VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / Enyaq -23, e-golf myyty

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5169
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Risto »

Ovatko nuo tarrakilvet vielä myyjäliikkeen esittelykäyttöä varten hakemat vai haettiinko sinulle uudet tarrat käyttöönottoilmoituksen jälkeen?
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja AZP »

Turbo Sensonic kirjoitti:
To Tammi 21, 2021 07:20
Jos mennään vielä hetkeksi GM:n vanhaan tarjontaan, niin mikäköhän on Opel Amperan/Chevy Voltin realistinen kulutuslukema? Sellaistakin on miettinyt tässä jossain vaiheessa.

1,6 litraa sataselle + sähköt
.

Tosin kuten lataushybridillä aina, bensankulutus voi olla mitä vain riippuen minkälaisia matkoja sillä ajelee ja paljonko latailee.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1851
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Tuon "badge engineeringin" lisäksi voisit tekasta tohon fake pakoputken.

Biltemasta vaan 2,5 tuumaanen kromipää ja ranettaa tohon puskuriin siitä ulostulo :mrgreen:
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

AZP kirjoitti:
To Tammi 21, 2021 07:34
Turbo Sensonic kirjoitti:
To Tammi 21, 2021 07:20
Jos mennään vielä hetkeksi GM:n vanhaan tarjontaan, niin mikäköhän on Opel Amperan/Chevy Voltin realistinen kulutuslukema? Sellaistakin on miettinyt tässä jossain vaiheessa.

1,6 litraa sataselle + sähköt
.

Tosin kuten lataushybridillä aina, bensankulutus voi olla mitä vain riippuen minkälaisia matkoja sillä ajelee ja paljonko latailee.
Se on muuten aika vähän 8O 8)

Eikös tuo Ampera/Volt käyttänyt bensamoottoria sähkön tuottamiseen vähän niin kuin aggregaatti?
Hybridi taas alkaa käyttää bensiiniä (Volvo V60 D6:ssa dieseliä), kun akkujen sähkö ehtyy.
Eli siinä mielessä luulisi Amperan/Voltin kulutuksnen olevan tasaisempaa kuin hybridin?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja AZP »

Amperassa kuten Outlander PHEVissäkin akun loputtua polttomoottori alkaa tuottaa sähköä sähkömoottoreille ja akun lataukseen (sarjahybridi) mutta polttomoottori voidaan suuremmissa nopeuksissa kytkeä myös vetämään etuakselia (rinnakkaishybridi).

Jos tarkoitit agregaattina käyttämisellä sitä että polttis kävisi ja lataisi akkuja tasaisella kuormalla hetkellisestä ajamisen vastimasta kuormasta riippumatta, niin ainskaan Outlander ei toimi näin, Amperasta en tiedä. Mitsussa siis sähköä tuotetaan ajamisen kuorman mukaan, uskoisin Amperan toimivan melko samoin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Haza kirjoitti:
Ke Tammi 20, 2021 21:38

Kuva

Edessä on edelleen pieni e-golf merkki kun sen takana oli pari pientä reikää. Lisäksi toki keulan valojen ja takapuskurin alaosan perusteella tietäjät tietää tuon olevan e, mutta mun pään sisällä se on kuitenkin nyt parempi :mrgreen:
Mites E:n erottaa takaa normista? GTE:ssä on erilaiset takavalot mutta noi näyttää ihan standardeilta. Vai onks noi viirut E-golfin yksinoikeus? En ite ainakaan erottais muuten kuin keulasta... :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja duuduu »

^Näyttäisi ainakin pakoputken ulostulo uupuvan vrt. TSI/TDI-golf
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Haza »

Suurimmassa osassa tosiaan putkenpäät on näkyvillä. Tuo puskurin alaosa muutenkin on käsittääkseni ihan omanlaisensa e-golfissa. Takavaloissa oli ainakin kaksi vaihtoehtoa sen mukaan ottiko dynaamiset ledit vai ei ja tämä pelkästään M20 e-golfissa, ylipäätään G7 eri takavalovaihtoehtojen laskemiseen saattaa tarvita molempien käsien sormia..

Putkenpäitä on toki ajateltu, mutta jos niitä toteuttaa niin pitää hankkia R puskuri ja putkenpäät :lol:
Tässä joku putkenpää ei olisi kuitenkaan tarpeeksi pöljä kun ei sitä (juuri) kukaan tajuaisi, siksi putkenpäitä pitäisi ripustaa esim leafiin tai teslaan..

Viikon päästä on korjausaika ja 200€ tulisi itselle maksettavaa, 300€ lupasi liike maksaa. En viitsinyt alkaa vääntää kun se pelkkä ilmastointihuolto on tähän jo jossain satasen yli selvästi..

Vaihtelin tänään myös sähköautoon öljyt, eli laskin kaikki 8 desiä pois laatikosta ja kaadoin saman verran saman väristä litkua tilalle. Helpoin laatikkoöljyn vaihto ikinä, pohjamuovi pois ja tilaa oli vaikka kuinka.
Kuva

Ulos tuli aikalailla uuden väristä öljyä joten olipahan ainakin ajoissa vaihdettu.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

AZP kirjoitti:
To Tammi 21, 2021 15:13
Amperassa kuten Outlander PHEVissäkin akun loputtua polttomoottori alkaa tuottaa sähköä sähkömoottoreille ja akun lataukseen (sarjahybridi) mutta polttomoottori voidaan suuremmissa nopeuksissa kytkeä myös vetämään etuakselia (rinnakkaishybridi).

Jos tarkoitit agregaattina käyttämisellä sitä että polttis kävisi ja lataisi akkuja tasaisella kuormalla hetkellisestä ajamisen vastimasta kuormasta riippumatta, niin ainskaan Outlander ei toimi näin, Amperasta en tiedä. Mitsussa siis sähköä tuotetaan ajamisen kuorman mukaan, uskoisin Amperan toimivan melko samoin.
Kyllä vaan. Kunhan ajoakku tyhjenee niin polttis alkaa pyöritämään generaattoria. Hissukseen ajellen jolkottelee melko pienillä kieroksilla mutta jos painaa kaasua niin nostaa kierroksia ja samalla lataustehoa. Välillä akun varaustaso on körötellessä noussut sen vajaan kwh:n verran että polttis sammutetaan ja ajetaan sähköllä hetki. Ja tähän vielä lämmityssääntö eli vuosimallista riippuen alle -4 tai -10 pakkasella tuotetaan lämpöä (ja sähköä) hetkittäin (ellei tuota kikkakonsteilla estä).
Amperassa on myös kiero kytkentämoodi polttomoottorista vetoakseleille isommissa nopeuksissa. Tätä en selitä kun pieleen menee kuitenkin, youtubesta löytyy hieno animaatio https://youtu.be/AX5ZwzNwTc4
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja aero »

Parempihan se olis vaihtaa e-puskuri pörinägolffiin ja kääntää putki alaspäin. Pistää vielä e-lätkät paikoilleen niin voi surutta parkkeerailla nollapäästöruutuihin :lol:
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Sitten vielä feikkitöpseli bensaluukkuun niin voi käyttää ilmaisia latauspaikkoja keskustassa :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Haza »

Noniin, anturi uusittu. Kylmäainetta ulos 655g ja sisään 850g, eli vajaustakin oli ihan selvästi.
Sen mitä 10km matkalla ehti tunnustella niin toimi se ehkä vähän paremmin, ensi viikolla pitäisi olla taas vähän pakkasta niin katsotaan miltä tuntuu.

Huomasin taannoin että e-golfin alkuperäisasennusrenkaat on vähän erikoisempia, niissä kun on nopeusluokka Q:
https://www.1001renkaat.com/renkaat-aut ... 1q-1150377
Ei ihan tavallista kesärenkaissa, mutta tässähän ei ole mitään ongelmaa kun golfin huiput on rajoitettu juuri siihen 160kmh.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Näemmä energialuokka huononee ku nopeusluokka suurenee.
Meinaatko kumminki kokeilla vaiks onki noin pienet :lol:

Toivottavasti rupee ny lämpenee.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Entinen työkaveri kertoi tänään, että hänen 60 000 km ajettu työsuhde-Passat on pajalla DSG:n porsimisen vuoksi :roll:

Sama meininki siis jatkuu...
Toiselta entiseltä työkaverilta meni vm. 2012 VW Golfin DSG 90 000 km paikkeilla.

VW sanoi jossain vaiheessa tehneensä parannuksia DSG:hen. Onkohan noin? :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Haza »

Golfin kesävanteet on 17" ensimmäinen omistaja törsännyt optiovanteisiin :lol:
Niissä oli jotain continentalin renkaita joista kaksi huonoa ja kaksi todella hyvää, laitetaan keväällä paremmat eteen niin eiköhän elokuussa ole neljä silestonea alla, katsotaan sitten laittaako jotkut ekorenkaat vai allseasonit.

DSG nimellä on myyty montaa eri laatikkoa ja niiden tyyppivioissa ja todennäköisyyksissä on paljon eroja. Se surkein DQ200 on MQB autoissa vähän vähemmän toivoton kuin vanhemmissa.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Vastaa Viestiin