Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 8681
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja aero »

Mulla on sähkökaaviot, mutta ne käytännössä kertoo, että mistä pinnistä mitä liitintä piuha menee mihin pinniin mitä liitintä - ei sitä, missä ne tökkelit fyysisesti sijaitsee. Huolto-ohjeistus muutenkin on välillä vähän suuntaa-antava, mikä tekee Ferrarin omistamisesta kyllä antoisaa ja harrasteista :D

Sytkäpuolelta minä tosiaan aloitin. Vaihdoin ensin uuden sytkäpäätteen ja puolapaketin vasemmalle puolelle ja uudet tulpat koko koneeseen. Seuraavaksi vaihdoin vielä uuden sytkäpäätteen kun tulkkasin saapuneen kuolleena syntyneeksi.

No, tämä on siitä kiva moottori, että teknisesti tässä on kaksi rivinelosta samalla kampuralla, molempien sytkäjärkkä efektiivisesti klassinen 1-3-4-2 -henkinen. Molemmilla puolin on siis paitsi omat sytkäpäätteensä ja puolapakettinsa, niin myös johtosarjat, ecut, MAFfit, bensalinjat, bensapumput, bensaregut, paluulinjat, kaasuläpät.. Yhteistä on kaasuläpän idle-ajo-wot -kytkin joka on vain toisella puolen ja juttelee molemmille ecuille sekä ilmanputsari. Sytkä on hukkakipinällä, yhdessä paketissa olevalla tuplapuolalla per puoli.

Joten vaihdoin nuo sytkäpäätteen ja puolapaketin ristiin puolelta toiselle. Seuraavaksi vaihdoin tulpanjohdot ristiin, jonka jälkeen MAFfit. Tämän jälkeen kaverin kanssa mitattiin oskilloskoopin kanssa kaikki sytkäsignaalit ennen puolaa ja vielä samanaikaisesti eri kanavissa eri puolen sytkiä, joista pystyy päättelemään että sytkäero on tasan vaaditun 90 astetta. Mitattiin ECUjen sähkönsyötöt ja maadoitukset sekä kuormatestattiin ne sytkälinjat.

Sytkäpuolelta on siis efektiivisesti mitattu ja/tai vaihdettu oikeastaan kaikki. Taidan kyllä vaihtaa vielä neljännet tulpat vasemmalle puolen kunhan olen bensanpaineista varma, koska NGK:t tunnetusti tykkää kylpeä niin on sellainen mukavan varma fiilis kun pyörittelee sinne tuoreet kynttilät sijoilleen tämän saagan lopuksi.

Mutta hyvä että kyselette! Siitä meinaan saa intoa ja virtaa ja KHK:n uuden seinähyllyn imiessä väriöljyä sisäänsä käytin odotusaikaa hyödyksi ja kävin naputtamassa suuttimet takaisin sijoillensa ja referenssiksi mittasin oikean puolen bensanpaineen moottorin levätessä pyörittämällä bensapumppua hyppylangalla releen tilalla, tuloksena varsin järjellisen oloinen n. 3,8bar. Jätin mittarin paikalleen, josko vaikka paine pääsisi yön aikana karkuun ettei tarvi ottaa ikävää purskahdusta näpeille.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tottakai me kaikki täällä kysellään, kun kerranki on tarjolla (oletettavasti) rehellistä tarinaa kunnon autoista eikä ainaista T7:n koneremonttia tai aito-Saabin vetaritunnelia :D
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2846
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja Cona »

JP sohii taas muurahaispesää. :mrgreen:

Sen verran hiljaista on ollut :saab: projektien osalta, että nää vierasmerkkiset prokkikset on tervetullut lisä foorumilla. :D

Ja siis projektilla tarkoitetaan auton korjausta ja huoltoa tässä kohtaa. :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
aero
-
Viestit: 8681
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja aero »

Palataas pitkästä aikaa tähänkin.

Tänne en asiaa vielä lainkaan avannut, mutta viime vuonna johtuen Syistä, katosi harrastemotivaatio käytännössä täysin. Silloin kun noin käy, ei auta edes se, että tallissa makaa Ferrari, joten viime vuoden hajoamisen jälkeen on ajaminen jäänyt tosi vähälle.

Viime vuonna siis auto alkoi ajossa käymään yhtäkkiä vajailla pytyillä, Tulkkasin kipinän kadonneen osittain vasemmalta puolen ja nilkutin auton kotiin, kun ei matka ollut pitkä. Auto makasi tallissa odottamassa motivaation löytymistä talven yli ja vihdoin keväällä sitä alkoi tosiaan taas löytymään. Tässä saattaa olla vähän kertaustakin...

Kanssa kaverin, joka on autosähkön ammattilainen, mittasimme käytännössä koko sytkäjärjestelmän läpi niin kattavasti kuin pystyimme. Käytännössä kävimme oskilloskoopin, testilampun ja yleismittarin kanssa läpi kaikki sähkönsyötöt, ilmamassamittarit, molemmanpuoleiset sytkän ohjaukset (eli miten ECU ohjaa päätekiviä). Löysimme kaikki kipinät ja paikansimme myös puutuneen suuttimien releen, jonka vaihdettua heräsi moottori käymään kahdeksalla.

Mutta vasen puoli kävi tuhottoman rikkaalla ja ampui putkeen. Bensareguja olin aiemmin testannut ottamalla regulta alipaineletkun irti (nää hajoaa sillai, että bensa alkaa pääsemään alipaineletkuun) ja laittamalla sähköt päälle, odotellen ilmauspulssia. No, 348 ei muuten anna sitä ilmauspulssia, mikä varmistui kun päätin testata regut vielä kerran, tällä kertaa korvaamalla bensapumpun releen hyppylangalla. Sieltähän se tuuppasi ysikasia nätisti vasemman bensaregun alipainelinjasta pihalle.

Eli vasen bensaregu oli paskana, tämä selvä. Näissä on kahta bensaregua käytetty, alkupään autoissa on 3,0bar bensajärjestelmä ja loppupäässä, kovemmilla tehoilla olevissa on 3,8bar bensajärjestelmä. 1990 autossa on 3,0bar ja regun valokuvan perusteella Fchatin asiantuntijat vahvisivat tämän, joten tilasin Rockautolta toimivaksi tunnetun regun ja asensin sen.

Edelleen paukutteli satunnaisesti putkessa, mutta vähemmän. Lisäksi kävi yhä päe helevettiä. Aattelin, että onko joku suutin luovuttanut ja alkanut vuotamaan, kun siihen on tuupattu bensaa täydellä paineella mitä pumppu antaa myöten, joten nyppäsin suuttimet irti, pussitin vasemman puolen omaan pussiinsa ja oikean puolen omaansa ja kiikutin satsin Finjectorille tutkittavaksi ja huollettavaksi. Finjectorilla oli sellanen käpy, että joku oli naputtanut asiakastietoihin mun puhelinnumeron väärin eikä valmistumisviestiä tullut. Soittelin perään keretessäni ja sain kuulla että tuossahan nuo ovat, joten kävin hakemassa pois. Ovat erittäin hyvässä kunnossa, erittäin tasainen suoritus läpi linjan eikä ihmeempää huoltoa tarvinnut tehdä, tiivisteet ja sihdit toki uusivat.

Suuttimet sijoilleen ja yhä käy kummallisesti, joten mietin, että onko esmes paluuletkussa sellanen osatukko, että ilma menee läpi (tämänhän olin testannut) mutta bensaa ei mahtuisi tarpeeksi. Otin vanhan regun kyytiin ja hurautin jälleen Finjectorille, josta poimin kyytiin bensanpainemittarin ja suoraan regun linjan väliin sopivat letkut (kun ottaa regun mukaan, saa liittimet sovitettua suoraan ja varmistettua oikeiksi). Lykkäsin kotona mittarin sijoilleen ja tuuppasin jälleen releen tilalle hyppylangan, mittari näytti nätisti sen 3,0bar mitä pitääkin, eli ei ole paluuletku tukossa. Varmuuden vuoksi päätin varmistaa mittarin kalibraation ja ottaa referenssin oikealta puolen.

3,8bar. **ttu. Tähän on päivitetty bensajärjestelmä ja softa siis tuohon uudempaan ratkaisuun. Sehän tekee elämästä helppoa, koska noita 3,8bar reguja on käytetty mm. 348:ssa, Mondial T:ssä eikä yhtään missään muussa. Boschia ei yllättäen ole enää aikoihin kiinnostanut, eikä näitä siis saa about mistään. Löysin yhden käytetyn Ebaysta n. 500€ hintalapulla, kiitos ei.

Taas kerran vanha regu kyytiin, viisysi tulille ja tutuksi käyneelle Finjectorin tiskille. "Tartten tämmösen, näillä liittimillä ja 3,8bar paineella" sai kesähessun ilmeen vähän mystiseksi ja hän kotvan mietti erilaisia vaihtoehtoja, ennenkö totesi että tarvii varmaan hakea kokeneempi myyjä paikalle. Oikein toimittu, ei yrittänyt liian kauaa pohtia itsekseen ennenkö päätyi hakemaan apua, mutta yritti kuitenkin. Hetken aikaa kokeneempikin kaveri siinä pohdiskeli ratkaisuja, ennekö sanoin ääneen "Niin sen ei tarvi näyttää samalta, se tarvii saada kiinni ja sen pitää toimia" ja johan alkoi tapahtua. Hyllystä löytyi AEM:n säädettävä regu sekä siihen sopivat palikat, jotta sopii paikoilleen Ferrarin bensalinjan väliin.

Ei muuta kun kotiin, regu paikoilleen, mittari väliin ja säätämään paine niin, että viisari pysähtyy samalle kohden kuin toisella puolen. Ferrari tulille ja PAM! Taas ampui putkeen, kuin kiväärin laukaus. Taas oli hoppua, hätää ja kaikkea muutakin tekemistä, joten Ferrari pötkötti yhä paikallaan tallissa. Lopulta kuitenkin kerresin könyään talliin, totesin että bp-mittarin letkussa oleva taitos on ehkä sittenkin liian tiukka, lyhensin letkut molemmin puolin mittaria niin, ettei se yletä taittumaan tukkoon, lykkäsin mittarin takaisin ja löin auton käyntiin.

No sehän kävi, mutta paksun tuntuisella. Ruuvasin regusta painetta alaspäin jonnekin 3,3bar tienooseen, pistin käyntiin ja annoin käydä kutakuinkin lämpimäksi, putkipoltto loppui ja alkoi tulppakin puhdistua. Tuosta olen nyt vähitellen hakenut ylöspäin, polttanut karstoja ja mahdollisia bensajämiä pois. Nyt ollaan vielä vähän alle tavoitepaineen, mutta kone käy jo melko nätisti, joten rohkenin ottaa auton ulos ja pestä sen:

Kuva

Josko vihdoin ensi viikolla lenkittäisi leimalle! Se etu tässä on, että jos nyt saa leiman, siirtyy leimakausi ajokauden loppupuoliskolle, eli saa ajaa leimalle vetreällä autolla. Vanha rajahan oli 4.5., joka on parhaassakin tapauksessa ihan ajokauden alkua.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5314
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No kylläpä se osaa vastustaa. Mut siinähän tulee ainaki itelle sellanen kiva fiilis, kun aikansa on hakannu päätä seinään ja lopulta saanut vian selätettyä :)
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
jmaatta
"Hölösuu"
Viestit: 1741
Liittynyt: Ma Tammi 04, 2010 15:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja jmaatta »

Samalla oppii paljon tekniikasta ja tulee tutuksi. :!:
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
aero
-
Viestit: 8681
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja aero »

Juu, sinällään aiheellista ja siistiä harrastamista, Motimonttu vaan viivästi asioita paljon, mutta nyt tosiaan on taas alkanut tapahtua.

Löin aamupäivällä tallista tulille ja ajelin ulos, nätisti kävi. Soitin konttorille että kerreiskö, pakkasin toistaiseksi aviottoman vaimoni kyytiin ja suhasin Turenkiin. Vähän oli ränttätänttää ja tehot hukassa taas, kunnes hidastetöyssyssä rupesi käymään nätisti.

Konttorilla avaimet inssille ja rahaa korttipäätteeseen. Seuraavaksi pihalle opastamaan inssiä oven kanssa, jonka jälkeen tutustuminen käsijarruun. Dogleg -vaihteisto näytti luonnistuvan ihan komeesti.

Vasen kilpivalo pimeenä ja päästöt taas taivaissa, muuten kaikki hyvin. Kohteliaasti kysyin että passaako nyppiä liittimiä yms irti pakokaasuanalysaattorin kertoessa tuloksia, josko vaikka vika löytyisi.

Jos vasemmalta irroitti bensapumpun releen, laski päästöt kohti hyväksyttyjä rajoja, pl. happi (jota se vasen puoli pumppaa tietenkin putkeen ihan surutta, kun ei käy) Vasemman puolen suuttimien irroituksen vaikutus yksitellen oli aika vähäinen, sen sijaan jo yhden suuttimen tökkelin kiinnitys nosti päästöjä rajusti. Siinä ihmetellessä tökin sitä sun tätä ja vasemman ilmamassamittarin liittimen käpistely näytti vaikuttavan kutakuinkin eniten. Massamittarithan on vaihdettu ristiin ja vielä toisenkin kerran ja liitintäkin mitattu lennossa "takakautta", mutta jos siinä mitatessa on onnistuttu kiilaamaan se kunnolliselle kontaktille niin sehän selittäisi paljon.

Eli seuraavaksi paha silmä tuijottamaan kohti vasemman ilmamassamittarin liitintä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
aero
-
Viestit: 8681
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja aero »

Vähän jäänyt turinointi vähälle. Viime kesänä vietettiin vielä hääjuhlia ja Ferrari toimi kulkineena. Komia ja kiva peli edelleen, loppukesä sitten hujahtikin vaan ohi.

Mutta alkaa olla polte saada Maranellon korskea ori taas ajoon, joten könysin tänään talliin, purin MAFfien liittimet, puhdistin ja kiristelin pinnit, suojasin kontaktisuojaspraylla. Ajelin Mazdan pihalle pois edestä ja meinasin ottaa Fefenkin paremmalle paikalle, mutta totesin oikean etupyörän olevan tyhjä.

No, kompura tulille ja sihtaamaan venttiilille. Ei auta, pihinä kuuluu renkaan takaa ja ilma tulee ulos. Syntyi päätös pukittaa etukulma ja ottaa pyörä irti, mutta tää on muutenkin niin matala ettei meinaa mahtua tunkki alle, saatika kumi tyhjänä. Kasasin siis rohkeasti lautaa etupyörän taakse ja pakitin metrin taaksepäin saadakseni tunkin auton alle ja kokeilin vielä ilmaa renkaaseen ja sehän pysyy sisällä, no voe jösses. Nykäisin kuitenkin tassun syliin ja kattelin läpi, ei näy vaurioita tms. Ilmeisesti vajuu vähitellen ja nyrjähtänyt sillai vanteesta irti, jotta ilma pääsi pihalle ja nyt nyrjähti takaisin sijoilleen. Tuuppasin liki 2bar täytettä, saa huomenna kattella miltä näyttää. Etukumit vaihtuu enivei tänä kesänä.

En fotonnut, oli niin touhuvaihde päällä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2846
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Siitä se lähtee 8)

Selvisivätkö nuo sytytys ym. murheet vai vieläkö on askaretta niiden tiimoilta?
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
aero
-
Viestit: 8681
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja aero »

Sytkäpuoli on käyty läpi ja kunnossa, bensapuoli on käyty läpi ja kunnossa, eli jos vielä takkuaa niin on pakko olla anturoinnista kyse. Just nyt on akku irti, jotta saa kohta adaptaation takaisin käyntiin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2846
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Okei, lupaavassa vaiheessa sitten jo.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
aero
-
Viestit: 8681
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja aero »

Khyl.

Adataationollauksen rituaali menee niin, että akku irti joksikin aikaa, jonka jälkeen akku kiinni, auto käyntiin ja 15min tyhjistä koskematta mihinkään. Löin siis tulille ja annoin hörsköttää. Tuntui käyvän yhä paksulla ja välillä vähän misfireä, jonka perään roima pölähdys putkista ja bensa haisee. Koska bensan määrä ilmassa alkoi jännittämään, niin sammutin auton.

Nyppäsin akun uudestaan irti ja tuuppasin perän tallista pihalle. Siis tosiaan tuuppasin, tämmöstähän työntelee kohtuu kevyesti. Hämmästelin konehuonetta ja totesin, että mulla on jäänyt vasemman lambdan piuha irti, joten tökkäsin sen kiinni. Löin akun uudelleen kiinni ja auton käyntiin.

Kylmänä paksulla, jätti vähän välillä välistä ja pölähti, mutta häviää taivaan tuuliin (sinänsä harmi päästää rikasta pakokaasua ilmaan, joku imurijuttu oisi oiva tämmösiin) joten rohkee antaa roplottaa. Käynti tasaantuu jatkuvasti ja n. 13min kohdalla jo 8 sylinteriä hyrisee tasaisen mukavasti turhia köhimättä. Annoin käydä vähän ekstraa rauhassa ja sammutin auton.

Seuraavaksi tuuppasin putken päästä sisään ihan tätä tarkoitusta varten hiljattain ostamani AEM:n seosmittaripaketin laajakaistalambdan, johdotin sen irtaallaan saamaan sähkönsä Fefen akusta ja löin veekasin tulille. Hitusen vaikutti käyvän laihalla ja huomasin, että mulla on vielä bp-mittari vasemman puolen linjassa kiinni ja että rikasta seosta ihmetellessäni olen ruuvannut painetta alaspäin bp-säätimeltä. Veivasin lennossa bensanpaineen vasemmalla speksiinsä ja behold, AFR asettui sinne 14,6-14,7 nurkille, eli vallan sopivalle tasolle. Tuntusi siis toimivan vallan nätisti. Sammutin auton, keräilin seosmittarin hiluineen pois, ajoin auton ulos asti ja huuhtaisin pölyt pois päältä.

Mutta kivasta autosta on paljon enempi iloa, jos sillä pääsee tien päälle ja meillä on ollut aika messevät kelirikot tänä keväänä. Vaihdoin siis italiaanoa verrarista viiattiin (kuten Aknestikin laulussa Maailma on naisia puolillaan) ja kävin jyrskyttelemässä baanaa vähän tasaisemmaksi.

Toissavuodelta kaverikuva näistä kahdesta:
Kuva
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7348
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Komia kaverikuva ja onnittelut naimisiinmenosta :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
aero
-
Viestit: 8681
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja aero »

Kiitos kiitos!
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin