Audi A4 1,8 T 163 hv

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Audi A4 1,8 T 163 hv

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

Moro

Duunissa yks kundi koko ajan lässyttää noista audeista ja nimenomaan A4:sta. Eilen tuli mitta täyteen ja kävin ajamassa em. mallin.
Lyhyesti kokemus voidaan tiivistää: PALJON MELUA TYHJÄSTÄ.
Tarkemmin
plussat:
- laadukas vaikutelma
- tosi jämäkkä alusta
- hyvä vaihteensiirto
- hyvä ilmastointi + penkin lämppärit
miinukset
- ei kulje mihinkään. Ykkösellä ja kakkosella välitykset lyhyet ja kulkupuoli kaupungissä melko räväkkä. Motarilla, kun lasissa on 100 ja petaali painetaan pohjaan, niin ei tapahdu juuri mitään. Yks vanha Camry 2,0 Gli roikku ihan kevyesti perässä
- ajossa tuntui kumma hytkytys - luulen että renkaat ei olleet tasapainossa
- ei mitään varusteita vakiona, jopa takaikkunat oli veivillä
- taustapeili liimattu keskelle tuulilasia, siten että häiritsi näkyvyyttä ??
- surkeat valot

Eli kannattaisi kyllä Saabia tohon vaihtaa. Ehkä olis pitänyt kokeilla näytillä ollut Avant RS6...

9-5 Nordic
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Olen kans pitänyt tota 1.8 turboa vähän hengettömänä. Toki saahan siitäkin potkua ulos mutta kallista puuhaa se on.

Muuten ko merkki on laadukas ja nyt kovin sporttista imagoa antavat tuoda media välityksellä julki.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Muutama numero takaperin oli ruotsalaisessa AMS:ssä vertailu Audi A4 1.8T 163 hv vs. Saab 9-3 SS 2.0t (tais olla molemmat vielä cabbeja). Saab voitti :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Audi A4 1,8 T 163 hv

Viesti Kirjoittaja NG900T »

9-5 Nordic kirjoitti:Moro

Duunissa yks kundi koko ajan lässyttää noista audeista ja nimenomaan A4:sta. Eilen tuli mitta täyteen ja kävin ajamassa em. mallin.
Lyhyesti kokemus voidaan tiivistää: PALJON MELUA TYHJÄSTÄ.
Tarkemmin
plussat:
- laadukas vaikutelma
- tosi jämäkkä alusta
- hyvä vaihteensiirto
- hyvä ilmastointi + penkin lämppärit
miinukset
- ei kulje mihinkään. Ykkösellä ja kakkosella välitykset lyhyet ja kulkupuoli kaupungissä melko räväkkä. Motarilla, kun lasissa on 100 ja petaali painetaan pohjaan, niin ei tapahdu juuri mitään. Yks vanha Camry 2,0 Gli roikku ihan kevyesti perässä
- ajossa tuntui kumma hytkytys - luulen että renkaat ei olleet tasapainossa
- ei mitään varusteita vakiona, jopa takaikkunat oli veivillä
- taustapeili liimattu keskelle tuulilasia, siten että häiritsi näkyvyyttä ??
- surkeat valot

Eli kannattaisi kyllä Saabia tohon vaihtaa. Ehkä olis pitänyt kokeilla näytillä ollut Avant RS6...

9-5 Nordic
Joo se edellisen korimallin A4 1.8T oli vissiin vähän pirtsakampi, toi uus suorastaan mopo edeltäjään verrattuna toisin ku antaa ulkokuori antaa ymmärtää, on kaks putkee ja niin tosi sporttinen(olevinaan) :) .... se mihinkään liiku....
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Audi A4 1,8 T 163 hv

Viesti Kirjoittaja Hallu »

NG900T kirjoitti:
Joo se edellisen korimallin A4 1.8T oli vissiin vähän pirtsakampi, toi uus suorastaan mopo edeltäjään verrattuna toisin ku antaa ulkokuori antaa ymmärtää, on kaks putkee ja niin tosi sporttinen(olevinaan) :) .... se mihinkään liiku....
Joo, takaa kun sitä katselee niin luulee helposti että se ois kovempikin menijä, mutta ei ole joo... :roll:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Noi vanhat 2 litran camryt on ihan liukkaita pelejä.. Ei uskois.. 8O
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Nykyään tuota 1.8T:tä saa myös 190 heppaisena (jotain 193tms.) ja samalla tulee 6-lovinen laatikko.

Mutta faktahan on, että Audit ovat erittäin kalliita, jos haluaa varusteet kunnon tasolle.

Perheeseen tuossa yhtä kateltu 9-5:sen tilalle ja tahtoo hinta nousta vastaavilla varusteilla 20ke kalliimmaksi. Neliveto on vaan nyt pakkotarve.
STCF #3
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Tämä ei kyllä mitenkään liity tähän aiheeseen :P . Pitää vain sanoa, että sattumalta yhdeltä kaverilta löytyy kummatkin nämä autot. Itsellä sillä on 2 litranen camry ja porukoilla 1.8t Audi A4. Viikonloppuisen se ajelee tolla Audilla ja yrittää ottaa kaikitten kanssa kisaa. Tämä nyt vain tuli mieleen näitä viestejä lukiessa. :D
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Make kirjoitti:Noi vanhat 2 litran camryt on ihan liukkaita pelejä.. Ei uskois.. 8O
Ei se maalikerroksien välistä pois vedetty pelti mitään paina

ja perään: :lol: ja :wink:
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2107
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Audi A4 1,8 T 163 hv

Viesti Kirjoittaja patse »

9-5 Nordic kirjoitti: Lyhyesti kokemus voidaan tiivistää: PALJON MELUA TYHJÄSTÄ.

Yks vanha Camry 2,0 Gli roikku ihan kevyesti perässä
9-5 Nordic
Tuollainenhan ykskasi vajaa-moottori on. Väännön puutteesta kärsii. A4 tehot (1.8T 120kW/225Nm) ja (1.8T 140kW/240Nm)
vs. 9-3SS (1.8t 110kW/240Nm ja 2.0t 129kW/265Nm vielä Aero 154kW/300Nm)

Tuossa kerran isän kanssa tuli turbo-saabeista juttua, isällä siis ng900T. Hän sitten virnuillen alkoi kertoilemaan kuinka taas kerran rampilta laskeuduttaessa 3-tien motarille helsingin suuntaan alkoi joku carina/camry hiostamaan ihan tosissaan ja lykkäs sitten motarilla vasemmalle kaistalle rinnalle. No, nopeus nousi ja toyosta alkoi huiput loppumaan niin eihän siinä kuulemma voinut muuta tehdä kuin lyödä kaasupedaali pohjaan ja kadota. Jälkikommenttina isältä "tuossa hommassa noi turbot on ihan omiaan" :)
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ei kuulu ihan topicciin, mutta pari päivää sitten jätätin uuden E-mallin "tähtikeulan" liikennevalolähdössä. Tahallaan härnäsin mersu-kuskia, kiihdyttäessä otin hyvän ajolinjan (renkaat lumelle) ja Merbetti jäi taakse. Kovasti se mersu-kuski yritti hakea pitoa lumelta, kun peileistä katsoin, mutta perä vaan lähti sladiin. Niin joo, mulla on 99GL (vakio yhdellä kaasarilla, B-kone) ja sekin veti aika lailla sutia... kjäh kjäh :twisted:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Audista ei sen suurempia ajokokemuksia ole mutta hieman ohi aiheesta sanottakoon, että kyllä tuo 9-3 SS on myös yllättävän laiska moottoritienopeuksista kiihdytettäessä. Tuntuu oman tonnarin jälkeen ettei nelosella ja viitosella tapahdu juuri mitään. Pienemmissä nopeuksissa on ihan mukava liikkumaan. Sporttialusta onkin sitten aivan fantastinen. 8O
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Nohnoh, puolituttu otellut tuosta vajaamotista yli 400nm ja hyvin on kestänyt.
STCF #3
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Speedou kirjoitti:Nohnoh, puolituttu otellut tuosta vajaamotista yli 400nm ja hyvin on kestänyt.
Pal makso :?:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Näyttäisihän 190 heppaisesta 1.8 T saavan pelkällä lastulla 230 hp 368Nm:
http://www.bsrab.se/se/1_trimsatser_vag ... imsats=215
Kyllä se ainakin meikäläiselle riittäisi (ainakin hetkeksi) nelivedon kanssa..
Vastaa Viestiin