Mahdollinen paluu Saabin rattiin
Mahdollinen paluu Saabin rattiin
Kävin koeajamassa linkin 9-5 https://www.nettiauto.com/saab/9-5/11731151.
Auto vaikutti ajaessa ja päältäpäin suhteellisen hyvältä, muutamaa ruostepilkkua huomioimatta.
Kyseiseen peliin oli ilmeisemmin ohjelmoitu Stage 1 softa, ja vaikutti olevan todella tehokas. Onko foorumeilla kyseisen auton vanhaa omistajaa, joka osaisi kertoa, että onko millainen peli luotettavuudeltaan, auto todella kiinostaa. Autossa jäi mietityttämään turbon kestävyys + mahd jakopää, autoa oli huoltokirjan mukaan huollettu säännöllisesti, mutta turbosta- tai jakopäästä ei ollut mainintaa.
Tässä autossa on ilmeisesti Aeron kone+ mitsun turbo?
Kommentteja?
Yt. Kaj
Auto vaikutti ajaessa ja päältäpäin suhteellisen hyvältä, muutamaa ruostepilkkua huomioimatta.
Kyseiseen peliin oli ilmeisemmin ohjelmoitu Stage 1 softa, ja vaikutti olevan todella tehokas. Onko foorumeilla kyseisen auton vanhaa omistajaa, joka osaisi kertoa, että onko millainen peli luotettavuudeltaan, auto todella kiinostaa. Autossa jäi mietityttämään turbon kestävyys + mahd jakopää, autoa oli huoltokirjan mukaan huollettu säännöllisesti, mutta turbosta- tai jakopäästä ei ollut mainintaa.
Tässä autossa on ilmeisesti Aeron kone+ mitsun turbo?
Kommentteja?
Yt. Kaj
Re: Mahdollinen paluu Saabin rattiin
no nehän siitä ekaksi joutuu uusimaan turbon ja jakopään kuitenkin joten pelko pois sanoi stressitohtori pakarinekin aikoinaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Mahdollinen paluu Saabin rattiin
Tuosta ilmoituksesta ei ihan selviä onko se on 2.3t vai 2.3T. Molempia käytetään ja oikeasti 2.3T:ssa olisi Aeron TD04-turbo, mutta 2.3t ei ole, ellei sitä ole jo vaihdettu, kun garretti on lauennut... Sinänsä 2.3T:n teho oli orkkisena 220hv, joten vaikuttaisi, että tuo on softattu 2.3t, jossa on GT17-ahdin. Siinä tapauksessa selkeä huolenaihe on tuo surkea ahdin, joka voi olla vaihtokunnossa noilla kilsoilla. Siihen kannattaa varautua, että surkea garretti pitää vaihtaa mitsuun joka tapauksessa
Eski
Eski
Re: Mahdollinen paluu Saabin rattiin
Siellähän se takakontissa komeilee se "t" , eli ei tosiaan ole " Aeron kone" . Nauratti tuo " Saab harrastajan entinen peli " . Jokainen Saab kun on jo niin vanha että on muuttunut harrasteautoksiEski kirjoitti: ↑Ke Huhti 14, 2021 15:18Tuosta ilmoituksesta ei ihan selviä onko se on 2.3t vai 2.3T. Molempia käytetään ja oikeasti 2.3T:ssa olisi Aeron TD04-turbo, mutta 2.3t ei ole, ellei sitä ole jo vaihdettu, kun garretti on lauennut... Sinänsä 2.3T:n teho oli orkkisena 220hv, joten vaikuttaisi, että tuo on softattu 2.3t, jossa on GT17-ahdin. Siinä tapauksessa selkeä huolenaihe on tuo surkea ahdin, joka voi olla vaihtokunnossa noilla kilsoilla. Siihen kannattaa varautua, että surkea garretti pitää vaihtaa mitsuun joka tapauksessa
Eski
Re: Mahdollinen paluu Saabin rattiin
B235L Konetta näyttäisi valmistenumeron mukaan
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mahdollinen paluu Saabin rattiin
Ei ainakaan meillä
NG9-5 täytti 1.4.2021 10 vuotta
Eikä taatusti tule vastaan joka nurkan takaa.
Tässä on itse asiassa miettimistä, että mitä noiden Saabien tilalle, kun aika niistä jättää. Jagge ehkä
Ei kai noissa B2x5 -koneissa ollut vielä ongelmia jakopään kanssa? Eikös se ongelma tullut vasta NG9-3:n bensakoneissa 1.8i:tä lukuun ottamatta?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Mahdollinen paluu Saabin rattiin
^Ei se T7:n jakopääkään ikuisen maineessa ole.
EMBLEM BAKSTYCKE 2.3 STORT T
Eli isolla teellä pitäisi olla lähtenyt Trollhättanista.
Juu, 220hv versio näyttäisi olleen tehtaalta. Sitä en sitten tiedä mistä tuo pikku-t on takaluukkuun itsensä löytänyt. Speedpartsin VIN-haulla antaa tehdasspeksiksi takaluukun somisteiden osalta:
EMBLEM BAKSTYCKE 2.3 STORT T
Eli isolla teellä pitäisi olla lähtenyt Trollhättanista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mahdollinen paluu Saabin rattiin
Jep, jakopään osalta tuo M2004 ei ole enää pahinta huohotinvaivaista mallia, kuten sitä vanhemmat T7:t. Tosin kyllä niitä jakopäitä noihinkin jo remontoidaan, mutta harvemmin noin vähän ajettuihin. Erikoinen juttu tuo pikkutee takakontissa, mutta voihan noita merkkejä vaihtaa ja onhan niitä Viggen ja Aero-merkkejäkin liimailtu ns. karvalakkeihin
B235R-kone oli vain Aerossa, eli 2.3T ei ole R. Merkittävin juttu tuossa 2.3T:ssä kuitenkin se Mitsun ahdin, joka on sama kuin Aerossa...
Eski
B235R-kone oli vain Aerossa, eli 2.3T ei ole R. Merkittävin juttu tuossa 2.3T:ssä kuitenkin se Mitsun ahdin, joka on sama kuin Aerossa...
Eski
Re: Mahdollinen paluu Saabin rattiin
B205L:n ja B205R:n välillä merkittävin ero taitaa olla softa. Olikohan se niin että siellä on venttiileissä jotain pientä eroa L:n ja R:n välillä, mutta muuten rauta on aika samaa, ja sinänsä viritettävyys ja myös kesto on aika samalla kohtalaisen hyvällä tasolla. Siis kohtalaisen hyvällä T7-koneeksi
Joka tapauksessa MY2004 on uusimmalla huohotussysteemillä, mikä vähentää riskiä huomattavasti, ja ahtimena Mitsu on kestoltaan ok, toisin kuin Garretti. Eli ne suurimmat T7-koneiden kesto-ongelmat on tuosta koneesta puuttuneet jo tehtaalta lähtiessä.
Joka tapauksessa MY2004 on uusimmalla huohotussysteemillä, mikä vähentää riskiä huomattavasti, ja ahtimena Mitsu on kestoltaan ok, toisin kuin Garretti. Eli ne suurimmat T7-koneiden kesto-ongelmat on tuosta koneesta puuttuneet jo tehtaalta lähtiessä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K