Erot eri yhtiöiden bensoissa..

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Erot eri yhtiöiden bensoissa..

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

Tein sitten elämäni virheen, tankkasin ST1:llä, tankki oli melkein tyhjä (litra tai pari jäljellä) kun täräytin auton käyntiin niin en päässyt kuin 100m niin alkoi nakuttaa niinku vetelis viimisiään ja tehot katos ku pieru saharaan.. :evil: Siit sit nilkutin kotiin pikku hiljaa ja laskin siellä bensat ulos ja eiku teboilille hakeen uutta. Kun sain uudet bensat tankkiin ni ei menny ku 20sek ni nakutus loppui kuin seinään ja pikanen koeajokin osoitti että auto toimii taas normaalisti.. Onko kellään tietoa mistä johtuu noin suuret erot auton käyttäymisessä eri firmojen litkuilla :?:
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse vedellut koko kortti aikani (7v)bensaa mistä millonkin ja ei mitään eroa eri firmojen bensoilla ajossa.

Voipi olla, että sattui huono ajankohta ja pumppu veti säiliön vedet/epäpuhtaudet juuri sinun tankiisi :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kaikkihan nuot on palanut mitä on ostanut ja mistä tahansa , en ole huomannut erovaisuuksia , muuta kuin hinnoissa.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Vaikea sanoa, kun aina olen tankannut Nesteellä tai Shellillä.

Voi olla tosiaan, että sait säiliöstä vettä omaan tankkiisi.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Itsekkään en aikoinani mitään eroja huomannut kun eriasemilla tankkasin japsiromuihin.. kuuppa käy juomassa kylläkin vain neste asemilla :) Pitäisi olla puhdasta ja plussapallojakin napsuu sieltä :)
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Juu, eipä ole hirveitä eroja tullut Saappaitten käytökseen eri asemien bensojen kesken. Jopa Puolasta ostettu 95E joltain paikalliselta "hämy"asemalta osottautui ihan kelpo litkuksi, ja nämä BP:n Optimaxit tai Shellin Vpower Racing (100 okt) ei kummosta eroa tonnarin kulkuun tuonut. Oikein kovasti yritin kokeilla myös silloin, kun Neste lanseerasi tämän "bensa joka säästää bensaa" ihmeliemen, ei havaittavaa eroa kulutuksessa eikä muussakaan :roll: Nykyisin tankkaan aina siellä, missä on lähiseudun halvin löpö (yleensä St1 / A24 tai JET)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mulla se on sellainen -0.3bar ahtopaineissa jos ottaa ST1:n 98:a, samat paineet nousee shellin 95 sekä venäjän 98 oktaanisella.

Tuttu venäläinen väitti tietävänsä, että ST1:n bensa on tasan samaa mitä venäjällä myydään rajanpinnassa paremmilla asemilla.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Täälläkin päin on todettu parissa autossa n. -0.2b ahtojenlaskua ST1:n bensalla. Itseasiassa huomasin kanssa juurikin Shellin 95:n toimivan todella hyvin :)
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

jaa-a eipä oo kyl kokemusta kun vain ja ainoastaan teboililla tulee tankattua huomattavien alennusten takia, mutta kuullut kyllä oon kaikenlaista muunmuassa just st1:n laadusta
BMW 525iA Touring Executive
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

Pistotesteillähän noita eri asemien bensoja on testattu ainakin 90-luvulla. TM:n ja VTT olivat ainakin osallisena noissa testeissä mitä itse olen lukenut.
Muistaakseni lisäaineistuksissa oli varsinaisesti suuremmin eroja, muutoin aineet samoja. Neste, Shell ja Esso pärjäsivät parhaiten.

Hassua sinäänsä että rovaniemellä ST1 ja muut halpikset eivät myy sen halvemmalla kuin muutkaan.

Siitä että tänä päivänä polttoaineen mukana saisi vettä tankkiinsa, mahdollistahan se tietysti on mutta kovin epätodennäköistä. Turvalaitteet ilmoittavat reaaliaikaisena vesimäärän polttoainesäiliöissä tarkkuudella 0,1mm korkeudessa ja laskennallisesti senttilitroina. Jo tuo 0,1mm vettä säiliössä antaa hälytyksen, vaikka vasta 50mm on raja jolloin vettä saattaa alkaa nousemaan pumpuista. Näin siis ainakin yhdessä suuressa kansainvälisessä ketjussa joka vuokrani maksaa.
#1430
saba2,1
"Aero"
Viestit: 459
Liittynyt: Ma Elo 23, 2004 22:56
Paikkakunta: Helsinki/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja saba2,1 »

Pistotesteillähän noita eri asemien bensoja on testattu ainakin 90-luvulla. TM:n ja VTT olivat ainakin osallisena noissa testeissä mitä itse olen lukenut.
Muistaakseni lisäaineistuksissa oli varsinaisesti suuremmin eroja, muutoin aineet samoja. Neste, Shell ja Esso pärjäsivät parhaiten.
Joo, itsekin muistan nuo 90-luvun testit.. Mutta kannattaa muistaa, että niistä alkaa kuitenkin olemaan jo 10 vuotta 8O Muistelen että ovat testanneet myöhemminkin ja todenneet että erot ovat tasaantuneet lähes mitättömiksi.
-900i2,1-92, käyttis: Vo**o v40 D3 Summum aut.
-ex: 9000cse 2.0t -93
jäsenkin #2534
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

saba2,1 kirjoitti:
Joo, itsekin muistan nuo 90-luvun testit.. Mutta kannattaa muistaa, että niistä alkaa kuitenkin olemaan jo 10 vuotta 8O Muistelen että ovat testanneet myöhemminkin ja todenneet että erot ovat tasaantuneet lähes mitättömiksi.
Joo viime testissä kaikkien laatu todettiin hyväksi :)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
make206
"Viggen"
Viestit: 624
Liittynyt: Ti Kesä 17, 2003 12:23
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja make206 »

saba2,1 kirjoitti:Joo, itsekin muistan nuo 90-luvun testit.. Mutta kannattaa muistaa, että niistä alkaa kuitenkin olemaan jo 10 vuotta 8O Muistelen että ovat testanneet myöhemminkin ja todenneet että erot ovat tasaantuneet lähes mitättömiksi.
Juurikin näin. Näin on mysö oma käsitykseni, joskin tankkaan noilta em. kolmelta suurelta jos hinnassa ei merkittävää eroa.
1.114 / l ja
1,124 / l
ero näyttää suurelta mutta 50 litraa tankatessa ero on sen 50cnt.
#1430
Jaape
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: La Marras 29, 2003 20:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jaape »

Niin, se viimeinen testi TM:ssä taisi olla ihan vajaa vuosi sitten. KAIKKI bensat sai 5 tähteä ja erot oli tosi pieniä vrt. siihen TM:n edelliseen useampi vuosi sitten tekemään testiin, missä mm. hyvänä pidetty Shellin bensa otti jumbosijan (olisiko saanut 1 tähden). Jännä juttu toi ST1:n ongelma. Se lisäaineistettu 98 pitäisi olla ainakin TM:n sanojen mukaan 99 (tai yli) oktaanista, joten pitäisi vaan auttaa nakutusongelmissa. Itse olen ainakin tankannut tota lähes aina ja ollut jopa tosi kuumina kesäpäivinä huomaavinaan jotain apua (nakuttaa harvemmin tai ei ollenkaan). Tosiaan jos sitten on vettä säiliössä, niin mitäpä se sitten auttaa...
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, CSE 2.3T -94, OG9-3 -99
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

juu tiedä sitten mikä sen aiheutti.. kun tankin tyhjensin niin bensan pintaan kyllä jäi kiva kalvo, lienekö sitten vettä.. mutta eipä hätiä mitiä ST1 lupasi tutkia mistä asia johtuu lupasivat myös korvata kustannukset (epäilivät että säiliön jossain varoitus järjestelmässä on vikaa, eli juurikin sitä että olisi lorauttanut vettä tankkiin..) täytyypi tos muutenki ruuvail kohta kansi irti ni vois samal vilkasta ottiko venttiilit itteensä..
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
Vastaa Viestiin