Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Omat vähäiset kokemukset niin yli yhden barin ei ole asiaa mastoon enää. Joku 0.3-0.4bar toimi hienosti polulla mut siirtymä oli ihan kauheeta. Joku 0.6bar kevensi jo kummasti siirtymää ja maastossakaan ei vielä pahasti lipsunu. Tollaset pienet muutokset meni pienel käsipumpullaki helposti.
Suosittelen kyllä lokasuojii, noihin kun mahtuu sitä kuraakin. :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joo täytyy laittaa se kunnon painemittari ostoslistalle. Toi pumpun oma on aika turha...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kai joissain kunnon hifisähköläskeissä on sisäänrakennettu pieni kompura, ja stongassa nappulat joista saa suoraan ajossa säädettyä etu- ja takapaineet haluamikseen? Ja näytöstä tietty saa tarkan reaaliaikaisen painelukeman säätöä varten. :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
lauriolio
"Aero"
Viestit: 490
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

AZP kirjoitti:
Ma Touko 10, 2021 08:27
Kai joissain kunnon hifisähköläskeissä on sisäänrakennettu pieni kompura, ja stongassa nappulat joista saa suoraan ajossa säädettyä etu- ja takapaineet haluamikseen? Ja näytöstä tietty saa tarkan reaaliaikaisen painelukeman säätöä varten. :D
Mä näen tässä huikeaa jälkimarkkinointipotentiaalia 8O No, suoraan ajossa tämä tuskin onnistuu ainakaan helposti jälkiasennettavilla releillä, mutta josko edes 5min tauon aikana eli runkoon integroitu pikkukompura + bluetooth-anturit (saiskohan näissä venttiilin päästämään ilmaa pois etänä).

Oon ymmärtäny että varsinkin sähköttömillä läskeillä pyöräilevä kansa kipuilee noiden paineiden kanssa. Maastossa täytyy pitää pienet paineet ja siirtymissä isot. Toki sähköistys kompensoi siirtymien tuskan matalapaineilla.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Itsellä on jäykkäperäinen tavan maasturi ja pidän siinä paineita ~1,1 bar edessä ja 1,4 takana. Kumit on 29x2.6 eli semmoiset melkein semiläskit :P

Tuo 2,6"/66mm ei myöskään mahdu mihinkään telineeseen, mutta parempi se on lukita rungosta ränniin kuin kevyeen telineeseen :roll:

Leveämmässä renkaassa se paino on merkittävämpi tekijä kuin leveys. Mitä pari kertaa läskipyörällä oon ajanut niin se kyllä yllättää miten kevyesti tollanen traktori etenee. Joku tollanen Vee speedster rullaa jo niin hyvin että ei tarvitse leveydestä tinkiä, mutta pyörivää massaa on paljon enemmän ja se alkaa nopeasti tuntumaan jaloissa, paitsi sähköpyörässä :mrgreen: Itellä nastarenkaat painaa sisureineen puoli kiloa/rengas enemmän ja sen eron todella huomaa ajossa.

Maastossahan liian suuri paine vaan lisää vierintävastusta kun rengas joutuu nousemaan kaikkien kivien ja kantojen päälle. Läskin kumin ideahan on että se myötäilee maaston muotoja siinä missä jousitus täpärissä, Samalla polkeminen on mukavampaa ja kevyempää + pitoakin on enemmän. Laskisin muuten itsekin tuonne 1 bar tuntumaan paineita, mutta omalla vauhdilla ajellessa alkoi tulla jo läpilyöntejä vanteelle jos tuosta yhtään pudottaa. Jos vauhti kasvaa pitää ruveta harkitsemaan inserttiä takarenkaan sisään niin ei tarvitse nostaa paineita.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

lauriolio kirjoitti:
Ma Touko 10, 2021 08:46
Mä näen tässä huikeaa jälkimarkkinointipotentiaalia 8O No, suoraan ajossa tämä tuskin onnistuu ainakaan helposti jälkiasennettavilla releillä, mutta josko edes 5min tauon aikana eli runkoon integroitu pikkukompura + bluetooth-anturit (saiskohan näissä venttiilin päästämään ilmaa pois etänä).
Armeijan maastokuorma-autoissa ei varmaan viilata grammoja yhtä paljon kuin pyörissä. Lisäpaino ja päälle vielä lisäpaino akusta, ellei rangesta leikkaa, niin ei sitä kukaan osta :wink:

Latasin akunki eilen ekaa kertaa ajojen jälkeen. Reilu 50 km mittarissa ja näytti kahta palkkia viidestä. Mulla on valot päällä softasta, eli todennäköisesti jo sitä kautta on pienempi range, kun tää varaa varausta valoille.

Kuva

Sitte poikkesin Pirkkalassa R-Techilla tms. Siellä tuli ekana mieleen Inttistoren tms. lopetuskirjoitus, että verkkokauppa on muuttanut maailmaa, koska jos joku maksaa muualla euron vähemmän, se ostetaan sieltä. Ja tollasen kullattujen katujen premiumpaikalla sijaitsevan erikoisliikkeen luulisi kärsivän juuri siitä ongelmasta. Että on kallista... No kun ei ole. Se sama Abuksen lukko olis maksanu siä 10 € vähemmän mitä Verkkikses. Cuben usb-ladattavat (jokseenkin järkevällä akunkestolla) valot makso siä vähemmän mitä yhdessäkään nettikaupassa (pl. aliexpressien ym. p*skojen totaalinen rahojen hukkaan heitto isolla todennäköisyydellä). Lisäksi nuo juomapullotelineet ei eronneet muiden liikkeiden hinnoista järkyttävästi. Eli mukaan tarttui siis valot (siksi ladattavat eikä suoraan pyörän sähköistä, että avopuolisokin voi käyttää), pulloteline ja foliolla vuorattu "termospullo".

Kuva

En miljoonalaatikosta löytänyt sopivia pultteja, mutta Abuksen lukon mukana tuli sopivat. Oli aika pitkät, mutta ihme kyllä ei tarvinnut lyhentää :)

Kuva

Ostin sivusta ladattavan, kun R-Techin myyjä hieman epäröi, että tuntematta pyörää paremmin ei pitkä pullo välttämättä mene ylhäältä päin.

Kuva

Siellä olisi ollut korkillakin vuorattuja pulloja tommosen foliopussin sijaan, mutta niissä ei ollut korkin päällä korkkia. Kivempi juoda, kun ei tartte koirankakkoja maistella siinä sivussa jne.

Kuva

Samalla nyt sitten saatoin pyöränki katulailliseksi heijastinten osalta. Etuheijastin on väärin päin, kun en jaksanut siirtää ajotietokonetta. Kun todennäköisesti kuitenki laitan €€€ haisemaan ja ostan yhdistetyn valon+heijastimen kesän aikana, niin turha hifistellä :lol:

Kuva

Kuva
McStadey kirjoitti:
Ma Touko 10, 2021 12:40
Jos vauhti kasvaa pitää ruveta harkitsemaan inserttiä takarenkaan sisään niin ei tarvitse nostaa paineita.
Taas tarvi googlata uusia kotkotuksia. Pakko myöntää, että heti iski ostohimo, kun tajusin, et läskin kuskin alla tommoset voi olla ihan päälliköt. Ja jo yhden vanteen rikkomalla tuli säästettyä väärässä paikassa :twisted: Varustelukierre alkakoot... Pyörän varusteluun (ja huoltoroiniin) on mennyt vasta 174,79 €, joten voishan sitä jo seuraavaa ostoa harkita. Heti hissitolpan, litkutuksen, huoltotelineen, piikkipolkimien, painemittarin ja mitä näitä nyt onkaan jälkeen :roll:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Ei sulla oo tossa listassa kuin vasta >300€ rompetta :mrgreen:

Mä en halua edes laskea mitä kaikista oheisista kertyy. Varmasti yli 500€ on mennyt 1,4k€ pyörän varusteluun ja työkaluihin sen jälkeen, kun päätin tonnin budjetilla ostaa kunnon pyörän viime kesänä :lol: :facepalm_man:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Pikkurahalla tollasta fillariharrastusta kuitenkin lopulta pystyy tekemään. Siis jos vertaa melkein mihin tahansa aikuisten harrastukseen, jossa välineellä on joku rooli. Tollanen muutama satku varusteluun tai huoltokaluihin on aika maltillista, jos vaan vehkeet ja varusteet kestää edes muutaman vuoden ennenkuin sormet syyhyää ostaa uutta.

Vertaa nyt vaikka näihin peltilehmiin, moottoripyöriin, kesämökkeilyyn, veneilyyn, karavaanarointiin, metsästykseen tai muuhun eräjormailuun ym. vaihtoehtoisiin ajanvietteisiin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

McStadey kirjoitti:
Ke Touko 12, 2021 10:12
... sen jälkeen, kun päätin tonnin budjetilla ostaa kunnon pyörän viime kesänä :lol: :facepalm_man:
Joo tonnista mäki lähdin, et olis saanu tonnin romutuspalkkiolla ilmasen. Sit nostin budjetin kahteen, tilasin 2300 € maksavan ja viä lopulta sitte ostinki sen 3000 € maksavan :roll: Mut EHKÄ nyt on semmonen, ettei tartte heti vaihtaa parempaan kun on päässyt siihen makuun, et pyöräily on mulle se juttu ja hinnat alkaen -sohlo maistuu puulta ennen syksyä.
AZP kirjoitti:
Ke Touko 12, 2021 10:40
Vertaa nyt vaikka näihin peltilehmiin, moottoripyöriin, kesämökkeilyyn, veneilyyn, karavaanarointiin, metsästykseen tai muuhun eräjormailuun ym. vaihtoehtoisiin ajanvietteisiin.
Siis joo, ehdottomasti tää on edelleen halvimmasta päästä. Se vaan tuntuu kalliilta, kun näitä kaikkia alkaa laskemaan auki. Moni on mun laskuintoa hämmästellyt ja kuinka heidän mielestään se vaan maksaa mitä maksaa, mutta mä taas haluan ymmärtää mun tilin rahavirran. En mä tiä teenkö sillä tiedolla mitään, mutta ei siitä haittaakaan ole.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Moottoripyörän omistaneena en kyllä täysin ymmärrä kun monet pyöräilijät pitää tätä niin kalliina harrastuksena. Toki kaikkeen saa halutessaan menemään kaiken liikenevän ja ylikin, mutta pelkän vakuutuksen ja arvonaleneman (omassa nuo oli 1,5k€/a) hinnalla harrastaa aika paljon pyöräilyä :roll:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei se moottoripyöräilykään välttämättä ole niin kallista kuin mitä usein ajatellaan. Kuten läskipolkurissakin, paljon riippuu siitä millaisella pyörällä ajaa ja paljonko hifistelee varusteilla.

Toi mun Honda tai vastaava maksais suunnilleen saman tai kunnosta riippuen vähemmän kuin tän ketjun pääosan esittäjä. Arvonalenema on ehkä jotain, mut periaatteessa kohinaa, kun pyörä on melkein 40-vuotias ja sitä pitää silleen hyvänä että peruskunto säilyy käytännössä ennallaan vuodesta toiseen. Siis säilytys sisällä ka ajelut vain poutakeleillä ja hoitaa ne perushuollot vuosittain.

Muut meikäläisen kulut moottoripyöräilystä on 70 oiroa/kesä (5kk ajokausi/1500 km) vakuutukseen, 150 oiroa/kesä bensaan ja 50-80 oiroa kesä huoltoihin ja ketjun rasvaukseen, kun ainoa joka vuosi tehtävä huoltotoimenpide on öljyn ja suodattimen vaihto, jonka teen itse. Tulpat, ilmansuodatin yms vaihtuu harvemmin, jarrupalat vaihdoin eteen viime vuonna ekaa kertaa 20 vuoden omistusaikana, taakse en ole kenkiä vaihtanut. Renkaita menee mun ajomäärillä hitaasti, ja rengaskoko on onneks klassikossa halpa. Oliskohan 2014 uusittu molemmat viimeksi, alkaa pian tulla ikä siis täyteen.

Ajotakki on jostain 10 vuoden takaa, housut pian 15-vuotiaat. Kengät on vähän tuoreemmat, mutta jos noi kaikki uusisin kerralla nyt niin ehkä 500 oiroa sais menemään ja niillä ajelis taas 10-20 vuotta. Housuja sain itse asiassa kaverilta parit ilmaiseksi aikanaan, eli noitahan pyörii jaloissa riesaksi asti. Kypäriä on kaksi, yhteensä varmaan 400 euron edestä ja niillä nyt ajaa sen kymmenisen vuotta ilman huolta kun käsittelee ja säilöö nätisti.

No totta puhuen sitten iskee se vuosi, kun kone alkaa kolista, niin kuin mulla viime vuonna, ja aukihan se pitää ottaa. Vaihdetaan sitten kaikki kuluvat osat samalla, eli laakerit, männänrenkaat, pyttyihin hoonaus, venttiileistä useampi vaihtokunnossa, joten kaikki uusiksi, kannen plaanaus, nokkaketjun kiristimen lukitusruuvin kierteiden korjaus, tiivistesarja, stefat, värinänvaimentimem kumit, moottorin osien kuivajääpuhallus ja maalaus, ketjuratassarja yms jne. Ja saat kerralla siihen kahden ja puolen tonnin mopoon menemään kaksi ja puoli tonnia rahaa :D

Mut tolla panostuksella pitäis sitten olla taas aika monta kesää edessä, jolloin kulut on sen alle 300 euroa vuodessa.

Ja harrastuksista kun puhutaan niin enpä usko kovinkaan monen kuoli vuoteellaan harmitelleen sitä että tuli harrastettua liikaa ja kuoltua rutiköyhänä :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Jos itse vielä prätkän hommaan niin se on joku tuollainen vanhempi perusvarma naku. 5k€ maksaneen pyörän joutui 3v jälkeen myymään 3k€ ja uusimaan takarenkaan kaupan päälle, että Moto Guzzista pääsi eroon. Onneksi pääsin :mrgreen: Ajokamat jäi säilöön, niistä ei kuitenkaan saisi mitään...

Aiheeseen: Yks pieni mutta tarpeellinen pikkuhärpäke kannattaa ostaa hyllyyn, nimittäin vaihtajan korvake. Aloittelijana kolhit sen vinoon yhtä varmasti kuin OG-95 garretti porsii (kokemusta molemmista :roll: ).
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Siis vaihtajan korvake tonne takapyörälle? Täytyyki pitää mieles, kun aika alhaalla se kyntää menemään :D

Se ylihintanen termospullo vaivas mua sen verran, että tein testin sen lämmöneristyksestä. Eli siihen ja tavispulloon kraanasta +10 asteista vettä ja aidan päälle lämmittelemään:

Kuva

Kuva

Lämpötila varjos oli jotain +25 tai +26 ja noi oli siis suoras auringon paistees. Puolen tunnin jälkeen lihalämpömittari näytti +14 ja +18. Tunnin jälkeen +19 ja +23. Eli pari jääpalaa sekaan, niin eiköhän toi toimiva ole! Ja toi termospullo tuntu kuumalta ulospäin tavallisen ollessa "viileä". Eli kyllä se folio sitä auringon lämpövoimaa sitte heijastaa takasi.

Mä useasti oon rutissu Motonetin muuttumisesta puutarha- ja eiautoharrastemyymäläksi, mutta viime aikoina olen sieltä hakenut säkkitolkulla kuorikatetta, koska siellä se on halvempaa kuin edes suursäkissä ostettuna :roll: Tänään sitte taas skippasin auto-osaston ja hain grillihiiliä sekä pyöräilytarvikkeita :facepalm_man:

Kuva

Vaihdoin hankaussuojajesarit Gorillan paksuun korjausteippiin. Kiveniskuteippi olis maksanu tuplat, niin miksi ostaa sellasta... Sillain toki hassunhauskaa, että K Astraan ostamani kiveniskukalvot odotti asennusta melkein kolme vuotta kunnes nakkasin ne roskiin myytyäni auton kiveniskuineen. Olis kannattanu neki säästää :D

Kuva

Vaikka noi ei nyt ulkonäön takia olekaan paikallaan, niin onhan ne nyt siistimmät kuin ennen :)

Kuva

Se mittari on siis digitaalinen himmeli, mutta hurjasta desimaalimäärästä huolimatta tarkkuus on 0,05 bar. Ja tosiaan vanha asteikko oli sitten vähän epätarkempi. Noilla kahdella lukemalla ei siis ole mitään yhteistä, vain esimerkillisiä kuvia.

Kuva

Kuva

En ihan täysin tyytyväinen ole tohon 19,90 € maksaneeseen mittariin, kun se ei ole tiivis. Siinä on kaksipuoleinen toi liitinhäsäkkä, ja se vuotaa läpi :roll: Eli se käyttämätön autonventtiilipuoli tarvii pitää sormella kii. Kai tääki hienosta nimestä ja kalliista hinnasta huolimatta on sitte kuitenki sitä kuuluisaa kiinap*skaa. Eli sillä paineenlaskunapilla ei ole mitään virkaa, kun tuo vuotaa muutenki läpi. Tai sitte en vaan osaa käyttää. Ton Bilteman pumpun osaan kuitenki asentaa tiiviisti, eli ihan totaalisen kädetön en voi olla.

Mut joo. En nyt muista mitä digitaalimittari näyttää kun Bilteman asteikolta valitsi 0,5 bar, mutta kun digihärpäke näytti 0,5 bar niin Bilteman viisari lepäs rajotinta vasten :roll: Renkaiden kyljissä lukee 0,4 - 2,0 bar, joten arvoin lähelle alarajaa menevän.

Sitte vaan valot kiinni ja kokeilemaan nopea kierros. Huomatkaa, että Cuben takavalossa on viistetty kiinnike, jotta se sojottaa taakse eikä alaviistoon :D

Kuva

Kuva

Heti asfaltilla rullatessa hoksasin, että nyt aletaan olemaan siinä hommassa, jota kutsutaan läskipyöräilyksi! Pitää varmaan nostaa takapyörän paine vaikka 0,6 bar tuntumaan, tai vaikka suoraan 0,7, mutta tää oli sitä maastopyöräilyä. Kivet ei kolissu käsis eikä pyllys asti, pyörä meni suoraan ja pito oli sitä tasoa että ei mitään järkeä. Ajoin sen tutun ja ärsyttävän kurakkopolun tos lähimettäs ja ei haitannu juuret eikä 10 cm pystysuorat nousut kurauran pohjalta kurauran päälle 8O Yhdes kurakos meinas sitte loppua luomuvoima kun kynnin jo pinnoja myöden vellis, mutta sehän hoitu nopsaan kun nappas vasemmalla peukalolla avustuksen päälle.

Toi aikasempi viittaus takapyörän paineen nostosta johtuu siitä, että pari kertaa vanne kolahti. Eli yksinkertaisesti painan liikaa tolle paineelle. Toki talvella varmasti voi ajaa noin pienillä, mutta nyt lähinnä rikkoo paikat. Tai sitte ostaa sen solumuovirinkulan sinne taakse, josta oli jo aikasemmin juttua :lol:
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tuskin kuuluu päästää läpi. Omassa vastaan näköisessä mittausasteikko on 4bar asti, siinä ei peukku enää riitä :roll:
Mittaa piruuttaan autosta et mitä sanoo niinpäin...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Kokeilin autoon, suhisee läpi siinäki. Täytyy viedä takasi kauppaan...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin