VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / Enyaq -23, e-golf myyty

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja AZP »

Voishan tota hupina käydä koepolkasemassa joku päivä. Ei vaan ole kaikkiin omiin tarpeisiin sopiva auto, niin olis tosiaan ihan vaan hupiajoa.

Sen sijaan tulevana vuonna pääsis varmaan koeajamaan Koda Enyaqin ja olishan toi ID.4:kin tarjolla. Ehkäpä Datsunin Arjakin olis kokeiltavana ja kai niitä on muitakin tuohon liokkaan tulossa, joita vaan en nyt muista. Noita jos käy kokeilemassa niin pitää varmaan päivittäin kirjata ruutupaperille ne syyt, miksi ei Mitsua kannata johonkin niistä vaihtaa. Todennäköisesti ne kaikki liittyy rahaan.

Mistä tulikin mieleen että vihdoinkin toimittaja, joka tuntuu ymmärtävän sekä rahan että autotekniikan päälle:

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ala- ... 14f2e10709

Kymppitonnin hintaero tuntuu isolta rahalta kun ostat uutta autoa, mutta jos vuosiveroissa on eroa 700 euroa ja 100 km:n hinta on 7 euroa vähemmän, niin hintaero säästyy monella muutamassa vuodessa takaisin. Paitsi jos sudittelet sillä lähtöpotkulla parit rengassatsit sileiksi vuosittain :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja aero »

Tarpeista ja sopivuuksista tulikin mieleen uteliaana kysyä, että saako eGolffiin vetokoukkua ja jos kyllä, niin millaisilla vetomassoilla?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Haza »

Kyllä ja ei
Vetomassa 0kg eli mitään ei saa vetää, mutta kyllä sinne pitäisi sama koukku sopia kuin vastaavaan polttomoottorilla varustettuun.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
mttm
"Turbo"
Viestit: 238
Liittynyt: Ma Marras 10, 2008 21:04

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja mttm »

Niin joo, hyvä huomio. Voihan sen koukun hankkia vaikka pyöränkuljetustelinettä varten :lol:
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Cona »

Menee OT:ksi, mutta nätin näköinen tuo Ariya omaan silmään. 8)

Nyt kait se todellinen sähkiksien esiinmarssi on alkamassa?!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Kävin jo lomapäivien ku la uksi speksaamassa Enyaqia Škodan sivuilla. Siihen saa ainakin lyödä useammalla tonnilla lisävarusteita, mm. Lämpöpumppu oli toista tonnia, adaptiivinen vakkari, penkinlämmittimet ym. pitää ottaa lisävarusteena. Tuli sen verran arvokas lopputulos että ei tarvitse paljoa vaihtotarjouksia pyydellä :roll:

Vois sen silti koeajaa ja kurkata takapenkkiä sillä silmällä :P
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Haza »

Cona kirjoitti:
Ti Joulu 29, 2020 09:19
Menee OT:ksi, mutta nätin näköinen tuo Ariya omaan silmään. 8)
Sähködatsuniksi joo, autoksi ei. Makuasioita tietysti..

Enyaqissa on hinnan lisäksi yksi iso puute, ei saa (toistaiseksi) nelivetoa.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Haza kirjoitti:
Ti Joulu 29, 2020 13:23

Enyaqissa on hinnan lisäksi yksi iso puute, ei saa (toistaiseksi) nelivetoa.
On se ainaki mainittu

https://www.skoda.fi/mallisto/enyaq/eny ... ectric-suv
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja AZP »

McStadey kirjoitti:
Ti Joulu 29, 2020 12:47
Kävin jo lomapäivien ku la uksi speksaamassa Enyaqia Škodan sivuilla. Siihen saa ainakin lyödä useammalla tonnilla lisävarusteita, mm. Lämpöpumppu oli toista tonnia, adaptiivinen vakkari, penkinlämmittimet ym. pitää ottaa lisävarusteena. Tuli sen verran arvokas lopputulos että ei tarvitse paljoa vaihtotarjouksia pyydellä :roll:

Vois sen silti koeajaa ja kurkata takapenkkiä sillä silmällä :P
Mä kävin syksyllä leikkimässä konfiguraattorilla, tässä siitä lisää: viewtopic.php?f=24&t=114067&start=5872

Siinä pääsi siis vastaavaan Kodiaqqiin verrattuna just siihen kymppitonnin hintaeroon, josta tuossa ylempänä mainitsin, mutta käyttökulut tasaa puntit. Eli ei tosiaan kannata tuijottaa vain hankintahintaa vaan kokonaiskuluja, muuten menee helposti vipuun. Tietty eri asia on se, jos uuden Kodiaqin, Enyaqin tai vastaavan auton kokonaiskulut on yli sen budjetin mitä autoonsa haluaa tai voi hukata, niin sittenhän se ei ole vaihtoehto. Vähän tuohon viittasin kun mainitsin että järkisyyt jotka puoltavat Mitsussa pysymistä, liittyvät mulla kaikki rahaan. Vaikka Enyaq pitäisi miten hyvin arvonsa käytettynä, niin kyllä se arvonalenema yksin on väkisin uudelle tuon hintaiselle autolle enemmän kuin mitä Mitsun kanssa menee nyt vuodessa kaikki mukaan laskettuna.
Cona kirjoitti:
Ti Joulu 29, 2020 09:19
Menee OT:ksi, mutta nätin näköinen tuo Ariya omaan silmään. 8)
Mun silmään luokassaan ihan tyylikäs muotoilu. Mutta yleisesti en ole niin innostunut noista coupe-mukamaastureista, joissa on pyöristetty joka paikka vaikka ollaankin olevinaan niin maasturia. Takapään linjaukset saa siis mun silmään olla enemmin pystyperää ja kulmaa, eikä se edessäkään haittaa jos on enemmän särmää kuin kananmuman muotoa. Mutta jos nyt vertaa Bemarin parillisiin äksiin tai Mersun tai Audin suvimalliston perästään leikattuihin, niin Nissanin Arja on kyllä ihan nätti flikka. Ja nämä tosiaan on makuasioita, eli ei voi tyrmätä sitäkään että jokuhan noista tykkää, ei niitä muuten valmistettaisi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2836
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja Cona »

Millonkohan foorumin ensimmäinen yksityisliisari-sähkäri ilmoittautuu? :D ID3 tais olla tarjolla n. 459€/kk jos oikein muistan?!

Jos on siinä uuden auton rotaatiossa jo valmiiksi niin uusi sähkäri on tuolla em. ajatuksella perusteltu hankkia esim. Dieselin tilalle. Muussa tapauksessa ne pääomakulut kyllä vesittää säästöt jos vaihtoehto on pahimmat arvonalenemat selvittänyt perinteisempi auto. :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja AZP »

Jollakulla vois olla uus tai uudehko sähkäri periaatteessa kustannuksiltaan optimi auto. Esim. sellainen henkilö jolla ei ole etätyömahdollisuuksia, työmatka 100 km/suunta, latausmahdollisuus töissä (työnantajan piikkiin) ja kotona (omaan piikkiin). Pelkistä työmatkoista tulisi luokkaaa 45 tkm/v ajoja, siihen muut siviiliajot päälle, niin ajomäärä voi olla 55 tkm. Latausmahdollisuudet kuitenkin sellaiset, että sähköauton range ei aiheuta ahdistusta. Duunissa saa vielä 1.1.2021 alkaen ladata ilman että siitä joutuu verolle. Parhaassa tapauksessa jos asuu sellaisessa taloyhtiössä kuin missä minä olen töissä, saa ladata ilmaiseksi taloyhtiön piikkiin rajattomasti.

Jos sähköauto vie 25 kwh/100 km lämmityskuluineen, kotona itse maksettavan sähkön hinta on 11 snt/kwh ja puolet ajoista pystytään hoitamaan työnantajan maksamalla sähköllä, on energiakulut 750 €/v.

Samalla ajolla dieseliä vois mennä vaikka 5,5 litraa/100 km jolloin 1,35 euron litrahinnalla (ja kun kaikki maksetaan itse), dieselkulut olis n. 4100 €/v. Siihen päälle dieselauton vuosiverojen erotus sähköautoon 500, niin verot+energiat tekee eroa 3750 euroa dieselin haitaksi.

Oletetaan nyt että renkaita, pyyhkimiä, pesuja ja pissapoikaa menee autoissa samaan tahtiin ja vakuutukset ja huollot on saman hintaisia molemmissa autoissa. Jos diesel on vaikka vanha viiden tonnin Saappi niin voitaneen olettaa muutamien satasten ylimääräisiä huolto- ja korjauskuluja vuodessa. Siinä ei kuitenkaan ole ostettaessa kaksia uusia renkaita, uusia alustan niveliä, polttimoita ym. kuluvia osia jotka on uudessa autossa kaikki uusia. Eli sellaisia vanhan auton kuluja mitä uudessa sähköautossa ei tule, sanotaan vaikka 500 €/v. Paljon riippuu tietty omistajan halusta korjata pikkuvikoja jotka ei estä käyttöä ja korjaako ja huoltaako itse vai meneekö polttimonvaihdotkin korjaamolla.

Arvonalenemaa on tietty vaikea arvioida uudelle sähköautolle, jolla ajetaan noin paljon. Mutta tuossa on kuitenkin dieselille jo 4250 euroa lisäkustannusta uuteen sähköautoon verrattuna. Noita järkevänkokoisia sähköautoja saa tukien jälkeen luokkaa 30 t€:lla ja lähtee siitä Saabistakin noilla ajoilla jonkin verran arvoa. Voisin arvata että noilla luvuilla alkaa uusi sähköauto olla taloudellisestikin jo parempi valinta kuin vanha halpa dieseli, kun huomioi jotain arvoa uuden auton takuulle ja huolettomuudelle. Ja jokainen voi miettiä haluaisiko ajaa 200 km joka ikinen päivä viiden tonnin autolla vai olisko autoon kuitenkin panostamassa enemmän, jos elämäntilanne olisi duunimatkan osalta tuollainen.

Toki teoreettista pohdintaa, mutta jossain päin Suomea on varmasti joku, jolla nämä ajomatkat toteutuu. Jos itse asuisin 95 km nykyistä kauempana duunipaikastani enkä voisi tehdä etätyötä, niin mulla olis just tollanen autoilukuvio. Tosin ihan elämänlaadun vuoksi korjaisin tilanteen varmaan muuttamalla tai vaihtamalla duunipaikkaa ennemmin kuin hankkimalla uuden sähköauton :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Noinhan se menee taskulaskin kädessä, mutta kun otetaan tarkasteluun keskiverto perheellinen duunari, joka käytännön syistä johtuen (=ylimääräistä vain ei ole) elää kädestä suuhun, niin ei sillä ole varaa ostaa sähköautoa vaikka kuinka sais pitkän pätkän pienellä korolla. Viimestään se realiteetti ajattaa Saabilla, että kun auto pitääkin hävittää, on se hiukan eri uuden sähköauton kanssa kuin muutaman tonnin Saabilla. Syitähän on monia potkujen saamisesta avioeroon. Tai sitten vain iskee se kallis vika, jonka seurauksesta Saabin voi hammasta purren vain paalata. Tai myydä loppuraato osina.

Se muuttanee kuviota aika paljon, kun Seat Miitä alkaa saamaan käytettynä kymppitonnilla. Amperat on jo sille tasolle tippunu, mutta vaatii se tietynlaista luonnetta ostaa kymppitonnilla 10 vuotta vanha 300 tkm ajettu Opel, vieläpä hybridinä. On ne kuinka hyviä tahansa. Avopuolisoki kuunteli ihmeissään kun tuttu selitti, kuinka 200 tkm ajettu Octavia oli pakko hävittää kun se jo veteli ihan viimesiään. Meillä kun on totuttu, että ajetut kilometrit ovat kääntäen verrannollisia remontin tarpeeseen :lol:

Sillain tuo taskulaskimen käyttö on hankala, kun meilläkin oikeasti menis toisena autona vaikka Leaf. Jonka saa jo "aika halvalla" kun riittää vaikka ilman lämpöpumppua olevaki halpis. Mutta siinä on muitaki syitä, ja yksi suurimmista on se, että taloudenhoidossamme on henkisiä muureja joita ei järkisyillä saa perusteltua.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei se 30 t€ autoon laittaminen ylisuuren asuntolainan ottaneelle liikaa mukuloita siittäneelle perusduunarille välttämättä ole vaihtoehto joo. Mut kun autokantaa katsoo, niin jotkut niitä 30 t€ autojakin kuitenkin ostaa, jopa vähän kalliimpiakin. Se selittyy tietty sillä että kaikki ei ole perheellisiä duunareita ja osa duunareistakin on lyhennellyt jo nuorempana nostamiaan lainoja, perinyt rahaa, elänyt säästäväisesti, voittanut lotossa jne.

Mä en nyt ihan kolmeekymmentä tonnia tuohon Mitsuun upottanut, mutta tälleen perheellisenä (on lapsia) duunarina (käyn duunissa) velkoineni (sitä riittää) ei ollut ylitsepääsemätön ongelma hankkia tollasta yli 20 t€ wannabe-sähköautoa. Ja tässä reilun vuoden aikana alkanut näyttää siltä taskulaskimessa, että autoilun kokonaiskulut ei nousseet, vaikka pois vaihtui alle neljän tonnin dieselsaabi. Eikä tähän tarvita 50 tkm sähköajon vuosisuoritetta, vaan 1/5 siitä riittää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5307
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ostaa toki joku, kaikki taloudet ovat yksilöitä, mutta kun joskus tulee fiilis, että ihmetellään (muuallakin kuin täällä) miksei joku aja jollain, koska se olisi halvempi ja siten siihen myös pitäisi olla varaa ja/tai halua. Itsekin ostin uuden auton keväällä 2017 ja jälkikäteen laskettuna se oli kutakuinki halvin mahdollinen tapa autoilla ne ajot mitä sillä piti ajaa, mutta siltikään en sellaista nyt ole ostamassa vaikka henkilökohtainen (ja perheenki) taloudellinen tilanne on (laskentatyylistä riippuen) ihan eri levelillä kuin silloin. Eli vaikka ajatustasolla rahasta se yskiikin eniten, niin silti se ei suoranaisesti ole rahasta kiinni, vaan muista syistä. Ja periaatteessa ne, jotka eivät syystä tai toisesta nauti uusien autojen ilosta, ylläpitävät markkinoita käytetyille. Ja toisaalta ilman uusien ostajia käytettyjä ei olisi. Eli lokeronsa kaikille, lompakosta riippumatta.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: VAG joka ei syö öljyä, jakopäitä tai DSG / e-Golf -17

Viesti Kirjoittaja AZP »

Sehännon just niin että jokaisen tilanne, maksukyky ja -halu on omanlaisensa. Pointti mulla ja tuossa linkatussa Kuppalehden jutussa kuitenkin oli se, että sähköistymisen myötä ne tutut laskentamallit voi heittää romukoppaan, kun marginaalilustannus lisäkilometreistä saattaa romahtaa ja vastaavasti kiinteät kulut voi tällöin nousta ilman että kokonaiskustannus muuttuu.

Silloin siis itse asetettu raja auton hankintahinnalle voi ampua itseään pidemmällä ajalla jalkaan. Mutta on toki niinkin että esim jos ei ole luottotietoja, ei saa pätkää, ja auto on ostettava sillä pääomalla mitä kasassa on. Bensaa ja muita kuluja saa kuitattua käytön aikana eli ikään kuin maksuajalla, toisin kuin hankintaa.

Ja kun on pääomaa kiinni enemmän, on riskikin isompi. Uudessa autossa riskit on aika hyvin hanskassa vakuutuksen ja takuun ansiosta, riskin arvonalenamasta pystyy rajaamaan yksityisliisarilla. Mutta jos kyseessä on uuden sijaan uudehko auto, alkaa takuut loppua ja liisaria ei välttämättä ole tarjolla. Siinä on sitten riskiä helposti enemmän kuin viiden tonnin katiskassa.

Mulla on vähän sellainen työnkin puolesta heikkous että en osaa suhtautua rahaan tunteella tai periaatteilla. Siksi joskus vaikea käsittää tunneperäisiä rajoja mitä muilla joskus on. Esim just se että ei haluta periaatteessa ostaa yli x euron autoa, ja vastineeksi sitten ollaan valmiita ottamaan isommat käytön aikaiset kulut, jotka johtaa korkeampiin kokonaiskuluihin. Mutta jokainen tekee omat päätöksensä ja näissä asioissa ei kannata kolkutella mukavuusalueensa ulkopuolelle ja menettää yöuniaan.

Ja toki pitää muistaa että autoilu on muutenkin meille autoharrastajille aina jossain määrin tunnepitoinen asia, ei vain kustannuskysymys. Jos sähköauto ei saa hymyä huulille, niin ei sellaiseen kannata välttämättä sekaantua, jos vain tarjolla on jotain kivampaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin