Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1344
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja koistha »

9-5 3.0t kirjoitti:
Ti Helmi 09, 2021 17:53
Autoni kohdalla on käynyt niin, että kuljettajan puolen ovet ovat valmistustoleransseiltaan niin ristiriitaiset ettei niitä saa istumaan keskenään virheettömästi - takaovi ilmeisesti enemmän pielessä mittasuhteiltaan.
Joko päätit miten saaga jatkuu ?
Missäs muuten nämä 60-sarjan sedanit tehdään ? Kiinassa niinkuin ysikymppiset vai ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja kaseva »

Tuskin menisi Kiinassa läpi moiset toleranssit. Eiköhän nuo ole kasattu ihan tuumamitalla juu äs änd eissä... :roll:
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Fakiiri kirjoitti:
Ke Helmi 10, 2021 08:07
Varmaankin uusissa vielä enemmän, mutta peruskoulussako se opetetaan kuinka saa femman ilmastoinnista vikakoodit , tai miten saa selville
onko autossasi open sid ? :lol: Mulla menny kyllä ihan ohi kuinka nuo ominaisuudet olis voinu päätellä.
Eiks noi oo vähän eri asiat? Noita kun ei taida käyttöoppaassakaan olla...

Ovi asia on kyl sellane et tarttis vaan jaksaa vaatii kuntoon. Harmittaa viimeistään myydessä tai jos tiiviste rupee valskaan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

koistha kirjoitti:
Ke Helmi 10, 2021 11:35
Joko päätit miten saaga jatkuu ?
Missäs muuten nämä 60-sarjan sedanit tehdään ? Kiinassa niinkuin ysikymppiset vai ?
60-sarjan hybridit valmistetaan 'suuressa lännessä' Etelä-Carolinan Ridgevillen tehtaalla.
Tehdas seisoi korona takia viime kesänä ja tilausjono pääsi pitkäksi. Eivät kai oo saaneet jonoa vieläkään täysin ajan tasalle, joten lienee aika selvää, että kiireestähän nämä laatuongelmat johtunevat (semminkin, kun kanssa-volvistien mukaan kuluneen reilun kahden kuukauden aikana luovutetuissa hybrideissä tuntuu olevan runsaasti pientä fiksattavaa)

Oon tuuminut asiaa ja yrittänyt lähestyä autoa niin ettei silmät tietoisesti hakeutuisi ovien tasoeroon, mut vaikeeta on...
Ikkunalinjan kanssa pystyn elämään, kun se ei peilaa kuin tietyistä kulmista, mut yläreuna sattuu kyllä ikävästi silmään:

Ikkunalinja:
https://e.pcloud.link/publink/show?code ... ujvY9mrNqk
Yläreuna:
https://e.pcloud.link/publink/show?code ... 9qD413Dv0V

Juttelen varmaan ensin myyjän kanssa (joka on ollut asiassa erittäin avulias ja tähän asti antanut hyviä neuvoja), millaisen menettelytavan hän näkisi parhaaksi asiassa.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ei kai tuossa muuta ihmeteltävää ole kuin et millaisen sijaisauton saa tilalle ja pitääkö oottaa et saa osia.

Pääasia et saa päätöksen paperille niin toteutusajal niin välii.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Kun tässä on kuullut kaikenlaista noista muualla valmistetuista Volvoista, niin itse kelpuuttaisin todennäköisesti vain Göteborgissa valmistetun Volvon :roll:

Ne kaksi, jotka olivat työsuhdeautoina (MY2016 V70 Classic ja MY2019 V60) toimivat erittäin hyvin, eikä niissä ollut mitään vikaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja tosu »

Tuskin se siitä valmistuspaikasta sinällään kiinni on. Aiempi oma työsuhde Volvo V60 (2019) meni kaksi kertaa vuoden sisällä hinausauton lavalla korjattavaksi kun käsijarru ei irroittanut. Ainakin toistaiseksi tässä uudessa omassa Gentissä valmistetussa XC40 Rechargessa ei ole ollut mitään valittamista toistaiseksi. No, vähäiset on vielä kilometritkin autossa.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2021 Volvo XC40 Recharge T5
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja aero »

Tehdäänkö osia monessa eri lokaatiossa vai toimitellaanko niitä ympäri maailmaa samasta paikasta?

Tässä lähinnä viittaus tuohon vääränkokoiseen takaoveen, olisiko se voinut päätyä mille Volvo-tehtaalle tahansa?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja AZP »

Perinteisesti pelliosat on käsittääkseni prässätty paikallisesti autotehtaissa, se on ollut osa sitä perinteistä autonvalmistusta. Sen verran alhaisen jalostusasteen osat kuin ovet on sellaisia, ettei niitä ole kannattanut kaukaa roudata. Erilliset veronkiertokokoonpanotehtaat sitten eri asia, niihinhän on toimitettu kokonaisia autoja osina ja vain ruuvaukset ja hitsit on hoidettu paikallisesti.

Nykyisin voi tietenkin toimitusverkosto olla sellainen hämähäkinseitti, että jenkkitehtaalle etuovet tulee Fidziltä ja takaovet Färsaarilta :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tosu
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 14:11
Paikkakunta: Naantali

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja tosu »

Nimenomaan, eikä Volvo S60 mallia tietääkseni tehdä kuin Amerikassa (tosin suunnitelmissa on ollut valmistus myös Kiinassa), joten voisi ainakin ajatella että tuollaiset osat tehdään siellä. V60 takaovet lienee lisäksi erilaiset, vaikka 240 ja 245 mallit käyttikin samoja, mikä teki 245 takaovista lievästi sanottuna erikoisen näköisiä.
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2021 Volvo XC40 Recharge T5
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja AZP »

tosu kirjoitti:
Pe Helmi 12, 2021 12:06
...teki 245 takaovista lievästi sanottuna erikoisen näköisiä.
Nykyisin sanottaisiin kai että takaovien linja toi nuorekkaaseen farmariin coupemaisia linjoja :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja aero »

Totta, 245:n takaovet näyttää tosi hassuilta tuon takia. Ja jos kaikki S60:t tehdään samassa tehtaassa, niin S60-takaovitehtaita tuskin on kovin montaa niitäkään.

Toisaalta perinteiden haastaminen on nykypäivää ja jos samoja osia - jopa ovia - käytetään useassa tehtaassa, niin ei tosiaan varsinaisesti yllätä, jos niitä valmistetaan yhdessä pisteessä ja laivataan sieltä käyttöpisteisiin. Koskee toki muitakin osia ja ristiinlaivailu vähentää kokoonpanotehtaan merkitystä lopputuotteen luotettavuudessa, jos (hajoavat) osat kokoonpanoon tulee samasta paikasta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5348
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja VKe »

No niin.

Ajettu D4 katokseen ma-illalla. Pakkasia ollut reippaasti ja tänään aamulla -30.

Nyt meinaan lähtee ilman Webaston lämmittämää moottoria räjäyttämään ton keksinnön käyntiin. Pitäskö videoida :oops:

Toivottavasti illalla myöhemmin raportoin positiivisesti :roll:
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tuleeko nyt uusi ovi?

Tuskin mitään ihmeellistä kuvattavaa tulee...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Nyt olen ajellut Volvolla suunnilleen 2 kuukautta.
Matkaa on mittariin kertynyt kaikkiaan 1949 km, eli, keskimäärin tuhat kilsaa kuukaudessa - kesäkuukausina kertynee hiukan enemmän.

Ajopäiväkirjan mukaan olen tuosta matkasta itse ajanut 1917,13 km.
Polttoainetta on omalla ajomäärälläni kulunut kaikkiaan 80,98 litraa, josta keskimääräinen kulutusarvo 4,22 litraa/100 km.
Ladattua sähköenergiaa on käytetty kaikkiaan 307,4 kWh ja energiaa on regeneroitu (ja käytetty) kaikkiaan 37,1 kWh. Yhteensä 344,5 kWh, josta keskimääräinen kulutusarvo 17,97 kWh/100 km.

Olen pikku hiljaa päässyt sinuiksi auton kanssa eikä yleisimpiä ominaisuuksia ja säätöjä tarvitse enää etsiä ja toiminnot hoituvat niihin sen enempää keskittymättä.
Voimalinjan maksimaalista suorituskykyä en ole vielä testannut, jääköön se suosiolla kevääseen/kesään. Sen verran olen jo kuitenkin todennut, että autolla ehtii rampilta liikenteen sekaan tarvittaessa rivakastikin.
Tuhat kilsaa vielä kuljettua matkaa lisää mittariin niin voimalinjan täysi suorituskyky tulee käytettäväksi.

Kaikista tähän saakka vastaan tulleista ajo-olosuhteista on selvitty sujuvasti ja ilman ongelmia.
Kabiinissa on ollut mukavan lämmintä kovallakin pakkasella eivätkä ikkunat ole huurtuneet. Ainoa epäkohta on polttomoottorin esilämmitys (mitä ei ole).

Ysifemma on hyvä auto ajaa ja tykkään siitäkin, mutta kontrasti tuntuu jo lyhyenkin Volvo-ajan jälkeen suurelta kun äskettäin ajoin pienen matkan pojan Aerolla.

Tykkään autosta kovasti. Parempiakin varmasti on, mutta tämä tuntuu sopivan minulle tällä erää.
Ovikorkeuksien pieni tasoero(kaan) ei enää haittaa/häiritse :wink: (en avaa tätä asiaa tämän enempää).

Mersun uuden C-sarjan esittely oli viime viikolla.
Tulevan lataushybridin sähköiseksi toimintamatkaksi ilmoitetaan tasan 100 km eikä akusto vie enää tilaa takakontista sen enempää kuin muillakaan merkeillä - myös latausnopeudet kasvavat ja latausluukku siirtyy takapuskurin kulmasta takalokasuojaan.
Uusi GLC tulee vuosimalliin -22 ja odotan sitä kyllä mielenkiinnolla.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Vastaa Viestiin