Katumaastureista

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Katumaastureista

Viesti Kirjoittaja AZP »

Dieseliä ketjun aloittaja tuolla ekassa viestissä speksasi.

Tosiaan tuosta 2014 Outlanderista töpseliversiona löytyy pian kaksi vuotta kokemuksia tuolta projektitopicista. Jos sitä ei jaksa kahlata kokonaan läpi, niin voin tähän tiivistetysti todeta että autossa ei tuona aikana ole ilmennyt yhtään vikaa (ellei sitä yhtä pimeää takalasinlämmittimen viivaa lasketa :mrgreen: ). Yksilöitähän nämä on, eikä Outlanderit mitään täysin viattomia autoja ole, kun foorumeilta ja FB:sta lukee, mutta kyllä mulle on jäänyt tähän mennessä sellainen kuva autosta, että keskimääräistä huolettomampia ovat.

2.polven C-Crosserhan on käytännössä sama auto kuin tuo aiemman sukupolven Outlander (jopa Mitsun tehtaalla Japanissa koottu), ja ainakaan tänne foorumille asti ei ole raportoitu että olisi ollut mikään vikapesä.

En itse omaa kokemusta tuosta omaa edeltävästä mallista, mutta tuskin sekään siis ihan sysihuono laadultaan on. Ja uskoisin että ihan samaa tasoa nämä Mitsut on kuin muutkin japanilaiset yleensä, eli uskaltaisin laittaa kyllä vaikka CR-V:n tai RAV4:nkin yhtälailla. Nykyautot nyt yleensä on aika varmoja pelejä, kun pysyy poissa tietyistä vakavia tyyppivikoja omaavista teknologioista, joista tässäkin ketjussa mainittu joku kolmikirjaiminen saksalainen kökötys :mrgreen:

Kuulostaa siltä että nuo maastoajon tarpeet on aika samanlaisia kuin itselläni, eli vaativimpia juttuja on se että kehnompaakin mökkitietä pitää päästä ja joskus se voi myös olla auraamatta. Siihen tuntuu riittävän oikein hyvin tuo latausmitsunkin maavara ja kehnoksi haukuttu neliveto. En usko että omassa käytössäni ongelmia syntyisi millään korkeamman maavaran autolla jossa kaikki nurkat raapii edes teoriassa ja kun renkaat on tolkullisessa kunnossa. Madalletulla Saabillakin pärjäsi laaturenkailla ja varovasti ajamalla ok, tosin mökkipihaan en ajanut jos ei oltu sinne asti aurattu, nyt ajanut reteesti pihaan saakka parinkymmenen sentin hangesta huolimatta. Itse asiassa Saabin kanssa mökkitietä isommat hankaluudet oli Turun keskusta-alueella talvella 2018-2019, mutta se ei johtunut niinkään autosta kuin Kuntecin surkeasta teiden talvikunnossapidosta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Katumaastureista

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

Nyt on lähinnä tullu katsottua honda cr-v:tä diesel manuaalina vuosimalleja 2008-2012 mihin nyt rahat riittää,taitaa aika varmoja pelejä olla?
Työpaikan pihalla oli jollakin mitsubishin asx,aika lyhyt tötterö näytti olevan.
Joku kipotin.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Katumaastureista

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Numba kirjoitti:
Ma Syys 06, 2021 11:14
^^Dusterissa on lonkkavikaiselle just sopivan suorat penkit. Sen verran kaupas istuin.
Meinaat ettei turhaan reunatoppaukset turhaan pistä hanttiin kun niitä ei ole :mrgreen:
Gen2 on paremmat penkit, vähän houkuttais vaihtaa bensaan niiden myötä ja kun tuo kesäauto on dieseli.

Työkaveri osti uuden bensa dusterin ja keskikulutus on pitkältä ajalta 6.8l/100km.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Katumaastureista

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Mua kiihottaa eniten dieselkatumaastureista Nissan X-Trail ja Jeep Patriot. Tosin oon varmaan katellu halvempia kuin mitä ketjun aloittaja haki. Eli ehkä sitten Forester ja RAV4:kin tulee kysymykseen, jos pinkka on kerta kunnossa. Tai jos ei tilaa tarvi paljoa, niin neliveto-Qashqai?

Tällä kylällä joka toisella papalla on CR-V, niin jotenkin ne vaan sylettää. Varmaan ihan hyviä ovat, kun niitä on niin paljon...?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Katumaastureista

Viesti Kirjoittaja mikan »

Työkaverilla oli neliveto-kaskaini ja jäi sutimaan nurmikolle peräkärryn kanssa. Oli kuulemma muutenkin aika laaduton vehje. Omakohtaista kokemusta mulla ei ole.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Katumaastureista

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

Qashqai varmasti hyvä peli,mutta sen sisusta ei miellytä,muistuttaa liikaa työkulkineen ohjaamoa koska siinäkin on pyöreät ilmasuuttimet :mrgreen:
Gen2 onkin jo sitten kalliimpi. Ja nissaneilla on tullu ajettua töissä paljon,Navara ja np300,eikä mikään auto ole niin huono kuin Navara jos pitää kärry perässä ajella semi vaikeassa paikoissa,tai kahlata lumessa. Jos ei kytkin mene paskaksi,sitten vetarit. Eikä sillä pääse samalla tapaa etenemään kuin np300 tai kingcap yms. Navara on citylava-auto minun kokemusten mukaan :D

Jeepit on kyllä tyylikkään näkösiä,tahtoo verot nousta nuissa aika korkealle,ja miten on luotettavuus,ei liian usein näy täällä liikenteessä?
Joku kipotin.
Numba
"Viggen"
Viestit: 667
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Katumaastureista

Viesti Kirjoittaja Numba »

tetammi kirjoitti:
Ke Syys 08, 2021 06:51
Numba kirjoitti:
Ma Syys 06, 2021 11:14
^^Dusterissa on lonkkavikaiselle just sopivan suorat penkit. Sen verran kaupas istuin.
Meinaat ettei turhaan reunatoppaukset turhaan pistä hanttiin kun niitä ei ole :mrgreen:
Nimenomaan. Nuorempana ajeltiin työkaverin (konkarin) hankkimalla Mersulla, oisko 124 ennen väyrystä, 2,5l diesel. Kehui mulle, että eikö oo hyvät penkit. En silloin ymmärtänyt niiden päälle, tuntuivat kumallisilta, niin kuin olisi ollut kovera levy pehmusteen päällä. Penkissä oli leveyttä hakea ajoasentoa, muttei juurikaan mitään tukea sivuilla. Jälkeenpäin olen haikeudella muistellut niitä penkkejä, että tuntuisivatko nyt juuri minulle tehdyiltä.

Monissa autoissa penkki jää kapeaksi, ja siinä sitten istutaan tavallaan reunatukien kannattelemana, ei niiden tukemana. Ennen viimeisintä Saabiani harkitsin uutta autoa, mutta mieluisaa autoa/ajoasentoa/hintaa ei tuntunut löytyvän. Tuli siinä kuitenkin havaittua, kun olisi ollut houkutteleva tarjous liftback Mondeosta, että se halvimman varustelutason penkki menetteli, mutta st:n reunatuet olivat suoraa kidutusta. 30 km jälkeen piti vilteistä rakennella korotuksia, että sai koeajo reissun tehtyä. :|
Numba
"Viggen"
Viestit: 667
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Katumaastureista

Viesti Kirjoittaja Numba »

moilanen88 kirjoitti:
Ti Syys 07, 2021 23:54
Työpaikan pihalla oli jollakin mitsubishin asx,aika lyhyt tötterö näytti olevan.
Tuollainenkin oli koeajossa, halpa 2-vetoinen bensa, mutta uusi. Kyseisestä mallista tuntui puuttuvan äänieristys kokonaan. Eli koeajossa kannattaa käydä. Se tais olla niin, että nuo äänieristys jutut menivät kautta linjan huonommiksi silloin, kun verot alkoivat kasvaa varustetason myötä. Sellainen mielikuva.
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: Katumaastureista

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

Mitä enemmän lueskelen "ominaisuuksia" autoista,cr-v 2.2 manuaali diesel vm-08-10 vaikuttaa järkevimmältä budjettiin. Ford Kugasta lueskelin,ei ssssaaatana.... talvikäytön voi ilmeisesti unohtaa niillä,koska ne ei lähe käyntiin/lämpene/tehot häviää. Tiguan tietty kans vaihtoehtona,taitaa varmoja nekin olla. Ja suht henkilöautomaisia.
Joku kipotin.
aero
-
Viestit: 8652
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Katumaastureista

Viesti Kirjoittaja aero »

Tiguanihan (ja Q3) on käytännössä espooalustainen golffi, joten henkilöautomaisuutta on helposti odotettavissa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Katumaastureista

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

GL tai ML mersu. GL vielä offroad paketilla jos huonompaa tietä pitää ajaa
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Katumaastureista

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Maasturimersussa saa olla vain yksi kirjain: G. Pienenä poikkeuksena sallittakoon eteen kirjaimet A ja M.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Katumaastureista

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

moilanen88 kirjoitti:
Ke Syys 08, 2021 12:31
Mitä enemmän lueskelen "ominaisuuksia" autoista,cr-v 2.2 manuaali diesel vm-08-10 vaikuttaa järkevimmältä budjettiin. Ford Kugasta lueskelin,ei ssssaaatana.... talvikäytön voi ilmeisesti unohtaa niillä,koska ne ei lähe käyntiin/lämpene/tehot häviää. Tiguan tietty kans vaihtoehtona,taitaa varmoja nekin olla. Ja suht henkilöautomaisia.
Tsekkaa ehdottomasti se Freelander2. Hakkaa ajettavuudeltaan CR-V:n 6-0. Tiguan on myös kiva ja hyvännäköinenkin, itselläni vain pelotti sen bensiinimoottorin huono maine ja toki DSG. Teknisesti varsin sama laite on Skodan Yeti. Osan mielestä ruma, mun mielestä ajaton.

Foresterista on myös ohuet, mutta positiiviset kokemukset ja parikin kaveria kiskoneet moisilla sekä hevosia, että asuntovaunuja mielettömiä kilsoja, varsin tyytyväisinä (tai no laukesi toiselta kone jossain 380tkm paikkeilla, mutta onko se nyt sitten huonon auton merkki se).
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13167
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Katumaastureista

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mutta Subarut sitten ehdottomasti bensakoneella. Dieselbokserin kanssa mokasivat aika pahasti ja niitä porsii enemmän kuin emakkoja.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7333
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Katumaastureista

Viesti Kirjoittaja tetammi »

mikan kirjoitti:
Ke Syys 08, 2021 09:39
Työkaverilla oli neliveto-kaskaini ja jäi sutimaan nurmikolle peräkärryn kanssa. Oli kuulemma muutenkin aika laaduton vehje. Omakohtaista kokemusta mulla ei ole.
Qashqai ja x-trail omaa saman nelivetotekniikan kuin duster niin ei pitäis jäädä jos kunnos, toki tarina ei kerro et kuinka savinen tai märkä nurmikko ja montako tonnii kärrys kuormaa :mrgreen:
https://m.awdwiki.com/en/nissan/

Toki versio ilman ajonvakautusta voi jäädä kaksvetoseksi.

Vanhempi xtrailin pohja ei suosi juurikaan minkäänlaista maastoajoa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin