservatiivisen näkösiä eikä mitään ufoja. Mut noh, antaa riisselin edelleen raksuttaa, kunhan vaan huomioittin, et kympin pintaan näitäki jo saa...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17 lähdössä, Enyaq -23

Viesti Kirjoittaja tturku »

Onnea eenakin johdosta. Täällä ollaan kanssa vastaavaan -22 80x sportslineen tyytyväisiä oltu. Ei mitään pahempaa sanottavaa tai moittimista ole ollut.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17 lähdössä, Enyaq -23

Viesti Kirjoittaja Haza »

Kyllä joku tarjos jo 13k golfista, näkemättä tottakai. Totesin että sillä hinnalla teini saa ajella..

Täytyy kyllä sanoa että jos rehellisiä ollaan niin golfissa on monta asiaa paremmin kuin enyaqissa. Kaikkea ei vaan voi saada eikä se toisaalta tarkoita etten olisi tyytyväinen.

Viikko sitten kun katselin saabistitoverin vajaan vuoden vanhan enyaqin jarrurumpuja niin oli jo vähän ruskeaa siellä täällä, ruosteenruskeat isot rummut ei varsinaisesti ole kauniita katsella. Tästä "innostuneena" otin tänään pyörät irti ja maalailin vähän jarruosia jos pysyisivät siistinä pitempään. Samalla kun pyörät oli irti ja maalin piti antaa kuivaa niin pesin vanteet ja laitoin korrek tfc pintaan.
Varsinainen maalipinnan pinnoituskin olisi tarkoitus tehdä ihan lähiaikoina mutta sitä varten hommattu aine on huomattavasti työläämpi "asentaa" niin lienee ensi viikonlopun hommaa.

Kaikenlaista sitä voi keksiä olevan alle 500km ajetulle autolle tarpeen tehdä kun on tarpeeksi sekaisin..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17 lähdössä, Enyaq -23

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

En oo sähkö-Golfia koittanu, mut vertas mihin tahansa, niin mk7 Golfista on vaikea keksiä mitään, mikä voisi olla paremmin. Alkaen vaikka siitä piiloon menevästä peruutuskamerasta, johon itseki myynti-ilmotuksessa viittasit. Eli siihen kokonaisuuteen verrattuna helposti käy niin, että uudessa autossa asiat on huonommin :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17 lähdössä, Enyaq -23

Viesti Kirjoittaja Haza »

No onhan tossa nyt heti päällimmäisenä melkein tuplaten tehoa (100 vs 195kW) vaikkei se toki siltä tunnu kun taitaa olla myös 600kg lisää painoa. Tuplaten vetäviä pyöriä, yli tuplat akkua, nopeampi AC lataus, vetokoukku ja tilaa enemmän kuin tarpeeksi mulle.

Mut ei siitä oikein pääse mihinkään että jos Golf 7 olisi tehty farkkuna täyssähkö johon saisi tuon enyaqin voimalinjan akkuineen niin mieluummin ottaisin sellaisen.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17 lähdössä, Enyaq -23

Viesti Kirjoittaja Haza »

Huomasin eilen illalla että apin kautta pystyy myös ostamaan sen adaptiivisen cruisen ja oli vieläpä tyrkky 1kk ilmainen kokeilu. Näppäilin ilmaisen kokeilun sisään ja sitten kokeilemaan niin alkoi samalla se kauppa toimia autossakin. Hetki odottelua kun ominaisuudet päivittyy, uudelleenkäynnistys ja kokeilemaan. Koeajolla sitten sai todeta heti että kaikki automaagiset asetusnopeuden muuttamiset pitää olla pois päältä kun kartta ei ole ajan tasalla koskaan täysin, kamera näkee välillä väärin ja mitään offsetia kumpaankaan suuntaan vrt rajoitus ei ole mahdollista asettaa. Kaunis ajatus sinänsä, mutta lopputulos on käyttökelvoton. No, onneksi tuo muistaa asetukset niin ainoa mitä joutuu liikkeellelähdössä säätämään on kaistavahdin sammutus, sekin hoituu järjellisellä vaivalla kun on pikakuvakkeen takana..

Muistin myös hinnan pieleen, olikin 320€
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7343
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17 lähdössä, Enyaq -23

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Nyt jo hait :mrgreen:
No joo, on vähä märempää avoilukelii ollu :lol:

Tais pultit aueta aika kivuttomasti kulmia säädellessä :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17 lähdössä, Enyaq -23

Viesti Kirjoittaja tturku »

Haza kirjoitti:
Ma Elo 21, 2023 14:03
Koeajolla sitten sai todeta heti että kaikki automaagiset asetusnopeuden muuttamiset pitää olla pois päältä kun kartta ei ole ajan tasalla koskaan täysin, kamera näkee välillä väärin ja mitään offsetia kumpaankaan suuntaan vrt rajoitus ei ole mahdollista asettaa. Kaunis ajatus sinänsä, mutta lopputulos on käyttökelvoton.
Joo, vähän typerä, kuten vakkarin säätö, saat joko edelliseen tai seuraavaan kymppiin näpytettyä, tai sitten 1km/h pois tai lisää. Itse en ole tota nopeusrajoitusten tunnistusta jaksanut kytkeä pois päältä. nopee korjausliike aina vakkarin viiksestä kun nopeus rajoitus vaihtuu jolloin ajetaan lievää ylinopeutta. Meidän eenakissa on ainakin tasaisesti mittarivirhe 3km/h liian vähän.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17 lähdössä, Enyaq -23

Viesti Kirjoittaja Haza »

tetammi kirjoitti:
To Elo 24, 2023 20:52
Nyt jo hait :mrgreen:
No joo, on vähä märempää avoilukelii ollu :lol:

Tais pultit aueta aika kivuttomasti kulmia säädellessä :roll:
Hain kun oli toiseksi viimeinen varsinainen kesälomapäivä, oli siinä sitten aikaa ihmetellä rauhassa kaikkea. Onhan tossa ollut monta päivää kun on satanut, mutta silti esim iltapäivällä ollut ihan avokeliä, katotaan jos olis kahden viikon päästä torstaina vielä sopiva keli, sen jälkeen vois laittaa avon talvisäilöön.

Kieltämättä vähän erilainen projekti oli säätää Skodan kulmia kuin joitain päiviä aiemmin golf 5 takapää josta tiputin koko taka-akseliston pakettina lattialle niin oli helpompi pilkkoa tukivarsia ja epäkeskopultteja että sai uutta osaa tilalle ja säädöt liikkeelle.
Skodan säätöpulteissa oli tosin normaaliin VAG 18mm avainväliin verrattuna lähdetty muuttamaan, takana oli camberit 21mm avainvälillä ja auraussäädön mutterit muistaakseni E20..
tturku kirjoitti:
Pe Elo 25, 2023 11:49
Joo, vähän typerä, kuten vakkarin säätö, saat joko edelliseen tai seuraavaan kymppiin näpytettyä, tai sitten 1km/h pois tai lisää. Itse en ole tota nopeusrajoitusten tunnistusta jaksanut kytkeä pois päältä. nopee korjausliike aina vakkarin viiksestä kun nopeus rajoitus vaihtuu jolloin ajetaan lievää ylinopeutta. Meidän eenakissa on ainakin tasaisesti mittarivirhe 3km/h liian vähän.
Ei tuo säätö mua häiritse, useimmiten joku tasa kymppi kuitenkin asetuksena, pikaisella koeajolla vaan tuli jo niin paljon älyttömiä/turhia hidastuksia/kiihdytyksiä joiden takia kaikki automatiikka saa olla lähtökohtaisesti pois päältä.
Mittarivirhe pitäisikin tarkistaa, liian vähän jos näyttää niin sehän on laiton! :mrgreen:
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin