Saab Turbo club of Finland

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1015
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

tevisu kirjoitti:
9000T CD kirjoitti: Voisihan sitä perustaa jonkun Super Turbo Saab Clubin parin kaverin kanssa, jos ei muuta tekemistä olisi. Kokoontuisi aina paikallisella ABC:llä kattelemaan terassilta ohikulkevia muijia, joihin tuo kerho olisi sitten erikoistunut. (se riittäisi kunhan vaan turbolla paikanpäälle pääsisi) :)
Jaaha...tuohan kuulostaa pahasti "Pukkaajien" toiminta-ajatukselta.... :D
Sama iski tajuntaani, puuttuu enää puffetti kuvioista. :D

ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

ei meitä saabisteja niin paljon ole et pitäs lokeroida turbot ja vaparit erikseen.
eikai turbollisen saabin omistajat tunne olevansa parempaa väkeä kun muut saabistit. En ainakaan yhdestäkään klubilaisesta usko. Älkää todistako uskomustani vääräksi.
Nyt täitää olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377

Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

9000T CD kirjoitti:Juuri näin, mutta äijien oma asia mitä kikkailevat. Saahan sitä aina kysyä että mikä meininki on moisen nimen omaavalla kerholla.
Voisihan sitä perustaa jonkun Super Turbo Saab Clubin parin kaverin kanssa, jos ei muuta tekemistä olisi. Kokoontuisi aina paikallisella ABC:llä kattelemaan terassilta ohikulkevia muijia, joihin tuo kerho olisi sitten erikoistunut. (se riittäisi kunhan vaan turbolla paikanpäälle pääsisi) :)
9000T CD, ihan samaa mieltä olen.

Aikas lapsellista meininkiä, :lol: :lol: :lol:
Viimeksi muokannut Firges9000, To Kesä 23, 2005 09:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3

ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9156
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tässä jutussahan alkaa olla enemmän salamyhkäisyyttä kuin Da Vinci -koodissa :D
No älkääs nyt isot miehet tapelko jostain pikkuasioista, jos jotkut kokevat tarpeelliseksi perustaa keskenään jonkin järjestön niin so what, tämä klubi ei pienestä notkahda eikä hetkahda, sanoisin vaikken mikään aktiivijäsen olekaan, ja olen itse lähinnä ruuvaamassa noita turboja pois saapeistani eli tämä uusi viritelmä ei minua koske :D
Minuakin kieltämättä ihmetyttää iänikuinen jaottelu og/GM -saabisteihin, mitäs ihmeen tarkoitusta tälläinen palvelee, eikö pitäisi riittää että merkki on SAAB?
No hyvää jussia jokaiselle tasapuolisesti :!:
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Joopajoo... :roll: *syvä huokaus*
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)

JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1589
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Oliskohan nyt taas se kuuluisa mopo karannut tässäkin keskustelussa. Jos jollakin intoo piisaa järkkäillä ratapäiviä yms. niin siitä vaan. Tuskin tässä nyt kukaan on mitään vallankaappausta/tms. salaliittoa pykäämässä. Käsittääkset Saab Turbo Club of xx ei ole mitenkään määritelty ja rekisteröity. Pitäkäähän kiesi parkissa ja nauttikaa juhannuksesta.
Saab 9000 2.3T -98

Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

9000T CD kirjoitti:Kokoontuisi aina paikallisella ABC:llä kattelemaan terassilta ohikulkevia muijia, joihin tuo kerho olisi sitten erikoistunut. (se riittäisi kunhan vaan turbolla paikanpäälle pääsisi) :)
No tollasseen liittyisin heti, hyvä idis :P
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.

Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Joo, alkaa mopo keulia, varmaankaan kyseessä EI ole mikään Suomen Saab Klubin kaatoyritys, kaikkea sitä mielikuvitus saa aikaan :lol:
Kuinkas se kaatuisi jos esim. liittyjien määrää rajoitettaisiin turbollisiin saabeihin? Haloo!!??

No, niin tai näin, mielestäni jokainen saa perustella mitä haluaa, onhan mekin ton Koppsan ja Tevisun kanssa perustettu "Pukkaajat", onneksi ei ole tullut napinaa Suomen yleisurheiluliitolta että meinataan varastaa meidän leipiin Harju, Halvari ym. "pukkaajat" :wink:

Ja kannattaa ihan vaan rauhassa katsella kuin toi STCF kehittyy, hutkitaan sitten myöhemmin.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.

advance
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Huhti 02, 2004 14:03

Viesti Kirjoittaja advance »

Minun mielestäni kaikkien vanhan liiton saabien pitäisi yhdessä olla mukana noissa tapahtumissa, eiköhän siellä radalla voi olla eri erät hitaille ja nopeille. Luulempa että nämä häpiävät noilla ratapäivillä vanhoja saabeja kun ei ole tuunailtu ja värkkäilty niin haluvat olla keskenään "laittetujen" autojensa kanssa.

Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

advance kirjoitti:Luulempa että nämä häpiävät noilla ratapäivillä vanhoja saabeja kun ei ole tuunailtu ja värkkäilty niin haluvat olla keskenään "laittetujen" autojensa kanssa.
Väärin luulit.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.

potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

No niin nyt alkaa taas riittämään tämä väärille raitelle meno.

Tietääkseni yksikään STCF ns jäsen ei edes kaavaile Saab klubista eroamista joten unohtakaa joukkopako keskustelu. Unohtakaa myös eripura sillä sitä ei ole. Koko keskustelu on noussut esille vähän väärällä jalalla.

Asiallista keskustelua tai topicci menee TAAS kerran lukkoon.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta

Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 5637
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, mitään riitaa tai kapinaa ei ole olemassa. Suomen Saab-klubin hallituksella ei ole mitään sitä vastaan, jos jotkut haluavat perustaa turboclubin tai muun vastaavan osajaoston. Ollin esittämät perusteet ovat ihan järkevät, Saab-klubin "rata-ajotapahtumien" järjestelyt ovat tökkineet, koska porukkaa on liikaa ja odotukset tapahtumista ovat olleet liian korkealla. Saab-klubin rata-ajotapahtuma ei edes ole mikään rata-ajotapahtuma, vaan syyskokous, jossa on mahdollisuus tutustua rata-ajoon.

Olisi ehkä hyvä, että turboklubin jäseniltä jopa edellytettäisiin tai ainakin suositeltaisiin myös Saab-klubin jäsenyyttä, koska kaikki Saab-harrastajat olisi hyvä saada saman lipun alle, muuten jotain kädenvääntöä voi alkaa tulla, kun tämänkin foorumin ylläpidosta käsittääkseni vastaavat turboklubin perustajat...

Trollhattanin Saab-festivaaleilla nähtiin ihan hienosti toimiva rata-ajotapahtuma, johon osallistui niin 2-tahtareita kuin P-A Johanssonin 800hv "Viggen". Porukka oli jaettu omiin ryhmiin ja vetivät ihan täysillä omissa luokissaan, jotkut jopa osasivat ajaa radalla. Käsittääkseni rata-ajon järjestelyistä vastasi STCS. Tosin aikaa oli varattu koko päivä, meillähän on ollut vain muutama tunti... Yritetään kehittää myös Saab-klubin "rata-ajotapahtumaa" tähän suuntaan.

Eski
Suomen Saab-klubin hallituksen jäsen

potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Musta on hassua sanat "perustajat" ja "klubi" koska mitään rekisteröityä ei ole olemassa. On vain joukko saabisteja jotka ajattelevat samalla tavalla ja käyvät ajamassa radalla. Keksittiin vain käyttää STCF nimeä joka sitten voi olla vaikka Suomen Turbo Club Finland tai sitten se on vain STCF ilman mitään sanallista merkitystä. Koska kaikki on myrskyä vesilasissa otetaan ihan rennosti vaan.

Jokainen STCF "jäsen" maksaa jatkossakin tämän klubin jäsenmaksun ilman mitään purinaa.

Kuten Eski kirjoitti klubi tarjoaa rata-ajoon tutustumista ja me olemme käyneet ajamassa pienemmällä porukalla vähän kovempaa (ja rikkomassa voimansiirtovälineitä).
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta

HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Pakko esittää muutama kommentti. Kuten Ruotsin mallista on huomattu niin tilaa Saabrintamalla on myös "erikoisemmille" kerhoille. Pelkkä ajatuskin Suomen Saab-klubin kaatamisesta tai edes kilpailevasta toiminnasta on täysin perusteeton ja älytön. Mitä järkeä ylipäätään olisi alkaa vetämään suksia ristiin vanhimman ja arvostetuimman Saab-merkkikerhon kanssa? Ei mitään!

Kuten nimestä selviää yhdistävänä tekijänä kerhossa on Saab, jonka moottorista löytyy turbo. Muistettakoon, että Saabilta löytyy myös turbodieseleitä eli kyseessä ei ole todellakaan mikään +300 hv-kerho vaan kun toiminta mahdollisesti joskus aktivoituu ja vakiintuu niin tilaa erilaisille Saabeille ja saabisteille varmasti löytyy.

Kyseessä ei myöskään ole mikään salaseura eikä eliittiklubi, johon vain harvoilla ja valituilla on asiaa. Kyse on, niinkuin aikaisemmissa kirjoituksissa on todettu, ideasta, jolla saataisiin paremmin turbosaabistit yhteen. :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14

9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1632
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Make kirjoitti:Tämän päivän Kaleva :D
Joo 69... meikä on ihan pihalla kuin tamppoonin-naru :lol: :lol: :lol:
Saab 9000 CS 2.0t A -98
VW Golf IV 1.4 16v -98
Saab 9000 CSE 2.0t -98 (Residenssin Ladyn)
(huollot ja osat) http://www.pro-carservice.com/)

Vastaa Viestiin