https://tekniikanmaailma.fi/mika-on-huo ... astasivat/?
Pistetääs saabistien kokemukset julkisiksi myös, eli mikä on juuri sinun kokemistasi autoista huonoin?
Itse täytyy todeta että mikään ajamani auto ei liene ollut kaikin puolin ala-arvoinen, jokaisesta löytyy jotain hyvää. MY1983 VW Polo 1.1 oli laiska ja ruma, siinä oli hirveä sisämelu, tankki valutti bensat maahan jos tankkasi yli puoliväliin yms. mutta toisaalta se oli vuonna 1999 halpa (3900 mk eli n. 650 €), vaati vuoden aikana vain uudet takajarrusylinterit ja lopulta ennen kuin vaihdoin sen Kuplaan, kävin hakemassa siihen ilman mitään ennakkoremontteja kertavierailulla leiman. Ja niin pieneksi koirankopiksi sen tilankäyttö oli erityisen hyvin mietitty, takapenkit kaatamalla tilaa oli kuin kartanovolvossa.
Kerran duunissa ”sain” ajaa jotain ysärin puolenvälin Transittia Turusta Helsinkiin. Kuulovaurion riski oli ilmeinen, eikä tuosta autosta nyt muutenkaan jäänyt positiivisia muistoja. Tilaahan siinä oli niinku pakuissa aina ja olihan tuo malli muotoilultaan edellä aikaansa silloin 80-luvulla kun se tuli markkinoille.
Faijan MY1985 Oldsmobile Custom Cruiser oli kaksijakoinen ajopeli. Hiljainen, hienosti varusteltu, komean näköinen, tilaa kuin kahdessa kartanovolvossa. Mutta piilofarkkuna kova takapenkki oli oikea elämys, matkustin siellä aikanaan Suomesta Itävaltaan ja takaisin. Se oli tietenkin enemmän suomalaisen verolainsäädännön kuin auton vika, orggistakapenkki olis ollut kunnon sohva.
Lisäksi Oldsin kori ruostui puhki jo tosi nuorena, 5-litrainen V8 tuotti 2 tonnin painoiseen autoon aneemiset 140 hv, n. 10v omistusaikana koneita meni yksi ja vaihteistoja kaksi. Muutenkin laatu oli perusamerikkaa, eli auton nyt ei kuuluisikaan kestaa kai paljoa yli viittä vuotta. Mukavuuden vastapainoksi ohjauksessa, jarruissa tai alustassa ei ollut mitään tuntumaa. Joku tauti siitä kuitenkin tarttui kun mun piti sitten hankkia itselleni vastaava sedan-malli enkä vieläkään ole ymmärtänyt siitä luopua

Noi TM:n listalla loistavat itäautot on kyllä jäänyt itselläni kokematta. Venäjällä käydessä on tullut istuttua Ladan kyydissä mutta kokemukset on tainneet rajoittua siihen, kun 90-luvun Skoda Feliciaa ei varmaan enää varsinaiseksi itäautoksi lasketa.