Testeriä Kuusamossa

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hannueee
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Maalis 20, 2021 19:01

Testeriä Kuusamossa

Viesti Kirjoittaja hannueee »

Saab 9-3 2.0 vm 1999 dyttyi moottorin vikavalo. Olisko kellään vikakoodin lukijaa Kuusamossa, pitäis päästä takaisin Ouluun? Voi ottaa suoraan yhteyttä nollaneljänollanolla662528
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Testeriä Kuusamossa

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Jos auto toimii, niin ei muuta kuin antaa palaa vain kotia kohti :!: .
Turhaa panikoida yhden valon takia :wink:
Mikäli on pahempi vika, niin on tietenkin vikatilassa eli rajoitetulla teholla, juuri sitä varten, ettei mitään saa rikki. Silloin saattaa olla jo hiukan nihkeämpi ajaa pitenpää matkaa.

Itse ajoin aikoinaan Jyväskylästä Ouluun ng9-3 Saabin vaikka yksi tulppa lensi v**tuun ja puolakin halkesi. Auto kävi kolmella pytyllä ja lisäksi vielä tietenkin vikatilassa. Silti ajoin 330 km kotiin viiden hengen ja matkatavaroiden kera. Ja voitte vielä muistella mitä nousuja on 4-tiellä Äänekosken seutuvilla. Silti ajoin eikä paniikki iskenyt yhtään.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
hannueee
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Maalis 20, 2021 19:01

Re: Testeriä Kuusamossa

Viesti Kirjoittaja hannueee »

Ok, kiitos! Auto toimi normaalisti Pudasjärveltä Kuusamoon, saattaa tuo toimia takaisin Ouluunkin. Toivottavasti.
pomppe
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Pe Heinä 01, 2011 14:45
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi

Re: Testeriä Kuusamossa

Viesti Kirjoittaja pomppe »

Mulla on lukija mukana jolla saa ehkä luettua normi koodit. Icarsoftin lukija millä pääsee jaguar ja land rover vehkeisiin käsiksi mutta sillä saa perus koodit mistä vaan jos suostuu yhdistämään autoon.
9000cs 2.3T stage3 rojekti
Mersu E350 BlueTech käyttis

#5855 Joonas Ronkainen
hannueee
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Maalis 20, 2021 19:01

Re: Testeriä Kuusamossa

Viesti Kirjoittaja hannueee »

Kuusamossa? Minulla on Oulussa tiedossa lukija, joten siellä viimeistään pääsen vian jäljille. Toki tässä olis aikaa tänäänkin katsoa. En tosin itse tiedä niistä mitään, joten en osaa sanoa olisko jotakin hyötyä tuosta yleismallin lukijasta
pomppe
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Pe Heinä 01, 2011 14:45
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi

Re: Testeriä Kuusamossa

Viesti Kirjoittaja pomppe »

hannueee kirjoitti:
La Joulu 25, 2021 11:29
Kuusamossa? Minulla on Oulussa tiedossa lukija, joten siellä viimeistään pääsen vian jäljille. Toki tässä olis aikaa tänäänkin katsoa. En tosin itse tiedä niistä mitään, joten en osaa sanoa olisko jotakin hyötyä tuosta yleismallin lukijasta
Juu kuusamossa ollaa. Voin laittaa viestiä suoraan puhelimeen.
9000cs 2.3T stage3 rojekti
Mersu E350 BlueTech käyttis

#5855 Joonas Ronkainen
hannueee
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Maalis 20, 2021 19:01

Re: Testeriä Kuusamossa

Viesti Kirjoittaja hannueee »

Kiitos auttaneille! Pääsin ongelmitta takaisin Ouluun ja vikalistan epäillyin on ilmamassamittari. Kuittauksen jälkeen ei ainakaan heti uusinut, joten toistaiseksi ajelen ja odottelen....
Numba
"Viggen"
Viestit: 672
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Testeriä Kuusamossa

Viesti Kirjoittaja Numba »

Oliko menomatkalla pöllyävää lunta? Ajelin tuos tonttuilureissulla lumiauran perässä, ja tuli mieleen, ettei ehkä kannattaisikkaan kovin pitkiä matkoja ajella. En tiedä Saabeista, mutta muistan pari kertaa kun on mennyt ilmansuodatin pöllyävästä lumesta tukkoon.
hannueee
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Maalis 20, 2021 19:01

Re: Testeriä Kuusamossa

Viesti Kirjoittaja hannueee »

Ei ollut lunta, yksin sai ajella. Ilmansuodatin väitetysti vaihdettu vuosi sitten ja näytti puhtaalta. Polttoainesuodatinkin väitetysti vaihdettu, mutta siitä en oikein päällepäin olis varma. On uusi polttoainesuodatin jo hankittuna, jäi vain syksyllä vaihtamatta.
hannueee
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Maalis 20, 2021 19:01

Re: Testeriä Kuusamossa

Viesti Kirjoittaja hannueee »

Moottorin vikavalo syttyi myöhemmin uudestaan ja kuittailujen jälkeen uudestaan ja yhä tiheämmin. Ilmamassamittarin puhdistus ei auttanut, vaan jossain vaiheessa foorumin viestien vihjaamana löysin yhden alipaineletkun, joka oli menossa poikki. Pätkä uutta letkua tilalle, ei ole enää vikavalo syttynyt.
Vastaa Viestiin