Nesteen öljyt

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kimmoisa
"Hölösuu"

Nesteen öljyt

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Terve taas!

Tässäkin ny keskustellaan öljyistä.

Mikä ihme siinä on että Nesteen öljyt menestyivät jossain kunnon vertailussa aika huonosti.

Ja Neste on vielä suomalainen firma ja tekee parhaat polttoaineet, niin miksei muka öljyjä osata tehdä?

Jokkut on väittäny että Nesteen öljyt eivät voitele.
SAAB
Oiler
"Tuplakaasari"

Re: Nesteen öljyt

Viesti Kirjoittaja Oiler »

Neste ei ole tehnyt voiteluaineita itse enää pariinkymmeneen vuoteen, vaan ostaa alihankintana Euroopasta. Suomalaisuutta ei noista öljyistä löydä. Mobililla ja Teboililla on vielä tehtaat Suomessa.
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Öljyissä on lopulta hyvin vähän merkitystä mikä merkki lukee purkin kyljessä. Tärkeintä on käyttää valmistajan vaatimustenmukaista rasvaa ja vaihtaa ne riittävän usein. Normaalikäytössä 10K/vuosi on usein asiallinen ratkaisu. Muistan joskus käyttäneeni Nesteen öljyä, koska paikallinen Saab-merkkipaja käytti sitä. Eipä ainakaan GM900:n vaparikone hajonnut :twisted:

Mitään ns. halpaöljyjä en ole itse suostunut käyttämään, vaan olen pysynyt merkkituotteissa. Eniten on meidän saappien koneita voidellut Mobilin 0W-40, mutta myös Teboilin vastaavaa on käytetty TTIDissä ja nyt molempien koneissa on ekan kerran Castrolia...

Eski
anv
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja anv »

Eski kirjoitti:
To Heinä 04, 2024 18:55
Öljyissä on lopulta hyvin vähän merkitystä mikä merkki lukee purkin kyljessä. Tärkeintä on käyttää valmistajan vaatimustenmukaista rasvaa ja vaihtaa ne riittävän usein. Normaalikäytössä 10K/vuosi on usein asiallinen ratkaisu. Muistan joskus käyttäneeni Nesteen öljyä, koska paikallinen Saab-merkkipaja käytti sitä. Eipä ainakaan GM900:n vaparikone hajonnut :twisted:

Mitään ns. halpaöljyjä en ole itse suostunut käyttämään, vaan olen pysynyt merkkituotteissa. Eniten on meidän saappien koneita voidellut Mobilin 0W-40, mutta myös Teboilin vastaavaa on käytetty TTIDissä ja nyt molempien koneissa on ekan kerran Castrolia...

Eski
Juuri noin. 10K välein on täälläkin vaihdettu moottoriöljyt ja manuaalilaatikkoon 60K välein. Omat "oikeat" saappini saivat mobilin 5W-50 rallyformulat sekä koneeseen että laatikkoon. Tuo NG900:n sai laatikkoon GM:n öljyt, mutta koneeseen edelleen nuo rallyformulat. Vasta tuo viimeinen NG9-3:n sai koneeseen nuo mobilin 0W-40:t. Samat rallyformulat pyöri sitten talouden pienkoneissakin ilman mitään murheita. Tällä hetkellä kun ei ole autoon tarvetta moottoriöljylle, talossa näyttäisi olevan 5W30 ESP kannu pienkoneita varten (ruohonleikkurit, lumilinko, paineilmakompura)
Antti
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
AZP
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja AZP »

kimmoisa kirjoitti:
To Kesä 27, 2024 02:37
Mikä ihme siinä on että Nesteen öljyt menestyivät jossain kunnon vertailussa aika huonosti.
Onko jotain linkkiä tai muuta viitettä tällaisiin öljyvertailuihin?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin