VAG-laitteisiin ei kyllä kannata sotkeutua
Opel Astra ST 1.4 TA, 2017
Re: Opel Astra - Peugeot 308, jompikumpi
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Opel Astra - Peugeot 308, jompikumpi
Reipas 50tkm on tullut ajeltua tuollaisella vuoden 2018 Astra 1.4T automaatilla. Eipä nyt mitään erityistä osaa tuosta sanoa. Järkiauto, hyvät tilat. Lyhyet valot tosiaan heikohkot H7, omassa kulkineessa ilmastoinnissa aineet vissiin jo tehtaalta lähtien hiukan vajaat, kun pidemmällä matkalla kylmän saanti hyytyy. Tupakan mittainen tauko korjaa tilanteen. Kohtuu hiljainen maltillisilla rengaspaineilla. Kulutus omaan makuun pieni 6,3L/100km & keskinopeus jotain 55-60km/h väliltä. Parhaimmillaan päässyt rauhallisessa matka-ajossa viiden litran kulutukseenkin.
Moottoria saattaa vaivata LSPI https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... p?t=263116 Vielä ei ole ollut oireita. Kerta vuoteen huollossa laittavat pari purkillista lisäaineistusta tankkiin ehkäisyksi ja vaatii omanlaisensa öljyn myös.
Moottoria saattaa vaivata LSPI https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... p?t=263116 Vielä ei ole ollut oireita. Kerta vuoteen huollossa laittavat pari purkillista lisäaineistusta tankkiin ehkäisyksi ja vaatii omanlaisensa öljyn myös.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Re: Opel Astra - Peugeot 308, jompikumpi
Onko toi nyt robo vai mehu-lootalla?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Opel Astra - Peugeot 308, jompikumpi
Juu, siis ihan 6-vaihteinen mehuloota. Hyvin lukitsee vaihteita. Ainut milloin luistattaa, niin pakkasilla ensimmäiset pari kilometriä.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18 + jälkipolven 9-3 1.8t SS -05
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Ex: 9³ t -01, 9000 Aero -97, 9000 T16 -85, 900 i16 -88, 99 GL -76
Re: Opel Astra - Peugeot 308, jompikumpi
Uudemman pään bensa-automaatti-Astran kanssa kannattaa olla tarkkana jos on vetokoukulle tarvetta. Joissain malleissa vetomassa on niinkin korkea kuin 190 kg jarruilla tai jarruin. Naapurilla on tollanen vehje. Ei siis tosiaan koske kaikkia moottori-vaihteisto -yhdistelmiä, eli kannattaa tsekata Traficomilta tiedot vaikka myyjä väittäisi mitä.
"Opeli" ja "parempi jälleenmyyntiarvo" samassa lauseessa aikaansaa kyllä pientä hihitystä, mutta Pösöön verrattuna Opeli voi kyllä olla voittaja
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Opel Astra - Peugeot 308, jompikumpi
Nyt kun aika on mullannut muistot K Astran yhteisestä taipaleesta välillä 4/2017 ... 2/2020, niin eipä siitä muuta pahaa jäänyt hampaan koloon kuin ne peilinä toimivat kojelaudan osat (oikeasti häikäsi pahasti kun sopivaan kulmaan osu) ja loputtomat piipitykset. Tosin kaikis nykyautois on niitä telkkareita ja kiiltäviä listoja kojelauta täynnä. Ja niitä piip piip piip piip tyksiä
LSPI on juu suorasuihkujen ongelma, mutta mun litranen meni sen reilu 200 tkm tehdasasenteisilla männillä. MY17.5 alkaen sille tehtiin jotain, kun vanhemmat jopa nyki kiihdyttäes. Toi litranen MY17.5 ei. Ja kun huollon sijaisautona oli Datsun Pulsar, niin se vasta raju oliki sen LSPI:n kanssa...
Mitä huollon ukkojen kans höpötin, niin ne robotit ei oo ikusia. Ongelma kai on se, että se robotti kiskoo liian voimalla ja siirtohaarukat kuluu. Mut se on aika vahvaa mutua, ei niistä netis ainakaa oo huudeltu. Erinomainen laatikko, jos unohtaa taajamanopeuksien liian pienillä kierroksilla jyrrästelyt. Arpalaatikoks sitä kans haukutaan, mut kyl mä opein hyvissä ajoin ennen 200 tkm täyttämistä ajamaan sen kans niin, ettei vaihtojen kans tullu ihmetyksiä vaan toimi niinku ajatus. Lähinnä ongelmia koetaan kick downin kans pienis nopeuksis, kun josta risteyksestä lähtee liian tiukkaan väliin.
H7 valot oli surkeat, mut lyhkäsis toimi xenonit ilman ongelmia. Korjas kummasti tehoa... Ja ilmastointi ei mullakaa 35 asteen heltees ruuhkas madelles jaksanu jäähdyttää riittävästi.
Halpojahan ne on käytettynä. Tosin kun toi Seat Leon mainittiin, niin on neki halpoja. Kymppitonnilla saa kohtuukilsoilla olevan nelivedon manuaalilaatikolla 1.6 TDi:n jatkeena. Siinä olis melkonen vaihtoehto kun Inkusta aika jättää. Toisaalta ihan kohta saa kymppitonnilla B Inkunki. Nytki Nettiautos taitaa olla 13000 € tms joku reilu 200 tkm ajettu.
LSPI on juu suorasuihkujen ongelma, mutta mun litranen meni sen reilu 200 tkm tehdasasenteisilla männillä. MY17.5 alkaen sille tehtiin jotain, kun vanhemmat jopa nyki kiihdyttäes. Toi litranen MY17.5 ei. Ja kun huollon sijaisautona oli Datsun Pulsar, niin se vasta raju oliki sen LSPI:n kanssa...
Mitä huollon ukkojen kans höpötin, niin ne robotit ei oo ikusia. Ongelma kai on se, että se robotti kiskoo liian voimalla ja siirtohaarukat kuluu. Mut se on aika vahvaa mutua, ei niistä netis ainakaa oo huudeltu. Erinomainen laatikko, jos unohtaa taajamanopeuksien liian pienillä kierroksilla jyrrästelyt. Arpalaatikoks sitä kans haukutaan, mut kyl mä opein hyvissä ajoin ennen 200 tkm täyttämistä ajamaan sen kans niin, ettei vaihtojen kans tullu ihmetyksiä vaan toimi niinku ajatus. Lähinnä ongelmia koetaan kick downin kans pienis nopeuksis, kun josta risteyksestä lähtee liian tiukkaan väliin.
H7 valot oli surkeat, mut lyhkäsis toimi xenonit ilman ongelmia. Korjas kummasti tehoa... Ja ilmastointi ei mullakaa 35 asteen heltees ruuhkas madelles jaksanu jäähdyttää riittävästi.
Halpojahan ne on käytettynä. Tosin kun toi Seat Leon mainittiin, niin on neki halpoja. Kymppitonnilla saa kohtuukilsoilla olevan nelivedon manuaalilaatikolla 1.6 TDi:n jatkeena. Siinä olis melkonen vaihtoehto kun Inkusta aika jättää. Toisaalta ihan kohta saa kymppitonnilla B Inkunki. Nytki Nettiautos taitaa olla 13000 € tms joku reilu 200 tkm ajettu.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Opel Astra - Peugeot 308, jompikumpi
Astroja on aika hyvin markkinoilla, joten jos vielä hifistelee, niin kannattaa ottaa ilman muuta Innovation -varusteilla. Varustelun lisäksi kun vielä löytää LED-matrix -ajovaloilla, ja täysnahkaisilla ja hierovilla AGR-penkeillä olevan yksilön, niin aika mukava paketti.
Vanhempaa J-mallia en edes harkitsisi, kun samalla rahalla saa K-mallin. Uudemmassa mallissa myös vanhemman J-mallin kiusalliset pikkuviat (penkinlämmitin, takaluukun mikrokytkin, parkkitutkat) jo korjattu kestäväksi.
Peugeot 308 mielestäni ulkonäöllisesti tyylikkäämpi, mutta Puretec karstaongelman lisäksi kannattaa myös tarkkailla jakohihnaa. Ne kun tuppaa hiljalleen murenemaan ja tukkimaan öljysihdin. Uusi remmi kuulemma lasikuituseoksella, jolloin ei murene. Vaihto kuitenkin kohtuu työläs.
Vanhempaa J-mallia en edes harkitsisi, kun samalla rahalla saa K-mallin. Uudemmassa mallissa myös vanhemman J-mallin kiusalliset pikkuviat (penkinlämmitin, takaluukun mikrokytkin, parkkitutkat) jo korjattu kestäväksi.
Peugeot 308 mielestäni ulkonäöllisesti tyylikkäämpi, mutta Puretec karstaongelman lisäksi kannattaa myös tarkkailla jakohihnaa. Ne kun tuppaa hiljalleen murenemaan ja tukkimaan öljysihdin. Uusi remmi kuulemma lasikuituseoksella, jolloin ei murene. Vaihto kuitenkin kohtuu työläs.
Re: Opel Astra - Peugeot 308, jompikumpi
Agr-penkit on nettiautoo selatessa aika harvinaiset, mutta samalla rungolla olevat "agr-penkit" on hieman vähemmän harvinaiset. Ehdottomasti kannattaa valita sellanen! Lainausmerkit siksi, että agr tulee vasta kun on myös se hieronta, ja aika moni on joko kangaspenkkinä ilman tai sit nahkasetki, mut unohdettu ruksia se viimenen 200€, jolla sai hieronnan ja tuuletuksen sen agr-logon lisäksi
Led matrixit on niin yleiset, et niitä kannattaa kyl harkita. Kun saa samaan rahaan myös käytetyis. Toki päänvaivaa aiheuttaa se, et niitä bongates täytyy vain kattoa kuvista, kun aika harva osaa ilmottaa ne oikein Nettiauton varusteis. Mut se on niin helposti bongattavis oleva, et melkein jo kännykällä selates näkee siitä esikatselukuvasta onko matrixit vai halogeenit.
Ledeillä en oo ite ajanu, mut netistä oon kattonu kateellisena videoo ja jälkikäteen kyl harmitti, kun säästin ite tonnin vääräs paikas. Kattoluukusta kyl silti maksoin tonnin, mut ehkä se raja piti vetää johonki. Niis matrixeis on kans vähä sellanen yleinen hekotus, kun vähän kärjistäen auton mukaan on aina liian valosaa et lähtis automatiikalla pitkät päälle ja sit jos sattuu oleen pimeetä sen yhden kerran, niin sitte on kamera huurus Mut ei noita kannata liian tosissaan ottaa, vaikka kosteana talviaamuna huurtumisen kans saaki joskus käsin ajaa ilmastoinnin säätöjä.
Led matrixit on niin yleiset, et niitä kannattaa kyl harkita. Kun saa samaan rahaan myös käytetyis. Toki päänvaivaa aiheuttaa se, et niitä bongates täytyy vain kattoa kuvista, kun aika harva osaa ilmottaa ne oikein Nettiauton varusteis. Mut se on niin helposti bongattavis oleva, et melkein jo kännykällä selates näkee siitä esikatselukuvasta onko matrixit vai halogeenit.
Ledeillä en oo ite ajanu, mut netistä oon kattonu kateellisena videoo ja jälkikäteen kyl harmitti, kun säästin ite tonnin vääräs paikas. Kattoluukusta kyl silti maksoin tonnin, mut ehkä se raja piti vetää johonki. Niis matrixeis on kans vähä sellanen yleinen hekotus, kun vähän kärjistäen auton mukaan on aina liian valosaa et lähtis automatiikalla pitkät päälle ja sit jos sattuu oleen pimeetä sen yhden kerran, niin sitte on kamera huurus Mut ei noita kannata liian tosissaan ottaa, vaikka kosteana talviaamuna huurtumisen kans saaki joskus käsin ajaa ilmastoinnin säätöjä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Opel Astra - Peugeot 308, jompikumpi
https://tekniikanmaailma.fi/tm-kayttote ... -veroinen/
Tuo on aika hyvä paketti, miten Astra pärjäsi 60 tkm. Testiautossa oli Innovation-varustelu, ledit ja paremmat penkit. Kuvaa löytyy männästä, joku kyllä enteilee jatkossa ongelmia, sikäli kun ei jotain putsausta tehdä, mutta taisi kuulua ohjelmaan. Erittäinkin paljon infoa, jos Astraa harkitsee, vaikka tuo manuaali olikin. Nakutusta puidaan ja käytännössä kaikkia juttuja, joista tässä ketjussa on maininta.
Tuo on aika hyvä paketti, miten Astra pärjäsi 60 tkm. Testiautossa oli Innovation-varustelu, ledit ja paremmat penkit. Kuvaa löytyy männästä, joku kyllä enteilee jatkossa ongelmia, sikäli kun ei jotain putsausta tehdä, mutta taisi kuulua ohjelmaan. Erittäinkin paljon infoa, jos Astraa harkitsee, vaikka tuo manuaali olikin. Nakutusta puidaan ja käytännössä kaikkia juttuja, joista tässä ketjussa on maininta.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Opel Astra - Peugeot 308, jompikumpi
Kiitos IC1970 linkistä!
Koeajoraportin lukaisinkin mutta tuo oli mukavaa luettavaa. JP_Vetten kertomus Astrasta oli seurannassa jo aikaisemmin. Kyllä Astra on nyt valittu.
Mutta ostaminenhan ei olekaan helppoa
Mikkeli, 2016. Pöh, auto myytiin jollekin ennen kun kerkeskin sen ostaa
Lahti, 2017, Pöh, auto osoittautui vantaalaiseksi vuokra-autoksi
Savonlinna, 2016. Pöh, auto olikin helsinkiläinen auto
No ei muuta ku kohti pohjoisempaa
Koeajoraportin lukaisinkin mutta tuo oli mukavaa luettavaa. JP_Vetten kertomus Astrasta oli seurannassa jo aikaisemmin. Kyllä Astra on nyt valittu.
Mutta ostaminenhan ei olekaan helppoa
Mikkeli, 2016. Pöh, auto myytiin jollekin ennen kun kerkeskin sen ostaa
Lahti, 2017, Pöh, auto osoittautui vantaalaiseksi vuokra-autoksi
Savonlinna, 2016. Pöh, auto olikin helsinkiläinen auto
No ei muuta ku kohti pohjoisempaa
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Opel Astra - Peugeot 308, jompikumpi
Jovain.
Hartikaiselta haettava tuommoinen keksintö:
https://www.nettiauto.com/opel/astra/12081059
Varusteet peruskarvalakkia, eli ihan ok. AGR-penkit toki olikin must, kuten hyvin vinkattiinkin jo aiemmin. Valot tossa lienee halvimmat ikinä mitä oli saatavilla, eli surkeet. Mutta tuo ei haittaa, pimeäajoa ei paljoakaan tulossa. Pimeällä ajetaan tolla lisävaloautolla Plussaa on kyllä tuo sähköinen takaluukku, jos se vaan toimii kunnolla. Kahvasta auki ja nappulasta menee ittestään kunnolla kiinni...
Väri melkein Saabin vanhasta värikartasta, ruusukvartsi kuten eräs viistokeulainen Saab 900i vuodelta ~1990 Siitä ISO plussa. Maalipinta kuvissa aika lailla kelvollinen ja siisti. Hiukan vaikeaa sanoa valokuvien perusteella, kun valokuvauksen valot heijastelee.
Tuohon tarjolla Fintakuun Ultra-tuote. Onkohan siitä mitään iloa käytännössä? Fintakuun kotisivut , no... En ainakaan minä löytänyt kuvausta heidän eri takuu-tuotteistaan... Onneksi kuvaus löytyi automyyjän sivuilta Hämeen Autovarusteelta.
Hartikaiselta haettava tuommoinen keksintö:
https://www.nettiauto.com/opel/astra/12081059
Varusteet peruskarvalakkia, eli ihan ok. AGR-penkit toki olikin must, kuten hyvin vinkattiinkin jo aiemmin. Valot tossa lienee halvimmat ikinä mitä oli saatavilla, eli surkeet. Mutta tuo ei haittaa, pimeäajoa ei paljoakaan tulossa. Pimeällä ajetaan tolla lisävaloautolla Plussaa on kyllä tuo sähköinen takaluukku, jos se vaan toimii kunnolla. Kahvasta auki ja nappulasta menee ittestään kunnolla kiinni...
Väri melkein Saabin vanhasta värikartasta, ruusukvartsi kuten eräs viistokeulainen Saab 900i vuodelta ~1990 Siitä ISO plussa. Maalipinta kuvissa aika lailla kelvollinen ja siisti. Hiukan vaikeaa sanoa valokuvien perusteella, kun valokuvauksen valot heijastelee.
Tuohon tarjolla Fintakuun Ultra-tuote. Onkohan siitä mitään iloa käytännössä? Fintakuun kotisivut , no... En ainakaan minä löytänyt kuvausta heidän eri takuu-tuotteistaan... Onneksi kuvaus löytyi automyyjän sivuilta Hämeen Autovarusteelta.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Opel Astra - Peugeot 308, jompikumpi
^Roiskeläpistä plussaa
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Opel Astra - Peugeot 308, jompikumpi
Minä varoisin eniten niitä Pösön öljyssä uivia jakohihnoja. Myös uusissa Opeleissa.
Re: Opel Astra - Peugeot 308, jompikumpi
Öh - Mutsin vanha Satku oli nimenomaan tuo "ruusukvartsi", siis hopea joka taittaa vähän vaaleanpunaiseen (tai lilaan) - hemmetin hyvä väri, kun ei ole koskaan likaisen tai pölyisen näköinen. Mutta tuo Ooppeli on ruskea.,, (?!)
9-5 2.3t WVA vm.-08 ex. 9k 2.0-16 CDTA vm.-89 - Saabisti since -86
Re: Opel Astra - Peugeot 308, jompikumpi
Juu, Astra on karamellin ruskea... Mutta minulle olkoon "melkein" ruusukvartsi, niin tulee parempi fiilis
Se ruusukvartsi on haalistunu näiden aikojen saatossa
Se ruusukvartsi on haalistunu näiden aikojen saatossa
Sininen Saab 9-3, '99