Jos en ihan väärin muista niin tuossa naapurilla tontti on juuri tuon 200m². Kyllä meillä Epsoossa osataan.
Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Ja ihan totaalisena offtopiccina päivän huumoripläjäys
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Ja ylläri että tamperelaiset tekee urpoilun suomenennätyksen
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000008095917.html
Palataas on-topiciin, mahtuisko tuolle tontille sähkösitikka?
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000008095917.html
Palataas on-topiciin, mahtuisko tuolle tontille sähkösitikka?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Ja Kalasataman townhouset on näemmä reilun 100 m2 tonteilla...
https://goo.gl/maps/mPBmPr965wB9KKrG6
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Mä en oo aikoihin käynyt Turun Moponetissä mut oli muistikuva et pikalaturia oli juurikin Kaarinassa tarjolla. Kai noita ac-latureita ykköstonneilla tosiaan tekee useammankin. [/offtopic]AZP kirjoitti: ↑Ke Helmi 02, 2022 14:39Noi AC-latausasemat ei taida ihan noin kalliita olla. Pohjimmiltaan samoja vehkeitä kuin kotilataajien asemat, mutta toki julkisessa käytössä aseman pitää olla robustimpi ja sisältää laskutus/rajoitusälyn ja siksi maksaa varmasti reilusti kotiasemaa enemmän. Ja lisäksi asennuskustannukset on kotijantteria isommat jos kaivetaan kaapelia myymälän parkkipaikan halki vain tätä tarkoitusta varten. Ja toki jos latausasemia laitetaan vaikka neljä vierekkäin niin väkisin kokonaisinvestointi nousee viisinumeroikseksi.
Pikalaturit (CCS/Chademo, eli DC-lataus) on sitten lähtökohtaisesti vähintään kymppitonnien laitteita ja siksi niitä ei porukalla kotona olekaan. Eikä senkään takia että harvalla on kotona sellaista sähköliittymää joka moisen vehkeen hankkimisen mahdollistaisi. Ja toki osa Motonetin latauspaikoista sisältää tuon pikalaturinkin. Esim. Kaarinassa sellainen on, mutta Turun myymälässä vain AC-latausasemia.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Eilen oli postissa tullut kirje takaisinkutsusta. Auton takajouset pitäisi vaihtaa. Pitää katsoa missä välissä ehtii käyttämään pajalla.
Ihannehan olisi hoitaa homma ensihuollon kohdalla, joka on 12500km/1vuosi, mutta vielä olis kolmisen tuhatta kilsaa että kilsat tulis täyteen.
Ihannehan olisi hoitaa homma ensihuollon kohdalla, joka on 12500km/1vuosi, mutta vielä olis kolmisen tuhatta kilsaa että kilsat tulis täyteen.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Ongelman tuosta tekee se, ettei se ole "aitoa" Pispalaa vaan Tahmelaa. Pispalassa tuo olisi ylpeyden aihe... katso miten pienelle tontille saatiin persoonallinen koti! Ai, tää olikin Tahmelassa ahtaalla tontilla...AZP kirjoitti: ↑Ke Helmi 02, 2022 18:17Ja ylläri että tamperelaiset tekee urpoilun suomenennätyksen
https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000008095917.html
Palataas on-topiciin, mahtuisko tuolle tontille sähkösitikka?
Ja kyllä, se sähkösitikka mahtuu. Pispalan alue on lähimpänä keski-eurooppaa kuin mikään tässä maassa ja näin ollen siellä asuvat ihmiset osaavat pysäköinnin jalon taidon.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Piti oikein kartasta kattoa, niin kyllä näyttäis Turku olevan vielä lähempänä Keski-Eurooppaa
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Helmikuu oli vähän lauhempi kuukausi ja se näkyi heti kulutuksessakin.
Ajotietokoneen ilmoittama keskikulutus oli 18,7 kWh/100 km keskinopeudella 47 km/h.
Matkaa taitettiin 2184 km.
Kotona ja reissussa ladatulle sähkölle tuli maksettavaa aika tarkkaan 30€ kun laskee energian, siirron ja veron yhteishinnaksi 0,15€/kWh. Ilmaislatauksia siis hyödynnyttiin taas aina tilaisuuden tullen.
Mukana myös yksi maksullinen pikalataus Ylivieskan ABC:lla, jossa ostin 0,95€ edestä täydennystä, ettei mennyt range liian tiukalle kiristyneen pakkasen myötä. Perillä tietenkin selvisi, että helposti olisi päässyt ilman välilataustakin.
Nyt kun 2€ raja on ylittynyt dieselilläkin, niin sähköauto tuntuu tienaavan kohtuu hyvin rahoituksen kuukausierää takaisin. Tuliko kerrankin ostettua jotakin "oikeaan aikaan" kun lähes koko kk erä kuittaantuu säästyneellä polttoainelaskulla.
Ajotietokoneen ilmoittama keskikulutus oli 18,7 kWh/100 km keskinopeudella 47 km/h.
Matkaa taitettiin 2184 km.
Kotona ja reissussa ladatulle sähkölle tuli maksettavaa aika tarkkaan 30€ kun laskee energian, siirron ja veron yhteishinnaksi 0,15€/kWh. Ilmaislatauksia siis hyödynnyttiin taas aina tilaisuuden tullen.
Mukana myös yksi maksullinen pikalataus Ylivieskan ABC:lla, jossa ostin 0,95€ edestä täydennystä, ettei mennyt range liian tiukalle kiristyneen pakkasen myötä. Perillä tietenkin selvisi, että helposti olisi päässyt ilman välilataustakin.
Nyt kun 2€ raja on ylittynyt dieselilläkin, niin sähköauto tuntuu tienaavan kohtuu hyvin rahoituksen kuukausierää takaisin. Tuliko kerrankin ostettua jotakin "oikeaan aikaan" kun lähes koko kk erä kuittaantuu säästyneellä polttoainelaskulla.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Maaliskuu ajeltu.
1848 km
16,9 kWh/100km
43 km/h
Itse maksettuja latauksia 122 kWh ja hintaa näille 23,80 €. Sisältää yhden maksullisen pikalatauksen 5,50€.
Siedettävät "polttoainekulut" myös maaliskuulle.
Ei vikoja.
Ajoja pikkasen normaalia vähemmän hiihtolomasta ja koronasta johtuen. Ja kieltämättä vähän piti jo toppuutella kilsojakin ettei turhaan mene kovin paljon yli huoltorajan.
Huomenna sitten 1v/12500km tehtävään ensihuoltoon. Tällä ajotahdilla näyttäisi tulevan kaksi huoltoa ensimmäisen vuoden aikana. Sen jälkeen sitten pitäisikin tahti harventua 2v/25tkm rytmiin.
Huollon ohjelmassa huomenna tarkistuksia ja takajousien vaihto takaisinkutsuna.
1848 km
16,9 kWh/100km
43 km/h
Itse maksettuja latauksia 122 kWh ja hintaa näille 23,80 €. Sisältää yhden maksullisen pikalatauksen 5,50€.
Siedettävät "polttoainekulut" myös maaliskuulle.
Ei vikoja.
Ajoja pikkasen normaalia vähemmän hiihtolomasta ja koronasta johtuen. Ja kieltämättä vähän piti jo toppuutella kilsojakin ettei turhaan mene kovin paljon yli huoltorajan.
Huomenna sitten 1v/12500km tehtävään ensihuoltoon. Tällä ajotahdilla näyttäisi tulevan kaksi huoltoa ensimmäisen vuoden aikana. Sen jälkeen sitten pitäisikin tahti harventua 2v/25tkm rytmiin.
Huollon ohjelmassa huomenna tarkistuksia ja takajousien vaihto takaisinkutsuna.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Citikka kävi aprillipäivän kunniaksi ensihuollossa joka koostui kait lähinnä tarkastuksista.
Samalla vaihdettiin takajouset takaisinkutsuohjelman mukaisesti.
Vajaat pari tuntia oli auto pois käytöstä.
Noin 70 euroa olisi ollut tämän 1. huollon hinta, mutta meillä kuului tuohon huoltosopimukseen joka tuli lähes kaupan kylkiäisenä.
Vähän kyllä turhanpäiväisen olonen homma kun seuraava huolto on meillä sitten taas noin puolen vuoden kuluttua kun 25 tkm tulee täyteen.
Siinä näytti olevan sitten jarrunesteiden ja raitisilmasuodattimen vaihto.
Tällä kertaa ei tullut edes mitään videotervehdystä missä asentaja kertoisi mitä autolle oli tehty.
Samalla vaihdettiin takajouset takaisinkutsuohjelman mukaisesti.
Vajaat pari tuntia oli auto pois käytöstä.
Noin 70 euroa olisi ollut tämän 1. huollon hinta, mutta meillä kuului tuohon huoltosopimukseen joka tuli lähes kaupan kylkiäisenä.
Vähän kyllä turhanpäiväisen olonen homma kun seuraava huolto on meillä sitten taas noin puolen vuoden kuluttua kun 25 tkm tulee täyteen.
Siinä näytti olevan sitten jarrunesteiden ja raitisilmasuodattimen vaihto.
Tällä kertaa ei tullut edes mitään videotervehdystä missä asentaja kertoisi mitä autolle oli tehty.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Hynkyssä on huoltoväli 2v/60tkm. Joutunee ihan erikseen käymään softapäivitykset hakemassa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Juuri koeajossa e-C4. Havaintoja seuraa myöhemmin. 44 km matkalla Seinäjoelta kulutus oli korkea 244 Wh/km, mitä varmaan selittää ohitukset, 108 km/h todellinen matkavauhti sekä kova vastatuuli. Kattotaan mitä näyttää paluumatkalla. Pyrin ajamaan juuri niin kuin ajaisin normaalisti työmatkalla, joskin liikenne on tietysti hiljaisempaa keskellä päivää.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Anteeksi off topic, mutta onko tuo allekirjoituksessasi näkyvä C5 HDi hyvä peli? Onko ollut paljon vikoja?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Vaikka ei olekaan mun allekirjoituksesta kyse, mutta voin vastata, kun mun allekirjoituksessa on samanlainen kulkupeli, manuaalilaatikolla.
2 litran hodari on koneena kokolailla luotettava. C5:n hydejousitus myös; toki ikääntyessään tai metrejä kerätessään nekin tulee joskus korjattavaksi. Kyyti on maantiellä oikein miellyttävää eikä tuo nyt nurkkapyörityksessäkään huono ole.
Kulutus nurkissa manuaalilla 6-7 litran välissä (talvella webasto haluaa omansa ja näkyy nimenomaan nurkkapyörityksessä. Maantiellä vauhdista riippuen 5-6 litran kieppeillä.
Noi on siitä hyviä, että kun aika moni niitä vierastaa, niin hankintahinta suhteessa ominaisuuksiin on edullinen, ellei peräti halpa.
Osat ei ole mitään hävyttömän hintaisia ja ihan perusvermeitä noin muuten. Netistä löytyy hyvin tietoa sekä parilta kotimaiselta saitilta että ulkomaan sivustoilta (mm. brittisaitti on todella hyvä!).
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...