Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5361
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja VKe »

tetammi kirjoitti:
La Elo 12, 2023 07:45
Sähkö corsan ensihuolto 119e ja ainoo toimenpide video jossa todetaan et 3.9millin kuviolla eturenkaat hyvät :roll:

Tai no ehkä pissapoika täytetty, siitä ei kyllä veloitettu erikseen.
Mittarissa 13300km
Jos kuvittelen oikein...?

Oisko noisa renkaissa ollut uutuuttaan 7 mm pintaa? Onko tuo koko matka 13 tkm ajettu kesiksillä? Tosi pajlon ovat kuluneet. Minkä merkkisen renkaat ovat?
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7343
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Uutena 6millii pintaa ja kerkesin talvirenkailla ajaa melkein kolme tonnii :roll:
Misukan e•primacyt
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Citikassa alla 195/60R18 e-primacyt ja pintaa vielä 5mm kun äsken mittasin. Aika lailla sen 25 tkm noilla on varmaan ajettu kun täällä Oulun korkeudella menee melko tarkalleen toinen puoli vuotta talvirenkailla.
Normaalin oloselta vaikuttaa kuluminen.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7343
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kyllä sun kilsat kuulostaa paljo paremmalta :mrgreen:
Mullaha 5millii jäljellä kahdeksassa tonnissa ja nyt en muista oliko ne auton kokonaiskilsat vai pelkät kesiksillä ajettu..
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Syyskuu ajeltu, ei vikoja.

2401 km
15,1 kWh/100km
53 km/h

Syyskuussa tuli tehtyä pisin päivälenkki mitä on Citikalla tähän mennessä ajeltu - vähän yli 700 km kun käytiin Oulusta Jyväskylässä mutkin.

Suurin riesa hommassa oli se, ettei perillä ollut latausmahdollisuutta lähistöllä, joten kaikki lataukset meni pikalaturihommiksi.

Menomatkaa haittasi kova vesisade ja vastatuuli kulutuksen ollessa vähän yli 20 kWh/100km. Paluumatkalla sade oli onneksi loppunut ja tuulikin oli vähän myötäinen vaikka olikin tyyntynyt - kulutus karvan alle 16 kWh/100km.

Latureilla ei ollut ruuhkaa lauantaista huolimatta ja muutenkin pikalatureita on todella hyvin tuolla välillä.

Parhaimmillaan pääsi melkein auton ilmoitettuun maksimi lataustehoonkin K-latauksen laturilla (Siemens) kun auto otti 18% varauksessa olleeseen +28 asteiseen akkuun 94,4 kW teholla. Jostain kumman syystä ABC:n asemilla tuo ei ottanut kuin 92 kW lukemaa vaikka akku oli 7% varauksessa ja lämpökin 30 asteessa. ABCin laturi (Kempower) ilmoitti auton rajoittavan tehoa.
Citikka on kyllä aina latautunut Siemensillä nopeammin mitä Kempowerilla.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Lokakuu ajeltu, ei vikoja.

2071 km
17 kWh/100km
46 km/h


Citikka sai pientä osumaa kun noin 20 km/h nopeudella oikean puolen renkaat meni sadekelillä suojatiellä olleeseen kuoppaan. Takarenkaasta peltivanne monta senttiä mutkalle, rengas rikki ja ratti vinoon. Suojatie on tuossa kohtaa tehty irtokivetyksellä ja ilmeisesti sitten oli sopivasti jonkun kiven reuna osunut vanteen reunaan ja vääntänyt sen mutkalle. Aivan pienestä ei luulisi tuollaisen 215/65R16 renkaalla olevan vanteen saavan osumaa.

Oulun kaupunki on varmaan jo kiireellä käsittelemässä korvausvaatimusta. Ehkä rahatkin on jo tulossa...

No ~300€ ylimääräistä menoa tuosta tuli kaiken haitan ja ajankulun vuoksi. Onneksi oli kesärengas vielä helposti saatavilla vararenkaaksi niin ei tarvinnut jättää autoa seisontaan odottelemaan uutta vannetta.

Kyllä se vararengas olis aina hyvä olla autossa. Citikkaan sellaista ei saa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Numba
"Viggen"
Viestit: 674
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja Numba »

mike kirjoitti:
Ma Marras 06, 2023 08:41
Oulun kaupunki on varmaan jo kiireellä käsittelemässä korvausvaatimusta. Ehkä rahatkin on jo tulossa...
En pidättelisi hengitystä :mrgreen:
Eiköhän siellä jossain ole joku aluekuoppamerkki.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5361
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja VKe »

Jep, ikinä ei ole tienpitäjässä vikaa :twisted:

Aina on syy kuljettajassa tai omistajassa. Syy voi myös uusimpien tieteellisten tutkimusten mukaan olla heikkolaatuisista raaka-aineista tehdyissä renkaissa tai vanteissa, jotka autonomistaja on nimenomaisesti halunnut autoonsa itse valita :twisted: Eli omistajan syytä on kaikki :twisted:
Sininen Saab 9-3, '99
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja tturku »

Auts, vanteen voi saada suoraksi vähän legatoa näyttämällä jossain vannepajalla. Aika nätisti on mennyt tasaisesti sisään jolloin ei välttämättä murru suoristettaessa ja vois pitääkin ilmat.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Viimeisen 9624 km:n keskikulutus 14,9 kWh/100km keskinopeudella 49 km/h.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Marraskuu ajeltu, ei vikoja - vai onko sittenkin?

2008 km
18,7 kWh/100km
47 km/h

Kulutus tuntuu olevan kohollaan ja auto käyttää lämmitykseen 5kW sähkövastusta lämpöpumpun sijaan.
Kompressori kyllä toimii kun se käynnistyy lämpimästä tallista lähtiessä. Pakkasen puolelle kun mennään niin ei enää kompura ja flektit pyöri.

Vien tulevana perjantaina huoltoon tutkittavaksi niin eiköhän se viimeistään sinne ajaessa toimi normaalisti niin voivat lyödä laskun kouraan.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Joulukuu meni kylmine keleineen. Ei vikoja.

1775 km
20,4 kWh/100km
44 km/h

Lämpöpumppuhommaa ei sitten tutkittu kun huollon vastaanottaja vakuutteli toiminnan olevan normaalia ja lämpöpumpun vain avustavan tarvittaessa sähkövastuksen ollessa ensisijainen lämmitin. Ite olen vähän eri mieltä, pitää selvitellä vielä asiaa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Tammikuun pakkasilla ei paljoa liikuttu. Ei vikoja.

1118 km
22,4 kWh/100km
38 km/h
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1638
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Helmikuussa ajeltiin taas vähän. Ei vikoja.

1037 km
20,6 kWh/100km
36 km/h
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Vastaa Viestiin