Kesärenkaat 2022 - 2023 - 2024
Re: Kesärenkaat 2022 - 2023
^Sillä on kyllä kohtuullisen vahva vaikutus moneen valintaan, että mitä löytyy hyllystä, kun puhutaan käyttöautosta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Kesärenkaat 2022 - 2023
Jep, tuo hantuukki myös pärjäsi testissä ja se ei ole kiinalainen On kuitenkin halvempi kuin ns premium-merkit...
Re: Kesärenkaat 2022 - 2023
Hankook Ventus S1 evo3 sijoitui Contineltaliin jälkeen kakkoseksi Aftonbladetin renkastestissä.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Kesärenkaat 2022 - 2023
Nyt on Contin PC7:t olleet Femman alla viikon päivät. Pitoa näyttää löytyvän ja ajettavuus on kyllä kohdillaan. Edellisen kerran premium-luokan renkaat ovat Femmassa olleet alla kesäkuussa 2018.. Aivan liian kauan aikaa sitten, mutta onneksi tilanne on nyt korjattu.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Kesärenkaat 2022 - 2023
Pari tankillista nyt mennyt uusilla Hakka Blue kolmosilla. Se vähän harmittaa kun kuskin oven suhinat kuuluu nyt ajaessa. Nämähän on pappakokoa 215/55x16 kun on niin typerä auto ettei 15-tuumaiset mahdu pyörimään
Toisessa Kolkissa on Blue kakkoset ja viipassa Green kakkoset. Rengastestejä en aio lukea
Toisessa Kolkissa on Blue kakkoset ja viipassa Green kakkoset. Rengastestejä en aio lukea
Re: Kesärenkaat 2022 - 2023
PC7 testaus jatkuu. Kävin mutkasta pikkutietä kurvailemassa ja on makee painella menemään.
Eilen opeliksista räjähti rengas(point-s summerstar), kun runko petti yllättäen. Ostin sitten tänään siihen Gislaved UltraSpeed2:set, mistä on aiemmista sarjoista hyvät kokemukset. Loistava touring-rengas, hiljainen ja matkustusmukava. Toki aivan järjetön koko on inkussa... 245/45-R18. 160heppanen mopo ei tarvii 245 leveitä renkaita...
Eilen opeliksista räjähti rengas(point-s summerstar), kun runko petti yllättäen. Ostin sitten tänään siihen Gislaved UltraSpeed2:set, mistä on aiemmista sarjoista hyvät kokemukset. Loistava touring-rengas, hiljainen ja matkustusmukava. Toki aivan järjetön koko on inkussa... 245/45-R18. 160heppanen mopo ei tarvii 245 leveitä renkaita...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Kesärenkaat 2022 - 2023
Voihan siihen hankkia kesäksi 225/55/17 renkaat (+ vanteet) aivan kuten talvikäyttössä tyypillisesti on. Se on ihan hyväksyttyvä koko tuohon. Mikäli siihen on hankittu 18 tuumaiset vanteet niin vääjäämättä renkaiden profiili mataloituu ja leveys kasvaa. Ei ole oikein kunnolla tarjolla "kapeaa ja korkeaa" 18 tuumaista rengasta, koossa 225/50/18.
Toisekseen "moposta" saa helposti ohjelmoimalla 200 hv/420 Nm, niin eiköhän se jo tuohonkin perheautoon riitä. Insignia on kieltämättä iso ja kohtuu painava auto, niin ainahan sitä voimaa tarvitaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kesärenkaat 2022 - 2023
Joo, talvirenkaat ovat 225/55-17. Tossa Cosmo-varustelutasossa on Opelin orkkis 18" vanteet, niin ei viitti toisia vanteita ostaa, kun tuli halvemmaks kuitenkin renkaat ostaa. On muuten todella kevyet noi Opelin oe 18" vanteet. Yllätyin ku nostelin niitä ekaa kertaa.petrisa kirjoitti: ↑To Touko 18, 2023 10:21Voihan siihen hankkia kesäksi 225/55/17 renkaat (+ vanteet) aivan kuten talvikäyttössä tyypillisesti on. Se on ihan hyväksyttyvä koko tuohon. Mikäli siihen on hankittu 18 tuumaiset vanteet niin vääjäämättä renkaiden profiili mataloituu ja leveys kasvaa. Ei ole oikein kunnolla tarjolla "kapeaa ja korkeaa" 18 tuumaista rengasta, koossa 225/50/18.
Toisekseen "moposta" saa helposti ohjelmoimalla 200 hv/420 Nm, niin eiköhän se jo tuohonkin perheautoon riitä. Insignia on kieltämättä iso ja kohtuu painava auto, niin ainahan sitä voimaa tarvitaan.
Ei me lähetä softailee ooppelia, vaikka sekin kävi mielessä kun egr vikakoodia herjaili ja dpf murheitaki on ollu. Mutta kesäkuun alusta kun rupee saamaan tonnin laaki sakkoa, jos jää päästömanipuloinnista(egr/dpf off tms.) kiinni...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Kesärenkaat 2022 - 2023
Itsellä Saab oli ja nykyinen Octavia ohjelmoituja, mutta saastelaitteet aina toiminnassa. Joten eipä siinä silloin ole mitään sakkojen vaaraa. Optimointi ei näy täten mitenkään missään päästömittauksissa.
EGR vähentää NOx päästöjä ja DPF partikkeleita. Molempien ollessa toiminnassa ohjelmoinnista huolimatta, niin ei mitään hätää.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kesärenkaat 2022 - 2023
Ei kuulu renkaisiin, mutta jatkan sen verran vielä, että....
Autojen saastelaitteiden poistaminenhan on ollut kiellettyä tähänkin asti. Tässä käsityksessä olen. Uusi laki koskettaa toimintaa (yrityksiä), joissa poistetaan saastelaitteita: egr, dpf ja scr. Näitähän ovat ohjelmointifirmat poistaneet asiakkaan pyynnöstä optimoinnin yhteydessä. Nyt tästä tehdään heille laitonta toimintaa.
Nykyään on varmaan runsaasti liikenteessä diesel autoja, joissa mm dpf on poistettu ohjelmasta ja samalla dpf suodatin on tyhjennetty sisältä. Se on ollut fyysisesti päällepäin aivan saman näköinen kuin se olisi toiminnassa. Ainoastaan "ontto" sisältä. Siitä en ole varma pystytäänkö tätä onttoa pönttöä katsastuksessa mitenkään toteamaan aistinvaraisesti.
Yleensä egr myös ohjelmoitu pois samalla kun dpf. Tämän toimintaa tai paremminkin toimimattomuutta ei voi todeta päästömittauksessa muutoin kuin mittaamalla NOx arvo. Liekö tähän olemassa katsastusasemilla laitteistoa tai kykeneekö nykyiset pakokaasumittarit sitä mittaamaan, mene ja tiedä. Mistään en ole kuullut, että NOx arvoille olisi nyt asetettu jokin raja-arvo katsastukselle.
Mutta...tämän jutun tai mikäli tästä aikoo jatkaa niin lienee syytä siirtää/siirtyä tuonne diesel osioon.
Jatketaan kesärenkaista ja todetaan Octaviassa olevien Nokian Hakka Blue 225/45/17 renkaiden olevan minun makuuni loistavat. Joskus oli ex ng9-3:ssa Nokian Hakka kesärenkaat ja ne olivat "parhaat ikinä".
Autojen saastelaitteiden poistaminenhan on ollut kiellettyä tähänkin asti. Tässä käsityksessä olen. Uusi laki koskettaa toimintaa (yrityksiä), joissa poistetaan saastelaitteita: egr, dpf ja scr. Näitähän ovat ohjelmointifirmat poistaneet asiakkaan pyynnöstä optimoinnin yhteydessä. Nyt tästä tehdään heille laitonta toimintaa.
Nykyään on varmaan runsaasti liikenteessä diesel autoja, joissa mm dpf on poistettu ohjelmasta ja samalla dpf suodatin on tyhjennetty sisältä. Se on ollut fyysisesti päällepäin aivan saman näköinen kuin se olisi toiminnassa. Ainoastaan "ontto" sisältä. Siitä en ole varma pystytäänkö tätä onttoa pönttöä katsastuksessa mitenkään toteamaan aistinvaraisesti.
Yleensä egr myös ohjelmoitu pois samalla kun dpf. Tämän toimintaa tai paremminkin toimimattomuutta ei voi todeta päästömittauksessa muutoin kuin mittaamalla NOx arvo. Liekö tähän olemassa katsastusasemilla laitteistoa tai kykeneekö nykyiset pakokaasumittarit sitä mittaamaan, mene ja tiedä. Mistään en ole kuullut, että NOx arvoille olisi nyt asetettu jokin raja-arvo katsastukselle.
Mutta...tämän jutun tai mikäli tästä aikoo jatkaa niin lienee syytä siirtää/siirtyä tuonne diesel osioon.
Jatketaan kesärenkaista ja todetaan Octaviassa olevien Nokian Hakka Blue 225/45/17 renkaiden olevan minun makuuni loistavat. Joskus oli ex ng9-3:ssa Nokian Hakka kesärenkaat ja ne olivat "parhaat ikinä".
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kesärenkaat 2022 - 2023
Vtun pirkka saab... Mitähän paskametallia nää opeliksin vanteet on... Kahdessa päivässä vajunu 0,5bar joka renkaasta painetta, vaikka on uudet renkaat ja venttiilit. Saabin vanteet kestää vuosikymmeniä, mut Opel vanteet max. 10v.
Naurattaa tän auton kanssa. Ainoo hyvä puoli täs on se, et voi sanoo omalla kokemuksella olleensa oikeassa näiden Opeleiden kanssa..
Naurattaa tän auton kanssa. Ainoo hyvä puoli täs on se, et voi sanoo omalla kokemuksella olleensa oikeassa näiden Opeleiden kanssa..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Kesärenkaat 2022 - 2023
Olisiko rengasliikkeessä töpätty jossain kohtaa?Pakari kirjoitti: ↑To Touko 18, 2023 20:46Vtun pirkka saab... Mitähän paskametallia nää opeliksin vanteet on... Kahdessa päivässä vajunu 0,5bar joka renkaasta painetta, vaikka on uudet renkaat ja venttiilit. Saabin vanteet kestää vuosikymmeniä, mut Opel vanteet max. 10v.
Naurattaa tän auton kanssa. Ainoo hyvä puoli täs on se, et voi sanoo omalla kokemuksella olleensa oikeassa näiden Opeleiden kanssa..
Jos ajattelee, että ennen sen renkaan räjähtämistä niillä vanhoilla renkailla ei paineet vajentuneet, niin tuskin silloin syy voi olla vanteissa. Tuskin niissä vanhoissa oli sentään kaikissa sisuskumeja
Opel Insignia on hyvä auto. Tyttärellä on ollut sellainen kohta 1,5 vuotta eikä vikoja ole ollut muuta kuin yksi hehkutulppa pitänyt vaihtaa. Autolla ajettukin jo 290 tkm. Kyllä niitä vikoja oli 283 tkm ajetussa Saabissakin sinä aikana mitä sitä sen 100 tkm matkan sillä ajoin, mainitakseni muutamat: huonot akun kengän liitokset (koskee dieseliä), keskuslukko, takajarrusatulat (molemmat), ilmastoinnin kompuran letku tääsä nyt mainitakseni...
Mutta .... noihin renkaisiin, niin käytä siellä regasliikkeessä tarkistuksessa, missä mättää.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kesärenkaat 2022 - 2023
Ja jatkuuko vajuminen edelleen vai voiko olla että eka mittaus tehty mittarilla 1 ja lämpimillä renkailla ja toinen mittarilla 2 ja kylmillä renkailla, jolloin erotus saattaisi mennä ihan lämpötilaeron ja mittarien virhemarginaalin piikkiin?
Kuulostaisi meinaan aikas tasalaatuisilta jos jokaisesta renkaasta onnistuisi paine laskemaan juuri saman verran samassa ajassa. Tosin tasalaatuisuudesta ja järjestelmällisyydestään on nuo saksalaiset tunnettuja
Kuulostaisi meinaan aikas tasalaatuisilta jos jokaisesta renkaasta onnistuisi paine laskemaan juuri saman verran samassa ajassa. Tosin tasalaatuisuudesta ja järjestelmällisyydestään on nuo saksalaiset tunnettuja
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Kesärenkaat 2022 - 2023
Auto ostettu talvirenkaat alla ja talvisäilytyksen aikana jokaisessa renkaassa oli paineet tippunu 0,5bar:iin... eli kyllä ne ovat edellisillä renkaillakin vuotaneet.
Renkaat vanteille laittaneen liikkeen jäljiltä oli 2,5bar, kun samana iltana ajoin laittamaan 3,0bar joka nurkkaan. Pari päivää tästä tein ideaalisen ja absoluuttisen peukalonpää testin renkaalle, ja olin sitä mieltä että ei ole enää 3 bar renkaassa. Ajoin samalle mittarille ja totesin 2,5 bar olevan jokaisessa renkaassa... Kunhan auto tulee kotiin tänän, niin täytyy lähteä käymään taas samalla mittarilla.
Maanantaina on 190tkm öljynvaihto ja etupyöränlaakerin vaihto... ajatella että..... no.. ei mitään. On jo toisen korjaamon kanssa sovittu, että otetaan renkaat vanteilta ja tutkitaan vanteet...
Renkaat vanteille laittaneen liikkeen jäljiltä oli 2,5bar, kun samana iltana ajoin laittamaan 3,0bar joka nurkkaan. Pari päivää tästä tein ideaalisen ja absoluuttisen peukalonpää testin renkaalle, ja olin sitä mieltä että ei ole enää 3 bar renkaassa. Ajoin samalle mittarille ja totesin 2,5 bar olevan jokaisessa renkaassa... Kunhan auto tulee kotiin tänän, niin täytyy lähteä käymään taas samalla mittarilla.
Maanantaina on 190tkm öljynvaihto ja etupyöränlaakerin vaihto... ajatella että..... no.. ei mitään. On jo toisen korjaamon kanssa sovittu, että otetaan renkaat vanteilta ja tutkitaan vanteet...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Kesärenkaat 2022 - 2023
Kyllä ei ole mahdollista että kaik neljä tyhjenisi samaan tahtiin.
Kyllä joku rengaslämpö, mittarijuttu on todennäköisempää.
E-primacyt tuntuu olevan edelleen kohtuulliset kumit vaikka jossain hesarin testissä eivät kehuja saaneetkaan. Äänimaailma on maltillinen ja rullaavat hyvin.
Tuskin kumminkaa samanlaisia hommaan vaimon autoon.
Kyllä joku rengaslämpö, mittarijuttu on todennäköisempää.
E-primacyt tuntuu olevan edelleen kohtuulliset kumit vaikka jossain hesarin testissä eivät kehuja saaneetkaan. Äänimaailma on maltillinen ja rullaavat hyvin.
Tuskin kumminkaa samanlaisia hommaan vaimon autoon.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992