Hercules hitsikoneet?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Hercules hitsikoneet?

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Onko kenelläkään kokemuksia Bauhausin Hercules hitsikoneista?

Kokeilin pienempää MIG-mallia ja onhan se rimpula, mutta tuntui kuitenkin ihan riittävältä meikäläiselle. Sattuneesta syystä Hercules olisi kaikista halvin oikea MIG (=ei ydintäytelanka MIG).

Tekeekö noilla oikeasti mitään... hajoavatko ne heti käsiin... oliko kokemus laitteen riittävyydestä vain puikkoon ja kaasuun tottuneen epätoivoisen räpeltäjän hetken hurmaa??

Kännykkä polttelee taskussa soittamaan vaimolle että: "Ostapa yksi hitsikone kotiin lähtiessäsi"
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Osta osta, niin saadaan kokemuksia!
Nimimerkillä miten niin oma lehmä ojassa (MIGin osto edessä, kun satkut kaipaa uutta peltiä...).

Niin, että minuakin kiinnostaisi kokemukset noista halvemmista gas/no-gas MIGeistä. Käytettyjäkin olen katsellut, mutta tuntuu olevan hinnat "kohdillaan" niissäkin...eikä oikein "perävalotakuu" inspiroi.

EDIT: Niin, ja tarve ei ole millekään "hitsataan koko auto uusiksi" projekteihin tarkoitetuille ammattilaisvehkeille, vaan ihan vaan paikkahitsauksiin.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Taitavat olla aika huonoja nuo halpikset, ostin uuden Kemp Migger -valovirtakoneen, ja se oli täysi fiasko, paloaikasuhde oli onneton, ja muutenkin tosi rimpula kaikin puolin, myin sen melkein heti pois. Nyt on käytössä about 15v vanha Kempin Kempomat, painaa kuin synti mutta on todella paljon parempi kuin tuo invertterikone. Vanhassa vara parempi, suosittelen hankkimaan ehjän käytetyn laitteen, tuo nykyinen miggini on myöskin valovirtakone mutta potkua piisaa ja jälki todella hyvää, eikä rätise yhtään, valokaari on stabiili jne.

Edit: Itse jättäisin ostamatta nuo halvat vehkeet, ne ovat kaiketi lähes kaikki italialaisen (?) Telwinin valmistamia, ja kun olin ostamassa uutta halpa-Kemppiäni niin Telwiniä pidettiin todella huonona siihen verrattuna, tuo Kemp oli voittanut TM:n vertailunkin jonka muistaakseni hävisi Telwin. Ja kun ottaa huomioon kuinka huono tuo pikku-Kemp oli niin en koskisikaan Telwiniin. Käytettyjä ns. laatukoneita on markkinoilla tarjolla samaan hintaan mitä tuollainen halpis maksaa, siinä säästyy monilta palovammoilta ja palaneilta housunpulteilta kun ostaa kunnollisen :D
Nuo hitsihuollot/myymälät myyvät myös käytettyjä koneita, jolloin niihin on mahdollista saada jonkinlainen takuukin ja niissä voi tehdä koehitsauksen.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Kesä 21, 2005 15:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Mulla on ollut käytössä motonetistä ostettu halpaakin halvempi täytelanka mig. Ei sillä turaaminen mitään kivaa ole, mutta ajaa asiansa. Kahva on jo melko rikki ja kaapelit on tosi lyhyet.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ihan hyvin tuntuu toimivan kalliimpi Hercules MIG (hinta pikkasen alle 300€).

Kursin eilen vetarin tunnelin kasaan Satkusta ja jälki oli suunnilleen samanlaista mitä olen saanut aikaan 10 kertaa kalliimmalla vehkeellä töissä... elikkäs ei ole laite rajoituksena vaan taidot.

Koneella on kuitenkin viiden vuoden takuu, joten se kyllä ehtii haukkumaan hintansa vaikka pitäisi muutaman kerran takuuseen vaihtaakin... ja on se kuitenkin huomattavasti paljon parempi vaihtoehto kuin ei MIGiä ollenkaan :)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Mistäs ja millaisia pulloja olette käyttäneet? Kyselin hintoja AGA:lta:
Ainoastaan pienille 5-litran (vai 25?) MISON-pulloille saa ostettua käyttöoikeuden hintaan 250e + täyttö n. 60e kerta. Pikkupullolla hitsaa kuulemma 4-5 tuntia. Isommille pulloille saa ainoastaan vuokrasopimuksen n 100 e/vuosi + täytöt.

Woikoski näkyy myyvän kaikenkokoisia pulloja. Tietääkös kukaan hintoja?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Svc kirjoitti:Mistäs ja millaisia pulloja olette käyttäneet? Kyselin hintoja AGA:lta:
Ainoastaan pienille 5-litran (vai 25?) MISON-pulloille saa ostettua käyttöoikeuden hintaan 250e + täyttö n. 60e kerta. Pikkupullolla hitsaa kuulemma 4-5 tuntia. Isommille pulloille saa ainoastaan vuokrasopimuksen n 100 e/vuosi + täytöt.

Woikoski näkyy myyvän kaikenkokoisia pulloja. Tietääkös kukaan hintoja?
ostin Woikoskelta 20 litran pullon, se oli juuri katsastettu eli 10 vuotta saa käyttää ennen seuraavaa katsastusta, se oli vastaavaa kaasusekoitusta kuin Mison, pullo oli täynnä, ostohinta oli 250 euroa, ja sen täyttö maksaa about 40 euroa. Harmi vaan myin pullon vanhan hitsin mukana, täytyy hakea uusi tilalle. Nyt on käytössä Agan 5 litran pullo jonka täyttö maksaa 50 euroa, ja sillä ei tosiaankaan hitsaa kauaa, aika ryöstöhintaista tuo täyttö :cry:
Suosittelen Woikoskea.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Ainakin Bauhausista (varmaan myös muista rautakaupoista) saa Einhellin pikkusia kertakäyttöpulloja... ei varmasti halvin vaihtoehto ja noihin pulloihin ei käy tavallinen paineenalennin, mutta muuten helppoa ja kätevää.

Argon-hiilidioksidi (elikkäs ultra misonia vastaava) maksaa muistaakseni noin 17 €. Sisältö noissa on muistaakseni jotain 0.4 kilon luokkaa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Ennemmin ostaisin 15 vuotta vanhan huolletun Kemppiläisen kuin yhtäkään uutta bauhaus/biltema "miggiä". Alan kokemuksella :wink:
9-3.1972
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

se93tbo kirjoitti:Ennemmin ostaisin 15 vuotta vanhan huolletun Kemppiläisen kuin yhtäkään uutta bauhaus/biltema "miggiä". Alan kokemuksella :wink:
Ikävä kyllä noita ei juuri ole myynnissä, varsinkaan oikeasti huollettuna... ja vaikka olisikin niin niillä ei ole viiden vuoden takuuta... ja aikomuksella ostaa hyvä huollettu vanha kone heti kuin sellainen tulee vastaan ei vielä saa yhtäkään saumaa hitsattua :)

Onhan vanha henkilöauton kokoinen pyörivä puikkokonekin ihan helvetin hyvä, mutta kuka sellaisen silti haluaa autotalliin pyörimään jaloissa jos puikkokonetta tarvitsee kerran kahdessa vuodessa.

Tarpeita on erilaisia ja niihin kaikkiin löytyy omat laitteensa.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Jussi kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:Ennemmin ostaisin 15 vuotta vanhan huolletun Kemppiläisen kuin yhtäkään uutta bauhaus/biltema "miggiä". Alan kokemuksella :wink:
Ikävä kyllä noita ei juuri ole myynnissä, varsinkaan oikeasti huollettuna... ja vaikka olisikin niin niillä ei ole viiden vuoden takuuta... ja aikomuksella ostaa hyvä huollettu vanha kone heti kuin sellainen tulee vastaan ei vielä saa yhtäkään saumaa hitsattua :)

Onhan vanha henkilöauton kokoinen pyörivä puikkokonekin ihan helvetin hyvä, mutta kuka sellaisen silti haluaa autotalliin pyörimään jaloissa jos puikkokonetta tarvitsee kerran kahdessa vuodessa.

Tarpeita on erilaisia ja niihin kaikkiin löytyy omat laitteensa.
Näinhän se menee...
9-3.1972
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Kyllä asiantuntevia kuunnelleena ostaisin itse Kempin, sillä ei noihin muihin merkkeihin tahdo löytyä mistään kunnollista huoltoa saatika varaosia. Taasen Kempillä on takuu sille että kun uusi konemalli lähtee linjalta niin vähintään 3 vuotta säilyy varaosien valmistus siihen kyseiseen malliin.

Joo ja esim toi Kempin Migger on muuten ihan hyvä kone mutta eipä silä muute paljoo tehdä kuin autopelti hommia.

Tosiaan jos on kiinnostusta käytettyyn hitsauskoneeseen, tai uuteen Kemppiin, niin ottakaa yhteyttä tuollaseen puljuun kun: Jyväskylän Teollisuuspalvelu Oy
http://www.jtpoy.com
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

RapidBoost kirjoitti:Kyllä asiantuntevia kuunnelleena ostaisin itse Kempin, sillä ei noihin muihin merkkeihin tahdo löytyä mistään kunnollista huoltoa saatika varaosia. Taasen Kempillä on takuu sille että kun uusi konemalli lähtee linjalta niin vähintään 3 vuotta säilyy varaosien valmistus siihen kyseiseen malliin.

Joo ja esim toi Kempin Migger on muuten ihan hyvä kone mutta eipä silä muute paljoo tehdä kuin autopelti hommia.

Tosiaan jos on kiinnostusta käytettyyn hitsauskoneeseen, tai uuteen Kemppiin, niin ottakaa yhteyttä tuollaseen puljuun kun: Jyväskylän Teollisuuspalvelu Oy
http://www.jtpoy.com
Sitä mä tuossa hain, olen ollut kempin huollossa töissä.
Niin ja niitä varaosia löytyy jopa 20v. vanhoihinkin koneiseen :wink:
9-3.1972
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Meillä on töissä (telakalla) Kemppiä ja Esabbia. Joku Walliuskin on nähty. Varsin vihreenä kaverina ei kuitenkaan ole kovinkaan suurta kokemusta em laitteista. Mitä nyt Kemmpi ja Esab tuntuu molemmat asiallisilta. Lähinnä olis kiva kuulla onko Esabbi yhtä arvostettu kuin Kemppi, tai pikemminkin miksi se ei ole? Onko vaan imago juttu?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Mitä oon kuullu ni esabilla ei oikeen oo kunnon huoltoa ja ei meinaa löytyä varaosia vanhempiin laitteisiin :? ...kaippa ne muuten ihan meneviä laitteita on.
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Vastaa Viestiin