Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja AZP »

Musta on kyllä moneen autoon tyylikäs väri. Kun auto on puhdas. Sama ongelma toki koskee muitakin tummia värejä. Just lauantaina päivällä pesin Oldsin koska se oli pölyinen, sitten lähettiin illaksi vaimon sukulaisille, josta lähtiessä puoli sukua tuli autoa ihastelemaan. No se oli jo ihan keltavihreä seistyään muutaman tunnin ulkona pesun jälkeen. Siitepölyä joka paikassa ihan uskomattomia määriä, esim. tummat talojen peltikatot näytti siltä kuin olisi keltaisia maalipurkkeja kaadettu ympäriinsä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

aero kirjoitti:
Ti Kesä 08, 2021 13:34
Ankeeta olis jos ainoat vaihtoehdot olis musta tai harmaa :)
Samaa mieltä. Nettiautoa selatessa monesti kyllä tuntuu että ne ovat ainoat vaihtoehdot, tietysti jääkaapinvalkoisen ohella.

Täytyy sanoa että ihan puhdas hopea on alkanut näyttämään huomattavasti paremmalta sen jälkeen kun se meni pois muodista. Joskus 2000-luvun alkupuolella tuntui että juuri muuta ei myytykään... Ei se siltikään luultavasti oma valinta olisi, jos valita saisi ja tarjolla olisi ihan oikeita värejäkin (pelkkää kirkkaanpunaista ei välttämättä lasketa). Mutta kyllä se mustan ja valkoisen hakkaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Rattivaihde kirjoitti:
Ti Kesä 08, 2021 18:03
Täytyy sanoa että ihan puhdas hopea on alkanut näyttämään huomattavasti paremmalta sen jälkeen kun se meni pois muodista. Joskus 2000-luvun alkupuolella tuntui että juuri muuta ei myytykään... Ei se siltikään luultavasti oma valinta olisi, jos valita saisi ja tarjolla olisi ihan oikeita värejäkin (pelkkää kirkkaanpunaista ei välttämättä lasketa). Mutta kyllä se mustan ja valkoisen hakkaa.
Tästä voidaan olla montaa mieltä.
Minulla ei ole koskaan ollut harmaata autoa, eikä tule, koska niitä on Suomessa niin paljon.

Minusta tuo harmaa väri sopii ainoastaan DeLoreaniin tai Mersuun, ei muihin.

Mustia ja valkoisia on ollut, ja tällä hetkellä allekirjoituksessakin mainitut Saabit ovat molemmat mustia 🤘😎👍 NG9-5 tosin 170 ja NG9-3CV 298.

NG900 oli valkoinen 153. NG9-3SC oli musta 170, 9-3SS oli Laser Red. OG900 oli tumman punainen, värikoodia en muista :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5346
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja VKe »

Pilaanpa tätä V60-ketjua valituksella...

Eilen menin illaksi rinteeseen mäenlaskuun. Ovet lukkoon ja mäkeen.

Kun tulin takaisin autolle ihmetykseni oli kiroileva, autossa kaikki ikkunat auki mutta ne ovet lukossa... Mitä tossa on oikein tapahtunut...?

Tiedän että jos kaken avausnappia painaa kauan, ikkunat avautuu ja ovet myös. Mutta väitän tietysti että avausnappia en ole voinu onnistua edes vahingossa niin kauaa painamaan kun se avain oli yksin takin etutaskussa... Toisessa taskussa oli puhelin eli nekään ei ole voinu keskekään osua toisiinsa.

Ihme faili.
Sininen Saab 9-3, '99
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Vuorokauden vaihteessa tulee vuosi täyteen Volvon kanssa.

Auto on ensimmäisen vuoden aikana käynyt kaikkiaan seitsemän kertaa takuukorjauksessa.

Kaksi ensimmäistä käyntiä olivat ovien virheellisten sovitusten ja ovien keskinäisten linjausten korjauksia.

Kolmannella käynnillä korjailtiin matkustamon häiriöääniä/resonointeja (taustapeilin juurikonsoli, kuljettajan ovi).

Neljännen käynnin aiheena oli ajovaloumpioiden huurtuminen ja niiden kosteusmittaukset. Ei johtanut toimenpiteisiin - huurtuminen on kuulemma normaalia ja umpiot on suunniteltu kestämään se. Omasta mielestä bulshittia, koska umpioita on aika moneen Volvoon vaihdettu juurikin samanlaisen huurtumisen takia.

Viides kerta kului turvajärjestelmien aiheettomien häiriöilmoitusten tutkimiseen ja korjaamiseen. Turvajärjestelmien hyödyllisyys on vuoden aikana tullut todettua kolmesti: jänis, hirvi ja kaksi kettua. Hirven kanssa oli kesäkuun iltahämärässä niin tiukka tilanne, että väkisin jäin miettimään kuinka olisi mahtanut käydä Saabin kanssa ilman automaattisia turvajärjestelmiä.

Kuudennella kerralla tutkittiin suurjänniteakuston kuumenemista ja siitä aiheutuvaa sähköajon disabloitumista. Syyksi paljastui tehtaalla kiinnittämättä jäänyt akuston jäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliö. Akuston jäähdytysjärjestelmän nesteen määrää ei itse pysty toteamaan eikä auto ilmoita sen vähyydestä mitenkään. Paisuntasäiliö ja sen kiinnitys vaihdettiin uuteen.

Seitsemännellä kerralla tutkittiin suurjänniteakuston lataushäiriöitä. Auton sisäinen laturi oli vikatilassa ja se vaihdettiin. Omamekaanikon mukaan valmistusvika sisäisessä laturissa – ja koska uusi verrattain arvokas sisäinen laturi löytyi suoraan huollon varastohyllystä (tilaamatta), päättelen tyyppiviaksi.

Omamekaanikon mukaan autoa on tähän mennessä takuukorjattu noin kymmenen tuhannen euron edestä. Minun mielestäni autossa on (jo tähän mennessä) ollut liikaa ongelmia hankintahintaansa nähden – pitäisi pystyä parempaan laatuun. Mutta hyvin samansuuntaisia kertomuksia ja kokemuksia olen kuullut monen muunkin uuden auton kohdalla, suurin piirtein merkkiin katsomatta.

Tuulilasi halkesi kiveniskemästä viime maaliskuussa ja vaihdatin sen toukokuun alussa lasivakuutuksen piikkiin.

Itse auton ajettavuudesta ja ominaisuuksista (kun ne toimivat) en löydä mitään moitittavaa. Auto on jämäkkä ja mukava ajaa, ominaisuuksia riittävästi ja auto on lämmin talvella. Mittarilukema on tällä hetkellä 16648 km, josta auton ajopäiväkirjan/lokitiedoston mukaan on ajettu sähköllä noin kaksi kolmasosaa.
Myös palvelu on Volvolla toiminut hyvin - olen saanut sijaisauton jokaisen takuukorjauksen sekä joulukuisen ensimmäisen määräaikaishuollon ajaksi ja omamekaanikko on kertonut täyden selonteon kustakin tapahtumasta auton noudon yhteydessä.

Itselleni on muodostunut hyvin selkeä fiilis siitä, että tällaisia autoja ei kannata pitää takuuaikaa ja huolenpitosopimuksen kestoa kauempaa (kuinka monella on varaa hankkia ja ylläpitää tällaista käytettynä…)
Mulla ei vielä ole mitään ymmärrystä siitä, mikä seuraava auto voisi merkiltään olla, mutta viimeistään 2024 tammikuun alussa (huolenpitosopimuksen päättyessä) tämä auto tulee vaihtumaan johonkin toiseen.
Täytyy seurailla miten autot kehittyvät, mutta voimalinja tulee vielä seuraavassakin autossa hyvin tod.näk. olemaan nelivetoinen bensahybridi - korimalli citymaasturi tms. korkeampi versio.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

No onpahan ollut kaikenlaista harmia. Ja valmistajallakin auto mennyt varmasti katteen näkökulmasta vahvasti pakkaselle. En ole erityisesti seuraillut sähkö- tai plugariautoaiheisia keskusteluja, mutta perstuntuma on, että uuden tekniikan myötä on tullut mukana aika paljon muinaismoottoriautoihin verrattuna uusia ja potentiaalisia suunnittelu-, asennus- ja valmistusvirheitä.

Liekö perstuntumani oikeassa?

Oletko jaksanut vaatia korvausta ylimääräisestä mielipahasta sekä esim. puhelinkuluista ja kilsoista? Ymmärtääkseni kaksi viimeisintä voisivat mennä läpi.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja AZP »

Onhan nämä patteriautot monelle valmistajalle vielä harjoituskappaleita uuteen tekniikkaan, mutta Volvo on kyllä tehnyt plugareita jo niin pitkään, että tuon listauksen mukainen määrä takuukorjauksia ekaan vuoteen ei voi selittyä enää plugaritekniikan harjoittelulla. Varsinkaan kun seitsemästä takuuvierailusta viisi oli plugaritekniikkaan liittymättömiä. Enkä ehkä pitäisi paisuntasäiliön kiinnittämättä jättämistäkään varsinaisena uuden tekniikan ihmeellisyytenä, vaan puhtaana tuotannon nolona virheenä; yhtä hyvin kiinnittämättä olisi voinut jäädä polttomoorttoriautosta joku osa.

Eikös tää ollut Amerikassa koottu kärry?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

AZP kirjoitti:
Ma Tammi 03, 2022 12:21
Eikös tää ollut Amerikassa koottu kärry?
Kyllä, Charlestonissa Ridgevillen tehtaalla kootaan kaikki S60 plugarit.

Kyllähän heillä selkeästi on ollut (ja lienee edelleen) kovat aikataulupaineet saada autoja linjalta ulos - kiirehän tavallaan selittää tuon paisuntasäiliön tyyppiset lapsukset. Tuotannon laadunvalvonnan pitäisi pystyä seulomaan tällaiset virheet pois, mutta sama kiirehän sielläkin painaa päälle.
Oletko jaksanut vaatia korvausta ylimääräisestä mielipahasta sekä esim. puhelinkuluista ja kilsoista? Ymmärtääkseni kaksi viimeisintä voisivat mennä läpi.
En ole vaivautunut. Varmaan olis periaatteessa aihetta, mutta kuten mainitsin, paikallisen merkkiorganisaation toiminta on ollut laadukasta - asiakasta on kuunneltu ja asioihin on reagoitu. Valojen huurtuminen on ainoa, jolle ei korjaustoimenpiteitä ole tehty, mutta tähän tuli toimintaohjeet maahantuojalta - paikallinen organisaatio ei tietääkseni pystynyt juurikaan vaikuttamaan asiaan.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Avatar
willbst
Matalapaineturbo
Viestit: 184
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 07:52
Paikkakunta: Turku

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja willbst »

Eikös tää ollut Amerikassa koottu kärry?

Onko Ameeriikoista koskaan saatu laatua?
Jäsen #2500; Saab 9-5 STW BioPower 2000, Saab 9-5 STW 2,3t Vector 2003, Saab 9-5 Aero TS A5 sedan 2004, 9-3X 2010, ng9-5 Turbo6 2011, Dodge Challenger R/T 440 cid SE Sixpack 1970, VW Kupla 1969
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1851
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Eiköhän tässä päde se vanha juttu, että mitä eroo venäläisellä ja amerikkalaisella, amerikklainen on kromattu.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Tulipa lukaistua koko ketju uudelleen läpi, aloin nimittäin markkinoimaan rouvalle samanlaista/vastaavaa S60-mallia. Kun katselee hinnastoja ja varusteluetteloita, niin kyllähän aika tavalla tässä saisi rahalle vastinetta. Neliveto, todella hyvät varusteet jo vakiona, 2000kg vetokyky ja 455 heppaa. Lisävarustelistalta ei tarvitsisi ruksia kuin vetokoukku ja mahdollisesti metalliväri sekä 360° kamerat, jolloin verotusarvo olisi 905e.

Toinen päätään nostanut malli on BMW 330e xdrive sedan. Nämä pitää ensitilassa käydä koeistumassa ja aistimassa tunnelmaa.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

2.polvi kirjoitti:
To Tammi 06, 2022 11:52
Tulipa lukaistua koko ketju uudelleen läpi, aloin nimittäin markkinoimaan rouvalle samanlaista/vastaavaa S60-mallia.
Katsele sitten sillä silmällä, että saat auton noin 10-12kk päästä tilauksesta. 2023 vuosimallia on myyty jo tovi, kun 2022 on myyty loppuun. En tarttunut.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Jep, tässä ollaan normaaliin verrattuna hyvissä ajoin, kiitos :saab: -foorumin. Täältähän mä sain tiedon, etttä toimitusajat voivat olla todella pitkiä. Cla:n kausihan loppuu 2/2023.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5252
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

2.polvi kirjoitti:
Pe Tammi 07, 2022 10:41
Cla:n kausihan loppuu 2/2023.
Eli alkaa tulla jo kiire tilata uutta, että saat sen tuohon. :)

Itse jätin uuden volvon tilaamatta. En perkele odota vuotta, vaikka miten himottaisi.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Volvo S60 T8 TwE R Design Polestar MY21

Viesti Kirjoittaja AZP »

Noissa pitkissä toimitusajoissa on tässä maailmantilanteessa sellainenkin huono puoli, että mistä sitä tietää josko elämäntilanne, maku ja teknologia ehtii muuttua vaikka 1,5 vuodessa niin paljon että hetki auton saamisen jälkeen olisikin jo halukas ostamaan ihan toisenlaisen auton.

Esimerkiksi nyt voi olla sitä mieltä että sedan on ihan jees, mutta sitten käykin niin että vuoden aikana mukulat alkaa kinua koiraa ja itsekin päädyt siihen että koira vois olla ihan kiva, ja sen seurauksena kun saat sen sedanin niin toteat että tästä näyttelyhallista nappaisinkin nyt mieluummin mukaan tuon farkun. Tai tilaushetkellä ajattelee, että ei sillä vetokyvyllä niin väliä, kun ei tule kärryä vedettyä, niin auton saadessa onkin venetraileri pihassa odottelemassa vetoautoa.

Ja vaikkei itse elämäntilanteessa tapahtuisi muutoksia, niin vuodessa-parissa on nytkin sähköautot kehittyneet aika paljon ja latausinfra tulee lujaa perässä. Kun saat sen dieselin tai lataushybridin pihaan, niin onkin jo todettava että kyllä sitä täyssähkölläkin menisi oikein mielellään ja kauhea sähköautokuume päällä. Siinä alkaa moottorin rohina äkkiä ärsyttää täysin uudessa autossa. Tai sama toisinpäin: laitat nyt täyssähkön tilaukseen mutta vuoden aikana muuttuu duuni- tai muut kuviot ja pitääkin päästä säännöllisesti päivän aikana 400-500 km kelissä kuin kelissä ja matkan varrella on kehnosti latureita. Ei muuta kuin uusi täyssähkö myyntiin jo ennnen toimitusta ja katsomaan dieseliä tai plugaria tilalle.

Eri ihmisillä elämäntilanteet ja maku muuttuu eri tahtia, mutta kyllä mä tiedän useamman henkilön jotka vaihtaa autoa vuoden-pari välein ja ainakin luulevat keksivänsä siihen aina jonkin käytännön syyn, miksi se vuosi sitten täysin järkevänä kiesinä hankittu kärry ei olekaan enää kurantti omiin tarpeisiin. Vuoden toimitusajalla kun tuollainen henkilö tilaa auton, niin on aina väärä kärry pihassa. Mut varmaan silloin kannattaaki pitäytyä käytetyissä tai heti toimitukseen -tyyppisissä hankinnoissa.

Hyvä puoli tietenkin tässä markkinatilanteessa on se, että jos sulla on uusi käyttämätön ja itsellesi sopimaton auto pihassa, niin todennäköisesti saat siitä paremman hinnan kuin mitä autokauppa voi pyytää uudesta vuoden päästä toimitettavasta. Siis vanha totuus siitä että uuden auton arvosta lähtee tonneja kun sen ajaa autokaupasta ulos on kääntynytkin päälaelleen: kaupasta ulos ajaessa auton arvo nousee tonneja! :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin