Katumaastureista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Katumaastureista

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

Joo,vaihdossa meni.

Jos mitsuun vertaa niin tämä on "sporttisempi" ajaa,jämäkämpi,pirteämpi kone vaikka heppoja on samanverran ja noh,henkilöautomaisempi :D
Vaan ei ne japanissa osaa kunnon valoja tehdä autoihin jos saabbeihin vertaa. Ja yhtä monipuolisesti säädettävää kuskin paikkaa. Tässä ei esim. ole kallistuksen säätöä penkissä,mutta ei tunnu ainakaan minua haittaavan kovinkaan pahasti,ja kyynärnoja ei ole säädettävä. Mutta ratti sitten säätyy syvyys ja korkeus suunnassa joten se on hyvä.

Luistoneston saa pois,mutta ei ajonvakautusta,ei ehkä niin iso juttu,mutta ei voi kunnolla leikkiä tällä kun rajoittaa menoa. Nelikko on hyvän tuntoinen,kaasua kun antaa niin saa perää hieman nakattua sivulle.

Laatikko oli mitsussa tietyllä tapaa ehkä parempi,tämä arpoo 60 nopeudessa välillä liikaa isompaa ja pienempää,mutta sekin on totuttelu kysymys kunhan alkaa tutuksi tulemaan.

Mutta,kaikinpuolin hyvältä tuntuu,aika näyttää miten tullaan toimeen.
Joku kipotin.
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Katumaastureista

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

Noh,eihän se Mazda pitkään ollu ku alko kolinaa kuulumaan tyhjäkäynnillä ja tihenevä dpf poltto alkoi samalla,eli ongelmia oli tulossa siis. Ja tuttuun tapaan,minä katselin nettiautoa hetken,tarjosin "hyväkuntoista" autoa autoliikkeelle surutta ja kävin vaihtamassa auton.

Tämänkertainen kipotin on Subaru Outback vm.2013 2.5 bensakoneella ja cvt-lootalla. Ja täytyy sanoa,näistä mitä on saappien jälkeen ollu,on tämä paras. Tämän lähemmäs ei saappia taida japanilainen päästä minun mielestä,ohjaamo on hyvä,ajoasennon saan just eikä melkein itelle,ristiselän tuki on hyvä tässä,ratin saa säädettyä joka suuntaan,penkki on hyvä. Hieman matalampi aiempiin verrattuna koriltaan,vaan maavaraa sen 20cm kuitenkin.

Ja tämä cvt-laatikko...edelleen vain minun mielipide,mutta tämä on paras laatikko jolla olen ajanu,on ollu 4,5,6 vaihteista momentinmuunnin laatikkoa,dsg-tyyppistä laatikkoa mutta tämä katkeamaton veto on aivan loistava. Ja jaksaa naurattaa kyytiläisiä täydellä kaasulla kun kiihdyttelee :D

Kuluttaahan tämä jonkun verran,nyt sekalaista taajamaa ja välillä maantietä niin semmonen 8-8,5l/100km vaan kaupunkipainotteista ajoa ollu,maantiekulutuksesta en sano vielä mitään.

Satunnaisesti vielä pyörin tällä foorumilla katselemassa,täytyy sanoa että muut merkkifoorumit mitä on tullu kokeiltua (Mitsu,autostadium,subaru) niin aika hiljaisia ovat eikä tahdo saada kysymyksiin mitään kommenttia,ulkomaan foorumit on kovassa käytössä ollu.

Vaan katsellaan miten pitkään tämä vastapallo kikotin minua palvelee ettei tarvi taas autoa vaihtaa :lol:
Joku kipotin.
Vastaa Viestiin