Missä vika??

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
saab9975
"Ruisku"

Missä vika??

Viesti Kirjoittaja saab9975 »

Onks tiatoo...kiihdyttäessä, n. 70km ja vähän alle toi vanhus vapisee kummasti, eli tärisee. Tärinä on lähinnä oikealla puolen. rullatessa ja tasasta nopeutta ajaessa tärinää ei ole. Ainoastaan kiihdyttäessä. :?: :roll:
petteri75
"Hölösuu"

Vetonivel, sisempi

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Omalla kohdalla tärinää on tullut vastaan kiihdytettäessä, kun vikaa on ollut sisemmissä vetonivelissä. Puolta en kyllä pystynyt sanomaan, joten diagnoosi ei ole varma.
kertjo-4
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja kertjo-4 »

Todennäköisesti sisä nivelissä. Jos et välttämättä tahdo uusia niitä voit tehdä korjauksen vaihtamalla ne keskenään siis oiealta vasemmalle ja niin edelleen. Vika jää mutta vain perutettaessa.
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

kertjo-4 kirjoitti:Vika jää mutta vain perutettaessa.
Esiintyykö sitä silloinkin vain 70 km vauhdissa :lol:

Voiko pyöränkulmat aihettaa moista vapinaa? Minulla on nimittäin samaa vaivaa, mutta vasta 90 km tuntinopeudessa. Ja se on ennemminkin vapinaa kuin tärinää. Lisäksi kuulin ex-omistajalta, että on syönyt etupyörää rajusti, mutta vain toiselta laidalta.

Vika voi olla myös renkaissa tai vanteissa, tosin minulla sitä on esiintynyt kaikilla kolmella kokeilemallani rengassarjalla...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
mikkoimp
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jariha kirjoitti:

Voiko pyöränkulmat aihettaa moista vapinaa? Minulla on nimittäin samaa vaivaa, mutta vasta 90 km tuntinopeudessa. Ja se on ennemminkin vapinaa kuin tärinää. Lisäksi kuulin ex-omistajalta, että on syönyt etupyörää rajusti, mutta vain toiselta laidalta.

Vika voi olla myös renkaissa tai vanteissa, tosin minulla sitä on esiintynyt kaikilla kolmella kokeilemallani rengassarjalla...

kun vääriin pyöränkulmiin vielä lisätään väljä pallonivel niin tärisee.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
saab9975
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja saab9975 »

jariha kirjoitti:

Olen kokeillut eri renkaita ja vanteita...ei tulosta, joten taidampa tyytyä tohon sisempään vetoniveleen, itsekkin aavistelin pahaenteisesti vetoniveliä...Kiitoksoa vastanneille..:)
Dreikki
"Ruisku"

Re: Missä vika??

Viesti Kirjoittaja Dreikki »

saab9975 kirjoitti:Onks tiatoo...kiihdyttäessä, n. 70km ja vähän alle toi vanhus vapisee kummasti, eli tärisee. Tärinä on lähinnä oikealla puolen. rullatessa ja tasasta nopeutta ajaessa tärinää ei ole. Ainoastaan kiihdyttäessä. :?: :roll:
vetarin kupit kulunut kuopille?
aski lepää kii pohjapanssarissa jos moinen on?
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mulla oli sinisessä tuplaysissä (84) vaihdettu joskus vetarin kupit ristiin, ja tärinä syntyikin moottorijarrutuksissa. jälkeenpäin autoon vaihdettiin koko vaihteisto, ja ongelma hävisi, vanhassa vaihteistossa sisempien nivelien maljoihin syntyneet kuopat olivat tunnistettavissa sormenpäillä.

jäin vaan miettimään oliko mulla itse vetonivelissä kans häikkää, koska tämä vaihdettu vaihteisto (jossa oli terveet maljat) on nyt alkanut täristämään kiihdytyksissä (vaihteistovaihdon jälkeen ajettu 25tkm, tärinä on kyllä huomattu jo ainakin 10tkm sitten). onkohan mahdollista että huonot sisemmät vetonivelet kuluttavat hyvät maljat pilalle?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin