AutoBild / 12
AutoBild / 12
Tulipas ostettua tuo lehti Saab 9-3 SportCombin takia. Saab -jutun lukiessa, tuli pieni hymy naamalle, tuollaisen haluan.
Luin lehteä eteenpäin ja tuli juttua Mersun dieselmoottoreista ja ilmeeni muuttui hämmästyneeksi. Uusi moottori tarjoaa 730Nm ja 314hv.
Noilla arvoilla se jättää esim. Porsche Boxsterin.
Artikkelissä luki, että tämä juttu viimeistään karistaa epäilyt dieselin suorituskyvystä. Onkohan dieselistä tulossa kohta, lopullisesti bensakoneen syrjäyttäjä ?
Itse en ole tippakaan Diesel-miehiä. Bensavoimaa
Luin lehteä eteenpäin ja tuli juttua Mersun dieselmoottoreista ja ilmeeni muuttui hämmästyneeksi. Uusi moottori tarjoaa 730Nm ja 314hv.
Noilla arvoilla se jättää esim. Porsche Boxsterin.
Artikkelissä luki, että tämä juttu viimeistään karistaa epäilyt dieselin suorituskyvystä. Onkohan dieselistä tulossa kohta, lopullisesti bensakoneen syrjäyttäjä ?
Itse en ole tippakaan Diesel-miehiä. Bensavoimaa
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Onhan se totta, että lähivuosina on otettu dieseleistä sellaisia tehoja ja vääntöjä (olemattomalla polttoaineen kulutuksella), että pakko se on tunnustaa dieseleiden kehittyneen aivan mielettömästi. Vastaava kehitys bensapuolella tarkoittaisi, että uusien bensakoneiden pitäisi antaa n.500Nm vääntö ja kulutus olisi kaupunkiajossa n.7litr/100km.Haikara kirjoitti:Käykääs pojat kokeilemassa vaikka Audi A6 3,0 Dieseliä, niin taitaa mielipide olla vähän toisenlainen...
No tämän dieseleiden yleistymisen ovat huomanneet kyllä polttoainekauppiaatkin. Litrahinta taitaa jo olla lähes euron
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Diesel-autot ovat kyllä nykyään ainakin minusta kertakaikkiaan mahtavia. Olen päässyt kokeilemaan melko monipuolisesti tuoreimpia diesel-koneita ja olen vakuuttunut, ettei bensavoimasta tai hehkutteluista jne. tulisi mitään keskustelua, jos kaikki osapuolet olisivat vain nykydieseleillä ajaneet.
Nykydiesel on sitten jotain muuta kuin Passat 1.9 TDI 90 hp, mikä vielä kyllä 10 vuotta sitten edisti kehityksen kärkeä Sen jälkeen on tapahtunut paljon.
530dA / 535dA mielestäni edellä A6 3.0 TDI Q:ta.
Nykydiesel on sitten jotain muuta kuin Passat 1.9 TDI 90 hp, mikä vielä kyllä 10 vuotta sitten edisti kehityksen kärkeä Sen jälkeen on tapahtunut paljon.
530dA / 535dA mielestäni edellä A6 3.0 TDI Q:ta.
Autobildistä lainattu: "Lisää mielenkiintoisia yksityiskohtia pikahehkutuksela, takokampiakselilla ja taotuin kiertokangin toteutussa..."
Eli, jos käsitän tuon oikein, niin eipä tarvitse kauaa hehkutella
Otetaan nyt kuitenkin huomioon, että onhan tuo mersu V6 3.0L Dieseli.
Odotetaan vain, että millon Saabbi nostaa rajusti tehoarvoja, vai nostaako.
Eli, jos käsitän tuon oikein, niin eipä tarvitse kauaa hehkutella
Otetaan nyt kuitenkin huomioon, että onhan tuo mersu V6 3.0L Dieseli.
Odotetaan vain, että millon Saabbi nostaa rajusti tehoarvoja, vai nostaako.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Hieman hymyilytti nuo Autobildin kommentit, joiden mukaan SportCombin takatilat ovat samanlaiset kuin sedanissa ja cabriossa... cabriohan on kuitenkin rekisteröity neljälle
Eipä nykydieseleitä tarvitse oikeastaan hehkutella. Esim. Saabeissa kylmäkäynnistyksessäkin hehkuvalo lähinnä vain vilahtaa.Turbo16 kirjoitti: Eli, jos käsitän tuon oikein, niin eipä tarvitse kauaa hehkutella
Toivottavasti nostaa. Sen verran kovia dieseleitä on viimekuukausien aikana markkinoille tullut. 176 hv 3,0 TiD:stä ei ole kovin paljon...Turbo16 kirjoitti: Odotetaan vain, että millon Saabbi nostaa rajusti tehoarvoja, vai nostaako.
Ei kait tuo 500nm nappaaminen besaturbosta ole sen kummosempi juttu. Tarpeeksi pieni fööni ja riittävät sisuskalut/ voimansiirto niin homma on valmis. Ei taatusti kuluta kovin kummosesti jollei nyt koko ajan vedä talla tiskissä. Kulutus ei tosin koskaan tule kilpailemaan kiisselin kanssa, mutta vastaavaan vapapariin verrattuna säästö on suuri. Yleensä jos puhutaan, niin joka 100nm kohti tarvitaan 1l lisää tilavuuttaa, joten 500nm lukuja ei paljon näe alle 5.0l vapareissa. Turbon avulla päästään helposti 200nm/l arvoihin. Signaturesta voi katsoa lisää ja ai niin se kulutus, reilusti alle 10l
#1730
500whp.net member
500whp.net member
TM:ssa oli myös pikku juttu 93 SC:stä. Tuossa ei kyllä ollut mitään erityistä luettavaa, mutta kumminkin. Hieno auto. Joskus jos tuommosen sais.
Mutta ehdottomasti Saabin 2,0T moottorilla, sanokaa V6:sta mitä haluatte.
Jos EU kulutus nousee 2l/100km (2,0T vs 2,8V6T) ei tuo ole meikäläisen juttu.
Jopa vanha B234R saavutti (ja jopa päihittää) suorituskyvyssä / kulutuksessa tuon moottorin.
Mutta saavatpahan jenkit haluamansa...
Samaten TM:ssa oli kuvia + juttua uudesta Fiat Cromasta jossa virtalukko sijaitsi etuistuinten välissä!
Mutta ehdottomasti Saabin 2,0T moottorilla, sanokaa V6:sta mitä haluatte.
Jos EU kulutus nousee 2l/100km (2,0T vs 2,8V6T) ei tuo ole meikäläisen juttu.
Jopa vanha B234R saavutti (ja jopa päihittää) suorituskyvyssä / kulutuksessa tuon moottorin.
Mutta saavatpahan jenkit haluamansa...
Samaten TM:ssa oli kuvia + juttua uudesta Fiat Cromasta jossa virtalukko sijaitsi etuistuinten välissä!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Tuo, samoin kuin aiemmin mainittu marsun diisseli ovat kyllä varsin vilkkaita laitoksia, mutta ne ovat kuitenkin varsin kaukana diisseleiden keskimääräisestä tehojen tasosta ja myös useimpien palkansaajien ulottumattomissa.Haikara kirjoitti:Käykääs pojat kokeilemassa vaikka Audi A6 3,0 Dieseliä, niin taitaa mielipide olla vähän toisenlainen...
Sitten kun pistää omat pennoset (tai sentit jos laskee rahansa metrimitalla) jonoon ja ottaa parin autoja bensan ja diisselin samalla varustetasolla, niin lopputulos kokonaiskustannuksineen ja niillä rahoilla saavutettavine diisselin tehoineen kuitenkin vähemmän juhlallinen.
Diisselit ovat tosiaan kehittyneet vauhdilla mm. tehojen suhteen, mutta toivottavasti kukaan ei enää odota (epärealistisesti) niiden tekniikan (moottorin) kestävän entisaikojen diisseleiden km-lukemia. Edelleen , kun ihmiset huomaavat uudehkojen käytettyjen diisseleiden tekniikan korjaamisen kalleuden - on sillä vaikutusta luonnollisesti niiden haluttavuuteen ja tätä kautta heijastusvaikutusta niiden arvon alenemiseen. Diesel-tekniikka tulee lähivuosina kohtaamaan myös yhä kiristyvämpien ympäristövaatimusten haasteet - osaan on ratkaisuja olemassa, osaan ne on vasta kehitteillä.
Mutta, jos minulla olisi paljon rahaa, niin saattaisin harkita diisselin ostoa -halpa se auto ei kuitenkaan olisi, koska sen pitäisi mm.
- olla yhtä hiljainen ja värinätön kuin bensan
- yhtä nopeasti lämmin talvella kuin bensan
- suorituskyvyn yhtä joustava kuin bensapelissä -> edellyttää modernia automaattia uusissa diisseleissä
- samanhintainen kuin bensa-auton -> miksi maksaisin pelkästään diisselillä ajamisesta, jos siitä ei minulle olisi hyötyä (ajan nykyisin n. 35tkm vuodessa)
No, tuossa tuli minun perustelujani ja noilla minä päädyin SS bensaturboon - okei - myönnän, että etsiskelin ihan alunperin 95:sta 3-litran turbodiisselinä .
Nykyisillä dieselin litrahinnoilla pitää ajaa PALJON, jotta se kannattaisi taloudellisesti.
Itsekin heivasin viime syksynä diesel volvon seuraavalle käyttäjälle ja hankin saab 9000 CS:n ja on kyllä mahtavaa menoa. Auton hinta oli naurettava sen tarjoamiin käyttöominaisuuksiin ja varusteluun nähden. Ihmeen vähän saabia arvostetaan näköjään...
Itsekin heivasin viime syksynä diesel volvon seuraavalle käyttäjälle ja hankin saab 9000 CS:n ja on kyllä mahtavaa menoa. Auton hinta oli naurettava sen tarjoamiin käyttöominaisuuksiin ja varusteluun nähden. Ihmeen vähän saabia arvostetaan näköjään...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
No juu, muotoilin lauseen vähän väärinSEPA kirjoitti:Niinpä niin,kauppiaathan ne on niitä rosvoja,kun kehtaavat pyytää rahaa noinkin mitättömästä asiasta ku diesel ja bensa.Entä valtio joka ottaa niistä ne VEROT!9000CS... kirjoitti:No tämän dieseleiden yleistymisen ovat huomanneet kyllä polttoainekauppiaatkin. Litrahinta taitaa jo olla lähes euron
Eikös dieselin hinta ole vuodessa noussut aivan tuhottomasti? Siis prosentuaalisesti aika paljon enemmän kuin bensan hinta.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Re: AutoBild / 12
Tämä taitaa olla sitten Audin vastaus mesen kiisselille.Turbo16 kirjoitti: Luin lehteä eteenpäin ja tuli juttua Mersun dieselmoottoreista ja ilmeeni muuttui hämmästyneeksi. Uusi moottori tarjoaa 730Nm ja 314hv.
Noilla arvoilla se jättää esim. Porsche Boxsterin.
Artikkelissä luki, että tämä juttu viimeistään karistaa epäilyt dieselin suorituskyvystä. Onkohan dieselistä tulossa kohta, lopullisesti bensakoneen syrjäyttäjä ?
Itse en ole tippakaan Diesel-miehiä. Bensavoimaa
http://www.fourtitude.com/news/publish/ ... 1304.shtml
Saabiton saabisti
#1470
#1470