Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux

Viesti Kirjoittaja tturku »

Noniin, kirjotetaan nyt tänne hajatelmia tästä kiinan ihmeestä. Parin päivän päästä tulee kk. autolla täyteen ja tänään sopivasti napsahti 2k km tauluun.
Ei vielä harmita auton hankinta, yksi pidempi 400km reissu tuli tehtyä ja myös pikalaturi neitsyys meni ABC:n laturilla. Autoilun kulut putosi huomattavasti.

+ Maantieajossa pääsee helposti yli 300km noin 100 vauhdeilla
+ Pikalataus näytti 100kWn laturilla ihan hyviä arvoja, noin 20%-85% latauksessa oli parhaimmillaan noin 75kW latausteho (88kW luvattu maksimiksi) joka alkoi tippumaan kun lähestyttiin 80%, 85% kohdilla taisi vielä olla noin 40kW teho latauksessa.
+ Skolioosi ei iskenyt reilun 2h ajomatkalla, jaksoi hyvin istua vaikkei reisitukea tarpeeksi olekaan omille pitkille raajoille. Ristiseläntuki on riittävä
+ Näyttö herää ja reagoi nopeasti, paljon parempi kuin Enyaqin 3.0 softa
+ Ajoltaan ja alustaltaan hyvä, Nopeuden ollessa lähempänä 140km/h alkaa auton paino vasta tuntua motarin töyssyissä.
+ Materiaalit sisustassa ihan hyvät Luxury mallissa
+ Keyless toimii nätisti, töräyttelee torvea jos joku ovi jäänyt raolleen ja laittaa autoa lukkoon
+ Adaptiivinen kruise, kaistavahti, 360 kamera, peruutustutka takana, MG pilot, hätäjarrutus, näissä ei mitään pahempaa sanottavaa, kaistavahti ehkä vähän seilaa pingpong tyylisesti mutta MG pilot pitää auton nätisti auton keskellä kaistaa.
+ nopeusrajoitusten tunnistus toimii hyvin eikä auto säädä kruisen nopeutta rajoitusten muuttuessa
+ ESC:n saa pois päältä, en ole tosin vielä testannut
+ Erikseen omat näppäimet joista saa äänenvoimakkuuden, lasien lämmitykset, ilmastoinnin asetukset, kotinäytön päälle keskinäytön alaosassa
+ Android auto toimii hyvin, vaatii tosin töpselissä olemisen että saa päälle
+ Latauksien kanssa ei ole mitään hässäkkää ollut, aina toiminut kun junan vessa
+ 115hp tehosta huolimatta auto on ripeä, varmaan menee tohon 8s 0-100.

- Osa keskinäytön toiminnoista on pienillä ikoneilla näyttöön tehty, jolloin osuminen ajaessa voi tuottaa ongelmia, osaan toiminnoista avautuu kuitenkin slider säädöt jotka helpottaa.
- ESC antaa sudittaa hieman, jopa kuivalla asfaltilla. Märällä asfaltilla saanut pari kertaa pidempäänkin sudittelemaan ennenkuin nappaa kiinni. Voisi olla herkempikin
- Radion kuuluvuus on vähän heikohko, suosikkiasemalistaus ontuu vähän ja useammalla kanavalla jää lukemaan ylex jostain syystä.
- Radio menee pois päältä kun puhelin piippaa, joutuu aina laittamaan takaisin soimaan
- Ohjaus on sähköisesti tehostettuna tunnoton keskialueella, mutta ei suuremmin eroa kyllä eenakista.

Kulutus tiedot tähän asti:
2045km
35h17min
57km/h average
21.0kWh/100km

Keskikulutus on korkeahko koska suurin osa ajosta on ollut motaria reippaalla vauhdilla. Nähtäväksi jää miten paljon kylmät ilmat alkaa syömään rangea ja mitkä on talviominaisuudet. Autossahan ei ole ilmalämpöpumppua.
Viimeksi muokannut tturku, To Loka 05, 2023 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Lisätty kulutuslukemat.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux

Viesti Kirjoittaja tturku »

Jäi vielä yksi miinus antamatta. Automaatti-ilmastointi on vähän arpalaatikko. Olen manuaalilla säätänyt puhalluksen ja lämpötilan ja silleen pärjää kohtuu hyvin. Etulasi vetää helpohkosti näillä keleillä huuruun mutta huurteenpoiston näppäimellä saa kirkkaan tuulilasin nopeasti.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Tää olis kyllä mielenkiintoine vaihtoehto tai miksei kaveriki corsalle.
Kokemukset kiinnostaa kyllä kun autohistoriasta löytyy yhtäläisyyksiä..

Heh. Mä en oo tän 19tkm/7kk sähköautoilun aikana vielä noin pitkää reissuu kerenny tekee.

Kyllä kylmä varmasti vaikuttaa, tällee kun lähes nollasta on ny muutaman kerran joutunu lähtee niin sellane 2-3kilowattii pompsahtaa heti. Mut joo ehkä niitä kulutuslukemia on aika turha vertailla ekalta tuhannelta kilsalta, käyttövoimasta riippumatta :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13198
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ainakin yksi MG omaa riemukuplamaisia piirteitä :D

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... 46c022fe31
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

AZP kirjoitti:
Ma Loka 16, 2023 18:37
Ainakin yksi MG omaa riemukuplamaisia piirteitä :D

https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... 46c022fe31
Luin tuon jutun eilen.
Siinäpä oli fiksuja poliiseja, kun ajattelivat avaimien heiton pois autosta pysäyttävän sen :lol:
Sama kuin laittaisi NG9-5:n käyntiin ja viskaisi avaimet pihalle :wink: :lol:

Tässä olisi tyyliä:
https://www.mg.co.uk/new-cars/mg-cyberster
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kuva
Ehkäpä näihin patterikorolloihin pitäisi laittaa tällainen kilpa-autoista tuttu päävirtakytkin kojelautaan :twisted:

Eski
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux

Viesti Kirjoittaja tturku »

Joo, mielenkiintoinen vika oli eksynyt autoon. Noh, jenkeissä nyt autot ajelee itsestään harvasen päivä, niin itse en ole mitenkään huolissani vielä :mrgreen:
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux

Viesti Kirjoittaja tturku »

TM näköjään tehnyt MG5 LR Luxurystä ison koeajon. Luettavissa tilaajille:
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/21a-2 ... ahkoisena/

Omalla MG:llä nyt mittarissa vaivattomasti reilu 4000km. Eka vika kuitenkin jo tullut. Takalasin lämmittimen 3 alimmaista riviä on pimeenä.
Yksi 400km työreissu tuli heitettyä reilu kk takaperin. Espoo - Harjavalta - Espoo. Tuolla matkalla näki että niin 10 asteen ulkolämpötilassa autolla pääsee helposti reilu 300km yhdellä latauksella. Nopeusrajoitukset matkalla pääasiassa 100km/h ja muutamat ohitukset tuli tehtyä.
Pikalatausneitsyys meni ABC:lla kun rangea piti saada paluumatkalla noin 100km lisää. Akussa oli kapsua laturille mennessä noin 15% jäljellä ja auto otti iloisesti vastaan parhaimmillaan noin 77kW. 100km range oli latautunut autoon jo ennenkuin tuli burgerit pöytään. Latausnopeus pienentyi pikkuhiljaa ja 80% varauksessa taisi olla noin 35-40kW. Latauskäppyrä ihan nätin näköinen. Kun bursat oli syöty oli autossa jo 85% varaus.
Myös parin tunnin istuminen autossa putkeen ei ollut ollenkaan epämukava kokemus eli pystynen sanomaan että kyllä sillä matka-ajossa pystyy helposti yhden akullisen ajamaan.
Sain juuri kreivin aikaan vihdoin kotipihaan auton talvirenkaat kun ensimmäiset aamupakkaset tulivat ja pyöräytin ne alle. Noin 1000km nyt alla pyörineet Kumhot on kyllä meluisat. Vielä on kokeilematta niiden pito lumella ja jäällä. 16" mummovanteilla ja talvirenkailla auton ajettavuus on kyllä löysä verratuna 17" kesäkumeihin kuten saattoi olettaa.
3 vuoden kestotesti jatkukoon...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kestotesti jatkuu ja tapahtumaa riittää. Reilu 4700km on nyt mittarissa.
Talvirenkaiden melu on vaimentunut jonkun verran, ei ole enään ihan niin paha ja pitoakin näyttäis olevan ihan hyvin. Nyt kun tuli lunta eteläänkin enemmän niin kaistavahti ja MG Pilot näyttävät olevan kohtuu herkästi pois päältä, mikä on ihan hyvä.

Autossa on pitkien valojen automatiikka ja se feilasi tässä yksi ilta töistä kotiin ajaessa, pisti yhtäkkiä motarilla pitkät päälle vaikka ajelin ohi vasemmalla kaistalla useista autoista ja edessäkin ajoi auto. Otin automaatiikan pois päältä ja huomasin että oli taas kehä III:lla päällä ja näytin pitkiä edessä ajavalle. No ainakin tuli tilaa vasemmalle kaistalle vaikka edessäolijat varmaan ajatteli että jollain mulkulla on kiire kun pitää pitkiä käyttää :lol: . No onneks auto on niin vaikea tunnistaa että luulivat että joku toyoda kuski siellä vilkutteli kun porhalsin sitten ohi.
No jos alkaa feilaamaan useammin niin automatiikan saa onneksi asetuksista pois päältä.

Kestävyyttäkin tuli testattua eilen kun V***o hyökkäs kolmion takaa kylkeen taajamassa. Auto ajokuntoinen, käytin juuri vahinkotarkastuksessa. Kylki kivasti lommolla apparin puolelta ja ovet, alahelma ja takakaari menee uusiksi. Nyt odotellaan tietoa Hediniltä milloin saavat uutta peltiä ja saadaan auto korjaukseen. Onneks selvittiin pelkällä pellillä, eikä mitään fyysisiä vahinkoja sattunut. Olin koirien kanssa liikenteessä.

Testasin auton SOS nappiakin kolarin jälkeen ja sehän ei muuten toiminut, joku robotti sieltä huuteli englanniksi niin kovaa ja särkevällä äänellä ettei saanut mitään selvää mitä se yritti kertoa ja sen jälkeen tuli SOS error tauluun ja kehotus ottaa yhteyttä huoltoon.

Täytyykin muistaa sanoa siitä kun vien auton huoltoon. Jospa samalla sais uuden takaikkunan korjauksessa myös kun ne pari alinta lämmityslankaa on pimeenä.

Näillä jatketaan. Kestotestiin tulossa muutaman viikon paussi sitten kun auto saadaan korjaukseen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kestotesti jatkuu. Reilu 6000km mittarissa. Hedin ilmoitti ennen joulua että osat saapuu 22.1. Jolloin auto menee pariksi viikoksi pajalle. Nyt kun on pakkasia pidellyt niin lyhyillä nurkkapyörityksillä auton kulutus hipoo tai on jopa yli 30kWh/100km. Ihan perus kun autoa lämmitetään reippaasti.
Keskikulutus on tällä hetkellä noin 27,x kWh/100km tossa lyhyessä pyörityksessä mitä tullut pääasiassa harrastettua.

Auto on ihan asiallinen talviauto, etenee hyvin pöperössäkin, ajoavustimet saa pois näppäräisti jos tarvii ja auto lämpiää nopeasti. Pidemmässä reissussa kulutus tippuu tietty mutta noin reilu 200km sillä taitaa talvella kelissä kun kelissä päästä.

Appiin tuli päivitys jossa tuli kokonaan uudenlainen käyttöliittymä. Ei saanut autoon pariin päivään yhteyttä mutta sitten virkosi. Appi toiminut ihan ok. muutaman kerran on serverien kanssa ongelmaa ja yhteyttä ei ole saanut, mutta toimii silti nopeemmin ja luotettavammin kuin VAG:n vastaava.

Tohon ekaan raportoituun vikaan, Näin FB:ssa MG ryhmässä postauksen jossa ihmeteltiin samaa ja sieltähän tuli vastaus että alimmat langat ovat radion antennit :oops:

Kova ajo jatkukoon, ja yhtään ei harmita istua autoon vieläkään. Itseasiassa huomaan hyppääväni usein mielummin MG:hen kuin puolet kalliimpaan Eenakkiin, kun lähden jonnekin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
aero
-
Viestit: 8675
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux

Viesti Kirjoittaja aero »

tturku kirjoitti:
Ti Tammi 02, 2024 13:37
ajoavustimet saa pois näppäräisti jos tarvii
Ihan kokonaan pois? Onko ihan nappula vai valikoista tonkien?
tturku kirjoitti:
Ti Tammi 02, 2024 13:37
Tohon ekaan raportoituun vikaan, Näin FB:ssa MG ryhmässä postauksen jossa ihmeteltiin samaa ja sieltähän tuli vastaus että alimmat langat ovat radion antennit :oops:
Aika tyypillinen toteutus, yleensä ne antennilangat erottaa silmälläkin, jos tajuaa katsoa - eivät ole ihan samanlaisia kuin lämmityslangat.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux

Viesti Kirjoittaja tturku »

Kaistavahti lähtee kivasti pois päältä vilkun viiksen päässä olevasta napista ja MG pilot pitää erikseen kytkeä päälle vakkarin viiksestä. Muistaa jopa ainakin lyhyempien paussien välissä myös mitä ollut päällä. Toi ESP lähtee näytön kautta parilla sipaisulla. En oo vielä tosin kokeillu ottaa sitä pois.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
aero
-
Viestit: 8675
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux

Viesti Kirjoittaja aero »

Oulrait. Syy, miksi tuo kiinnostaa on se, että jos Cyberster osoittautuu asialliseksi, niin ajoneston kytkettävyydestä riippuu, pitääkö hankkia keliveto vai riittääkö takaveto. Meinaan jos ei saa pois niin se on kuitenkin tylsä jäällä ja silloin voi ihan hyvin säästää takavedolla, mutta jos löytyy hauskanpitomoodi niin on aihetta panostaa etumoottoriin :D
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux

Viesti Kirjoittaja tturku »

Nyt sai tällä viikolla ensikosketukset kylmempään säähän. Range tippuu silmissä näissä -20 keleissä. Kulutus pyörii 30kWh/100km molemmin puolin ja range 150-200km hujakoilla kun toihin parina päivänä suhasin. No keskituntinopeuskin on ollut vähän vajaat 100km/h eli ei sitä sukkasillaan olla ajettu.
Kabiiniin ei kyllä kovin lämmintä tule enään näillä pakkasilla. Semmosta lämpöstä se hönkii muttei kyllä kuumaksi sisätiloja saa noin 35min ajolla vaikka laittais max lämpötilan pyynniksi.
Toisaalta tehot ei näyttäis olevan rajoitettuja juurikaan kylmälläkään säällä ja akulla. Kiihtyy samalla tavalla kun kesällä jos vaan on pitoja.
Eenakki taas on kylmällä akulla huomattavasti laiskempi kun akku oikeessa lämpötilassa...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5633
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiinalainen sähkö korolla, MG5 LR Lux

Viesti Kirjoittaja tturku »

Tänään sitten vihdoin pääsi MG koripajalle vajaan 2kk odottelun jälkeen. Mittarissa karvan vajaat 7k km. Tossa pakkaskeleissä ajellessa edellä mainitut havainnot vahvistuvat. noin -15 asteen ja alapuolella alkaa lämppäri olla rajoilla, eli ei kovin kuumaa enään pukkaa. Muuten menee ihan kivasti pahemmassakin pöperössä ja ESP päällä pärjää mainiosti. Auto on nyt oletetusti 2 viikkoa pajalla. Kulutus tosissaan pyörii siellä 30kWh/100km molemmin puolin ja alkaa laskemaan jos pakkanen pienenee -10 asteen yläpuolelle.
Korvaavaksi välineeksi tuli sitten skoda Kamiq 1.0TSI DSG:llä :facepalm_man:

Cybesteristä on muuten viimeaikoina tullut ihan mairittelevia koeajorapsoja youtuubiin.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vastaa Viestiin