Ranskalainen töpselipossu - Citroên C5 aircross hÿbrid
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ranskalainen töpselipossu - Citroên C5 aircross hÿbrid [vaihe: tilauksessa]
Sitä on tässä itsekin välillä miettinyt, että mielenhallinta on kallis laji. Se, että työntääkö rahansa taloon, autoon, harrasteisiin tai terapiaan, on tietty itse päätettävä.
Lopputulos kuitenkin on, että kaikki rahat menee .
Lopputulos kuitenkin on, että kaikki rahat menee .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ranskalainen töpselipossu - Citroên C5 aircross hÿbrid [vaihe: tilauksessa]
Jännitys tiivistyy...
Autosta ei ole kuulunut tietenkään mitään, mutta laitoin Turkasen jo kokeeksi myyntiin autovexiin. Pyynti kunnianhimoiset 19k€ ja kaveriksi kuva huoltokirjasta joka kertoo seuraavan huollon koittavan ensi kuussa.
No nyt olisi pari tarjousta jo plakkarissa, pitää soitella autoverkkikseen ja kysyä aikooko ne myydä sen auton meille vai ei
Autosta ei ole kuulunut tietenkään mitään, mutta laitoin Turkasen jo kokeeksi myyntiin autovexiin. Pyynti kunnianhimoiset 19k€ ja kaveriksi kuva huoltokirjasta joka kertoo seuraavan huollon koittavan ensi kuussa.
No nyt olisi pari tarjousta jo plakkarissa, pitää soitella autoverkkikseen ja kysyä aikooko ne myydä sen auton meille vai ei
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Ranskalainen töpselipossu - Citroên C5 aircross hÿbrid [vaihe: tilauksessa]
^hieman hidas olen vaan nytkö tuuran menossa ja sitikka yhä Ranskassa? Vai tuleeko jotain muuta "välipalaa" sieltä netin autokaupoista
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Ranskalainen töpselipossu - Citroên C5 aircross hÿbrid [vaihe: tilauksessa]
Sitikka valmistui juhannuksen maissa ja lähti myyjän mukaan kohti suomea. Mitään ei sen jälkeen ole kuulunut. Olen kuitenkin optimistinen sen suhteen että uusi auto saapuu seuraavien kahden viikon sisällä
Voihan se olla että joutuu vielä ottamaan toisen kierroksen jos sitikka on eksynyt matkalla
Voihan se olla että joutuu vielä ottamaan toisen kierroksen jos sitikka on eksynyt matkalla
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Ranskalainen töpselipossu - Citroên C5 aircross hÿbrid [vaihe: tilauksessa]
Sitä mää ihmettelen että tässä maailmassa on aika pitkään teollisuudessa ollut vallalla sellaiset tavoitteet, että varastot alas, valmiit tuotteet pikavauhtia asiakkaille ja rahat plakkariin. Ja sitten kestää valmistumisesta luokkaa 2kk saada tollanen auton kokoinen kikotin Ranskasta asiakkaalle
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ranskalainen töpselipossu - Citroên C5 aircross hÿbrid [vaihe: tilauksessa]
Ei nyt varsinaisesti liity tähän, vaan kaveri jokin v. sitten tilasi uutta kulkinetta sieltä idässä olevan tyynen meren saarelta, 7 vko oli tilaus & ja toimitus, sekä muutama pv lisää ennekuin pääsi käyttöön. Nykyään varmaan menee 12kk ennenkuin saa jonkin uuden malmikasan pihaan.
ja olihan se toinen kaveri, voortia osti, ja 6kk taisi mennä ennenkuin pääsi liikkumaan täällä, se laite taisi olla epsanjanssa koottu (aikana kun nämä muut tuoreet rokot ei ollut hillumassa)
ja olihan se toinen kaveri, voortia osti, ja 6kk taisi mennä ennenkuin pääsi liikkumaan täällä, se laite taisi olla epsanjanssa koottu (aikana kun nämä muut tuoreet rokot ei ollut hillumassa)
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Ranskalainen töpselipossu - Citroên C5 aircross hÿbrid [vaihe: tilauksessa]
Autoverkkiksen maksullisesta numerosta sain ongittua tiedon, että auto on Suomessa maahantuojan varustelussa. Tulossa siis on, mutta kertokaa nyt enemmän tietävät: mitä siellä oikein tehdään autolle, johon ei ole ruksittu talvirenkaita lukuunottamatta mitään ylimääräistä? Kaiken järjen mukaan se on nyt kuukauden ollut Suomessa ainakin... Kuulemma ihan maksimissaan 3vko enää
Sattumoisin lomalla oleva "oma autokauppias" soitti vielä takaisinpäin ja lupasi laittaa viestiä josko saisivat auton Raisioon vaikka ensi viikolla. Antaas kattoa kuin käy
Turkasen kauppa autoveksissä päättyi, tuli pelottavan hyviä tarjouksia... Pitäs varmaan aloittaa keskustelu korkeimman tarjouksen tehneen kanssa
Sattumoisin lomalla oleva "oma autokauppias" soitti vielä takaisinpäin ja lupasi laittaa viestiä josko saisivat auton Raisioon vaikka ensi viikolla. Antaas kattoa kuin käy
Turkasen kauppa autoveksissä päättyi, tuli pelottavan hyviä tarjouksia... Pitäs varmaan aloittaa keskustelu korkeimman tarjouksen tehneen kanssa
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Ranskalainen töpselipossu - Citroên C5 aircross hÿbrid [vaihe: tilauksessa]
Yks kaveri on töissä autologistiikkafirmassa joka tekee noita varusteluja ja luovutuskuntoon laittoja. Kertoi joskus että yllättävän paljon korjataan kuljetusvaurioita autoista, en muista oliko myös tehtaan jäljiltä usein joitain säätöjä ja fiksejä mitä joutuu tekemään. Muistelisin että sanoi silloin että esim. uusista Opeleista n. 25 % käy Suomessa vielä maalaamossa ennen kuin voi asiakkaalle luovuttaa
Mut siis siihen nähden miten paljon noisss seisoo pääomaa niin kauhian kauanhan nuo odottas toimitusta valmistamisen jälkeen. Varsinkin kun huomioidaan että auto on asiakkaalle valmistettu, eli sille ei siis valmistamisen jälkeen tarvi etsiä ottajaa. Suurin piirtein vain toimittaa perille ja lyö avaimet käteen.
Mut siis siihen nähden miten paljon noisss seisoo pääomaa niin kauhian kauanhan nuo odottas toimitusta valmistamisen jälkeen. Varsinkin kun huomioidaan että auto on asiakkaalle valmistettu, eli sille ei siis valmistamisen jälkeen tarvi etsiä ottajaa. Suurin piirtein vain toimittaa perille ja lyö avaimet käteen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ranskalainen töpselipossu - Citroên C5 aircross hÿbrid [vaihe: tilauksessa]
Vi iordningställer bilen för leverans till slutkund, kontroll och påfyllning av vätskor. In och utvändig tvätt. Dessutom så ingår följande. Varningstriangel Varningsväst 10L bränsle. OBS! instegsplast, sätesplast och golvskydd får ej borttagas vid leveransservice, samt stötupptagande skydd vid dörrar och stötfångare. Funktions och översikt kontroll, att allt är med och ok. Suurin piirtein nuo jutut käytiin läpi muutama vuosi sitten, kun auto luovutettiin asiakkaalle. Joihinkin auto merkkeihin tekivät vielä enemmän töitä, riippuen tehtaan toimituksesta.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ranskalainen töpselipossu - Citroên C5 aircross hÿbrid [vaihe: tilauksessa]
^ tuohan on totta, vaan kun jotain 600€ toimitusmaksua uuteen auton vielä kutsutaan. Nuo on tunnin homma.
Vaan seisottavat uutta malmikasaa jossain keräyspaikalla kuukausikaupalla ja siinä ilmeisesti hieman parkkialueen
"vuokramaksua" annettu ostajalle. Ei oikein uppoo enää tuollainen meikälle. Ja taas inflaatio laukkaa
Vaan seisottavat uutta malmikasaa jossain keräyspaikalla kuukausikaupalla ja siinä ilmeisesti hieman parkkialueen
"vuokramaksua" annettu ostajalle. Ei oikein uppoo enää tuollainen meikälle. Ja taas inflaatio laukkaa
edit: kun tuon kolkin silloin tilasin uutena mitsun vaihdossa niin huomasin että näkyvä naarmu etupuskurissa, automyyjäliike fiksasi mukisematta.Kertoi joskus että yllättävän paljon korjataan kuljetusvaurioita autoista,
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Ranskalainen töpselipossu - Citroên C5 aircross hÿbrid [vaihe: tilauksessa]
Tuota toimitusmaksua en tajua. Mistähän se koostuu, kun on noin kallis. Joku myyjä on yrittänyt raapustella, jotain sellaista minulle aikoinaan, mutta olen sanonut, että silloin se auto jää tähän liikkeeseen, joten en ole vielä tähän päivään mennessä ottanut sellaista kustannusta.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ranskalainen töpselipossu - Citroên C5 aircross hÿbrid [vaihe: tilauksessa]
Toimitusmaksu on Suomessa käytännössä auton hinnasta osa, josta ei makseta autoveroa. Sen siis voisi leipoa myös sisään auton hintaan, mutta sitten siitä pitäisi maksaa autovero.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ranskalainen töpselipossu - Citroên C5 aircross hÿbrid [vaihe: tilauksessa]
Joku kuljetusvaurio itselläkin on käynyt mielessä, mutta siitäkin voisi informoida asiakasta. Ainakin siis viivästyksestäAZP kirjoitti: ↑To Elo 11, 2022 19:28Yks kaveri on töissä autologistiikkafirmassa joka tekee noita varusteluja ja luovutuskuntoon laittoja. Kertoi joskus että yllättävän paljon korjataan kuljetusvaurioita autoista, en muista oliko myös tehtaan jäljiltä usein joitain säätöjä ja fiksejä mitä joutuu tekemään. Muistelisin että sanoi silloin että esim. uusista Opeleista n. 25 % käy Suomessa vielä maalaamossa ennen kuin voi asiakkaalle luovuttaa
Mut siis siihen nähden miten paljon noisss seisoo pääomaa niin kauhian kauanhan nuo odottas toimitusta valmistamisen jälkeen. Varsinkin kun huomioidaan että auto on asiakkaalle valmistettu, eli sille ei siis valmistamisen jälkeen tarvi etsiä ottajaa. Suurin piirtein vain toimittaa perille ja lyö avaimet käteen.
Tuo maalausten osuus kuulostaa järkyttävältä, onkohan niillä joku heikko kohta tehtaalla
Noi perus pesut, putsaukset, suojateippausten poisto ja kilpien ruuvaus ei kauaa kestä, ei kai ne huvikseen niitä myytyjä autoja seisota siellä satamassa tms.
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004
Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
Re: Ranskalainen töpselipossu - Citroên C5 aircross hÿbrid [vaihe: tilauksessa]
Sehän tossa outoa onkin että autotehtaiden hankinta- ja sisäinen logistiikka on optimoitu prikulleen. Ei ne ota sisään varastoon muutaman kuukauden tuotantoa vastaavaa määrää osia, vaan karrikoidusti sanottuna haluavat että palikat saapuu suoraan linjalle sillä hetkellä kun auto kootaan.
Mutta sitten valmistuksen jälkeinen logistiikka on tuota tasoa. Jos Euroopassa tehdyn auton valmistumisen ja luovutuksen välillä menee kaksi kuukautta, niin väitän että siitä ajasta auto on liikkeellä kohti ostajaa ehkä viikon ja muuta tuottavaa autolle tapahtuu muutaman tunnin ajan. Muun ajan se vain lojuu jossain viemässä tilaa ja sitomassa autonvalmistajan, maahantuojan tai jälleenmyyjän pääomaa.
Tuollaiset paikallaan lojuvat tavarat on punaisia vaatteita tehtaan sisällä pyöriville tuotantoinsinööreille ja pavunlaskijoille, mutta tuntuu että kun tavara lähtee tehtaan ovesta ulos niin heitä ei enää kiinnosta.
Toki ymmärrän että Suomi on pieni markkina periferiassa eikä autologistiikka ole ihan niin yksinkertaista että pakataan tuote pahvilaatikkoon ja kärrätään se vastaanottajalle, mutta jotenkin luulisin että tuossa olisi paljon parannettavaa.
Jotenkin uusien autojen kohdalla tuon vielä siis ymmärtää, vaikka onhan tuo nyt vain yksi tapa saada mainoksiin ja hinnastoon kivamman näköiset hinnat. Ja saahan sen tingattua pois, mutta se on sitten myyjän näkökulmasta pois kokonaistinkivarasta, ja voi olla kannattavampaa tinkiä siitä autoverollisesta hinnasta koska siihen osallistuu autokaupan lisäksi myös verottaja. Paitsi jos on ostamassa autoverotonta autoa tietenkin.
Käytetyn auton kohdalla tuo tuntuu vielä enemmän kusetukselta jos ei ota mitään kotiinkuljetusta tai muita palveluja. Tosin on toimitusmaksut käytetyissä sitten pienempiäkin, luokkaa 100-200 oiroa tai sitten pyöreä nolla.
Mutta sitten valmistuksen jälkeinen logistiikka on tuota tasoa. Jos Euroopassa tehdyn auton valmistumisen ja luovutuksen välillä menee kaksi kuukautta, niin väitän että siitä ajasta auto on liikkeellä kohti ostajaa ehkä viikon ja muuta tuottavaa autolle tapahtuu muutaman tunnin ajan. Muun ajan se vain lojuu jossain viemässä tilaa ja sitomassa autonvalmistajan, maahantuojan tai jälleenmyyjän pääomaa.
Tuollaiset paikallaan lojuvat tavarat on punaisia vaatteita tehtaan sisällä pyöriville tuotantoinsinööreille ja pavunlaskijoille, mutta tuntuu että kun tavara lähtee tehtaan ovesta ulos niin heitä ei enää kiinnosta.
Toki ymmärrän että Suomi on pieni markkina periferiassa eikä autologistiikka ole ihan niin yksinkertaista että pakataan tuote pahvilaatikkoon ja kärrätään se vastaanottajalle, mutta jotenkin luulisin että tuossa olisi paljon parannettavaa.
Aikanaan uusien autojen hinta ilmoitettiin malliin "vapaasti tuontisatamassa". Silloin asiakkaalle oli helpompi ymmärtää että auton toimittaminen myymälään luovutukseen maksaa sekin jotain. Ja uuden auton rekisteröintiprosessi ym. paperityö on tavallaan yksi mistä siinä maksetaan. Sinänsä tuo luovutusfiksaus ei ole järkevä peruste toimitusmaksulle, koska lähtökohtaisestihan kaikki uudet tuotteet toimitetaan asiakkaalle virheettöminä.
Jotenkin uusien autojen kohdalla tuon vielä siis ymmärtää, vaikka onhan tuo nyt vain yksi tapa saada mainoksiin ja hinnastoon kivamman näköiset hinnat. Ja saahan sen tingattua pois, mutta se on sitten myyjän näkökulmasta pois kokonaistinkivarasta, ja voi olla kannattavampaa tinkiä siitä autoverollisesta hinnasta koska siihen osallistuu autokaupan lisäksi myös verottaja. Paitsi jos on ostamassa autoverotonta autoa tietenkin.
Käytetyn auton kohdalla tuo tuntuu vielä enemmän kusetukselta jos ei ota mitään kotiinkuljetusta tai muita palveluja. Tosin on toimitusmaksut käytetyissä sitten pienempiäkin, luokkaa 100-200 oiroa tai sitten pyöreä nolla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ranskalainen töpselipossu - Citroên C5 aircross hÿbrid [vaihe: tilauksessa]
Täällä "rapakon tälpuol" kun ollaan, niin millähän organisoidulla tavalla autot tänne laivataan?
Onkohan toispuol rapakkoa satamassa joku kokoomaparkkipaikka nimeltään "Suomeen menevät", jonne kaikki tänne tulevat autot merkistä riippumatta ajetaan. Kun parkkipaikka on täynnä tulee jostain joku laiva, kuormaan kaikki ja ajaa rapakon yli...?
Olisko tommoista laivapoolia maahantuojilla kimpassa? Tuoko kukin maahantuoja itse omat autonsa per laiva? Jos kukin operoi itse, ei ihme että kestää kauan ennenkuin laiva tulee täyteen. Vajaata laiva ei kannata ajaa. Jos taas kimppalaiva, niin on siinäkin säätäminen ettei kilpailijamerkki kiilaa laivaan ennen muita jonottajia...Varmaan sama laivaoperaattori myy laivapaikkoja kaikille, mutta kuka pitää jonoa kurissa?
Joo, netistähän tuokin tieto löytyisi mutta kuhan kirjoittelen...
Kun autotehtaalle rekka osia tms tuo, niin se on kelĺontarkkaa. Purkuaika mainittu aika lailla tunnin tarkkuudella jolloin sille ja sille rekalle laituriaika varattuna.
Onkohan toispuol rapakkoa satamassa joku kokoomaparkkipaikka nimeltään "Suomeen menevät", jonne kaikki tänne tulevat autot merkistä riippumatta ajetaan. Kun parkkipaikka on täynnä tulee jostain joku laiva, kuormaan kaikki ja ajaa rapakon yli...?
Olisko tommoista laivapoolia maahantuojilla kimpassa? Tuoko kukin maahantuoja itse omat autonsa per laiva? Jos kukin operoi itse, ei ihme että kestää kauan ennenkuin laiva tulee täyteen. Vajaata laiva ei kannata ajaa. Jos taas kimppalaiva, niin on siinäkin säätäminen ettei kilpailijamerkki kiilaa laivaan ennen muita jonottajia...Varmaan sama laivaoperaattori myy laivapaikkoja kaikille, mutta kuka pitää jonoa kurissa?
Joo, netistähän tuokin tieto löytyisi mutta kuhan kirjoittelen...
Kun autotehtaalle rekka osia tms tuo, niin se on kelĺontarkkaa. Purkuaika mainittu aika lailla tunnin tarkkuudella jolloin sille ja sille rekalle laituriaika varattuna.
Sininen Saab 9-3, '99