Perheellisyydestä en tiedä, mutta noista meidän viisyseistä vähiten tietä nähneen mittarissa on 255tkm, eniten näneellä reilu 400tkm, eikä niillä ole pahemmin tarvinnut ajamatta jättää. Reilu 400tkm pommitettu viihtyy kesäisin vielä radallakin...
3.2JTS:ää ei ehkä kannata viedä radalle, ellei lisää öljylle paineakkua. Öljynkierto on suunniteltu takavetoiseen ja oikeat kaarteet on vähän myrkkyä. Suomen radoista ainakin Ahvenisto, Alastaro, Botniaring ja Kemora kääntyy oikealle.
Tuo jännityshän se ihmisillä lähinnä on, joka sekä johtaa jälkimmäisestä että vaikuttaa siihen. Ei näitä tänne juuri ilmesty kun ihmiset jännittää ja ihmiset jännittää kun ei ole kokemusta itellä tai tutuilla.
+30 voi tuntua tuskaiselta, jos ilmastointi ei toimi - tämä nyt ei ole varsinaisesti alfa-ilmiö. Ja itehän minä senkin vahingossa rikoin muuta touhutessani, ei se vika autosta johtunut.
-30 ei ole ollut ongelmia. Samallailla ainakin JTDm ja Holden-kuutonen tömähtää tulille Alfan kuin Saabinkin pellin alla... Helposti hajoava kuskin persgrilli vähän harmittaa talvella, mutta kangaspenkit ei kauheen kylmiltä tunnu siltikään, nahkajakkarat vähän vilakammilta.
Referenssinä voin todeta, että neidolla on tosiaan tälläinen käyttöautona (2.4JTDm Q4, olikohan mittarissa jotain 330tkm). Lanssikuski ei valitse työvuoroja kelin peruseteella, eikä jätä menemättä töihin.
S'ois toki bueno, vaan tallitilat varaa lelut ja viisysit on kaikki ulkoruokinnassa. Katos on suunnitelmissa, mutta ei enstemmäisenä listalla.
Yleensä tästä on selvitty joko:
A) tekemällä huolto tai öljynvaihto ja kuittaamalla tietokoneelle, että ajellaan taas 15tkm (övv 15tkm, hv 30tkm). tai
B) vaihtamalla kulunut osa (yleensä etuylätukivarsi, takaiskari tai jousi) tai
C) hitsaamalla ruosteiseen kohtaan uutta rautaa (tuo 400+tkm ajettu 17-vuotias dieseli on kaivannut jo yhden helmapaikan)
...eli aika samoin kuin muidenkin autojen kanssa. Muuten saa osia ihan hyvin, asiallisia tarvikkeita kohtuuhinnalla, mutta jouset on näihinkin vähän penseitä. Orggisjouset maksaa ihan oikeaa rahaa (luokkaa 200-300€/kpl jos oikein muistan) ja suurin osa tarvikkeista tuppaa olemaan madaltavia
On siellä liki kilowatin sähkövastus sentään ilmakanavassa auttamassa sisätilan lämmitystä. Bensakoneisesta tuo puuttuu.