Saab vastaan volvo
Saab vastaan volvo
Elikkäs onkos täällä entisiä(tai nykyisiä/tulevia) volvo-ihmisiä. Haluaisin tietää vähän että miksi siirryitte volvosta saabiin tai päinvastoin? itsellä on mielessä jomman kumman merkin hankinta ja saabista on jo muutama positiivinen kokemus, mutta volvoista ei muuta kuin muutama koeajo. Lähinnä kiinnostaa 90-luvun mallien vertailu. Tietysti voisin lukea TM:n ja tuulilasin testejä, mutta rehellisimmät vastaukset uskon löytäväni juuri käyttäjiltä!
Kiitos jo etukäteen!
Paluu saabiin?
Kiitos jo etukäteen!
Paluu saabiin?
Xsara 2.0 HDi 03
e36 318 iS coupe
9000 cd tbo
9000i
e36 318 iS coupe
9000 cd tbo
9000i
No mulla on tuolla alla lueteltuna olevat Saabit, mutta pistin juuri tilaukseen uuden diesel Volvo V40 Classicin.
Eipä ollut Saabilla tarjota meikäläiselle sopivaa diesel-kulkinetta. Ja mun mielestäni Volvo on niin saman oloinen auto kuin Saab, että semmonen tuli sitten tilattua, kun sain vielä mielestäni hyvät kaupatkin!
Vesapo varmasti (toivottavasti) kantaa myös oman kortensa kekoon asiasta...
Eipä ollut Saabilla tarjota meikäläiselle sopivaa diesel-kulkinetta. Ja mun mielestäni Volvo on niin saman oloinen auto kuin Saab, että semmonen tuli sitten tilattua, kun sain vielä mielestäni hyvät kaupatkin!
Vesapo varmasti (toivottavasti) kantaa myös oman kortensa kekoon asiasta...
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Mulla on tullut jonkin verran kilsoja sekä 700-sarjan farmarivolvolla että tietysti reilusti enemmän og900-saabeilla. Hyvin samanoloisis autoja sinänsä että molemmat tuntuu kuin ajaisi kassakaapilla ja tekevät justiinsa sitä mitä kuski käskee. Minusta on ihan makuasia kumman ulkonäöstä ja vetotavasta tykkää, yhtä hyviä ovat molemmat.
Samoin kun olin uudempaa käyttöautoa nyt ostamassa niin tuli V40-volvoa koeajettua. Rehellisyyden nimissä sellaisen olisin ottanut jos olisi tullut tarpeeksi hyvä tarjous. Mutta sitten osui kohdalle 9-3 jossa vielä boonuksena turbo ja kauppias antoi roiman hyvityksen vanhasta, hittoako siinä sitten Myöskin tuntuvat olevan varsin samoin perustein rakennettuja. Ihan yhtä asiallisen tuntuisia sekä viimeistelyltään että ajettavuudeltaan. (disclaimer: volvo oli vuosimallia -01 johon on tehty reippaat alustan parannukset verrattuna vanhempiin). Onneksi tuossakin 9-3:ssa on todella syvä tuo kontti että eiköhän sielläkin pari koiraa kulje.
Samoin kun olin uudempaa käyttöautoa nyt ostamassa niin tuli V40-volvoa koeajettua. Rehellisyyden nimissä sellaisen olisin ottanut jos olisi tullut tarpeeksi hyvä tarjous. Mutta sitten osui kohdalle 9-3 jossa vielä boonuksena turbo ja kauppias antoi roiman hyvityksen vanhasta, hittoako siinä sitten Myöskin tuntuvat olevan varsin samoin perustein rakennettuja. Ihan yhtä asiallisen tuntuisia sekä viimeistelyltään että ajettavuudeltaan. (disclaimer: volvo oli vuosimallia -01 johon on tehty reippaat alustan parannukset verrattuna vanhempiin). Onneksi tuossakin 9-3:ssa on todella syvä tuo kontti että eiköhän sielläkin pari koiraa kulje.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Kiitoksia paljon! Tää on kyllä huippujuttu.....Olen kyllä nähnyt tän saman fordin merkille...SEPA kirjoitti:Tuosta hyvästä tuli kunniamaininta!93t sport kirjoitti:VOLVO
Do not suck peans into your nose
Itse olen jenkkiautoista siirtynyt saksalaisen kautta saabeihin ja sieltä takaisin (tilapäisesti?) sakemanniin
Viimeksi muokannut tth78, La Joulu 13, 2003 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Xsara 2.0 HDi 03
e36 318 iS coupe
9000 cd tbo
9000i
e36 318 iS coupe
9000 cd tbo
9000i
Hard to say mitään tuohon, mut ehkä ens keväänä Volvo V40 1,9td:n omistaja (rek. pakettiautoksi).
P.S. Kyllä ne vain homot (ruotsalaiset) osaa autoja tehdä!
P.S. Kyllä ne vain homot (ruotsalaiset) osaa autoja tehdä!
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Olihan MINUN mielestäni v*lv* hyvä ajaa ja vakaa menijä,mutta,ratti oli kuin vanhassa Massey Ferkusonissa.Ranteet vinossa joutu vexlaamaan rattia(V40).Perheellisenä katsoin tietenkin takapenkin tilat(ei vieraitten naisten takia)kuinka hyvin oli polvitilaa ja sivuttaistilaa,joten Saab vei voiton kaikissa.Edelleen tyytyväinen olen ollut ja joutunut ajaan välillä V*lv*lla ja ei ole mieli vieläkään muuttunut.
Et sitten huomannut korkeus- ja etäisyyssäätöjä? Oli minusta V40:ssa _huomattavasti_ paremmat säädöt sekä ratissa että penkissä kuin 9-3:ssa.SEPA kirjoitti:Olihan MINUN mielestäni v*lv* hyvä ajaa ja vakaa menijä,mutta,ratti oli kuin vanhassa Massey Ferkusonissa.Ranteet vinossa joutu vexlaamaan rattia(V40).
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mutta enpä voi volvoista muuta sanoa kun sen mitä on pienenä opetettu:
Volvo veltto vetäjä!
enkä voi muuta vielä tänäkään päivänä sanoa.
Volvo veltto vetäjä!
enkä voi muuta vielä tänäkään päivänä sanoa.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Kaikki ihmiset on yksilöitä, ja kaikille ei ole olemassa sitä yhtä samaa ratkaisua. Esim. itsellä on vieläkin autona 99, joka on mun ensimmäinen auto ja en aio luopua siitä ikinä. Läheltä on pitänyt vaihto, mm. Saab 900i2.1-16V vm. -93, Saab 900i vm. -88, Opel Astra 1,8iSport vm. -97 (muistaakseni), mutta aina olen katsonut autoliikkeen ikkunasta ulos ja kysynyt itseltä "Vaihdatko tuon auton tuohon uudempaan, jossa on jne jne jne varusteita, kulkee näin vähällä ja kiihtyy nopeampaa???" Joka kerta on vastaus ollut loppujen lopuksi, että "Ei".qaw kirjoitti:Et sitten huomannut korkeus- ja etäisyyssäätöjä? Oli minusta V40:ssa _huomattavasti_ paremmat säädöt sekä ratissa että penkissä kuin 9-3:ssa.SEPA kirjoitti:Olihan MINUN mielestäni v*lv* hyvä ajaa ja vakaa menijä,mutta,ratti oli kuin vanhassa Massey Ferkusonissa.Ranteet vinossa joutu vexlaamaan rattia(V40).
Kirjoitin tuolla ylempänä, että olen mahd. ensi keväänä V40:sen omistaja. Tämä sen takia, että; olen ajanut tuolla kyseisellä kaverin autolla useamman kerran, joka kerta olen tykännyt ajaa sillä, siinä on pienelle perheelle mainiosti tilaa, kulutus on aivan uskomattoman pientä, kiihtyy minun tarpeisiin aivan riittävästi, pääsee varmasti paikasta A paikkaan B, se on rekisteröity pakettiautoksi = pienet käyttökustannukset, vaikka on diesel ja lopuksi, jos minulla on varaa ostaa lähes uusi auto, niin on minulla silloin pakko olla varaa pitää yhtä vanhaa autoa, johon ei ole tarvinnut viimesen kahden vuoden aikana vaihtaa öljyt ja laittaa bensaa tankkiin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Hienoa dimebak! Itse mietin samoja asioita liikennevaloissa katsellessani ympärilleni. Miksi maksaa itsensä kipeäksi ominaisuuksista, jotka voi saada muutamalla satasella? Ja enemmänkin. No, minulla nämä kakkosauton (=omat päivittäiset) ajot on nyt niin vähäisiä, että ei tosiaankaan oo mitään järkeä maksaa uudesta eurojapsista, kun voi fiilistellä vanhalla Saabilla.dimebak kirjoitti:Esim. itsellä on vieläkin autona 99, joka on mun ensimmäinen auto ja en aio luopua siitä ikinä. Läheltä on pitänyt vaihto, mm. Saab 900i2.1-16V vm. -93, Saab 900i vm. -88, Opel Astra 1,8iSport vm. -97 (muistaakseni), mutta aina olen katsonut autoliikkeen ikkunasta ulos ja kysynyt itseltä "Vaihdatko tuon auton tuohon uudempaan, jossa on jne jne jne varusteita, kulkee näin vähällä ja kiihtyy nopeampaa???" Joka kerta on vastaus ollut loppujen lopuksi, että "Ei".
Mutta asiaan, minulla on kaksi hyvää (ellei jopa parasta) kaveria, jotka ajavat uudehkoilla V70:llä. Sitten yksi hyvä kaveri joka juuri luopui hienosta 9-5:sta. Ymmärrän heitäkin. Mutta Volvon hinnoittelu ihmetyttää. Ensinnäkin ovh kun ei tunnu tarkoittavan yhtään mitään, kun ne myydään asiakkaille määriteltyinä, eli kalliiden varustepakettien kera. Korjatkaa, jos olen väärässä. Toisaalta ne pitää arvonsa (=ovat kalliita myös käytettyinä). Poislukien ehkä tämä vanheneva V40/S40 sarja, joka on mielestäni ainoa Volvo, jota voisin harkita (ja olen harkinnutkin). Sopivan kokoinen.
Tukholman liepeillä asuvat ystävämme ovat antaneet ymmärtää, että Ruotsissa Volvojen arvostus on todella suurta. Ovat käytettyinäkin arvossaan ja ostajat maksavat. Ystäväni valitsi käytetyn Mersun, kun oli mielestään edullisempi hankinta kuin Volvo???
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Minulla nyt ei hirveästi ole Volvoista kokemuksia. Eniten olen ajanut 240 kiisselillä ja se ei hirveästi sytyttänyt. Ajokokemuksen jälkeen en ihmetellyt miksi Volvoja sanotaan traktoreiksi. Tosin nykyajan traktoritkin ovat jo paljon mukavampia ajaa. Vähän olen ajanut myös S70:llä ja yllätys oli varsin suuri kun sama traktorivaikutelma oli edelleen läsnä. Varsin vakaan ja tukevan tuntuinen auto kuitenkin. Tiettyjä yhtäläisyyksiä Saabiin on toki Volvoista havaittavissa. Mutta kyllä Saab on enemmän ajajan auto. Jos Volvoon jostain syystä sortuisin niin valitsisin kyllä Ruotsin mallin.
Nämä S40/V40 sun muut ei oikein sytytä.
Saab 9-3t
Nämä S40/V40 sun muut ei oikein sytytä.
Saab 9-3t