Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Pari päivää vaille 3 kk sähköautoilua täynnä. Karvan alta 1000 km mittarissa. Jokohan tuo pitäisi vaihtaa, kun on niin paljon ajettu? Ei vaiskaan, meno on ollut vallan huoletonta tähän saakka, eikä vielä kertaakaan ole jääty tyhjän akun kanssa tienposkeen.
Yhden asian olen huomannut. En juurikaan käytä tuota rullaverhomaista tavaratilan suojaa. Se on tavaroita lastatessa vain tiellä, enkä viitsi sitä sitten ruveta enää rullaamaan takaisin paikalleen. Takapaksin mukana nouseva kova ”hylly” olisi paljon fiksumpi. Toinen napinan aihe on, että tuota verhos ei saa siirrettyä penkkien matkassa, joten hyllyn ja selkänojien väliin jää rako, jos penkkejä ottaa eteenpäin. En ainakaan muista, että verhon raamille olisi useampaa paikkaa.
Tuli katseltua Kia Niro ev:n ensivaikutelmia Youtubesta. Näyttävät käyttävän samanlaista kahden näytön systeemiä kuin Ioniqissa, mutta infotainmentin näyttö on käännetty kuskia kohti. Vakiorengastus näyttää olevan 17”, mikä on mielestäni ihan järkevä koko. En edes uskalla ajatella, mitä kiekka noita oman 20-tuumaisia maksaisi.
Yhden asian olen huomannut. En juurikaan käytä tuota rullaverhomaista tavaratilan suojaa. Se on tavaroita lastatessa vain tiellä, enkä viitsi sitä sitten ruveta enää rullaamaan takaisin paikalleen. Takapaksin mukana nouseva kova ”hylly” olisi paljon fiksumpi. Toinen napinan aihe on, että tuota verhos ei saa siirrettyä penkkien matkassa, joten hyllyn ja selkänojien väliin jää rako, jos penkkejä ottaa eteenpäin. En ainakaan muista, että verhon raamille olisi useampaa paikkaa.
Tuli katseltua Kia Niro ev:n ensivaikutelmia Youtubesta. Näyttävät käyttävän samanlaista kahden näytön systeemiä kuin Ioniqissa, mutta infotainmentin näyttö on käännetty kuskia kohti. Vakiorengastus näyttää olevan 17”, mikä on mielestäni ihan järkevä koko. En edes uskalla ajatella, mitä kiekka noita oman 20-tuumaisia maksaisi.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Siirrettävään penkkiin se kova ja nouseva suoja ei taitaisi taipua. Jos rullassa on pelivaraa, niin saabisti (eli kekselijäs pelle peloton) virittäis sen verhon siihen luukkuun kiinni, niin se nousisi luukun mukana ylös.tsaarela kirjoitti: ↑Ti Huhti 05, 2022 11:24
Yhden asian olen huomannut. En juurikaan käytä tuota rullaverhomaista tavaratilan suojaa. Se on tavaroita lastatessa vain tiellä, enkä viitsi sitä sitten ruveta enää rullaamaan takaisin paikalleen. Takapaksin mukana nouseva kova ”hylly” olisi paljon fiksumpi. Toinen napinan aihe on, että tuota verhos ei saa siirrettyä penkkien matkassa, joten hyllyn ja selkänojien väliin jää rako, jos penkkejä ottaa eteenpäin. En ainakaan muista, että verhon raamille olisi useampaa paikkaa.
Se nouseva suoja muuten toimi tuulensuojana myös, asia mitä ei mieti ennenkuin se on poissa.
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Minkälainen talvilatausnopeus tossa on ollut? Oletko kokeillut ladata 250-300kWh latureilla?
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
^En ole suurteholatureita vielä päässyt kokeilemaan. Kotilatausasema vetää kuudella kilowatilla. 50:sta 80 %:iin muutamaan tuntiin. Ainakin TeslaBjörnin testeissä lataa aika vauhdilla suurteholaturissa.
Pitäisi kysäistä, joko olisi softapäivitys saatavilla. Tulevassa päivityksessä pitäisi tulla akun esilämmitys teholataukselle.
Pitäisi kysäistä, joko olisi softapäivitys saatavilla. Tulevassa päivityksessä pitäisi tulla akun esilämmitys teholataukselle.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa julkista latausasemaa, kun tuli käytyä Motonetissa. Käyttöliittymä ei ollut kauhean johdonmukainen, mutta aikani kun vuoronperään tarjosin ajokorttia lukijalle ja painoin nappia, niin alkoi ladata.
Kaapeli pitää olla tosiaan omasta takaa, jos haluaa ladata. Itselläni on onneksi ylimääräinen voimavirtakaapeli. Pari prosenttiyksikköä ehti varaustaso kauppareissun aikana nousta. 5,2 kW oli teho.
Tuhat kilometriä meni taannoin rikki. Kulutuslukemat ovat tulleet kevään lämpöjen myötä alaspäin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Ioniq femman ja Saab-Lancia 600:n yhdennäköisyys on mainittu tässä ketjussa aiemmin. Nyt joku sveitsiläinen on vienyt tämän vielä astetta pidemmälle:
https://tekniikanmaailma.fi/ioniq-5-sai ... yundaihin/
https://tekniikanmaailma.fi/ioniq-5-sai ... yundaihin/
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
^Tarvisi vielä klassiset O.Z. Racingin vanteet alle.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Juu, ja lippa pystyyn takaikkunan yläpuolelle
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Mut eihän sitä lippaa voi laittaa, kun menee aerodynamiikka ja sitä kautta ylläpitokulut ihan poskelleen?!
Toi Martini Racing Ioniq on kyllä nätti!
Toi Martini Racing Ioniq on kyllä nätti!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
On kyllä todella nätti tuo Martini Racing, ihan tulee lapsuus mieleen ja sopii tuohon Ioniqin koppaan kuin nenä päähän. NAM !
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Saab-lasien läpi katsottuna alkuperäiset raidat näyttävät paremmilta.
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Ei alkuperäisen voittanutta, mutta valkoisilla vanteilla ja kattospoilerilla toi Hyundai olis kyl lähellä täydellisyyttä
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
Eikös Ioniq 5:ssä ole kans kolmivaiheinen ns 11 kW sisäinen laturi? Omien havaintojen mukaan tuosta Motonetin tolpasta saa sen 10 kW tunnissa, tai tarkalleen 9,9 näyttää aina tunnissa Citikka ottavan.tsaarela kirjoitti: ↑Ma Huhti 18, 2022 15:32
Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa julkista latausasemaa, kun tuli käytyä Motonetissa. Käyttöliittymä ei ollut kauhean johdonmukainen, mutta aikani kun vuoronperään tarjosin ajokorttia lukijalle ja painoin nappia, niin alkoi ladata.
Kaapeli pitää olla tosiaan omasta takaa, jos haluaa ladata. Itselläni on onneksi ylimääräinen voimavirtakaapeli. Pari prosenttiyksikköä ehti varaustaso kauppareissun aikana nousta. 5,2 kW oli teho.
Tuhat kilometriä meni taannoin rikki. Kulutuslukemat ovat tulleet kevään lämpöjen myötä alaspäin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Koreasti sähköautoillen: Hyundai Ioniq 5 73 kWh RWD Premium
^Onhan siinä. Voi toki olla, että luin sitä näyttöä väärin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621