Sieltä yhdeltä surullisen kuuluisalta turbo-palstalta pongasin tämmöisen jutun http://www.turbozet.com/ . MInä kun en tekniikasta tiedä mitään, en osaa arvioida tuon asian paikkaansa pitävyyttä. Kun on kyse Suomi24 tiedosta lähtökohtaisesti epäilen sen olevan p***kaa.
Miten on, pitäsikö tilata ja uittaa autoon kiinni tommonen turbozetti?
Onko tämä totta vai tarua
Kävin aikana kuluksi lukemassa selostukset läpi ja täyttä soopaahan tuo oli alusta loppuun
.
"The ideal air and fuel ratio is 14.7:1.By maintaining this ratio at every instance possible,fuel is totally burned and converted to power thus maximizing efficiency and fuel savings". Kyllähän seossuhdetta pitää aina vähän muuttaa ajo-olosuhteiden mukaan, joten tuo selostus on vähän kyseenalainen. Lisäksi mä en ainakaan tajua, miten ilmaputkeen pistettävä propelli vaikuttaisi seossuhteeseen millään lailla. Sitä paitsi ainakin lambdalla varustetut autot pitää sen seossuhteen muutenkin niin tarkkaan haluttuna, ettei tuollainen hökötin voi sitä enää parantaa, vaikka se jostain syystä toimisikin.
Ja kaiken huippuna sama hökötin toimii kuulemma vielä kiisseleissäkin, ne varmaan toimivatkin hyvin tuolla seossuhteella
.
edit: Ja kaiken lisäksi sivusto oli kirjoitettu ihan käsittämättömän tökeröllä englannilla eikä isosta osasta tekstiä saanut mitään tolkkua, mikä ei sekään anna tuosta touhusta kovin hyvää kuvaa.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
"The ideal air and fuel ratio is 14.7:1.By maintaining this ratio at every instance possible,fuel is totally burned and converted to power thus maximizing efficiency and fuel savings". Kyllähän seossuhdetta pitää aina vähän muuttaa ajo-olosuhteiden mukaan, joten tuo selostus on vähän kyseenalainen. Lisäksi mä en ainakaan tajua, miten ilmaputkeen pistettävä propelli vaikuttaisi seossuhteeseen millään lailla. Sitä paitsi ainakin lambdalla varustetut autot pitää sen seossuhteen muutenkin niin tarkkaan haluttuna, ettei tuollainen hökötin voi sitä enää parantaa, vaikka se jostain syystä toimisikin.
Ja kaiken huippuna sama hökötin toimii kuulemma vielä kiisseleissäkin, ne varmaan toimivatkin hyvin tuolla seossuhteella
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
edit: Ja kaiken lisäksi sivusto oli kirjoitettu ihan käsittämättömän tökeröllä englannilla eikä isosta osasta tekstiä saanut mitään tolkkua, mikä ei sekään anna tuosta touhusta kovin hyvää kuvaa.
Muistakaa asentaa Shaktikivet myös!
http://www.shakti-innovations.com/automotive.htm
http://www.shakti-innovations.com/dynotests.htm
:-D
http://www.shakti-innovations.com/automotive.htm
http://www.shakti-innovations.com/dynotests.htm
:-D
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Kyllähän näitä netistä löytyy vaikka millä mitalla...
http://www.turbonator.com/
Legendaarisia ovat myös nämä erilaiset polttoaineputkiin pistettävät magneettiviritelmät... Kuinkahan hyvä autosta tulisikaan, jos siihen laittaisi kaikki nämä ihmelaitteet
?
http://www.turbonator.com/
Legendaarisia ovat myös nämä erilaiset polttoaineputkiin pistettävät magneettiviritelmät... Kuinkahan hyvä autosta tulisikaan, jos siihen laittaisi kaikki nämä ihmelaitteet
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)