Sähkö corsan ensihuolto 119e ja ainoo toimenpide video jossa todetaan et 3.9millin kuviolla eturenkaat hyvät
Tai no ehkä pissapoika täytetty, siitä ei kyllä veloitettu erikseen.
Mittarissa 13300km
Jos kuvittelen oikein...?
Oisko noisa renkaissa ollut uutuuttaan 7 mm pintaa? Onko tuo koko matka 13 tkm ajettu kesiksillä? Tosi pajlon ovat kuluneet. Minkä merkkisen renkaat ovat?
Citikassa alla 195/60R18 e-primacyt ja pintaa vielä 5mm kun äsken mittasin. Aika lailla sen 25 tkm noilla on varmaan ajettu kun täällä Oulun korkeudella menee melko tarkalleen toinen puoli vuotta talvirenkailla.
Normaalin oloselta vaikuttaa kuluminen.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Kyllä sun kilsat kuulostaa paljo paremmalta
Mullaha 5millii jäljellä kahdeksassa tonnissa ja nyt en muista oliko ne auton kokonaiskilsat vai pelkät kesiksillä ajettu..
Syyskuussa tuli tehtyä pisin päivälenkki mitä on Citikalla tähän mennessä ajeltu - vähän yli 700 km kun käytiin Oulusta Jyväskylässä mutkin.
Suurin riesa hommassa oli se, ettei perillä ollut latausmahdollisuutta lähistöllä, joten kaikki lataukset meni pikalaturihommiksi.
Menomatkaa haittasi kova vesisade ja vastatuuli kulutuksen ollessa vähän yli 20 kWh/100km. Paluumatkalla sade oli onneksi loppunut ja tuulikin oli vähän myötäinen vaikka olikin tyyntynyt - kulutus karvan alle 16 kWh/100km.
Latureilla ei ollut ruuhkaa lauantaista huolimatta ja muutenkin pikalatureita on todella hyvin tuolla välillä.
Parhaimmillaan pääsi melkein auton ilmoitettuun maksimi lataustehoonkin K-latauksen laturilla (Siemens) kun auto otti 18% varauksessa olleeseen +28 asteiseen akkuun 94,4 kW teholla. Jostain kumman syystä ABC:n asemilla tuo ei ottanut kuin 92 kW lukemaa vaikka akku oli 7% varauksessa ja lämpökin 30 asteessa. ABCin laturi (Kempower) ilmoitti auton rajoittavan tehoa.
Citikka on kyllä aina latautunut Siemensillä nopeammin mitä Kempowerilla.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Citikka sai pientä osumaa kun noin 20 km/h nopeudella oikean puolen renkaat meni sadekelillä suojatiellä olleeseen kuoppaan. Takarenkaasta peltivanne monta senttiä mutkalle, rengas rikki ja ratti vinoon. Suojatie on tuossa kohtaa tehty irtokivetyksellä ja ilmeisesti sitten oli sopivasti jonkun kiven reuna osunut vanteen reunaan ja vääntänyt sen mutkalle. Aivan pienestä ei luulisi tuollaisen 215/65R16 renkaalla olevan vanteen saavan osumaa.
Oulun kaupunki on varmaan jo kiireellä käsittelemässä korvausvaatimusta. Ehkä rahatkin on jo tulossa...
No ~300€ ylimääräistä menoa tuosta tuli kaiken haitan ja ajankulun vuoksi. Onneksi oli kesärengas vielä helposti saatavilla vararenkaaksi niin ei tarvinnut jättää autoa seisontaan odottelemaan uutta vannetta.
Kyllä se vararengas olis aina hyvä olla autossa. Citikkaan sellaista ei saa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Aina on syy kuljettajassa tai omistajassa. Syy voi myös uusimpien tieteellisten tutkimusten mukaan olla heikkolaatuisista raaka-aineista tehdyissä renkaissa tai vanteissa, jotka autonomistaja on nimenomaisesti halunnut autoonsa itse valita Eli omistajan syytä on kaikki
Auts, vanteen voi saada suoraksi vähän legatoa näyttämällä jossain vannepajalla. Aika nätisti on mennyt tasaisesti sisään jolloin ei välttämättä murru suoristettaessa ja vois pitääkin ilmat.
Kulutus tuntuu olevan kohollaan ja auto käyttää lämmitykseen 5kW sähkövastusta lämpöpumpun sijaan.
Kompressori kyllä toimii kun se käynnistyy lämpimästä tallista lähtiessä. Pakkasen puolelle kun mennään niin ei enää kompura ja flektit pyöri.
Vien tulevana perjantaina huoltoon tutkittavaksi niin eiköhän se viimeistään sinne ajaessa toimi normaalisti niin voivat lyödä laskun kouraan.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Lämpöpumppuhommaa ei sitten tutkittu kun huollon vastaanottaja vakuutteli toiminnan olevan normaalia ja lämpöpumpun vain avustavan tarvittaessa sähkövastuksen ollessa ensisijainen lämmitin. Ite olen vähän eri mieltä, pitää selvitellä vielä asiaa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334