Vanteiden pinnoitus

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Vanteiden pinnoitus

Viesti Kirjoittaja VKe »

Apu-va. Olen juutuupin katsellu lävite jä pää ihan sekaisin.

Mikä on paras (helpoin...) tapa pinnoittaa uudet :saab: -aluminiumvanteet?

Vanteet ei tuhansia euroja maksaneet, eli ei millään timantilla tartte pinnoittaa mutta silti kunnon pinnoite ajatuksissa. En oikein noihin "suihkuta-suoraan pullosta ja pyyhi" litkuihin ole vakuuttunut... Millaisia kokemuksia eri aineista teillä on?

Vienkö suosiolla vanteet Konalaan Auto Detailingille vai rötväänkö ensin itte ja vasta sitten vien Konalaan...
Sininen Saab 9-3, '99
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7459
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Vanteiden pinnoitus

Viesti Kirjoittaja mestari »

eiks ne uudet mene niin kauan kun mylly porsii sabassa ja sit voi siinä miettiä ehostusta konetta tehdessä :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3540
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Vanteiden pinnoitus

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^^Minä käsittelin tolla Korrekin Pro keraamisella pinnoitteella myös vanteet. Kuten siis autonkin. Keväällä laitoin ekan kerran ja 5.5 kk myöhemmin toisen kerran. Hyvin tuntui pysyvän niin maalipinnassa, kuin vanteissakin, toki kilsoja tuli vähän. Eipä ole vanteiden pesu näin helppoa ollut koskaan. Ei oikein mitään tartu ja helppo pyyhkiä puhtaaksi auton pesun yhteydessä, hinkata ei tarvitse.
En oikein keksi, miksi maksaisin jollekin tai käyttäisin enemmän rahaa. Yksi puteli maksaa n.28 euroa ja minä taisin sillä alun neljättä autoa käsitellä. Jos tommosen pullon ostaa vain vanteille, niin kestää monta vuotta, vaikka laittaisi joka kuukausi uuden pinnan. Uusille vanteille joissa pinta iskemätön, toiminee oikein hyvin. Ja todellakin, pullosta tavaraa vanteisiin ja/tai sieneen, levitys, kuivaus 2 x mikrokuituliinan taktiikalla. Jos sanon, että menee 5 min / rengas, siinä lienee puolet liikaa.
Hyundai i20 1.0T-GDI Comfort-23 , Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vanteiden pinnoitus

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

VKe kirjoitti:
Su Loka 30, 2022 14:19
Apu-va. Olen juutuupin katsellu lävite jä pää ihan sekaisin.

Mikä on paras (helpoin...) tapa pinnoittaa uudet :saab: -aluminiumvanteet?

Vanteet ei tuhansia euroja maksaneet, eli ei millään timantilla tartte pinnoittaa mutta silti kunnon pinnoite ajatuksissa. En oikein noihin "suihkuta-suoraan pullosta ja pyyhi" litkuihin ole vakuuttunut... Millaisia kokemuksia eri aineista teillä on?

Vienkö suosiolla vanteet Konalaan Auto Detailingille vai rötväänkö ensin itte ja vasta sitten vien Konalaan...
Minä kunnostutin avon vanteet Tirax Oy:llä (Sulan teollisuusalue Tuusulassa) pari vuotta sitten. Pyysivät silloin 40 € / vanne, mutta tekivät sen verran hyvää työtä, että maksoin 50 € / vanne.

Kannattaa tiedustella sieltä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Vanteiden pinnoitus

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Yksi kustannustehokkaimpia tuotteita vanteiden suojaksi on Meguiar's Ultimate Fast Finish.

Vaikka onkin spraytuote niin kestää uskomattoman hyvin liuottimia ja vannehappoja. Tuolla pärjää oikein hyvin kauden yli.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Vanteiden pinnoitus

Viesti Kirjoittaja VKe »

Kiitos vihjeistä, jomman kumman, Korrekin tai Mequairsin otan ja kokeilen.

Emmää kyllä nyt 200 € Tiraxille uusien vanteiden pinnoituksesta maksa... Se olis minulle liian ökyä, menis yli minun budgen.
Sininen Saab 9-3, '99
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vanteiden pinnoitus

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

VKe kirjoitti:
Su Loka 30, 2022 21:13
Emmää kyllä nyt 200 € Tiraxille uusien vanteiden pinnoituksesta maksa... Se olis minulle liian ökyä, menis yli minun budgen.
Minusta se on vielä halpa hinta. Kysypä tarjousta muualta, niin se on noin satkun/vanne.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1786
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Vanteiden pinnoitus

Viesti Kirjoittaja mikan »

Tais mennä puurot ja vellit sekaisin? VKe kyseli UUSISTA vanteista ja Turbo Sensonic kirjoitti vanteiden KUNNOSTAMISESTA.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Vastaa Viestiin