Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mä ruikin joskus moottoripyörän ketjurasvaa mun ja vaimon fillarien rattaille. Ei olis kannattanut, se meni aika mujuksi kaupunkiolosuhteissakin ajellessa. Tosin ei vielä kerrasta, vaan sitä tavaraa tuli käytettyä jonkin aikaa ennenkuin soveltumattomuuden totesin. Esimerkiksi vaihtajan pikkurattaat meni aika tukkoon, sen huomasi parhaiten siitä kun yritti polkea taaksepäin niin vaihtaja lähti vaan ketjun mukana kääntymään eteen, eikä rattaat meinanneet siis pyöriä.

Samaa kamaa menin ruiskimaan autotallinoven Abloy-lukkoon. Sekin piti lopulta avata ja haitat putsata yksitellen että sai lukon kiertymään taas normaalisti.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ok kiitos. Eli maksan oppirahat ja nakkaan purkin roskiin :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei, vaan osta prätkä :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Piikkipolkimet eli flätit on hyvät. jalat pysyy kuin liimattuna pedaalissa kiinni. Sitten kun niiltä jalka lipsahtaa voi päästä pari kirosanaa.
Kuva

Muutaman pienen mutterin kun lyö 75kg massalla sääreen niin muistaa ensi kerralla olla tarkempi :lol:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

^^Pappiksesta tein kauppaa, mut se meni nyt puihin tän takia :D

^Joo eiköhän tommosen jälkeen muista hetken. Koitan nyt viä pärjätä tavispolkimilla, kun tää mopo alkaa laukkaan muutenki...

Mut joo. Nakkasin sen öljypurkin roskiin. Motonetis tutkein öljyjä ja tommosia vertailin:

Kuva
Kuva

Kun en ole hc-maastopyöräilijä, niin otin ton oikean puoleisen putelin. Tuntuu mun ajoilla järjettömältä, et tarttis parin lenkin välein pestä ja öljytä ketjut. En toki tolla täydellä long-lifella ala ajamaan, mutta ainaki noi muut talon pyörät menee tolla öljyllä sit vähän kauemman. Sitte oli tietty erikseen kuivan ja kylmän kelin öljyjä jne, mutta tossa long-lifessä on molemmat samassa.

Ollakseni rehellinen, niin nuukuuden nimissä meinasin ostaa vain perinteisen tippakannun, mutta näen jo silmissäni kun housut on täynnä öljyroiskeita. Et jos toi sitte ensinnäki valuis paremmin pois ja toisaalta valumisen jäljiltä loput pysyis paremmin paikallaan...

Tommosta myös tutkailin, ja kyllä se semmoselta vaikutti, et vois muutaman kilon ylikuormaa kiikuttaa.

Kuva

Sitte olis viä välittömällä ostoslistalla ainaki valot. Ehkä hanskat (nyt meen ohkasilla talvihanskoilla), tietty kireemmät housut, litkutuskamat viimestään ekan paikkauksen jälkeen, se painemittari... :|

Ja tietysti aloin myös nyt sitten listaamaan kuluja. Koska tää on niin speciaali vekotin, enkä pääse hyödyntämään omia ja isäni työkaluja, niin laitan kuluihin myös ne.

Kuva
Viimeksi muokannut JP_Vette, Ma Touko 03, 2021 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mitä tuohon verot ja vakuutukset sisältyy? Vaaditaanko sähköläskeiltä joku liikennevakuutus tai maksetaanko niistä jotain läaskiveroa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Romutuspalkkioon liittyi. Eli viime vuonna minimivero (10 €) ja liikennevakuutuksen minimaksu (20 €) ja sitte toinen satsi romutushetkeltä. Toki vois sen vähentää tonnistaki, mut sitä vois sitte ite muistella kolmen vuoden päästä, et eikö se ollukkaa tonnia.

Pyörän yli kolmen tonnin kivunnut hinta tulee kotiinkuljetuksen hinnasta.

Ja muuten liikennekäytöstäpoistokin maksaa. Pitääki seki lisätä :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1059
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja Henri S »

Siinä on €/km kohillaan :D. Mielestäni täyttää harrastuksen tunnusmerkit :mrgreen:
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Sitähän tämä on :lol:

Tiedän, että kun ostaa pyörän, niin voi ostaa 200 € Yosemiten katukäyttöön tai tuhansien eurojen nappularenkaisen totaalisen väärään käyttöön, eli kadulle. Jälkimmäisessä vaivaa se, että:
-Näitäkin jos huollattaa muualla, esim Rtechilla "Cube-sähköpyörän perushuolto 189 €"
-Mitähän tämmöset läskin renkaat maksavat keskimäärin, 250 €/pari ja Rtechilla vaihtotyö 15 €/kpl
-Kaikki muu huolto ja korjailu vielä päälle, esimerkiksi ketjut ja rattaat Deore XT:hen muistaakseni luokkaa 150 € ja työtä sanotaan 50 €

Noita kun lähtee ynnäilemään, vaikka 10 km suuntaansa työmatka-ajoon, eli 4840 km vuoteen. Yhdet sileemmät renkaat kesäksi ja yhdet nastat per talvi. Sitte huoltoja keväällä yksi ja syksyllä toinen. Ne pelkästään tekevät:
-Huollot 378 €
-Renkaat 530 €
-Yks sarja ketjuja ja rattaita 200 €
-Kaiken maailman öljyputelia, pesuainetta, varmaan jarrupalaaki ja muuta sälää sanotaan vaikka 50 €
Yhteensä 1158 €

Sitte toi pyöräki varmaan tarttis uusia, sanotaan vaikka neljän vuoden välein. Akku kuolee, sähköt hajoo jne. Pyörä maksaa 3000 €.

Eli neljässä vuodessa pyörä plus noi minimihuollot ilman muita korjauksia 7632 € ja kilometrejä rullattiin 19360 km. Eli kulut 0,39 €/km 8O

Tämä on nyt vähän jo trollausta, mutta yhdellä pakasta vedetyllä Opelilla päädyin tämmöseen loppulaskelmaan:
Kilometrejä jäi mittariin 222816 km eli pikaisella pyöräytyksellä ajaminen tällä yhtälöllä maksaa 0,21 €/km.
Arvo siinä sitten, että kannattaako mieluummin ajaa räntäsatees läskipyörällä vai istua läskiperseensä kanssa hierovalla AGR-tuolilla lämpösessä kabiinissa :roll:

Ja "mahdollisen trollauksen" ongelma on se totuus, että vaikka ei ostaisi läskipyörää, vaan laadukkaan sähkövehkeen kadulle jolla on kuitenkin ilo ajaa, ei noista ylläpitokuluista muutu mikään muu kuin renkaat muutamaa pykälää halvemmaksi. Eli se pyörä maksaa edelleen pari-kolme tonnia ja huollot noilla minimeillä on samat mitä tähän läskiinki. Eikä se halvoista osista kasattu Bilteman Yosemitekaan autuaaksi tee, kun sen nyt osaa jo hihasta muutenki ravistaa, että ostohinta kostautuu takuuvarmasti tommosen 19 tkm matkalla moneen kertaan...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Sitten realistinen laskenta polkupyörän verovapaasta kilometrikorvauksesta, joka on siis 0,10 €/km.

Henkilö asuu Pirkkalan Kurikassa. Kulkee pyörällä päivittäin Tampereella TAYSissa töissä. Työmatkaa on siis:
Päivässä 24 km
Kuukaudessa 528 km
Vuodessa 5544 km
Ja päälle vielä muita ajoja 10 %, jotka liittyvät TAYSin työtehtäviin ja siten niistä siis maksetaan kilometrikorvaus eli kokonaisajomäärä on 6098,4 km vuodessa.

Koska henkilö tykkää raikkaasta Pyhäjärven ilmasta ja ajaa siis ympärivuotisesti töihin, ostaa hän laadukkaan peruspyörän, Cube Nature Allroadin hintaan 799 €. Allroad on hyvä valinta, sillä mukana on valot ja lokarit, eli luottokorttilaskulle tulee vain yksi rivi.

Pyörälle tehdään ensimmäisenä vuonna ensihuolto 79 €.

Vuosittain pyörä huolletaan kahdesti, yhteensä siis 318 €.

Joka kevät pyörään ostetaan uudet Schwalbe Marathon renkaat, sillä tuhansien kilometrien ajo kuluttaa niitä ja toisaalta kulunut rengas voi myös rikkoontua helpommin. Keväiset kulut ovat siis töineen 121,80 €.

Lisäksi joka syksy pyörään ostetaan uudet Schwalbe Ice Spiker Pro -nastarenkaat. Leikattu murske rikkoo renkaat helpolla ja toisaalta TAYSsissa työskentelevänä henkilö näkee, mitä tapahtuu jos ajaa huonoilla renkailla. Syksyn kulut ovat töineen 169,80 €.

Pyörä siis huolletaan ja rengastetaan kahdesti. Pyöräilyyn ei tule mitään muita kuluja. Eli kypärää ei käytetä, polkimet eivät kulu, ketjuja ei öljytä huoltojen välissä, laakerit ovat ikuisia huollettuina, jarrujakaan ei käytetä niin ne eivät kulu.

Kulut ovat siis ensimmäisenä vuonna 1487,60 € ja siitä eteenpäin aina 609,60 €/a kilometrien ollessa vuosittain tasainen 6098,4 km.

Ensimmäisenä vuonna pyöräily siis maksaa 0,24 €/km.
Toisena vuonna 0,17 €/km
Kolmantena vuonna 0,15 €/km
Neljäntejä 0,14 €/km
Viidentenä 0,13 €/km

Kun tähtäimenä on veropavaa kilometrikorvaus 0,10 €/km, tarvii ottaa esiin kynä ja paperia sekä muistella yläasteen matematiikan opettajan tarinoita. Kaavasta siis tulee (878€ + n*609,6€) / (n*6098,4km) = 0,10€/km ja tuota kaavaa kun aikansa ratkoo, päästään lopputulemaan, että kun työmatkaa on ajettu 3658 vuotta ja 122 päivää, pääsee henkilö ensimmäisen kerran nauttimaan siitä hetkestä, että verovapaa kilometrikorvaus kattaa pyöräilyn kulut.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette kirjoitti:
To Touko 06, 2021 21:44
Sitten realistinen laskenta polkupyörän verovapaasta kilometrikorvauksesta, joka on siis 0,10 €/km.

Henkilö asuu Pirkkalan Kurikassa. Kulkee pyörällä päivittäin Tampereella TAYSissa töissä. Työmatkaa on siis:
Päivässä 24 km
Kuukaudessa 528 km
Vuodessa 5544 km
Ja päälle vielä muita ajoja 10 %, jotka liittyvät TAYSin työtehtäviin ja siten niistä siis maksetaan kilometrikorvaus eli kokonaisajomäärä on 6098,4 km vuodessa.

...

Kun tähtäimenä on veropavaa kilometrikorvaus 0,10 €/km, tarvii ottaa esiin kynä ja paperia sekä muistella yläasteen matematiikan opettajan tarinoita. Kaavasta siis tulee (878€ + n*609,6€) / (n*6098,4km) = 0,10€/km ja tuota kaavaa kun aikansa ratkoo, päästään lopputulemaan, että kun työmatkaa on ajettu 3658 vuotta ja 122 päivää, pääsee henkilö ensimmäisen kerran nauttimaan siitä hetkestä, että verovapaa kilometrikorvaus kattaa pyöräilyn kulut.
Hetkinen. Jos nyt en väsyksissäni aivan väärin lue, niin tuossa keräillään 0,10€/km verovapaata kilometrikorvausta asunnon ja työpaikan välisestä matkasta. Näitähän maksetaan työtehtäviin liittyvistä matkoista erityiselle työntekemispaikalle, mutta ei asunnon ja varsinaisen työpaikan välisistä matkoista.

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/ve ... /tyomatka/

Näin ollen verovapaasti kilometrikorvattava ajo on tuo 10% eli 554,4km/a, ei suinkaan 6098,4km/a, eli muutaman vuoden saa polkee enempi. Mutta ei se mitään, polkupyörän käytöstä asunnon ja työmatkan väliseen siirtymään saa sentään aiheeseen liittyvää verovähennystä ansiotuloista 85€/a (https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/ve ... set_matka/).

Vai onko fillarille joku viherpesu-erivapaus km-korvausten käyttöön asunnon ja työpaikan välisellä matkalla, joka on päässyt minulta ohi korvien?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Ei vaan 5544 km ajetaan työmatkaa, joka on niin vähän, ettei siitä saa verovähennyshyötyä koska omavastuu on sen 700 € tms. Tuon päälle ajetaan 10 % muita ajoja, joista sitten saa kilsakorvauksen kokonaisajomäärän ollessa 6094,4 km vuoteen.

Ja kilsakorvauksien määrällä ei siis nyt ole väliä, se on vain tarinaa. Pointti on se, että tuommosella ajomäärällä kilsakorvauksia ei kannata ajaa, koska maksat jokaisesta kilometristä. Kannattaa mieluummin ruinata työpaikalle polkupyörä, jota saa käyttää työajalla jotta se oma Cube kulkisi 554,4 km vuodessa vähemmän eikä siten myöskään kuitata sitä 55,44 € verovapaata korvausta vuosittain.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13166
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mä pyöräilin tänään taas väärin. Jalassa Karhun colleget ja Prisman tennarihyllystä ostetut tennarit. Huppari jonka päällä joku kuoritakki. Perus nahkahanskat. Päässä jostain marketista ostettu kypärä. Ajelin huvikseni Kaarinaan ja takaisin kotiin. Kypärän lisäksi päällä ei siis yhtäkään pyöräilyyn suunniteltua vaatetta tai varustetta. Alla 17-vuotias Tunturi F22, joka on eläissään kerran käynyt pyörähuollossa, muuten olen fiksannut itse aina sen mukaan jos jotain on hajonnut tai muuten selvästi tarvinnut uusia. Pyörätelinettä, ketjunpesijää tai oikein mitään muutakaan pyöräilyspesifiä työkalua en omista, pumppuna on joku Mätänetin perusvehje tai sitten täytän kompuralla kumit. Ketjuihin olen laittanut tippakannulla vaihteistoöljyä tai ruikkinut bilteman ketjusprayta.

Kaikesta tästä ei-panostuksesta huolimatta hyvin kulki ja hauskaa oli. Jos olisin tuolla ajellut km-korvauksellisia duuniajoja sen mitä nykyduunissa kaupunkialueella tullut ajettua autolla tai firman jopolla, niin olis laite varmaan maksanut itsensä jo takaisin :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Nyt nyt nyt AZP menee yli ymmärryksen. Autojen kuluja olet laskenut sentilleen, mutta pyöräilyyn heität hihasta, että todennäköisesti olis jo maksanu itsensä takaisin? Ja minä kun yritin saada esiin tätä vääryyttä, kun kansa on kateellista kullan vuolemiseen vanhoilla nokimersuilla pyöräilijöiden pysyessä hiljaa, vaikka heidän oikeuksia kulut kattavaan korvaukseen on poljettu :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 8651
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Sähköistä polkemista (sähköläski-topic)

Viesti Kirjoittaja aero »

JP_Vette kirjoitti:
To Touko 06, 2021 22:11
Ei vaan 5544 km ajetaan työmatkaa, joka on niin vähän, ettei siitä saa verovähennyshyötyä koska omavastuu on sen 700 € tms. Tuon päälle ajetaan 10 % muita ajoja, joista sitten saa kilsakorvauksen kokonaisajomäärän ollessa 6094,4 km vuoteen.
Mutta 10snt/km -kustannusta lasketaan kuitenkin koko vuosisuoritteelta?
JP_Vette kirjoitti:
To Touko 06, 2021 22:11
Pointti on se, että tuommosella ajomäärällä kilsakorvauksia ei kannata ajaa, koska maksat jokaisesta kilometristä. Kannattaa mieluummin ruinata työpaikalle polkupyörä, jota saa käyttää työajalla jotta se oma Cube kulkisi 554,4 km vuodessa vähemmän eikä siten myöskään kuitata sitä 55,44 € verovapaata korvausta vuosittain.
Mutta silloin se Cube kulkee 5544km/v, ja kuitenkin huolletaan ja ylläpidetään, joten kulut pysyy efektiivisesti samoina, joten erillisen työpöyrän ruinaaminen jää kuitenkin sen 55,44€ tappiolle. Jos vähentyvän ajomäärän vuoksi voidaan jättää huolto tahi muita kustannuksia yli 55,44€ edestä pois, erillisen työpöyrän ruinaus kannattaa taloudellisesti, muuten ne kilsakorvaukset valuu omaan taskuun vaikkei kaikkea pyöräilyä kustantaisikaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin