Tiesittekö Saabista ja Alfa Romeosta?
Re: Tiesittekö Saabista ja Alfa Romeosta?
Tänään se sit tuli ja onhan tuo kyl suorastaan aivan ihana näin ensipurasujen perusteella . Todella jämäkkä ja vakaa ajettava tuntuis olevan enkä nyt ensi hätään löytänyt vikojakaan kuin toimimattoman takalasin pyyhkimen. Hyvin hiljaiseltakin tuntui XC70 jälkeen, mutta se ehkä johtuu kitkarenkaista.
Sisusta on suorastaan upeassa kunnossa yli 300 tkm ajetuksi. Penkeillä varmaan istuttu vaan jollain silkkihousuilla ja ratin nahoissakaan ei juuri kulumaa. Bosen subbari näkyi olevan kontissa. Soittimen valikosta löytyy aux, eli kaipa se liitinkin siellä jossain lymyilee.
Tosi hyvä ensivaikutelma kaiken kaikkiaan kyllä. Auto on ollut ilmeisesti lentokonemekaanikolla ennen mua, että ehkä se selittää tuon suorastaan ylitarkan huoltodokumentaation. Alle en ole vielä kurkkinut, että minkälaiset ruosteet siellä odottelee. Ei viitsinyt heti pilata hyvää fiilistä .
Pitää nyt sit se jakopää ja apulaitehihnat laitattaa mahdollisimman pian. Täällä kun oli tietäjiä: Jos tilailen nämä osat, niin hoituuko homma? Vai tartteeko vielä muutakin olla?
https://m.motonet.fi/fi/tuote/3003702/M ... TRETCH-FIT
https://m.motonet.fi/fi/tuote/306558/Mo ... a-6x1583mm
https://m.motonet.fi/fi/tuote/259768/Ve ... eraislaatu
Sisusta on suorastaan upeassa kunnossa yli 300 tkm ajetuksi. Penkeillä varmaan istuttu vaan jollain silkkihousuilla ja ratin nahoissakaan ei juuri kulumaa. Bosen subbari näkyi olevan kontissa. Soittimen valikosta löytyy aux, eli kaipa se liitinkin siellä jossain lymyilee.
Tosi hyvä ensivaikutelma kaiken kaikkiaan kyllä. Auto on ollut ilmeisesti lentokonemekaanikolla ennen mua, että ehkä se selittää tuon suorastaan ylitarkan huoltodokumentaation. Alle en ole vielä kurkkinut, että minkälaiset ruosteet siellä odottelee. Ei viitsinyt heti pilata hyvää fiilistä .
Pitää nyt sit se jakopää ja apulaitehihnat laitattaa mahdollisimman pian. Täällä kun oli tietäjiä: Jos tilailen nämä osat, niin hoituuko homma? Vai tartteeko vielä muutakin olla?
https://m.motonet.fi/fi/tuote/3003702/M ... TRETCH-FIT
https://m.motonet.fi/fi/tuote/306558/Mo ... a-6x1583mm
https://m.motonet.fi/fi/tuote/259768/Ve ... eraislaatu
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Tiesittekö Saabista ja Alfa Romeosta?
Ei tartte silkkihousuja, näiden sisustat on oikeesti vaan ihan tautisen kestäviä. Etenkin ne Alfatex -kankaalla olevat penkit ei meinaa näkyvästi kulua millään.
Kuikuile sieltä keskikonsolista kyynärnojan alta. Jos ei muualta löydy, niin sitten tosiaan ainakin soittimen persiössä on, sieltä voi pinnejä minidinniin lisäämällä kaivella. Soitin ittessään lähtee irti kun työntää sopivat rautapuikot niihin neljään reikään.
En suoraan muista mittoja ja speksejä, mutta jos ne osuu niin hyvä alkuhan tuossa on. Itse tosin jättäisin osahankinnan korjaamon huoleksi, niin ovat vastuussa osien sopivuudesta ja laadusta. Saattaa maksaa vähän enempi tai sitten ei (joskus korjaamot saa osia halvemmalla, joskus ei), mutta helpottaa elämää jos joku tökkii.
Jaa niin, muistuta huoltamoa siitä, että nollaavat sekä huoltomuistuttimen että öljynvaihtomuistuttimen kun homma on tehty. Kauheen helposti tulee oletettua että huoltomuistutin nollaisi öljynvaihtomuistuttimenkin ja sitten ihmiset yllättyy, kun kohta huollon jälkeen auto itkee öljynvaihtoa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Tiesittekö Saabista ja Alfa Romeosta?
Mitä pidit nopeasta ohjauksesta? Se saattaa helposti jakaa toisilla mielipiteitä. Ite tykkään siitä ettei ruoria tartte veivata ku kierros nii on renkaat tapissa. Mukava syöttää mutkatietä menemään ja kaupungissakin kun pienet liikkeet riittää suunnanmuutoksiin.Saabatti kirjoitti: ↑Ke Maalis 22, 2023 21:49Tänään se sit tuli ja onhan tuo kyl suorastaan aivan ihana näin ensipurasujen perusteella . Todella jämäkkä ja vakaa ajettava tuntuis olevan enkä nyt ensi hätään löytänyt vikojakaan kuin toimimattoman takalasin pyyhkimen. Hyvin hiljaiseltakin tuntui XC70 jälkeen, mutta se ehkä johtuu kitkarenkaista.
Sisusta on suorastaan upeassa kunnossa yli 300 tkm ajetuksi. Penkeillä varmaan istuttu vaan jollain silkkihousuilla ja ratin nahoissakaan ei juuri kulumaa. Bosen subbari näkyi olevan kontissa. Soittimen valikosta löytyy aux, eli kaipa se liitinkin siellä jossain lymyilee.
Tosi hyvä ensivaikutelma kaiken kaikkiaan kyllä. Auto on ollut ilmeisesti lentokonemekaanikolla ennen mua, että ehkä se selittää tuon suorastaan ylitarkan huoltodokumentaation. Alle en ole vielä kurkkinut, että minkälaiset ruosteet siellä odottelee. Ei viitsinyt heti pilata hyvää fiilistä .
159 on ajajan auto kyllä. Se on yllättävän matala sieltä auton alta, että itsellänikin raapii aika usein paakut ja lumet pohjaa, vaikka vakioalustalla mennään. Sitten mikä yllätti minut on myös ajettavuus ja vakaus huonossa kelissä. Saa syöttää menemään huolella lumipöpperössä, polanteiden/lumivallien yli tai vaikka auraamattomalla tiellä. Hyvin menee.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Tiesittekö Saabista ja Alfa Romeosta?
Tykkäsin kyllä. Ehkä inasen jäykkä parkkipaikalla kääntelyyn tuo ratti, mutta toisaalta vauhdissa sit mukavan jämäkkä kyllä.
Ajaessa tosiaan ainakin tuntuu, että massaa on reilusti, painopiste matalalla ja renkaat lähellä kulmia. Ekat kitkarenkaat myös mulla, joka tuo sekin eksotiikkaa. Oikein hyvin nuo kyllä pitää lumella. Saa nähdä kääntyykö tässä kitkauskovaiseksi, vaikka en ihan Kitkalla asukaan.
Tuosta autoon könyämisestä tulee myös hieman urheiluautomainen fiilis. Hyvä että tää tuli kesäpeliksi, kun talvisaappaat ei meinaa oikein mukavasti tuonne mahtua ainakaan Volvoon verrattuna.
Keskikyynärnojan sisältä ei löytynyt ainakaan verhoilua purkamatta aux-pistoketta, mutta jonkinlainen kaukosäädin siellä oli. Veikkaisin Eberiä.
Saapa nähdä tuleeko Saabille lähtö pihasta. Kolmea dieselfarkkua ei oikein pysty järkevästi perustelemaan yhden kuskin taloudessa...
Ajaessa tosiaan ainakin tuntuu, että massaa on reilusti, painopiste matalalla ja renkaat lähellä kulmia. Ekat kitkarenkaat myös mulla, joka tuo sekin eksotiikkaa. Oikein hyvin nuo kyllä pitää lumella. Saa nähdä kääntyykö tässä kitkauskovaiseksi, vaikka en ihan Kitkalla asukaan.
Tuosta autoon könyämisestä tulee myös hieman urheiluautomainen fiilis. Hyvä että tää tuli kesäpeliksi, kun talvisaappaat ei meinaa oikein mukavasti tuonne mahtua ainakaan Volvoon verrattuna.
Keskikyynärnojan sisältä ei löytynyt ainakaan verhoilua purkamatta aux-pistoketta, mutta jonkinlainen kaukosäädin siellä oli. Veikkaisin Eberiä.
Saapa nähdä tuleeko Saabille lähtö pihasta. Kolmea dieselfarkkua ei oikein pysty järkevästi perustelemaan yhden kuskin taloudessa...
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Tiesittekö Saabista ja Alfa Romeosta?
Keskikonsolin sähkötökkelissä saattaa tuommonen bt-fm -härpäke olla vähän edessä joskus, mutta sinänsä ihan hyvä pointti. Se orggisäänentoistokin on aika kauhea, niin pieni laadunpudotuskaan tuossa kohtaa ei kauheammin häiritte.
Vanhan OG900 -kuskin tunnistaa selkeästi siitä, ettei 159:n metrinen keulanylitys tunnu missään .
Kun keskikyynärnojan nostaa, niin siitä alta paljastuu isohko lokero, jossa on 2 "mukipaikkaa", niistä vähän taaksepäin on oikeassa reunassa sellanen ylempänä oleva taso ja muistaakseni orggistökkelin paikka olisi siinä. Orggistökkeli on vaan sen verran harvinainen, että en nyt löydä siitä edes kuvaa netistä,
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Tiesittekö Saabista ja Alfa Romeosta?
Pitääpä koittaa vielä kiskoa sitä käsinojaa.
No nyt tokana päivänä kerkesin sen verran ajella, että huonompia puoliakin löytyy?
Miten tuo takakontti on tarkotus avata? Napista lähtee lukko auki juu, mutta mistä sitä kontinluukkua ois tarkotus nostaa? Tulipa tyhmä olo kaupan parkkiksella . No avasin sen sit takalasin pyyhkijästä nostamalla, mut luulis että tuohon on joku muukin keino. Ei tosin ois kantsinut avata ollenkaan, sillä kontin alareunassa oli sisäpuolella ruostetta. Pyyhkijä ei muuten ollutkaan rikki, toimintalogiikka vaan vähän erilainen kuin päässäni kuvittelin
Rattinapit on niin käsittämättömän pikkuruiset, että osun jatkuvasti vääriin nappeihin, kun yritän säätää volumea tai vaihtaa kanavaa. Mulla on kyllä mielestäni suht pienet kädet vielä. Ei oo isojen miesten auto tää .
Autossa näyttäis olevan viiksessä ohjaimet ajotieturille, mutta niistä ei kyllä tapahdu mitään. Pitänee tutustua ohjekirjaan.
Moottoriäänet on tosi hyvin eristetty, paljon paremmin kuin Volvossa, mutta takarenkaat pitää melkosta ulinaa satasen vauhdissa. Tiiä sit onko renkaiden vai auton ominaisuus tuo.
Ratin alla vasemmalla on yks jälkikäteen lisätty dip-kytkin ja yksi painonappi. Tiiä sit mikä turbo boosti noista pitäs tulla. Ehkä liittyy siihen Eberiin tai sit on ollu joskus lisävalot.
Ja sit se jännin: ruokakaupan pihalta lähtiessä auto lähti käyntiin vasta neljännellä yrittämällä . Toivottavasti painoin käynnistysnappia liian vähän aikaa tai tein jotain muuta väärin, eikä olis vika kyseessä. Yritin kotipihassa uusia tuota, mutta siinä pärähti käyntiin joka kerta.
Jakopään remppa varailtu tiistaille. Suap nähä mitä kustantaa lopulta.
No nyt tokana päivänä kerkesin sen verran ajella, että huonompia puoliakin löytyy?
Miten tuo takakontti on tarkotus avata? Napista lähtee lukko auki juu, mutta mistä sitä kontinluukkua ois tarkotus nostaa? Tulipa tyhmä olo kaupan parkkiksella . No avasin sen sit takalasin pyyhkijästä nostamalla, mut luulis että tuohon on joku muukin keino. Ei tosin ois kantsinut avata ollenkaan, sillä kontin alareunassa oli sisäpuolella ruostetta. Pyyhkijä ei muuten ollutkaan rikki, toimintalogiikka vaan vähän erilainen kuin päässäni kuvittelin
Rattinapit on niin käsittämättömän pikkuruiset, että osun jatkuvasti vääriin nappeihin, kun yritän säätää volumea tai vaihtaa kanavaa. Mulla on kyllä mielestäni suht pienet kädet vielä. Ei oo isojen miesten auto tää .
Autossa näyttäis olevan viiksessä ohjaimet ajotieturille, mutta niistä ei kyllä tapahdu mitään. Pitänee tutustua ohjekirjaan.
Moottoriäänet on tosi hyvin eristetty, paljon paremmin kuin Volvossa, mutta takarenkaat pitää melkosta ulinaa satasen vauhdissa. Tiiä sit onko renkaiden vai auton ominaisuus tuo.
Ratin alla vasemmalla on yks jälkikäteen lisätty dip-kytkin ja yksi painonappi. Tiiä sit mikä turbo boosti noista pitäs tulla. Ehkä liittyy siihen Eberiin tai sit on ollu joskus lisävalot.
Ja sit se jännin: ruokakaupan pihalta lähtiessä auto lähti käyntiin vasta neljännellä yrittämällä . Toivottavasti painoin käynnistysnappia liian vähän aikaa tai tein jotain muuta väärin, eikä olis vika kyseessä. Yritin kotipihassa uusia tuota, mutta siinä pärähti käyntiin joka kerta.
Jakopään remppa varailtu tiistaille. Suap nähä mitä kustantaa lopulta.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Tiesittekö Saabista ja Alfa Romeosta?
Joooo..niin se takaluukku pitää nostaa sieltä reunasta vaan puskurin ja luukun välistä. Niin se on sedanissakin
Se starttinappi ei ole sellainen "paina kerran tyyppinen" kytkin. Itse pidän nappia pohjassa kunnes käynnistyy, niin se on ainakin mulla toiminut.
Ettei olis perinteinen pyöränlaakerit? Ne tuntuvat olevan kulutustavaraa 159:ssä.
Paina ensin oikean puoleisen viiksen leveällä pinnalla oleva "trip" sen jälkeen viiksen päässä oleva ylempi nappi käyttää ylempää riviä ja alempi nappi alempaa riviä. Sieltä löytyvät hetkellinen kulutus, ranget jne... Vasemman puolen viiksessä on myös vastaava nappi, josta pääsee viiksen päässä olevilla kytkimellä sitten selaamaan valikkoja. Vasemman puolen säätövalikkossa pitää auton olla pysähdyksissä, että sieltä pystyy säätelemään mitään. Lienee joku turvallisuus aspekti, ettei ajossa säädellä kelloa tms.
Se starttinappi ei ole sellainen "paina kerran tyyppinen" kytkin. Itse pidän nappia pohjassa kunnes käynnistyy, niin se on ainakin mulla toiminut.
Ettei olis perinteinen pyöränlaakerit? Ne tuntuvat olevan kulutustavaraa 159:ssä.
Paina ensin oikean puoleisen viiksen leveällä pinnalla oleva "trip" sen jälkeen viiksen päässä oleva ylempi nappi käyttää ylempää riviä ja alempi nappi alempaa riviä. Sieltä löytyvät hetkellinen kulutus, ranget jne... Vasemman puolen viiksessä on myös vastaava nappi, josta pääsee viiksen päässä olevilla kytkimellä sitten selaamaan valikkoja. Vasemman puolen säätövalikkossa pitää auton olla pysähdyksissä, että sieltä pystyy säätelemään mitään. Lienee joku turvallisuus aspekti, ettei ajossa säädellä kelloa tms.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Tiesittekö Saabista ja Alfa Romeosta?
No kokeilin tietenkin vaan ajaessa räplätä vasemman puolen nappeja. Kuka nyt parkissa ehtis säätämään .
Huomenna uusiksi!
Huomenna uusiksi!
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Tiesittekö Saabista ja Alfa Romeosta?
SW:n kontin aukominen pyyhkijän juuresta nostamalla on kai melko yleinen toimintatapa.
Vasemman viiksen päässä on muuten tieturin kirkkaudensäätö, siitä kun alempaa pitää hetken pohjassa, aktivoituu Night Panel -toiminto ja osa mittaristosta pimenee.
Pre-faceliftissä starttinappia pitää pitää pohjassa niin pitkään, että auto käy. Faceliftissä riittä lyhyt tökkäisy. Pre-faceliftin tunnistaa helpoiten siitä, että kattovalokonsolissa on peräkontin avausnappi - faceliftissä tuo hävisi, mutta takakonttiin tuli painettava logo, josta saa kontin lukituksen auki.
Vasemman viiksen päässä on muuten tieturin kirkkaudensäätö, siitä kun alempaa pitää hetken pohjassa, aktivoituu Night Panel -toiminto ja osa mittaristosta pimenee.
Pre-faceliftissä starttinappia pitää pitää pohjassa niin pitkään, että auto käy. Faceliftissä riittä lyhyt tökkäisy. Pre-faceliftin tunnistaa helpoiten siitä, että kattovalokonsolissa on peräkontin avausnappi - faceliftissä tuo hävisi, mutta takakonttiin tuli painettava logo, josta saa kontin lukituksen auki.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Tiesittekö Saabista ja Alfa Romeosta?
Arvaa kauanko mietin tuota kontin aukaisua? Mulla ei ole tuota nappia sisällä, no alfaguru kertoi tuosta peräkontin merkistä. No ei avautunut kontti siitä, vaihdoin merkin/kytkimen.. Ei avaudu vieläkään. Totesin että pärjään kaukosäätimellä, ei jaksa vanhaa romua tutkia pidempään... Vaikka joskus hankalaa kun ei konttia saa auki auton käynnissä ollessa tämän vian vuoksi.aero kirjoitti: ↑Pe Maalis 24, 2023 07:04Pre-faceliftissä starttinappia pitää pitää pohjassa niin pitkään, että auto käy. Faceliftissä riittä lyhyt tökkäisy. Pre-faceliftin tunnistaa helpoiten siitä, että kattovalokonsolissa on peräkontin avausnappi - faceliftissä tuo hävisi, mutta takakonttiin tuli painettava logo, josta saa kontin lukituksen auki.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Tiesittekö Saabista ja Alfa Romeosta?
Kiitos vinkeistä taas!
Sain ajotieturin toimimaan. Tuohan on näppärä, että voi valita kaksi näyttöä yhtä aikaa näkymään. Ei tarvi enää vaihdella hetkellisen ja keskim. kulutuksen välillä koko ajan.
Saahan sinne takaluukun ja puskurin väliin tosiaan sormenpään, kun ottaa hanskat pois. Sama pienikätinen insinööri suunnitellut tän ja rattinapit?
Ehkä mulla hämäs tuossa käynnistyksessä tosiaan se nappi vain. Volvossa kun painaistaan kerran ja sitten odotellaan, että auto hehkuttelee omaan rauhalliseen tahtiinsa ja sitten käynnistää. Varmaan sitten yritin eilen kaupan pihalla kertapainaisulla enkä pohjassa pitäen käynnistää.
Toivottavasti ei ois laakeri(t) sökönä, kun menee kohta se vajaa tonni kuitenkin jakopäähän.
Sain ajotieturin toimimaan. Tuohan on näppärä, että voi valita kaksi näyttöä yhtä aikaa näkymään. Ei tarvi enää vaihdella hetkellisen ja keskim. kulutuksen välillä koko ajan.
Saahan sinne takaluukun ja puskurin väliin tosiaan sormenpään, kun ottaa hanskat pois. Sama pienikätinen insinööri suunnitellut tän ja rattinapit?
Ehkä mulla hämäs tuossa käynnistyksessä tosiaan se nappi vain. Volvossa kun painaistaan kerran ja sitten odotellaan, että auto hehkuttelee omaan rauhalliseen tahtiinsa ja sitten käynnistää. Varmaan sitten yritin eilen kaupan pihalla kertapainaisulla enkä pohjassa pitäen käynnistää.
Toivottavasti ei ois laakeri(t) sökönä, kun menee kohta se vajaa tonni kuitenkin jakopäähän.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Tiesittekö Saabista ja Alfa Romeosta?
Ei, vaan sinulla on vääränlaiset hanskat. ;)
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Tiesittekö Saabista ja Alfa Romeosta?
No onkin optimaaliset pilkkihanskat. Aamulla oli se 16 pakkasta lähtiessä taas.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Tiesittekö Saabista ja Alfa Romeosta?
Mä siirryin femmaan 156:sta, ja tuo ratin koko ja ohjauksen välitys on asia jota eniten toivoisi Saabissa olevan toisin. ~20tkm ajettu, enkä vieläkään oikein ole tottunut ja kaipaan arjen apexeja nuollessa Alfan nopeaa ohjausta. Pitäisi kai muuttaa johonkin korpeen että voisi ajella enemmän suoraan ja pääsisi Saabbi vieläkin enemmän oikeuksiinsa.Pakari kirjoitti: ↑Ke Maalis 22, 2023 22:37Mitä pidit nopeasta ohjauksesta? Se saattaa helposti jakaa toisilla mielipiteitä. Ite tykkään siitä ettei ruoria tartte veivata ku kierros nii on renkaat tapissa. Mukava syöttää mutkatietä menemään ja kaupungissakin kun pienet liikkeet riittää suunnanmuutoksiin.
Re: Tiesittekö Saabista ja Alfa Romeosta?
Sori, mutta meillä täällä korvessa on lähiinnä upeita mutkateitä, suorat kohdat on harvassa
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla